PDA

Zobacz pełną wersję : Świecąca kontrolka wtrysku, ale żadnych objawów



qba3
08-01-2012, 01:20
1 post na forum więc witam wszystkich, mój niby problem polega na świecącej się kontrolce wtrysku w fiacie bravo 1.9 jtd dziś jeździłem normalnie i jak miałem wracać do domu zapalam auto ale kontrolka nie gaśnie, ale też nic się nowego nie dzieje aut jedzie jak jechało, przyśpiesza tak samo nie dymi nie falują obroty, fiata mam 2 tygodnie wiec nie wiem to jakaś standardowa usterka przejmować się sprawdzić coś od razu?

Virusek
08-01-2012, 01:31
Diagnostyka i podłączenie pod komputer w celu odczytu błędów z ECU, kontrolka wtrysków może oznaczać wszystko i można piękną listę pisać i zgadywać co to może być, może być to pierdołka za 20zł lub też początek poważnej usterki za $$$$$

qba3
08-01-2012, 12:22
Uwaga uwaga nastąpił cud i kontrolka sama zgasłą po zatankowaniu(świeciła się rezerwa) czy ta kontrolka bd sie świecić gdy bd problem z pompa paliwa w baku?

Virusek
08-01-2012, 13:37
Mogło być tak że była ostra rezerwa i pompa zaciągnęła syf z dna baku i gdzieś się zapchała przez co podawała słabe ciśnienie na wtryski. ECU wyłapywał w ten sposób błąd gdyż nie mógł dawkować odpowiedniej ilości paliwa względem powietrza, przez co powstawała nieodpowiednia mieszanka.

Warto zrobić przegląd układu paliwowego, czyli sprawdzić pompę, najlepiej wymienić filtr paliwa (nie wielkie koszty i 10min roboty).

Nie warto jeździć na ostrej rezerwie gdyż można uszkodzić przez to nawet wtryski

byrrt
09-01-2012, 13:36
Nie warto jeździć na ostrej rezerwie gdyż można uszkodzić przez to nawet wtryski
Już tak nie przesadzajmy.. Na dnie powinno być takie samo paliwo jak w całym baku - przecież podczas jazdy to się miesza..
Kontrolka raczej nie miała nic wspólnego z brakiem paliwa - najlepiej zerknąć na komputer żeby być spokojniejszym..

boch
09-01-2012, 17:58
"Jedyny błąd jaki sterownik jest w stanie wykryć w związku z wtryskiwaczem to nieprawidłowa rezystancja cewki/pobór prądu". coś takiego napisał mi pewien koleś grzebiący na codzień w elektronice Fiata.

Virusek
09-01-2012, 18:46
byrttt byś się zdziwił co można znaleźć dnie baku w kilkuletnim samochodzie :confused:

Jak masz pełny bak paliwa wiadome jest że syf zostaje rozcieńczony względem ilości paliwa, lecz gdy np. w baku jest tylko 3-2 litry paliwa syfu względem paliwa jest pełno

qolejowy
09-01-2012, 19:22
Nie warto jeździć na ostrej rezerwie gdyż można uszkodzić przez to nawet wtryski Jeżeli dba się o filtr paliwa nic się wtryskom stać nie może. Sama pompa ma też przecież ma filterek.

Jak masz pełny bak paliwa wiadome jest że syf zostaje rozcieńczony względem ilości paliwa, lecz gdy np. w baku jest tylko 3-2 litry paliwa syfu względem paliwa jest pełno No skoro syf na pełnym baku się rozcieńczy to na pustym baku syfu już nie ma 2188
A tak na poważnie, jeżeli sytuacja miała miejsce jeden raz a teraz nic się dziwnego z autem nie dzieje, to daj sobie na luz.

byrrt
09-01-2012, 20:17
No skoro syf na pełnym baku się rozcieńczy to na pustym baku syfu już nie ma
Właśnie.. Ja jeżdżę od pełnego do rezerwy, nie jeżdżę za często na stację - tylko jak muszę.. ;)

Virusek
09-01-2012, 22:47
Miałem na myśli ostrą rezerwę, też mi się zdarza jeździć na rezerwie, ale max 20 km i tankuję

boch
09-01-2012, 23:01
mnie jako posiadaczowi instalacji LPG zdarzało się dość często jeździc na oparach benzyny. po ostatnich przygodach z wtryskiwaczami jeżdżę z conajmniej połową zbiornika. przypomnę, że jeden był uszkodzony mechanicznie (tzw. lejący wtryskiwacz), a drugi elektronicznie. co było przyczyną, niewiadomo. na wiosnę mam w planach czyszczenie zbiornika.

ka_czor
10-01-2012, 10:02
potwierdzam słowa kolegów - w starym baku może wytworzyć sie niezły syf który zatrzymuje się w ssaku wew. baku. Czasami nawet swojego rodzaju "błoto" sie wytrąca gdy tankujemy chrzczoną benzynę. Od czasu do czasu nie zaszkodzi dolać preparatu STP lub zwykłego rumu na kościach ;)
Ja osobiście polecam tańsze paliwo od naszych rosyjskich sąsiadów ;) często jakość jest lepsza od lipy jaką możemy dostać na naszych stacjach paliw.

qolejowy
10-01-2012, 12:33
Ja osobiście polecam tańsze paliwo od naszych rosyjskich sąsiadów często jakość jest lepszaPotwierdzam, jeżeli ma się stałego dostawcę to paliwko miodzio, tyle że my mamy blisko do granicy więc i tego importowanego paliwa mamy w okolicy więcej.

byrrt
10-01-2012, 23:59
Fajnie macie z tym paliwem.. Gdybym tylko mógł takowe kupować.. :(

Dishman
15-08-2012, 23:06
Ciekawe, czy u kolegi coś się poprawiło, czy nie, bo ja zauważyłem u siebie to samo.
Różnica taka, że na krótkich odcinkach (np. po mieście) kontrolka się nie zapala. Dopiero jak się wyjedzie w trasę tak na 20 km, to potrafi się zapalić, po czym samoistnie gaśnie (w międzyczasie nie wyłączam silnika).
Żadnych objawów, ani zwiększone spalanie (chociaż od początku nie było małe po mieście 9, po trasie 7 - silnik 1.4, nie mam LPG), ani szarpanie, nierówna praca. Nic się nie dzieje, oprócz tego, że się pali kontrolka.

Pytanie jest, czy zawracać sobie tym głowę.

byrrt
16-08-2012, 08:03
Pytanie jest, czy zawracać sobie tym głowę.
Oczywiście! Ja miałem tak samo i okazało się że była to lambda - wymieniłem na jakiś zamiennik po roku było to samo. Spalanie mi nie rosło, silnik pracował prawidłowo ale kontrolka się zapalała za sprawą błędu Nieprawidłowy sygnał O2 - zwarcie do masy.

boch
16-08-2012, 10:52
błąd z pewnością da się wyłapać na diagnostyce jako zapamiętany. czytałem wczoraj artykuł o sondach. wynika z niego, że żywotność sondy 4 przewodowej czyli takiej jak w BBM'ach, to max. 160 tys. km. zaleca się jej przegląd raz na 30 tys. km. dużo dobrego pisze się o sondach francuskiej firmy BEGAR

Sonda Lambda do aut marki FIAT w ofercie dystrybutora elektroniki samochodowej Sonda lambda FIAT BRAVA COUPE MAREA 0146 (http://superczesci.pl/pl/1791-sonda-lambda-fiat-brava-coupe-marea-0146.html)

byrrt
16-08-2012, 10:57
Ja tam mam zdanie takie jak większość w tej kwesti - albo bosh albo nic ;) Niby dobrze się też gada o NTK ale nawet na tym forum zdarzyły się mieszane uczucia..

boch
16-08-2012, 11:07
z sondami NTK można przepaść w gąszczu podróbek ;) właśnie próbuje odnaleźć te pozytywne komentarze odnośnie f-my Begar... gdzieś przepadły... ile dałeś za sondę Bosch'a?

byrrt
16-08-2012, 11:10
No ja dałem 265zł za oryginalną z wtyczką dedykowaną do mojego auta - miałem raz getza z lutowanymi kabelkami - padła po niecałym roku - dziękuję bardzo ;)

boch
16-08-2012, 11:28
straszne pieniądze. a tego Twojego Getz'a to ja pamiętam ;) muszę gruntowanie sprawdzić moją sondę. mechanior, który zimą wymieniał mi wtryskiwacze benzynowe stwierdził, że moja sonda już dawno zdechła. trochę dziwne, bo błędu nie ma, a spalanie... spalanie to mam dziwne, bo czy cisnę czy jadę jak emeryt, to spalanie w mieście benzyna 10L/100; gaz 12L/100.

byrrt
16-08-2012, 12:03
trochę dziwne, bo błędu nie ma, a spalanie... spalanie to mam dziwne, bo czy cisnę czy jadę jak emeryt, to spalanie w mieście benzyna 10L/100; gaz 12L/100.
Miernik napięcia i w 5 min masz odpowiedz. U mnie też było bez różnicy czy sonda była sprawna czy nie.. Teraz jak trochę bardziej widzę jak te ECU się przystosowuje do silnika myślę sobie że logiczne by było gdyby spalanie się nie zmieniło po odłączeniu sondy. Bo przecież mapy benzynowe są zebrane w ECU - jeżeli nie ma sondy to ew. może z nich korzystać nie wprowadzając adaptacji.. Co innego jak jest zabrudzona sonda i zaczyna przekłamywać.. Tzn pokazuje za biedną mieszankę jak jest ona dobra lub za bogata.. Wtedy ecu dalej będzie przestawiać mieszankę ku bogatszej. Ale jeżeli sonda padnie szybko to wg. mnie nie powinno to wpłynąć na spalanie..

Dishman
16-08-2012, 13:10
Oczywiście! Ja miałem tak samo i okazało się że była to lambda - wymieniłem na jakiś zamiennik po roku było to samo. Spalanie mi nie rosło, silnik pracował prawidłowo ale kontrolka się zapalała za sprawą błędu Nieprawidłowy sygnał O2 - zwarcie do masy.
Jakoś rozumiem można tą sondę lambda sprawdzić, czy jest OK? Tak średnio mi się uśmiecha ją kupować, choć z linku zapodanego przez bocha cena 115 zł, nie jest jeszcze tragicznie.

Ewentualnie, jeżeli sobie to na razie poobserwuję, to jakieś poważniejsze konsekwencje będą?

boch
16-08-2012, 13:11
ważne też z jaką częstotliwością sonda oscyluje i czy działa grzałka podgrzewająca sondę. mam w domu bosch'owskiego pdf'a w temacie kontroli lambdy. zapodam linka wieczorem.

boch
17-08-2012, 08:23
Obiecany PDF

http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lamdasonden.pdf

Dishman
18-08-2012, 20:10
OK, dziękuję, będę się z tym bawił. Może nie napsuję za bardzo.

Dishman
26-09-2012, 20:40
Niczego specjalnie nie mogłem się dopatrzeć. Problem jest cały czas. Zauważyłem, że jeżeli w mieście jeździ się z niskimi prędkościami i obroty nie przekraczające 3 tys. to jest OK. Ale jak wyjadę w trasę, obroty cały czas koło 3 tys. albo nawet do 4 tys. to się kontrolka wtrysków zapala. Jak wjadę do miasta, trochę pojeżdżę w mniejszymi obrotami i prędkościami to kontrolka gaśnie.

No i może problem jest ze spalaniem? 10 litrów po mieście przy spokojniej jeździe? Nie za dużo jak na 1.4?

Uchol
27-09-2012, 08:14
Jezeli chodzi o niski stan paliwa to nie wtrysk tylko pompke mozemy zatrzeć, poniewaz zassa powietrze. Mi 1.4 we Wrocławiu potrafi spalic 8l, ale jak kupiłem to palił nawet 14l. To jeszcze zalezy od jazdy poczytałem przy jakich prędkosciach i obrotach najmniej sie spala i troche mi to pomogło, jest troche tego na internecie

byrrt
27-09-2012, 08:43
Z lampką w trysku miałem tak jak miałem uwaloną lambdę.. To by mogło też powodować większe spalanie..

robert69klch
07-02-2013, 12:43
jak zaświecą się wtryski to bez paniki. zaczynamy od prostych i tanich spraw.to co można zrobić samemu to:1 wymiana filtra paliwa a jak zespolony z pompą to czyszczenie-przedmuchanie.2 czyszczenie zaworu EGR\opis na forum\jak nie pomogło to dopiero teraz ratujemy sie komputerową diagnostyką i kasacją błędów.co do małej ilości paliwa w baku to jest to istotne zwłaszcza jak zimno.mało paliwa to dużo powietrza w baku a dużo powietrza to skraplanie się wody na ściankach baku i mieszanie się z małą ilością paliwa.stara dobra rada:zimą staraj się częściej dotankowywać aby było jak najwięcej paliwa w zbiorniku.

yacub
07-02-2013, 17:19
no to kolego odgrzałęs kotleta ;) a rady juz znane :)

almafater
10-05-2013, 14:40
To i ja odgrzeję, bo mam podobny problem ;) Jeżdżę Bravo 1.4 SX. Kontrolka zapala się i gaśnie jak chce. Generalnie nie odczuwam w związku z tym żadnych problemów chociaż kilka razy zauważyłem strasznie mało mocy przy ruszaniu ze skrzyżowania (wydaje mi się, że jest to jakoś powiązane). Byłem w jednym warsztacie na diagnostyce ale w komputerze nie było żadnych błędów. Tylko odczyty z sondy lambda były jakieś nieprawdopodobne, ale po jej wyjęciu i sprawdzeniu zapewniono mnie, że działa prawidłowo, a problem złych odczytów po podłączeniu do kompa wynikał ze starego oprogramowania. Co z tym zrobić? Pojechać jeszcze do jakiegoś ASO na diagnostykę?

boch
10-05-2013, 17:18
nie ma możliwości żeby zapalona choćby na chwilę kontrolka błędu układu wtryskowego nie pozostawiła błędu w sterowniku. tak mi powiedział serwisant z ASO Fiat. jedyna okoliczność to odłączenie w międzyczasie akumulatora co powoduje wyczyszczenie błędów zapamiętanych w sterowniku silnika. diagnostyka w ASO na Examinerze z pewnością droższa, ale pewniejsza.

almafater
10-05-2013, 19:40
Też mi się tak wydawało. Akumulator nie był odłączany, pojawiła się też w drodze do mechanika. Cóż chyba będę musiał zainwestować w diagnostykę w ASO. Dzięki za odpowiedź

almafater
17-05-2013, 16:32
Wczoraj w pewnym momencie praktycznie zero mocy. Szczęśliwie umówiłem się na poniedziałek z mechanikiem pracującym na co dzień w ASO Fiata.

almafater
24-05-2013, 12:45
Jeśli kogoś interesuje to do wymiany rozrząd, wałek i popychacze, do przeczyszczenia magistrala olejowa:/ Przy okazji jakiego oleju używacie?

byrrt
24-05-2013, 12:59
Jeśli kogoś interesuje to do wymiany rozrząd, wałek i popychacze
Rozrząd raczej nie ma związku z awarią - po prostu trzeba go wymienić.. Ale wałek to niestety częsta przypadłość 1.4.. Zalej go dobrym olejem bo te silniki jak żadne inne potrzebują troski i dobrego oleju.. Valvoline, motul, millers - półsyntetyk 10W40 starczy.

almafater
24-05-2013, 15:44
Coś podobnego mówił mi właśnie też mechanik. Zmienię olej, swoją drogą aktualnie olej czarny (wymieniany rok temu, przejechane ze 2k km). Polecasz jakiś dobry wałek? Z tego co zdążyłem się zorientować raczej nie warto na nim za bardzo oszczędzać.

byrrt
26-05-2013, 11:24
Niestety odnośnie wałka nie mam zupełnie orientu więc nie pomogę..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Uchol
26-05-2013, 21:42
Wałek spróbuj dostać orginał, a jak nie to szukaj na allegro ORYGINALNY WAŁEK ROZRZĄDU FIAT BRAVA BRAVO 1.4 12V (3250006659) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/oryginalny-walek-rozrzadu-fiat-brava-bravo-1-4-12v-i3250006659.html) magistrali nie czyść tylko wymień na nową która jest cała a nie łączona

almafater
01-06-2013, 11:06
Niedrogi nawet ten wałek, mechanik straszył mnie, że ponad 400. Boję się tylko, czy to nie jakiś badziewie słabo wykonane. To Federal Mogul AE to jakaś dobra firma? Jeśli to faktycznie od nich wyszło. Magistrala nowa ~300 (MAGISTRALA OLEJOWA FIAT BRAVO BRAVA 1,4 12V (3269004548) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/magistrala-olejowa-fiat-bravo-brava-1-4-12v-i3269004548.html)) :/
Co masz na myśli mówiąc cała a nie łączona?

Uchol
01-06-2013, 16:45
Bo orginalnie w 1.4 była montowana magistrala łączona z 2 części i na łączeniu też czasami olej ciekł a jak jest całą to już tamto miejsce odchodzi i lepszy przepływ oleju itp.

almafater
15-06-2013, 10:54
Wymieniłem walek, dzwigienki do popychaczy i przeczyścilem magistralę, mam nadzieję, że już będzie ok.