Zobacz pełną wersję : Mokry dywanik - nieszczelnosc ukladu chlodzenia?
Witam,
Moj klopot polega na tym iz podloga od strony pasazera jest mokra i przy obecnej pogodzie auto prawie non stop zaparowane po nagrzaniu.
Zauwazylem ubytek plynu chlodzacego i to spory. Plyn na podlodze to na pewno nie woda wiec zakladam, ze to to samo.
Pytanie gdzie szukac nieszczelnosci?
qolejowy
04-01-2012, 13:53
Pytanie gdzie szukac nieszczelnosci? Prawdopodobnie cieknie Ci nagrzewnica. Przeszukaj forum, jest wiele tematów na temat nagrzewnicy, jest też gdzieś manual jak ją wymienić. Pod nagrzewnicą masz centralkę AirBaga, może ona ulec zawilgoceniu, zalaniu, więc wskazane jest szybkie usunięcie tego przecieku.
Jeżeli jeszcze jej nie zalało.. Wymień nagrzewnice jak najprędzej..
u mnie dywaniki jeszcze suche. Ale pozostałe objawy są tj. nieprzyjemny techniczny zapach, zaparowane szyby (non stop smigam przy uchylonym oknie) i zapalona kontrolka poduszki powietrznej.
ka_czor no to na co Ty jeszcze czekasz? Jakoś świadomość, że cieknie mi cokolwiek, a tym bardziej jakieś świństwo w aucie by mnie drażniła.. Pomijając brak poduszek które mogą kiedyś uratować życie.. Nie słyszałem o przypadku ale żeby też kiedyś komuś tak poducha nie wystrzeliła! Pójdzie gdzieś prąd jak nie trzeba i będzie "wesoło"..
byrrt u mnie to się wiąże z kwestią braku czasu i brakiem auta zastępczego. Kupiłem go już z padniętą nagrzewnicą. Dziadek który nim jeździł zakleił sobie nawet palącą się kontrolkę poduszki powietrznej bo go denerwowała :] Tak normalnie taśmą izolacyjną. Tak więc kupując autko nosiłem się z zamiarem remontu tego i owego, ale 3 dni od zakupy bravo dostałem bardzo dobrą ofertę na swoje stare autko i nie było co się zastanawiać bo tysiak do przodu. Dlatego tak teraz sie bujam z tą nagrzewnicą gdzie zaparowane szyby i duszący zapach potrafią mi popsuć dzień, jednak w najbliższych dniach zamierzam odstawić go na warsztat. Aha i też jestem typem kierowcy którego denerwuje jak coś stuka, cieknie lub jak w autku jest syf :] Jednak czasami jak widać.... siła wyższa.
Nagrzewnice wymieniłbyś sam w jedno popołudnie po pracy.. ;)
Ale skoro masz już wodę pod dywanikiem to podnieś wykładzinę. Pewnie gumofilc jest już cały we wodzie. Należałoby to wymienić, z czasem tam się "rodzi życie" i wchodzi grzyb i inne ustrojstwa, a i cały czas wilgoć siedzi.
BBM bez cieknącej nagrzewnicy, to jak Paryż bez wieży Eiffla ;)
ka-czor, nowa nagrzewnica w zamienniku to koszt ok. 50 zł. u mechaników wołają za wymianę conajmniej 100 zł. mnie robił kumpel rok temu za przysłowiową flaszkę. objawy miałem takie jak u Ciebie, czyli standard.
Wymień ją jak najszybciej, wdychanie oparów płynu chłodzącego nie jest najzdrowsze.
Rozumiem, ze nagrzewanie samochodu po kilku (6) przejechanych kilometrach to rowniez objaw nieszczelnej nagrzewnicy czy ten typ tak ma?
Ps. Dzieki za odpowiedzi
przede wszystkim zaparowane, tłuste szyby i specyficzny zapaszek. samo ogrzewanie, to zupełnie inna historia. nie jest zbyt wydajne, co potwierdziło już kilku forumowiczów ;)
Ja robiłem to samo i w sumie całkiem przyjemna robota ;)
Jestescie w stanie okreslic przyblizony koszt wymiany? Lacznie z robocizna i bez?
nowa nagrzewnica w zamienniku to koszt ok. 50 zł. u mechaników wołają za wymianę conajmniej 100
Tak jak kolega wcześniej napisał.
Możesz zrobić to też samemu, w Downloads masz b.dobrego manuala i według jego wskazówek zrobisz to bez problemów.
Ok. Dzieki, patrzylem na allegro to tylko uzywane. Polecacie zamienniki konkretne?
mój zamiennik to typowy chińczyk czyli no name kupiony w hurtowni motoryzacyjnej. na razie nie cieknie. na allegro nowe też znajdziesz
Nagrzewnica Fiat Bravo/Brava/Marea NOWA TANIO!!! (1982255893) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/nagrzewnica-fiat-bravo-brava-marea-nowa-tanio-i1982255893.html)
Fiat Bravo Brava Marea Coupe nagrzewnica NOWA (1988318956) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-marea-coupe-nagrzewnica-nowa-i1988318956.html)
NAGRZEWNICA FIAT BRAVO BRAVA MAREA NOWA BENZ/DIES (1987008485) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/nagrzewnica-fiat-bravo-brava-marea-nowa-benz-dies-i1987008485.html)
http://allegro.pl/nagrzewnica-fiat-bravo-brava-marea-olsztyn-i2025599794.html
z tego co pamietam, sa dwa typy nagrzewnic. warto się upewnić co do odpowiedniej przed zakupem.
Przykładowo
Nagrzewnica ogrzewania kabiny firmy BEHR HELLA SERVICE - Fiat BRAVO (182) (1995.10 - 2001.10) 1.8 GT (182.AC) 113KM - Części samochodowe iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/nagrzewnica-ogrzewania-kabiny,fiat,bravo-182-1995-10-2001-10,1-8-gt-182-ac-113km,35-1459-5156-100347-0-105-8FH351313191.html)
Nissens - Nagrzewnica Fiat Brava, Bravo , Coupe, Marea (http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=52526)
Widzę że Kolega Boch znalazł tańsze :redface:
Ok. Jak bede korzystac z kompa a nie telefonu to sie przyjrze dokladnie.
z tego co się dowiedziałem Valeo było montowane w dieslach; niestety różnią się rozmiarami, ; sam zamawiałem po danych z dowodu, wyszło magetti marelli, jakiees 80zl
Jak ja zamawialem to sprawdzali mi po VIN jaką mam nagrzewnice.. I nie wydaje mi się żeby sprawa była tak prosta (disel jedna nagrzewnica, benzyna inna).
Nagrzewnice wymieniłbyś sam w jedno popołudnie po pracy..
zakładając że masz ciepły, oświetlony garaż :) Ja niestety takim nie dysponuje. W sklepie krzykneli mi 140 zł za nową nagrzewnice. Jak mechanik będzie kupował to pewnie cena spadnie do 120 zł.
zakładając że masz ciepły, oświetlony garaż :)
Ja nagrzewnice robiłem jak było dość zimno.. Fakt garaż wiele ułatwia.. Co do ceny to na allegro masz taniej..
zakładając że masz ciepły, oświetlony garaż :) Ja niestety takim nie dysponuje. W sklepie krzykneli mi 140 zł za nową nagrzewnice. Jak mechanik będzie kupował to pewnie cena spadnie do 120 zł.
no chyba mi nie powiesz, że nie znajdziesz w całym Olsztynie tańszego zamiennika? :) ja zamiennik w moim mieście mogłem kupić w 3 różnych sklepach w cenie do 50 zł. nawet sklep w którym unikają chińszczyzny dla nagrzewnic robią wyjątki.
no jak tak czytam Wasze ceny to też sie dziwie tym 140 zł. Może koleś mi zaproponował oryginalną fiatowską nagrzewnice :>
Właśnie nagrzewnice Magneti Marelii (Org) można też taniej kupić.. Katalogowo jest droższa, ale często chodzi po np 80zł.. Sam się nawet zgapiłem bo kupiłem za chyba 60-70zł z allegro, a potem znalazłem oryginał niewiele drożej.. Ale ciul tam - rok jeżdżę i nic się nie dzieję ;)
tak jak pisze kolega Brytt, magetti marelli mozna kupic nizej 80; niestety komplet nie zawiera oringów, trzeba troszku ciasniejsze dobrac(srednica rurki 17 mm) aby nie ciekło; najtrudniej odkrecić osłonę nagrzewnicy, tam kluczem imb.5, dojście kijowe, reszta robi się calkiem przyjemnie;
w moim chińczyku oringi były w komplecie. problem w tym, że otwory pod rurki były zbyt ciasne i kumpel musiał je lekko rozkalibrować.
Ja oringi kupowałem w ASO - nie pamiętam - drogie były bo chyba z 5-7zł za sztukę.. Ale przynajmniej nie musiałem szukać, bo nigdzie nie mogłem znaleźć wymiarów jakie powinny mieć.. U mnie nie trzeba było niczego powiększać itp..
W weekend bede sie zabierac za wymiane - nie jestem mechanikiem wiec wyzwanie jest.
W warsztacie uslyszalem 2dni pracy i koszt 700zl... sprobuje sam :-)
W weekend bede sie zabierac za wymiane - nie jestem mechanikiem wiec wyzwanie jest.
W warsztacie uslyszalem 2dni pracy i koszt 700zl... sprobuje sam :-)
kolego postal1, nie wiem do jakich Ty warsztatów chodzisz ale u mnie na prowincji krzykneli 150 zł za robociznę i odbiór po dwóch godzinach i jedyne co mnie ogranicza to fakt iż nie posiadam auta zastępczego więc jeszcze czekam. A Ty na upartego jakbyś przyjechał sobie na weekend aby zwiedzić mazury to nie wydał byś nawet tych 7 stów na paliwo i robociznę u lokalnego mechanika :)
No niestety. Uslyszalem, ze jest to 2dni roboty i rozlozenie calego kokpitu :-) powiedzcie mi jeszcze czy wraz z nagrzewnica bedzie uszczelka czy mam od razu kupic dodatkowo. Gdzies widzialem, ze magnetti mareli nie ma w komplecie, chinczyk bedzie to miec na pewno?
Uslyszalem, ze jest to 2dni roboty i rozlozenie calego kokpitu
Totalna bzdura, widać nie pojęcia o tej robocie i chce wyciągnąć od Ciebie kasę.
Jeśli masz na myśli uszczelki (oringi) to musisz dokupić osobno.
Na tej aukcji podają że jest uszczelka, ale jak widać na zdjęciu chodzi o taśmę z pianki
Nagrzewnice - Nagrzewnica Marea, Multipla / typ Valeo - (http://www.unto.pl/nagrzewnica-marea-multipla-typ-valeo-p-2768.html)
nikt Ci tu nie zagwarantuje, że w komplecie będą oringi. tego sie dowiesz u sprzedawcy przed ewentualnym zakupem. gdyby nawet, dokupienie ich nie będzie jakimś wielkim problemem. przecież to tylko gumowe uszczelki. jak nie w motoryzacyjnym, to w sklepie z hydrauliką. wymiary wg informacji znalezionych w necie to 2,62X17,12.
a jak pytałeś o koszty roboty wymiany nagrzewnicy, to mówiłeś w jakim samochodzie? :) są auta np. Lanos, gdzie faktycznie jest sporo zachodu z wymianą nagrzewnicy. mimo wszystko cena 700 zł to jakiś absurd.
No tak uslyszalem w jednym i mowie jako ciekawostke :-) w innym powiedzieli 250 robota z czesciami. Co do oringow to chodzilo o to, ze bede to zamawiac na sobote i nie chcialbym sytuacji gdzie zabraknie mi tego elementu, a polapie sie w trakcie roboty :-)
Moja znajomosc mechaniki to poziom blondynki, ktora wsiadla na tyl i nie zdala :-)
Znajdź nr tej uszczelki w ePer, pojedź do ASO fiatai zwyczajnie kup.. Warto zadzwonić wcześniej i upewnić się że mają..
po tygodniu testów zauważyłem iż grzanie nie jest do końca takie jak powinno być; zastanawia mnie jedno: w starej nagrzewnicy były 2 uszczelki coś ala gąbka, jedna od strony zasilania, druga opasająca ramkę; mniemam iż mają zabezpieczać przed wydostawaniem się ciepłego powietrza; niestety starczyło mi tylko na obklejenie od strony ujścia, i pewnie powietrze ze względu na brak tej drugiej ma inną cyrkulacje; a u was jak się spisuje po wymianie?
Po wymianie tak samo jak przed.. W zestawie ktory dostalem byla "uszczelka" z gabki, ktora nakleja sie - jakby to powiedziec - po wezszej stronie (na 3ch ściankach w jednym kawałku).. Uszczelka ta ma za zadanie nieprzepuszczać powietrza koło wokół nagrzewnicy a tylko przez nią.. To że słabo grzeje może oznaczać np. źle odpowietrzony układ..
Byrrt, bankowo dobrze odpowietrzyłem; tylko tą uszczelkę dałem tam gdzie wchodza rurki, majac jedną byłem pewien ze tam jest bardziej wymagana(stara sienie nadawała do przełożenia), przy lepszych warunkach pogodowych bedę suszył dywany, to poprawię;
A no widzisz - może teraz część powietrza zamiast przechodzić przez gorącą nagrzewnice idzie po mniejszej lini oporu wokół niej..
Moje pierwsze podejscie dzisiaj i totalne fiasko. Samochod unieruchomiony...
Pekla plastikowa czesc obudowy nagrzewnicy, ta w ktora wklada sie te aluminiowe rurki. Przechodza przez nia 3 sruby ktore trzeba wkrecic w nakretki, ktore maja swoje miejsce w specjalnych otworkach. Najpierw cholernie ciezko bylo je tam wcisnac, pozniej przy dokrecaniu tej na samym dole okazalo sie zo cos sie chyba zle spasowalo bo bylo naprezenie plastiku i cos blokowalo spasowanie calosci. W efekcie pekniecie calego tego plastiku i trzeba kupic nowa nagrzewnice...
Ta metalowa blaszka na bank dobra strona zalozona wiec skad to naprezenie powstalo to pojecia nie mam bo dojscie do tego wszystkiego masakryczne.
Generalnie, jak ktos nie ma wprawy, nie polecam :-(
No faktycznie dojście średnie ale się w sumie da.. Ja nie mam cierpliwości do takich rzeczy a dałem radę.. ;)
W zestawie ktory dostalem byla "uszczelka" z gabki,
kurcze... ja kupiłem dzisiaj nagrzewnice i nie było w pudełku żadnych uszczelek. O ile oringi sa do kupienia w kazdym sklepie hydraulicznym o tyle tej gąbowatej uszczelki raczej nie da sie tak łatwo zorganizować. Ktoś może wymieniał i nie naklejał dużej uszczelki bo jej po prostu nie miał? Czy ogrzewanie kabiny jest wówczas zadowalające?
ka_czor ta uszczelka to zwyczajny kawałek cienkiej gąbki z przylepcem ;) Tak więc jak nie dostałeś to sobie dotnij jakąś gąbkę (tylko taką która nie topi się do np 100'C)
hmm... izolat rur ciepłowniczych mi chodzi po głowie. Tylko musze się upewnić czy ona wytrzymuje 100 st
kurcze... ja kupiłem dzisiaj nagrzewnice i nie było w pudełku żadnych uszczelek. O ile oringi sa do kupienia w kazdym sklepie hydraulicznym o tyle tej gąbowatej uszczelki raczej nie da sie tak łatwo zorganizować. Ktoś może wymieniał i nie naklejał dużej uszczelki bo jej po prostu nie miał? Czy ogrzewanie kabiny jest wówczas zadowalające?
tak widzę że brakuje troche ciepła jak na nową nagrzewnicę, brakło mi właśnie jednej uszczelki i muszę poprawić, jezdzić sięz tym da, ale jak już robic to tak jak należy; gdzieś musze poszukać takowej
hmm... izolat rur ciepłowniczych mi chodzi po głowie. Tylko musze się upewnić czy ona wytrzymuje 100 st
Spokojnie wytrzyma.
Kup otulinę na rurę miedzianą Φ15 taką szarą, sprzedawana jest w odcinkach po 2m koszt jakieś3zł/szt, albo podtynkową, taka z czerwoną folią na wierzchu, sprzedawana w krążkach po 10m, ale kupisz na metry ok 1zł/m i sobie dotniesz ile trzeba. Podkleisz taśmą dwustronną i będzie dobrze.
Ewentualnie piankowa uszczelka do okien też powinna się sprawdzić.
Tak tylko ta otulina to dość gruba będzie i twarda.. Ta dołączona gąbka właśnie bardziej taką uszczelkę do okien szeroką przypominała..
byrrt ale jak weźmie podtynkową, tą czerwoną w zwoju, to ona nie jest taka gruba, ma jakieś 3mm, ta szara jest 9mm i 6mm, a cienka podtynkowa musi być cienka, bo jest podtynkowa :D i taka jest, żeby nie trzeba było bruzd kuć zbyt głębokich.
Wiem co piszę... sprzedaje hydraulikę ;)
Nagrzewnica zmieniona! :-)
Nie wiem jak to mozna samemu sobie poradzic bo w moim przypadku dwie osoby bez watpienia potrzebne.
Ciekawym teraz czy jak go wysusze- wykladzina cala mokra, lacznie wchlonela gdzies ze 2l plynu po pierwszej nieudanej probie- to czy wciaz beda parowac szyby... w moim 1.8 nie ma klimy ani filtra kabinowego. Zobaczymy
2 litry płynu? Dużo.... :| radzę położyć grubą warstwę ręcznika papierowego, na to jakaś szmata [może być stary klasyczny ręcznik] i na całość połóż równomiernie jakiś ciężarek. Ja dałem 5 kilowy karton z proszkiem do prania ;) Efekt taki że po 1 nocy ciecz z dywanika przeszła wszystkie warstwy i dobrała się aż do wnętrza kartonu. Ale dzięki temu zdecydowaną większość płynu chłodniczego udało mi sie wydobyć z wykładziny. Później pół godzinna akcja nagrzewania starym farelkiem i kilka dni jeździłem bez dywaników z włączonym nawiewem na stopy (przy lekko uchylonej szybie). Latem sytuacja była by o wiele prostsza no ale zimą trzeba sobie jakoś radzić :)
Aha szyby nie będa Ci już parować ale przez jakiś czas czuć jeszcze zapach płynu chłodniczego.
Odsaczanie metoda na recznik papierowy juz mam za soba. Poszlo 8 rolek ale wciaz ta wilgoc tam jest. Kombinuje jakis garaz i zwyczajna suszarke :-)
zajeździsz suszarkę ;) Osuszysz jedynie powierzchniowa warstwę wykładziny. Głębiej dalej pozostanie Ci wilgoć. Ja miałem mały farelek z funkcją nawiewu to odstawiłem auto do garażu i suszyłem. Ewentualnie możesz kupić grzejnik na allegro zasilany z gniazda zapalniczki - ale nie wiem jaka jest jego wydajność oraz jak w du*** dostaje wtedy aku.
Jesli mówisz że 8 rolek to ładnie sie tam polało. U mnie było by ok ale poszło mi pod dywanik gumowy na całe nieszczęście.
Któryś z chłopaków, pisał że żwirek dla kota jest bardzo dobrym rozwiązaniem i na pewno miał rację.
Trzeba wysypać równą warstwę, tylko nie za grubą, po paru godzinach już powinien wchłonąć ile dał radę.
Wilgotny żwirek zebrać, ew. posłużyć się odkurzaczem.
Czynność powtarzać, aż do uzyskania zadowalających efektów.
Mam kota i ze żwirkiem to ostrożnie.. Może sylikonowy to tak, ale nie cementowy! ;) Na moje to suszenie tego to półśrodek bo wszystko tam zostanie i tak :/ Trzeba to przeprać albo najlepiej jakby mieć dostęp do odkurzacza piorącego i ten cały syf wypłukać i wyciągnąć.. Ja rozbierając nagrzewnice miałem gumowy dywawnik a na nim warstwę ręczników papierowych tak jak pisano w tutorialu - i ani kropla mi pod dywanik nie poleciała..
Mam kota i ze żwirkiem to ostrożnie.. Może sylikonowy to tak, ale nie cementowy!
Oczywiście chodziło mi o silikonowy. Cementowy, mógłby "zabłocić" wykładzinę.
Zwirek heheh :-) nie wpadlbym na to :-)
Trzeba cos wymyslec bo szyby wciaz zaparowane od tej wilgoci. Zastanawiam sie czy jakbym go oddal do myjni gdzie robia tez tapicerke to by tego nie ogarneli za w miare rozsadne pieniadze
Ja rozbierając nagrzewnice miałem gumowy dywawnik a na nim warstwę ręczników papierowych tak jak pisano w tutorialu - i ani kropla mi pod dywanik nie poleciała..
w tutorialu miało być tylko 0,5 l płynu a dla kolegi Postala1 wyszło w okolicach 2 litrów ;) widać nie wszystkie wymiany są takie same.
Trzeba cos wymyslec bo szyby wciaz zaparowane od tej wilgoci.
Może coś takiego pomorze
DumpOff Samochodowy Pochlaniacz Wilgoci 2szt= 3szt (2080751965) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/dumpoff-samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-2szt-3szt-i2080751965.html)
mam ten pochłaniacz w swoim aucie. jeden na tylnej półce i drugi kładę w okolicach przedniej szyby. jakoś cudownych efektów nie widzę. np wczoraj rano skrobałem szybki od wewnątrz.
@ postal, na parujące szyby polecam jazdę na lekko uchylonych. jak masz klimę używaj jej. po pierwsze osusza powietrze, po drugie klima powinna co jakiś czas być używana nawet w zimie dla jej dobrej kondycji.
Wilgoć to woda a to co jest w płynie do wody podobne nie jest ;)
na upartego można powiedzieć że płyn chłodniczy jest roztworem wodnym :) Zgodzę się że najlepiej wyjąć wykładzinę, wyprać i wysuszyć ale cholernie dużo z tym roboty :|
Jest roztworem wodnym ale tam jest glikol czy inne świństwo - tłustawe.. To trzeba wyprać - nie da się tego wysuszyć..
byrrt ja sobie darowałem. Trzeba być niekiedy realistą - pogoda nie nastraja do takich porządków. Szyby mi nie parują od tego co się rozlało. Wykładzinę mam suchą i przez ostatnie dni nie jeździłem z bez wycieraczki. Zapachu de facto nie czuje od wykładziny ale o dziwo dalej z nawiewu. Powiedzmy że przez pierwsze 5-15 sek jak odpalę auto. Później już jest OK. No i sam zapach nie jest już tak duszący jak ten przed wymianą nagrzewnicy. Zastanawiam się czy to właśnie jakie pozostałości nie są po ostatniej awarii.
LexusHPC
29-01-2012, 16:54
Ja miałem mokry dywanik u siebie ale u mnie przyczyną było niewidoczne na pierwszy rzut oka odklejenie szyby przy lewym słupku. Musiałem przez to wymienić alarm bo zamokła centralka, a dywanik suszę kiedy mogę.
Mam to samo, z tym, że jeszcze pod dywanikiem po stronie kierowcy. Myślałem, że ktoś zakonserwował podłogę w ten sposób, a tu wyszło szydło z worka.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.