Zobacz pełną wersję : Coś z rozrządem?
Witam,
Dziś po zajechaniu do domu z pracy zauważyłem delikatny dymek spod maski śmierdziało jakby gumą przepaloną, po otworzeniu maski przysłuchałem się jakby pasek rozrządu wydawał delikatny łagodny pisk. Ale też jak wrzucałem bieg i po woli puszczałem sprzęgło to takie tykanie było delikatne inaczej niż przegub. I teraz rozrząd czy sprzęgło? Dodam, że sprzęgło normalnie bierze od połowy...
a z której strony silnika dochodziły te piski i pykania? rozrząd masz z lewej strony silnika ( stojąc przed otwartą maską ) a sprzęgło masz z prawej strony silnika ( między silnikiem a skrzynią a dokładnie znajduje się w kołnierzy skrzyni biegów). A czy w 100% jesteś pewien że to śmierdział i piszczał pasek od rozrządu a nie od np alternatora lub pompy wspomagania ? Pasek od rozrządu raczej nie piszczy z tego względu że ma ząbki które zahaczają o koła wałków rozrządów itp. a one też posiadają ząbki . Jeżeli ząbki na pasku Tobie przeskoczą to silnika powinien zacząć nierówno pracować ( jeżeli przeskoczy o ząbek max 2) lub usłyszysz metaliczne uderzenie i silnik zgaśnie ( więcej niż 2 ząbki). Tak jak wyżej pisałem raczej masz problem z którymś paskiem od osprzętu silnika ( są to paski wielorowkowe i gdy mają zły naciag za mały lub za duży to mogą się ślizgać po kole pasowym i mogą na dodatek delikatnie dymić i wtedy będzie smród palonej gumy.Zacznij od sprawdzenia naciągów tych dwóch pasków. Co do tego pukania to masz to z prawej czy lewej strony silnika ? może alternator ma pękniętą obudowę i te puki i piski mogą wydobywać się z niego.
qolejowy
03-01-2012, 18:58
A nie śmierdzi i piszczy Ci przypadkiem pasek wielorowkowy, przeważnie z niego najczęściej czuć paloną gumą. W momencie jak pasek piszczy polej pasek odrobiną wody, piski powinny na jakiś czas ucichnąć. Jeżeli jesteś przekonany że to rozrząd, nie lekceważ tego,obejrzyj go sobie dokładnie. Sprzęgło bym raczej wykluczył.
Ups, napisałem prawie to samo co kolega dudu$, to chyba coś znaczy.:wink:
Powiem tak bardzo możliwe, że to pasek wielorowkowy bo z tamtych okolic dochodziły te odgłosy, co do rozrządu to i tak jakoś głośno zaczął chodzić głośniej niż zawsze. Czy po rozrządzie da się poznać zużycie właśnie głośniejszą pracą albo w jakikolwiek sposób?
tomasz985
03-01-2012, 19:51
a że tak się wtrącę w temat :smile:. czy można jakoś poznać, że rozrząd w aucie był już wymieniany :smile:??
qolejowy
03-01-2012, 19:55
Zdejmij pasek wielorowkowy i pokrywę rozrządu, obejrzyj dokładnie pasek na całej długości, czy nie jest poszarpany, zbyt luźny. Obejrzyj rolki i napinacz, możesz delikatnie czymś podważyć rolki żeby zobaczyć czy nie ma nadmiernych luzów na łożyskach, no i posłuchaj tego rozrządu na odpalonym silniku.
Zdecydowałem się na wymianę rozrządu, nie będę oszczędzał bo jeszcze mi strzeli i siema. Jaka firma, dayco, ina, skf ? W poprzednim temacie widziałem coś o firmie INA i SKF a ten DAYCO ? http://www.motocentrum.pl/zestaw-paska-rozrzadu,fiat,bravo-182,1-2-16v-80-82km,35-1459-10684-100453,kp na allegro ten DAYCO jest nawet za 165 zł.
na rozrządzie się nie oszczędza. Kup części porządnej firmy czyli tak jak piszesz powyżej SKFu lub INA. Pamiętaj że powinieneś przy okazji wymienić pompę wody i płyn w układzie chłodzenia!!!
A wymiana tej pompy to mus?
qolejowy
03-01-2012, 21:14
A wymiana tej pompy to mus?
No jeżeli chcesz mieć spokojne sumienie to i pewność że pompa wytrzyma do następnej wymiany
nie będę oszczędzał bo jeszcze mi strzeli
Sam sobie odpowiedziałeś, kup komplet z pompą
Dobra, a pompa AIRTEX czy RUVILLE ?
wiesz zależy ile chcesz jeździć tym autem. Jeżeli miesiąc lub dwa to możesz sobie odpuścić i każdego dnia powinieneś się wtedy modlić żeby pompa ci nie wysiadła. Pompę Cieczy powinno się wymieniać przy każdej wymianie rozrządu ponieważ jest ona zazwyczaj przez rozrząd napędzana ( wyjątkiem z tego co wiem jest motor 1.6 16V we fiatach). I np. jutro wymieniasz rozrząd a za miesiąc lub dwa łożysko w pompie się tobie rozleci, zaczyna cieknąć lub łopatki wirnika ze starości się uszkodzą i wtedy będziesz musiał wydać kolejne pieniądze na rozebranie wszystkiego jeszcze raz ( 300zł) , będziesz musiał kupić nowy pasek i rolki bo jak raz zdemontujesz rozrząd to nie możesz go z powrotem zakładać nawet jak ma mały przebieg. Nie wspomnę tu o tym że możesz przez uszkodzenie pompy przegrzać silnik ( uszkodzić UPG) lub go zatrzeć. Uszkodzona pompa może również spowodować zerwanie paska rozrządu a wtedy to koszty idą w setkach złotych. Decyzja należy do Ciebie samego. Ja jak i większość ludzi z forum zalecamy wymianę pompy przy rozrządzie.
---------- Post dodany o 20:27 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:26 ----------
kiedyś czytałem że pompy firmy RUVILLE są w miarę dobre
A mam zwracać na coś uwagę przy doborze pompy oprócz ilości zębów? Bo w motocentrum wybrałem dokładny model bravo wer. silnika itp ale widzę, że poszczególne pompy mają inne średnice tego wirnika? Pompa wody - FIAT BRAVO (182) 1.2 16V 80 82KM | Sklep MotoCentrum (http://www.motocentrum.pl/pompa-wody,fiat,bravo-182,1-2-16v-80-82km,35-1459-10684-100091,kp)
najlepiej to zadzwoń do ASO fiata i podaj im numer VIN auta i niech sprawdzą numer oryginału. Wtedy zadzwoń do sprzedawcy i podaj mu numer który podali w ASO i niech sprawdzi u siebie w katalogach czy ta pompa co sprzedaje pasuje do twojego auta. Możesz również wejść na stronę eper i tam również wpisać numer VIN i sprawdzić nr. oryginalnej pompy
Na stronie EPER wpisałem VIN pokazały się dane samochodu wcisnąłem dalej i wybrałem pompę wody i który numer mam brać pod uwagę ? "Kod Prod." ? Czy jakiś inny? Dodam, że żadna mi się nie zgadza z tymi numerami za bardzo.
RUVILLE jest dystrybutorem - z reg. ładuje do paczek w miarę w porządku części - zdarza się że SKF itp.. Ja rozrząd brałem SKF rolki + pasek contitech + pompa SKF.
nike166 Jak wpiszesz i wybierzesz dany element to kliknij na jego nr - otworzy się okno gdzie jest m.in. sugerowana cena. Nr o który chodzi jest na samej górze.
RUVILLE jest dystrybutorem - z reg. ładuje do paczek w miarę w porządku części - zdarza się że SKF itp.. Ja rozrząd brałem SKF rolki + pasek contitech + pompa SKF. bardzo dobry zestaw ;-)
Dziś zamówiłem u siebie w sklepie rozrząd SKF 183zł do tego pompa wody DOLZ 95 zł. Sprzedawca u którego kupuje zawsze części powiedział, że na nie ma reklamacji pompy od DOLZ'a. Chyba to wszystko co powinienem wymienić w rozrządzie? Czy te koła napędzające tez się wymienia?
Wymień rolki oraz pasek, kół "niepędzających" chodzi Ci o te zębate? tych nie.
Ile tych rolek jest? 1 naciągająca chyba tylko? Bo w zestawie jest 1 rolka naciągająca i pasek chyba, że coś jeszcze oddzielnie się dokupuje.
Pasek, rolka napinacza, pompa wody. To wchodzi w zestaw u Ciebie.
Ok dziękóweczka ;-) btw, SKF nie robi chyba pasków tylko łożyska i rolka jest firmy SKF, a sam pasek ? Co oni tam wkładają do pudełek?
Nie ma pasków SKF. Kupujesz albo Dayco albo conti.
qolejowy
05-01-2012, 01:07
Bo w zestawie jest 1 rolka naciągająca i pasek chyba, że coś jeszcze oddzielnie się dokupuje. U Ciebie jest tylko rolka napinająca. No i druga rolka to właśnie pompa wody. Tak że w komplecie masz Paskek, rolkę napinającą i pompę wody.
Odebrałem dziś wszystko i okazało się, że pasek nie pasuje z pompa wody tzn. nie wchodzi w rowki od pompy. Pasek ma 22mm szerokości a pompa wody 18mm, zamówiłem pompę, która była wsadzana do 1.2 od 1999r. i to jest ta na pasek 18mm. Ja mam samochód 2000r. i po oględzinach paska w samochodzie wychodzi, że pasek ma 22mm, a pompa, którą mam teraz ma dużo szersze to koło do którego wchodzi pasek. Czy możliwe żebym miał inną pompę w samochodzie ? Czy po prostu pompy przed 1999r. były szersze i taką mam?
Wg. ePer'a i przed FL i po FL (choć właściwie motor 1.2 wszedł do sprzedaży krótko przed FL) pompy wody mają taki sam P/N więc w sumie nie wiem o co chodzi.. Oryginalny nr pompy to 46520401
Więc nie wiem też czemu pompa ma tryb na szerokość 18mm a według EPER właśnie kupiłem pompę o nr. 46520401. Może z innego silnika ktoś zastosował? Choć i tak nie rozumiem czemu według katalogu pompa ma 18mm szerokość tego rowka na pasek, a sam pasek według katalogu ma 22mm. Nie klei się kompletnie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.