PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana centralki (sterownika) pompy ABS - dotyczy kontrolek hamulca ręcznego i ABSu



rieper
31-12-2011, 19:22
Witajcie szanowni Forumowicze,
Od dłuższego czasu zmagam się ze świecącymi kontrolkami ABS i hamulca ręcznego. Wiem, że temat był wałkowany i przyznaję się, że przeczytałem mnóstwo postów o tym. Wymieniłem przekaźnik z centralki ABS wg instrukcji "Reaktywacja centralki Lucas EBC 430" i niestety przy demontażu obudowy przeciąłem jedną ścieżkę wraz z rezystorem na głównej płytce centralki. Niestety nie wiem jaki był tam rezystor, więc postanowiłem kupić używaną centralkę lecz sprawną. Jako, że kupiłem ją na allegro, nie miałem możliwości sprawdzenia jej w rzeczywistości przed zakupem. Wiedziałem jedynie, że pochodzi ona z 2.4 JTD czyli jak z mojego. Jak przyszła okazało się, że minimalnie różni się oznaczeniem, numer katalogowy jest taki sam, jedynie literki po nim są inne.
Poniżej zdjęcie centralki, która jest obecnie w mojej Maryśce, w której zmieniłem przekaźnik i niestety uszkodziłem ścieżkę i rezystor:
2020
A tu poniżej zdjęcie centralki, którą kupiłem na allegro i chcę zamontować w miejsce starej:
2021
Powiedzcie mi proszę czy ta centralka, którą chcę założyć pomimo minimalnie innego oznaczenia będzie działać? Jakie mogą być konsekwencje założenia tej centralki?
Zwróćcie uwagę na zakreślone na czerwono numery cewek. Są różne w tych centralkach. Czy będzie to miało wpływ na prawidłowe działanie?
W tym manualu dotyczącym reaktywacji centralki EBC 430 MarekSkop pracuje na identycznym oznaczeniu centralki co moja stara centralka i tam też na tych cewkach są jeszcze inne oznaczenia.
Poniżej zdjęcie jeszcze tego wyrwanego rezystorka:
2022
Będę wdzięczny za sugestie

Zielony
01-01-2012, 13:15
Oznaczeniami cewek się nie sugeruj.Moim zdaniem po wymianie będzie wszystko śmigało,o ile oczywiście zakupiona przez Ciebie centralka na allegro jest sprawna.

rieper
01-01-2012, 15:16
Zielony, dzięki za utwierdzenie mnie w przekonaniu:) Teraz już spokojniej będę zmieniał centralkę. W poniedziałek zmienię i napiszę co i jak.
A tak przy okazji to wszystkiego dobrego w Nowym 2012 Roku :)

byrrt
01-01-2012, 15:25
Też bym się nawet nie zastanawial tylko montował nową centralkę.. Oby to w ogóle było to, bo te dwie kontrolki razem oznaczają uszkodzony korektor siły hamowania, ale to na pewno wiesz ;)

rieper
01-01-2012, 15:43
byrrt, wiem wiem:). Postanowiłem najpierw zacząć od centralki, może to pomoże. Objawy w mojej Maryśce, tzn. częstotliwość pojawiania się kontrolek ręcznego i ABSu oraz okoliczności pojawiania się ich i błędy jakie wyskakują wskazują właśnie na przekaźnik, więc też i centralkę. Ale przyczyn zapalania się tych kontrolek jest mnóstwo. Chciałem zacząć rozwiązywać ten problem od wymiany przekaźnika (najmniejszy koszt), ale przez przecięcie niechcący ścieżki na płytce głównej centralki koszty trochę wzrosły (zakup drugiej pompy ABS z centralką, bo używki samej centralki nikt nie chciał mi sprzedać) :). Później wezmę się za korektor siły hamowania jak to nie pomoże.

lukq
02-01-2012, 18:31
Ile dałeś za ten zestaw, bo też będę musiał wymienić. Chyba że uda mi się wymienić sam przekaźnik.

byrrt
02-01-2012, 20:00
lukq - przekaźnik dasz radę wymienić już nie ściemniaj ;)

rieper
02-01-2012, 22:51
Panowie, centralka wymieniona - problem rozwiązany:) Kontrolki zgasły, aż miło na cyferblacie jak się już nie palą:) ABS działa elegancko, bo już próbowałem.
lukq, za zestaw pompa ABS z centralką zapłaciłem 170 zł z kosztami wysyłki z allegro. Jako, że założyłem jedynie centralkę, więc pompę mam w zapasie :)
Spróbuj najpierw z przekaźnikiem, chociaż nie będzie łatwo. Teraz jak jedną centralkę schrzaniłem przez tą wymianę przekaźnika, już wiem jak sobie z tym poradzić. Jak to się mówi, człowiek uczy się na błędach i teraz wiem jak ciąć obudowę, żeby było dobrze.
Dzięki za pomoc.

lukq
02-01-2012, 22:52
Przekaźnik ten raczej spoko w centralce. Chyba że też popsuje rezystor :P

kukacz
20-02-2013, 18:36
Witam wszystkich:smile:
Ja w końcu się zabrałem za tą centralkę:food: i wygląda to tak ale co dalej już opisuje.

70877088 wycinanka lutownicą

szybko poszło w 1.5 h

7089 klej dwuskładnikowy i jakieś opakowanie z gwintownika:redface:zakrywa przekaźnik

wiec mój problem polegał na tym że jadę i nagle bęc kontrolka. ręcznego i abs w jednej chwili się zapala po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu czasem gasła czasem nie.
inna sytuacja wszystko ok nie świecą się od dwóch dni nagłe hamowanie i wtopa z silnym wciśnięciem, pojawiają się kontrolki oczywiście obydwie
Po wymianie przekaźnika jest to samo raz świeca raz nie, jak myślicie w co dalej wsadzić ręce.

Zbyszko
20-02-2013, 21:27
U mnie zacinały się szczotki w silniku pompy abs, więc możesz sprawdzić ich stan.
Podłączałeś się pod kompa? Może któryś czujnik przy kole nawala.

kukacz
21-02-2013, 17:54
Wcześniej przed modernizacją centralki komputer wskazywał na tylne lewego coś z piasta wymieniłem obie tylne piasty z tarczami i klockami, bo i tak była pora i nic dalej to samo.
No to wziąłem się za centralkę:P
Będę robił próby może coś wydumam. Jak znajdę to napiszę

lukq
22-02-2013, 17:46
Winna jest centralka, ja u siebie wymieniłem i problem zginął.

kukacz
23-02-2013, 13:55
Witam powiem tak od 2 dni się nie świeci ręczny+ABS ale to jeszcze o niczym nie świadczy trzeba jeszcze poczekać aby móc stwierdzić że wymiana przekaźnika w centralce zdała egzamin.

lukq
23-02-2013, 17:09
Jedź jak możesz na wyboista drogę i sprawdź. Wciśnij pedał mocniej.
Możesz zrobić też test pod fes pompy. Często po tym zspalaly się błędy

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

kukacz
25-02-2013, 19:17
Jest git z prędkości 140km, max w podłogę hamulec i pięknie prościutko jak strzałka jedzie no i oczywiści ABS kopie w nogę mało nie urwie. Po wybojach to ja codziennie jeżdżę :tongue taka to u mnie droga do domu,po wymianie nie szczędzę tylko zasuwam jak najszybciej bo właśnie dość często mi się zaświecały jak trzęsło dobrze.
A teraz nic oby tak dalej hihi i nie będzie nic czerwonego na blacie :P został (airbag)