PDA

Zobacz pełną wersję : Tajemniczy element chłodzenia 1.6 16V



Virusek
29-12-2011, 22:54
Witam,

Ma ktoś może pojęcie co to za element chłodzenia w silniku 1.6 16V

Znajduje się on z prawej strony kolektora wydechowego, pod przepustnica.
Z jednej strony wchodzi do niego gruby wąż a z drugiej strony wychodzi już cienki i wchodzi w przegrodę silnika.

Mam wyciek z tego, "wymacałem" palcem że jest to pęknięte

Przeszukałem całe Allegro w poszukiwaniu tego elementu, ale nic w miarę podobnego nie znalazłem

2006

boch
29-12-2011, 23:54
to prawdopodobnie tzw. przewód giętki idący do nagrzewnicy. symbol znajdziesz w EPERze.

KamyK
30-12-2011, 00:50
Cyba chodzi Ci o ten element.

Fiat Brava Bravo wąż przewód z odpowietrznik iem (2004892785) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/fiat-brava-bravo-waz-przewod-z-odpowietrznik-iem-i2004892785.html)

W e-perze nr tego elementu to 7771198.

Virusek
30-12-2011, 08:49
Dzięki za odpowiedzi jednak to nadal nie to.... przewody (rury) zaznaczyłem na zielono

Jak widać odpowietrznik jest do tego podłączony, z drugiej strony jest podłączony gruba rura

Od kiedy jest to uszkodzone z wydechu pryska woda, dodatkowo z tego elementu, generalnie duże straty płynu chłodzącego czyt. wody

Poprzedni właściciel wlał wodę a teraz zapowiada się spore czyszczenie układu chłodzenia :mad:

Postaram się dzisiaj zdjąć osłonę kolektora, wczoraj mi się nie udało gdyż śruby strasznie zapieczone były i postaram się zrobić lepsze zdjęcia

KamyK
30-12-2011, 10:01
z wydechu pryska woda
Taki objaw nie jest powiązany z nieszczelnością układu chłodzenia.

Zaznacz konkretnie o który element Ci chodzi, bo trochę niejasno to określiłeś.

lukq
30-12-2011, 15:29
Moja rada, wejdź w eperfiatklubpolska.pl wpisz nr nadwozia Twojego (VIN) wejdź w dzial układ chłodzenia i tam poszukaj dokładnie o jaki element Ci chodzi. Następnie zapisz nr katalogowy i wg niego znajdziesz tą cześć.
Jest to jak kolega nadmienił przewód idący do nagrzewnicy.

Virusek
30-12-2011, 17:33
Taki objaw nie jest powiązany z nieszczelnością układu chłodzenia.

Zaznacz konkretnie o który element Ci chodzi, bo trochę niejasno to określiłeś.


Też się zdziwiłem, wodą zaczyna pryskać z wydechu po osiągnięciu temp. optymalnej czyli wtedy gdy otworzy się termostat na duży obieg :roll:
Na zdjęciu element ten jest zasłonięty przez osłonę kolektora wydechowego ale za to widać przewody które są tam podłączone.

Virusek
30-12-2011, 20:12
OK, po godzinnej walce z zapieczonymi śrubami od osłony kolektora wydechowego wszystko się wyjaśniło. Po demontażu tej osłony, okazało się że jest to rurka metalowa wychodząca z pomby wody, przebiegająca pod kolektorem wydechowym a na jego końcu są rurki które były pokazane na zdjęciu. Gdzieś wewnątrz od strony mocowania tych dwóch rurek jest pęknięcie gdyż woda wydostaje się z kanału przez który są przeprowadzone kable od alternatora

Virusek
18-01-2012, 23:29
Witam,

Czy tą rurkę można wykręcić bez większego patentowania czy jednak trzeba wyciągać kolektory wydechowe oraz pompę?
Do jednej śruby od strony pompy jest dobry dostęp lecz do tej od strony bloku silnika masakryczny i nie wiem czy ma to sens dłubać pod chmurką

W ogóle jak ta rurka się fachowo nazywa :P

Virusek
20-01-2012, 18:12
Także dzisiaj szlak mnie trafił bo makaroniarz mnie pokonał... próbowałem odkręcić tą rurkę od strony przegrody poszło elegancko, ale od strony silnika krew mnie zalewała, załatwiłem sobie przedłużki do klucza żeby przeprowadzić ją pod kolektorem, 10min próbowania trafienia w śrubę a jak się udało trafić to nachodziła pod kątem, także próbowałem przez otwór w kolektorze, kluczem oczkowym zapomnieć, udało mi się standardową 13 ale chyba bym to 3 dni odkręcał bo dosłownie mam 1,5cm miejsca na ruch kluczem

Chyba musze pompę zrzucić co mi się nie widzi....