Zobacz pełną wersję : Tajemniczy element chłodzenia 1.6 16V
Witam,
Ma ktoś może pojęcie co to za element chłodzenia w silniku 1.6 16V
Znajduje się on z prawej strony kolektora wydechowego, pod przepustnica.
Z jednej strony wchodzi do niego gruby wąż a z drugiej strony wychodzi już cienki i wchodzi w przegrodę silnika.
Mam wyciek z tego, "wymacałem" palcem że jest to pęknięte
Przeszukałem całe Allegro w poszukiwaniu tego elementu, ale nic w miarę podobnego nie znalazłem
2006
to prawdopodobnie tzw. przewód giętki idący do nagrzewnicy. symbol znajdziesz w EPERze.
Cyba chodzi Ci o ten element.
Fiat Brava Bravo wąż przewód z odpowietrznik iem (2004892785) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/fiat-brava-bravo-waz-przewod-z-odpowietrznik-iem-i2004892785.html)
W e-perze nr tego elementu to 7771198.
Dzięki za odpowiedzi jednak to nadal nie to.... przewody (rury) zaznaczyłem na zielono
Jak widać odpowietrznik jest do tego podłączony, z drugiej strony jest podłączony gruba rura
Od kiedy jest to uszkodzone z wydechu pryska woda, dodatkowo z tego elementu, generalnie duże straty płynu chłodzącego czyt. wody
Poprzedni właściciel wlał wodę a teraz zapowiada się spore czyszczenie układu chłodzenia :mad:
Postaram się dzisiaj zdjąć osłonę kolektora, wczoraj mi się nie udało gdyż śruby strasznie zapieczone były i postaram się zrobić lepsze zdjęcia
z wydechu pryska woda
Taki objaw nie jest powiązany z nieszczelnością układu chłodzenia.
Zaznacz konkretnie o który element Ci chodzi, bo trochę niejasno to określiłeś.
Moja rada, wejdź w eperfiatklubpolska.pl wpisz nr nadwozia Twojego (VIN) wejdź w dzial układ chłodzenia i tam poszukaj dokładnie o jaki element Ci chodzi. Następnie zapisz nr katalogowy i wg niego znajdziesz tą cześć.
Jest to jak kolega nadmienił przewód idący do nagrzewnicy.
Taki objaw nie jest powiązany z nieszczelnością układu chłodzenia.
Zaznacz konkretnie o który element Ci chodzi, bo trochę niejasno to określiłeś.
Też się zdziwiłem, wodą zaczyna pryskać z wydechu po osiągnięciu temp. optymalnej czyli wtedy gdy otworzy się termostat na duży obieg :roll:
Na zdjęciu element ten jest zasłonięty przez osłonę kolektora wydechowego ale za to widać przewody które są tam podłączone.
OK, po godzinnej walce z zapieczonymi śrubami od osłony kolektora wydechowego wszystko się wyjaśniło. Po demontażu tej osłony, okazało się że jest to rurka metalowa wychodząca z pomby wody, przebiegająca pod kolektorem wydechowym a na jego końcu są rurki które były pokazane na zdjęciu. Gdzieś wewnątrz od strony mocowania tych dwóch rurek jest pęknięcie gdyż woda wydostaje się z kanału przez który są przeprowadzone kable od alternatora
Witam,
Czy tą rurkę można wykręcić bez większego patentowania czy jednak trzeba wyciągać kolektory wydechowe oraz pompę?
Do jednej śruby od strony pompy jest dobry dostęp lecz do tej od strony bloku silnika masakryczny i nie wiem czy ma to sens dłubać pod chmurką
W ogóle jak ta rurka się fachowo nazywa :P
Także dzisiaj szlak mnie trafił bo makaroniarz mnie pokonał... próbowałem odkręcić tą rurkę od strony przegrody poszło elegancko, ale od strony silnika krew mnie zalewała, załatwiłem sobie przedłużki do klucza żeby przeprowadzić ją pod kolektorem, 10min próbowania trafienia w śrubę a jak się udało trafić to nachodziła pod kątem, także próbowałem przez otwór w kolektorze, kluczem oczkowym zapomnieć, udało mi się standardową 13 ale chyba bym to 3 dni odkręcał bo dosłownie mam 1,5cm miejsca na ruch kluczem
Chyba musze pompę zrzucić co mi się nie widzi....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.