Zobacz pełną wersję : Wentylator
hydromaks
27-12-2011, 11:32
Witam
wczoraj po przejechaniu ok 100 km i wyłączeniu stacyjki wentylator się nie wyłączył poczekałem ok 20 min i nic więc wyjąłem bezpiecznik bo szkoda mi aku jakie mogą być przyczyny i jak to wyeliminować
Tutaj masz podobny problemhttp://http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/wentylator-chlodnicy-sie-nie-wylacza-8033/
Tak jak koledzy piszą, na 99% coś z czujnikiem temperatury sterującym pracą wiatraka.
Zanim jednak zabierzesz się za wymianę, posprawdzaj jego styki.
Mam to samo, narazie przejrzałem styki i całą resztę, nie doszedłem właśnie jeszcze do czujnika temp.
Powiedź który bezpiecznik masz wyjęty? w Którym miejscu.
qolejowy
29-12-2011, 12:48
U kumpla w Bravo 1,8 było tak że wtyk od czujnika temperatury na termostacie czasami gdzieś nie łączył w wtedy załączał się wentylator. Przeczyściliśmy styki i jest OK. Wypięcie tej wtyczki z czujnika powoduje załączenia wentylatora. Może w innych jednostkach jest podobnie.
hydromaks
30-12-2011, 00:36
mam wyjęty bezpiecznik pod maską 30A jest on w małej czarnej skrzynce nad przewodami dolotowymi u góry po prawej patrząc od przodu
Wiem gdzie jest bo też go wyjąłem. Co dziwne wyjęcie ze skrzynki bezpieczników przy kierownicy nie daje efkektu.
W nowym roku na początku będę miał chwilę więc pojadę do garażu do taty i tam będę walczył i działał.
Sprawdzę właśnie ten czujnik temperatury bo to mi tylko pozostało do sprawdzenia.
Jeśli nie sprawdzałeś to pod rurą dolotową przy filtrze, koło akumulatora jest jeszcze połączenia kabli (taka duża kostka) sprawdź jeszcze tam, jak tego nie robiłeś.
Lukq tylko że w chlodnicy nie ma żadnego czujnika do załączania wentylatorów.To komputer tym staruje na podstawie czujnika temperatury który jest wkręcony w termostat.Sprawdź czy nie skleiły Ci się styki w przekaźniku który jest przyczepiony do chłodnicy po prawej stronie,stojąc twarzą do silnika.
Sprawdź czy nie skleiły Ci się styki w przekaźniku który jest przyczepiony do chłodnicy po prawej stronie,stojąc twarzą do silnika.Sprawdzałem jeśli mówisz o tym włączniku zdalnym co jest przykręcony u góry na chłodnicy i wychodzą z niego kable do wentylatorów, a ja mówię o czujniku temperatury czy on nie zwariował.
Jeżeli by zgłupiał czujnik temperatury to prawdopodobnie miał byś już marchewę na desce.Jak masz kabel to podepnij się i zobaczysz jaką temperaturę pokaże.
No chce to zrobić w nowym roku bo pod blokiem nie mam za bardzo jak słaba bateria w laptopie ....
Z tą marchewą to jest różnie. Jak zdiagnozuje to dam znać, na razie jeżdżę bez wentylatora, nie grzeje się, bo są w miarę niskie temperatury i pokonuje trasy z reguły. Dzięki za podpowiedzi.
Według schematu Lukq,u Na są aż trzy przekaźniki :roll:
Tak to wygląda w JTD
20092010
a tak w 2.0 ale po lifcie,bo nie wiem który masz rocznik tej maryśki Hydromaks
20112012
Jeszcze muszę ten 123 sprawdzić, musi siedzieć po akumulatorem. Jutro będę miał laptopa od szwagra to zrobię diagnozę kompem pod blokiem a w nowym roku jadę do garażu po-majstrować.
---------- Post dodany o 18:34 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:34 ----------
Tylko co śmieszne sprawdzałem u siebie w Marea Workshop Manual i nie znalazłem tego z nr 123, resztę tak.
Dziś sprawdziłem czujnik temp na komputerze, podaje prawidłowe parametry.
A jeszcze powiedz na którym biegu śmigają wentylatory.Skoro czujnik jest ok to pewnie przekaźnik.Trzeba było spróbować zrobić jeszcze testy wentylatorów.Może by coś puściło :-k
wiesz co nie mam za bardzo dziś czasu, lecz testu penie nie zrobię, a chodzi tylko jeden wentylator ciągle. Patrząc na chłodnice z przodu to ten po lewej.
Więc z testem będzie raczej problem.
Co dziwne to jak rozłączę ten na chłodnicy ten u góry, to i tak to nic nie daję.Więc pozostają mi dwa. Ale to już w przyszłym roku.
Wentylator ten chodzi jakby działał na drugim biegu.
Patrząc na schemat powyżej,można stwierdzić że pracuje wentylator 154A który jest załączany przez przekaźnik 122 a on odpowiada za pierwszy bieg.Znajduje się on w skrzynce przed akumulatorem.Oby to było po tej stronie a nie przy kompie :-k
Jeżeli to jest ten pod przepływomierzem, to miałem go rozłączone i psiknięte kontaktem. Nie sprawdzałem jak napięcia itp. bo robiłem to na służbie na szybko w pracy.
Więc problem z wentylatorem został rozwiązany.
Należy wyjąć akumulator, odkręcić rurę idącą od przepływomierza do filtra powietrza.
Powinno się nam ukazać
2228
Odkręcamy śrubę od strony akumulatora, tak jak zaznaczyłem na obrazku.
Zdejmujemy pokrywę podnosząc ją do góry i mamy wtedy.
2229
Musimy wyjąć każdy z przekaźników po kolei i wyczyścić ich "nóżki" uwierzcie mi, że jest na nich spory nalot.
Następnie wkładamy z powrotem na swoje miejsce wszystkie skręcamy skrzyneczkę.
Wszystko do kupy, podłączamy bezpiecznik 40A w skrzynce FUSE pod maską no i cieszymy się z prawidłowo działającego wentylatora.
Testy przeprowadziłem pod FES 3.3 przeszły bez zarzutu, a wentylator włącza się teraz kiedy powinien.
No to oby naprawa dała długotrwały pozytywny skutek ;)
Mam taką nadzieję wszystko wyczyszczone i zrobione po swojemu ;-)
qolejowy
18-01-2012, 18:43
Zdejmujemy pokrywę podnosząc ją do góry i mamy wtedy.
Przydałoby się tą pokrywkę jakoś uszczelnić. U mnie też było tam pełno kurzu i brudu.
wiesz ja dobrze wszystko wyczyściłem, nie zabezpieczałem specjalnie, ale obiecałem sobie, że raz na jakiś czas będę tam zaglądał.
qolejowy
18-01-2012, 19:02
obiecałem sobie, że raz na jakiś czas będę tam zaglądał. Dojścia dobrego to Ty tam nie masz, u mnie ta puszka to jest prawie na wierzchu.
Dojścia dobrego to Ty tam nie masz, u mnie ta puszka to jest prawie na wierzchu.
Dla chcącego nic trudnego ;-) Staram się o nią dbać.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.