PDA

Zobacz pełną wersję : zapach z nawiewu



ka_czor
20-12-2011, 00:10
Witam,
ostatnio nabyłem bravo 1,6 sx. Podczas używania nawiewu w samochodzie można wyczuć tzw. techniczny zapach. Nie jest to paliwo ani jakieś oleje bo brak jakichkolwiek wycieków. Zastanawiam sie jak można sobie z tym poradzić. Wpadł mi do głowy pomysł aby dokupić obudowę do filtra kabinowego i założyć takowy filterek pod podszybiem. Dodam że wymieniałem wcześniej filtr powietrza i problem nie znikł. Jednak czy sam filtr kabinowy wystarczy? Czy może ktoś też borykał się z tego rodzaju problemem i udało mu się zniwelować problem?

qolejowy
20-12-2011, 00:30
Wpadł mi do głowy pomysł aby dokupić obudowę do filtra kabinowego i założyć takowy filterek pod podszybiem.Pomysł dobry tyle że te obudowy są trudne do zdobycia.

Dodam że wymieniałem wcześniej filtr powietrza i problem nie znikł.Filtr powietrza, oczyszcza powietrze dostarczane do silnika i do nawiewu nic nie ma. Może kup jakiś środek w sprayu do odgrzybiania.

ka_czor
20-12-2011, 01:13
obudowę już mam na oku :) cenowo nie jest źle bo za 30 zł pójdzie z tymi nakrętkami. Twoja uwaga z filtrem powietrza oczywiście słuszna. Wymieniłem z nadgorliwości :)

bob96
20-12-2011, 08:22
Witam,
ostatnio nabyłem bravo 1,6 sx. Podczas używania nawiewu w samochodzie można wyczuć tzw. techniczny zapach.

Powodem może też być zapach z rozszczelnionej nagrzewnicy, sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.

byrrt
20-12-2011, 09:12
Z tą nagrzewnicą to pierwsze co przyszło mi do głowy - sprawdź to bo kolega bob96 dobrze prawi ;)
Ja obudowę fitra + filtr zakładałem z pół roku temu ale nie ze względu na zapach bo to nie ma prawa nic zmienić, ale ze względu na syf który wlatywał mi kratkami do środka.. Pełno kurzu co miesiąc na desce.. Od założenia widzę niesamowitą zmianę - w aucie jest czyściej ;) Nie pamiętam ile ja dawałem ale za obudowę z przesyłką chyba coś ok 40zeta + nakrętki z ASO za chyba z 7zeta od sztuki no i + filtr.. czyli około stówki mnie to uczyniło ale warto było ;)

ka_czor
20-12-2011, 15:32
Powodem może też być zapach z rozszczelnionej nagrzewnicy, sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.

Sprawdze po pracy. Jednak zastanawiam sie czy w przypadku tej nagrzewnicy nie będzie sie skraplać ciecz na szybach czy dywanikach? Ja takiego objawu nie mam, a przecież w przypadku płynu chłodniczego gdzieś on musi znaleźć swoje miejsce.

bob96
20-12-2011, 19:09
Przy minimalnym rozszczelnieniu nagrzewnicy zapach wyczuwalny będzie tylko do czasu nagrzanie się nagrzewnicy , przerabiałem to w mojej Marejce .
Gdy płyn zacznie wyciekać zapach będzie cały czas i poznasz to po mokrym dywaniku pasażera i tłustych szybach , na dodatek istnieje prawdopodobieństwo zalania sterownika poduszek powietrznych znajdującego się pod nagrzewnicą.
To tyle z mojego doświadczenia , na szczęście zdążyłem na czas wymienić nagrzewnice.

ka_czor
21-12-2011, 01:21
kurcze trochę mnie załamałeś - ubytku płynu nie ma, ale fakt, szyba górna jest tłusta a kontrolka od poduszki ciągle się pali. Sądziłem ze to jakiś błąd i przy okazji skazuje go sobie w jakimiś przydomowym serwisie :> Czyli czeka mnie wymiana nagrzewnicy? Co grozi jeśli odpuszczę sobie poki co ten temat? przez najbliższy miesiąc autko może mi być bardzo potrzebne i po prostu nie będę miał kiedy się za to zabrać.

bob96
21-12-2011, 09:09
Co grozi jeśli odpuszczę sobie poki co ten temat? przez najbliższy miesiąc

Po prostu musisz się przyzwyczaić do tego zapachu przez ten okres czasu.
W downloads masz manual wymiany nagrzewnicy.

ka_czor
21-12-2011, 10:51
no właśnie przeglądam "instrukcję" :] w sumie jako laik z mechaniki nie wiem czy podołam takiemu zadaniu. A nie chciałbym czegoś sknocić i mieć później przecieki wew. Swoją drogą widzę ze wielu miało problem z nagrzewnica w BBM. To jakaś wada fabryczne? Podobnie jak klamki :> I czy w związku z tym jest sens brąć uzywke na allegro? Czy lepiej zapłacić te 140 zł w sklepie. I czy wymiana płynu chłodniczego jest konieczna w przypadku wymiany nagrzewnicy? Wyczytałem że z pól litra mi ubędzie po takiej naprawie.

bob96
21-12-2011, 15:31
Piszesz w pierwszym poście że nie dawno nabyłeś Brawo , więc dobrze by było przy wymianie nagrzewnicy odrazu wymienić płyn.
Używki nie polecam bo nowe nie są drogie, kupisz nawet poniżej 100 zł. i będziesz miał spokój na ładnych parę lat.

lukq
22-12-2011, 16:52
Straszycie kolegę.
Kup na początek tą obudowę filtra kabinowego i sam filtr. Ja polecam Filtrona z węglem aktywnym. Myślę, że to rozwiąże Twój problem. Jeśli dalej będziesz czuł dziwny zapach przyjrzyj się bardzo dokładnie rozbierając elementy kokpitu nagrzewnicy.
Warto jest też jak ktoś wcześniej napisał odgrzybić kanały wentylacyjne środkiem w sprawy. Dostępny w każdym markecie, bądź sklepie motoryzacyjnym

ka_czor
10-01-2012, 09:12
montaż filtra kabinowego problemu nie rozwiązał niestety.
Orientuje się ktoś w wymiarach nagrzewnicy do bravo 1,6 sx? Bo nawet w sklepie mają problemy mimo że podaje wszystkie z możliwych danych (dowód rejestracyjny). Najwygodniej było by chyba dla nich gdybym wykręcił starą i przyniósł do sklepu :> Rozchodzi się dokładnie o dwie wersje nagrzewnicy: 248x148x42 mm i 240x148x42 mm.

lukq
11-01-2012, 18:18
sprawdź po VINie w eperze (przeglądaj pod IE) tam znajdziesz nr ori.

bob96
11-01-2012, 18:25
Nr. katalogowy oringów to 7792369 :)

ka_czor
12-01-2012, 09:55
a tak z ciekawości... czemu nagrzewnica na ePER kosztuje ponad 2 tysie? (netto) :)

bob96
12-01-2012, 10:36
Żeby pracownicy ASO mogli godnie zarabiać :smile:

byrrt
12-01-2012, 11:41
a tak z ciekawości... czemu nagrzewnica na ePER kosztuje ponad 2 tysie? (netto) :)

Nie wiem gdzie Ty tą cenę widzisz - ja widzę dla obu wersji nagrzewnicy w klubowym ePer'ze 529zł brutto (430 netto)..

ka_czor
12-01-2012, 19:50
2210 może nie mam jakiejś zniżki?:)

byrrt
12-01-2012, 21:36
Ty patrzysz na całą nagrzewnicę - na tą budę plastikową z całą resztą..
2212

A powinieneś patrzeć tylko na sam grzejnik nagrzewnicy..
2211

ka_czor
13-01-2012, 01:40
kminie :) dzięki

byrrt
13-01-2012, 09:15
Nie ma problemu - po to jest forum ;)

ka_czor
20-01-2012, 22:20
problem nagrzewnicy rozwiązany :) Mimo że dywaniki miałem suche to nieszczelności samej nagrzewnicy po wyjęciu okazały się dość pokaźne. Tak więc nagrzewnice znalazłem za 60 zł. Robocizna drugie 60 zł. Podłączyliśmy od razu do kompa aby usunąć błąd poduszki powietrznej ale zaszły małe problemy na lini połaczeniowej ze sterownikiem. Darowałem to sobie póki co. Grunt że szybki nie będa zaparowane i zapach normalny w aucie będzie.
ps. przyznam że dojście do nagrzewnicy jest zajebiste. Jak sobie przypomnę vw gdzie trzeba było rozebrać prawie wszystkie plastiki wew. to aż się dziwie ze konstruktorzy nie podpatrzyli lepszych rozwiązań u fiata ;)