PDA

Zobacz pełną wersję : Palio 1.2 8 V 2001 R benzyna bardzo duże spalanie



matijar
17-12-2011, 22:15
Witam kupiłem Fiata Palio 1.2 8V 2001 r. Auto ma przejechane zaledwie 85 tys co jest udokumentowane i pewne wszystko zdaje się być ok poza tym że auto wg mnie sporo pali, i jest nieco "mulaste" tankując za 9,5 L benzyny robię max 60 -70 km. Kupiłem interfejs podłączyłem auto do kompa odpaliłem IAW Scan i znalazłem tam parę błędów między innymi : błąd sondy lambda, zbyt bogata mieszanka, błąd czujnika wału, cewka 2 przerwa lub zwarcie do masy. Zauważyłem wtedy że komp w ogóle nie reaguje na sondę ( cały czas silnik przyjmował sobie wartość 1.0) po wykasowaniu błędów parametry sondy po chwili pracy silnika gdy przejdzie na cykl zamknięty zaczynają się zmieniać na obrotach jałowych sonda ma parametr lambda = 0,75 po dodaniu gazu jest bliski 1.0 myślałem ze to coś zmieni niestety nie silnik nadal dużo pali.Podłączyłem kolejny raz komputer i jedyny błąd jaki zauważyłem to błąd czujnika położenia wału i on się notorycznie pojawia podejrzewam że jest to spowodowane tym że nie zawsze poczekam aż zgaśnie kontrolka wtrysku nim zacznę kręcić rozrusznikiem... Jedyne co jeszcze budzi mój niepokój to to że auto po zapaleniu ma 1,5 tys obrotów na jałowych i bardzo pomału je zmniejsza wraz z nagrzewaniem. Proszę o pomoc kolegów i z góry za tą pomoc dziękuję bo już nie wiem czego się czepić

lukq
18-12-2011, 00:21
Sprawdź miernikiem CPW, czujn. temp, oraz samą sondę.
Możesz też przyjrzeć się krokowcowi.

byrrt
18-12-2011, 01:01
Lambda może mieć jak najbardziej wpływ na zawyżone spalanie.. Przy-obserwuj wskazania, może zrób przejażdżkę z kompem i zrób wykres..

matijar
18-12-2011, 11:48
ok dziś mogę zrobić taka przejażdżkę powiedzcie koledzy tylko jakie parametry was interesują, jeszcze jedna rzecz jaka mi się nie podoba to to że czujnik temperatury powietrza pokazuje 20 - 30 stopni kiedy na zewnątrz jest +5 stopni nie wiem czy to powietrze jest gdzieś po drodze dogrzewane ?

lukq
18-12-2011, 12:13
Lepiej, że pokazuje więcej, bo jakby pokazywał mniej to spalanie byłoby większe. Fakt, faktem że sprawdź jego oporność miernikiem.
Wykres zrób sondy podczas jazdy, to na początek.

matijar
18-12-2011, 12:38
ok już idę do auta i zaraz zamieszczę wykres

matijar
18-12-2011, 13:28
Wstawiam wykres z sondy podczas jazdy - jazda spokojna 1906


W razie potrzeby mogę również załączyć log tekstowy z jazdy już rozgrzanym autem z IAW scan 1. tam są wszystkie parametry ramka po ramce.

kowal
18-12-2011, 23:58
a tak BTW, bo nie chcę nowego tematu tworzyć... czy czujnik temperatury (ten od wskaźnika temperatury) równocześnie przekazuje dane o temperaturze do komputera ?

matijar
19-12-2011, 00:17
a tak BTW, bo nie chcę nowego tematu tworzyć... czy czujnik temperatury (ten od wskaźnika temperatury) równocześnie przekazuje dane o temperaturze do komputera ?

Kolego z tego co zauważyłem to czujniki są chyba dwa osobne, bo gdy w programie widzę ze silnik ma 80 stopni to wskazówka na zegarach jest zaledwie w 1/4 skali czyli chyba są dwa i chyba w różnych miejscach tak to przynajmniej wygląda a jak jest niech się wypowie ktoś bardziej obeznany w tym silniku.

byrrt
19-12-2011, 13:01
Głowy nie daję sobie uciąć ale to chyba jeden czujnik - tyle że podwójny (3 pinowy)?

matijar
19-12-2011, 14:35
A wracając do tematu znajdzie się ktoś kto coś zaradzi na problem z paliwożernym Palio ?? bądź sprawdzi zamieszczony wykres z sondy?

lukq
19-12-2011, 17:16
Czujniki w Palio chyba są dwa, jeden od wskazań dla komputera, a drugi dla deski.
Z tą sondą to wg. mnie powinna wahać się od 0.1-1.0.

matijar
19-12-2011, 19:50
Czujniki w Palio chyba są dwa, jeden od wskazań dla komputera, a drugi dla deski.
Z tą sondą to wg. mnie powinna wahać się od 0.1-1.0.

Rozumię że chciałeś napisać że sonda powinna sie mieścić w tolerancji o 0,1 czyli przy normalnej pracy pow być od 0,9 do 1,1 bo 0,1 to mieszanka była by zbyt bogata chyba... tak czy siak co sądzicie o wykresie? sonda ok ? są jakieś inne propozycje co dalej sprawdzać ?? bo to auto mnie zrujnuje

lukq
19-12-2011, 19:52
Rozumię że chciałeś napisać że sonda powinna sie mieścić w tolerancji o 0,1
Tak, mam nowego laptopa i ta klawiatura.
Wydaję mi się, że sonda jest ok.

maraz88
19-12-2011, 22:22
Czujniki odpowiedzialne za pomiar temperatury w zależności od wersji auta starsze przed 2000 (chodź nie ma reguły) miały 2, jeden w głowicy (dwa piny) drugi wkręcony w kolektor (wyjście wody z głowicy przez kolektor), nowsze miały jeden z trzema pinami w kolektorze a w głowicy nawet nie ma otworu na czujnik.

matijar
20-12-2011, 00:23
No i z tematu o problemie ze spalaniem zrobiła nam się dyskusja o czujnikach temperatury...

kowal
20-12-2011, 14:07
No i z tematu o problemie ze spalaniem zrobiła nam się dyskusja o czujnikach temperatury...uspokój się... jest poruszony temat wysokiego spalania w 1.2, ktoś wspomniał o czujniku temp. chłodziwa - u mnie wskazówka jest przy normalnym nagrzaniu w 1/4 skali, samochód nie pali malutko, więc mam tworzyć drugi taki sam temat ?

yacub
21-12-2011, 13:47
co do sondy lambdy to musie sie zmieścic w przedziale 0,1 - 1,0 :) i jest to napiecie jakie generuje sonda lambda przy odpowiednim składzie mieszanki, i nie wiemy co ty pokazujesz na wykresie ?

ty podajesz chyba sam wspołczynnik lambda

http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sonda%20lambda%20-%20napiecie.png

matijar
21-12-2011, 15:52
kolego tak to jest wykres współczynnika lambda obliczonego. przez sterownik, iaw scan nie robi wykresu napiecia a wspolczynnika .

yacub
21-12-2011, 23:41
to lepiej wziąść miernik w dłoń i samemu sprawdzić jakie podaje napiecie sonda ;) jak bedzie oscylowac w okolicy 0,6 to ok jak bedą dziwne wskazania to wtedy można myślec dalej ;)

matijar
22-12-2011, 11:26
Ok na jakich pinach mierzyć napięcie bo tam bodajże idą 3 jeden pewnie grzałka? drugi pewnie masa a trzeci odczyt ? tylko pytanie który jest który ?

matijar
29-12-2011, 23:40
czyżby temat zamarł ?

byrrt
30-12-2011, 12:33
Najpierw znajdź masę (przejście do blach na wyłączonym silniku/zapłonie). Potem względem masy zobacz jakie masz napięcie na obu kablach. Grzanie 12V a lambda 0-1V - na pewno nie pomylisz ;)

matijar
30-12-2011, 13:49
Powiem tak: Sonda sprawdzona - byłem wczoraj na analizie spalin sonda pracuje - skład spalin w normie na jałowych analizator wyliczył lambdę = 1,02

Syncro
11-10-2013, 13:27
Panowie odgrzewam temat.. Mam pewien problem. Moje palio 1.2 od pewnego czasu zaczelo jesc strasznie duzo lpg a mianowicie ~14l/100km gdzie zawsze miescilem sie w 8,5-9. Co moze byc przyczyna. Spalania beny nie sprawdzalem

markshall
11-10-2013, 18:46
Może parownik się kończy...albo wymaga regulacji. Jedź do gazownika, niech sprawdzi co i jak ewentualnie ustawi. Jak domniemam, masz gaz II gen? Swoją drogą spalanie benzyny też wypadałoby sprawdzić.

Syncro
11-10-2013, 22:34
Wlasnie parownik jest swiezo zamontowany, mozliwe ze wymaga regulacji. A gaz jest I gen, stara ale jara jednostka od tartarini :D

yacub
16-10-2013, 09:26
pierwsza generacja czyli sruba ? no to jak wymieniłęs/ regenerowałęs parownik to trzeba wyregulowac skład mieszanki - najlepiej podczas jazdy za pomocą AFR :)