Zobacz pełną wersję : Palio 1.2 8 V 2001 R benzyna bardzo duże spalanie
Witam kupiłem Fiata Palio 1.2 8V 2001 r. Auto ma przejechane zaledwie 85 tys co jest udokumentowane i pewne wszystko zdaje się być ok poza tym że auto wg mnie sporo pali, i jest nieco "mulaste" tankując za 9,5 L benzyny robię max 60 -70 km. Kupiłem interfejs podłączyłem auto do kompa odpaliłem IAW Scan i znalazłem tam parę błędów między innymi : błąd sondy lambda, zbyt bogata mieszanka, błąd czujnika wału, cewka 2 przerwa lub zwarcie do masy. Zauważyłem wtedy że komp w ogóle nie reaguje na sondę ( cały czas silnik przyjmował sobie wartość 1.0) po wykasowaniu błędów parametry sondy po chwili pracy silnika gdy przejdzie na cykl zamknięty zaczynają się zmieniać na obrotach jałowych sonda ma parametr lambda = 0,75 po dodaniu gazu jest bliski 1.0 myślałem ze to coś zmieni niestety nie silnik nadal dużo pali.Podłączyłem kolejny raz komputer i jedyny błąd jaki zauważyłem to błąd czujnika położenia wału i on się notorycznie pojawia podejrzewam że jest to spowodowane tym że nie zawsze poczekam aż zgaśnie kontrolka wtrysku nim zacznę kręcić rozrusznikiem... Jedyne co jeszcze budzi mój niepokój to to że auto po zapaleniu ma 1,5 tys obrotów na jałowych i bardzo pomału je zmniejsza wraz z nagrzewaniem. Proszę o pomoc kolegów i z góry za tą pomoc dziękuję bo już nie wiem czego się czepić
Sprawdź miernikiem CPW, czujn. temp, oraz samą sondę.
Możesz też przyjrzeć się krokowcowi.
Lambda może mieć jak najbardziej wpływ na zawyżone spalanie.. Przy-obserwuj wskazania, może zrób przejażdżkę z kompem i zrób wykres..
ok dziś mogę zrobić taka przejażdżkę powiedzcie koledzy tylko jakie parametry was interesują, jeszcze jedna rzecz jaka mi się nie podoba to to że czujnik temperatury powietrza pokazuje 20 - 30 stopni kiedy na zewnątrz jest +5 stopni nie wiem czy to powietrze jest gdzieś po drodze dogrzewane ?
Lepiej, że pokazuje więcej, bo jakby pokazywał mniej to spalanie byłoby większe. Fakt, faktem że sprawdź jego oporność miernikiem.
Wykres zrób sondy podczas jazdy, to na początek.
ok już idę do auta i zaraz zamieszczę wykres
Wstawiam wykres z sondy podczas jazdy - jazda spokojna 1906
W razie potrzeby mogę również załączyć log tekstowy z jazdy już rozgrzanym autem z IAW scan 1. tam są wszystkie parametry ramka po ramce.
a tak BTW, bo nie chcę nowego tematu tworzyć... czy czujnik temperatury (ten od wskaźnika temperatury) równocześnie przekazuje dane o temperaturze do komputera ?
a tak BTW, bo nie chcę nowego tematu tworzyć... czy czujnik temperatury (ten od wskaźnika temperatury) równocześnie przekazuje dane o temperaturze do komputera ?
Kolego z tego co zauważyłem to czujniki są chyba dwa osobne, bo gdy w programie widzę ze silnik ma 80 stopni to wskazówka na zegarach jest zaledwie w 1/4 skali czyli chyba są dwa i chyba w różnych miejscach tak to przynajmniej wygląda a jak jest niech się wypowie ktoś bardziej obeznany w tym silniku.
Głowy nie daję sobie uciąć ale to chyba jeden czujnik - tyle że podwójny (3 pinowy)?
A wracając do tematu znajdzie się ktoś kto coś zaradzi na problem z paliwożernym Palio ?? bądź sprawdzi zamieszczony wykres z sondy?
Czujniki w Palio chyba są dwa, jeden od wskazań dla komputera, a drugi dla deski.
Z tą sondą to wg. mnie powinna wahać się od 0.1-1.0.
Czujniki w Palio chyba są dwa, jeden od wskazań dla komputera, a drugi dla deski.
Z tą sondą to wg. mnie powinna wahać się od 0.1-1.0.
Rozumię że chciałeś napisać że sonda powinna sie mieścić w tolerancji o 0,1 czyli przy normalnej pracy pow być od 0,9 do 1,1 bo 0,1 to mieszanka była by zbyt bogata chyba... tak czy siak co sądzicie o wykresie? sonda ok ? są jakieś inne propozycje co dalej sprawdzać ?? bo to auto mnie zrujnuje
Rozumię że chciałeś napisać że sonda powinna sie mieścić w tolerancji o 0,1
Tak, mam nowego laptopa i ta klawiatura.
Wydaję mi się, że sonda jest ok.
Czujniki odpowiedzialne za pomiar temperatury w zależności od wersji auta starsze przed 2000 (chodź nie ma reguły) miały 2, jeden w głowicy (dwa piny) drugi wkręcony w kolektor (wyjście wody z głowicy przez kolektor), nowsze miały jeden z trzema pinami w kolektorze a w głowicy nawet nie ma otworu na czujnik.
No i z tematu o problemie ze spalaniem zrobiła nam się dyskusja o czujnikach temperatury...
No i z tematu o problemie ze spalaniem zrobiła nam się dyskusja o czujnikach temperatury...uspokój się... jest poruszony temat wysokiego spalania w 1.2, ktoś wspomniał o czujniku temp. chłodziwa - u mnie wskazówka jest przy normalnym nagrzaniu w 1/4 skali, samochód nie pali malutko, więc mam tworzyć drugi taki sam temat ?
co do sondy lambdy to musie sie zmieścic w przedziale 0,1 - 1,0 :) i jest to napiecie jakie generuje sonda lambda przy odpowiednim składzie mieszanki, i nie wiemy co ty pokazujesz na wykresie ?
ty podajesz chyba sam wspołczynnik lambda
http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sonda%20lambda%20-%20napiecie.png
kolego tak to jest wykres współczynnika lambda obliczonego. przez sterownik, iaw scan nie robi wykresu napiecia a wspolczynnika .
to lepiej wziąść miernik w dłoń i samemu sprawdzić jakie podaje napiecie sonda ;) jak bedzie oscylowac w okolicy 0,6 to ok jak bedą dziwne wskazania to wtedy można myślec dalej ;)
Ok na jakich pinach mierzyć napięcie bo tam bodajże idą 3 jeden pewnie grzałka? drugi pewnie masa a trzeci odczyt ? tylko pytanie który jest który ?
Najpierw znajdź masę (przejście do blach na wyłączonym silniku/zapłonie). Potem względem masy zobacz jakie masz napięcie na obu kablach. Grzanie 12V a lambda 0-1V - na pewno nie pomylisz ;)
Powiem tak: Sonda sprawdzona - byłem wczoraj na analizie spalin sonda pracuje - skład spalin w normie na jałowych analizator wyliczył lambdę = 1,02
Panowie odgrzewam temat.. Mam pewien problem. Moje palio 1.2 od pewnego czasu zaczelo jesc strasznie duzo lpg a mianowicie ~14l/100km gdzie zawsze miescilem sie w 8,5-9. Co moze byc przyczyna. Spalania beny nie sprawdzalem
markshall
11-10-2013, 18:46
Może parownik się kończy...albo wymaga regulacji. Jedź do gazownika, niech sprawdzi co i jak ewentualnie ustawi. Jak domniemam, masz gaz II gen? Swoją drogą spalanie benzyny też wypadałoby sprawdzić.
Wlasnie parownik jest swiezo zamontowany, mozliwe ze wymaga regulacji. A gaz jest I gen, stara ale jara jednostka od tartarini :D
pierwsza generacja czyli sruba ? no to jak wymieniłęs/ regenerowałęs parownik to trzeba wyregulowac skład mieszanki - najlepiej podczas jazdy za pomocą AFR :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.