PDA

Zobacz pełną wersję : Nie hamujące tylne prawe koło w cinkusiu 700cc



denta87
16-12-2011, 19:38
Witam mam olbrzymi problem z hamulcem zasadniczym auto nie przeszło przeglądu na stacji diagnostycznej.
Proszę o pomoc prawe tylne koło nie hamuje tak jak powinno. Czy ma ktoś ciekawe pomysły z góry dziękuje i pozdrawiam!!!

Jelcyn
16-12-2011, 22:11
Bez rozbierania hamulca niczego się nie dowiesz. Ale warto zmierzyć grubość bębna, szczęk, oraz czy cylinderek nie jest zapieczony. W tej chwili to mi przychodzi na myśl. Ewentualnie zapchany przewód hamulcowy, ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.

denta87
17-12-2011, 10:38
Własnie oto chodzi że cylinderek jest sprawny szczęki są prawie nowe bęben jest przetoczony. Jeśli chodzi o szczęki to jeszcze je nad spawałem. Nie mam bladego pojęcia proszę o kolejna podpowiedz oczywiście z góry dziękuje i pozdrawiam ...

Jerry1960
17-12-2011, 10:47
Jak przetoczony bęben ,to na jaką grubość , czy nie przekracza wymiaru naprawczego. Piszesz że cylinderek sprawny czyli wysuwa tłoczki z obu stron . Zobacz czy nie są zapieczone szczęki.

qolejowy
17-12-2011, 16:09
bęben jest przetoczony. Jeśli chodzi o szczęki to jeszcze je nad spawałem.No i chyba w tym bębnie jest problem, skoro nad spawywałeś szczęki to może bęben jest za bardzo zebrany i po prostu rozciąga się.

miszko
17-12-2011, 17:01
Może być u Ciebie też problem z reduktorem siły hamowania.
Przechodząc tutaj na zdjęciu element nr 3.
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?SGS_COD=33102%2F00&GRP_COD=331&SBMK=F&DRIVE=D&MAKE=F&COMM_MODEL=CIN&CAT_COD=NM&MOD_COD=170&SGRP_COD=2&COUNTRY=23&LANGUAGE=6&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=PARTDRAWDATA&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&DRW_NUM=3%7C0)

On odpowiada za przenoszenie ciśnienia do tylnych cylinderków. Jeżeli tył za słabo hamuje, a jesteś raczej pewien, że wszystko przy bębnach pracuje ok to możesz się tymi reduktorami zainteresować. Masz je przy pompie.

qolejowy
17-12-2011, 17:47
To też warto było by sprawdzić, jeżeli na każde koło jest inny ten korektor to może być że jeden padł.

denta87
17-12-2011, 21:43
Panowie jeśli chodzi o bęben to był tylko raz przetaczany a szczęki były nad spawywane dlatego żeby skrócić czas i reakcje cylinderka tzn. żeby szczęki były jak najbliżej. Zamontowaliśmy używany korektor siły hamowania. Ale odkryliśmy nową usterkę w czasie pompowania pedałem hamulca auto na wolnych obrotach zaczyna się dławić i przygasa i jest to na pewno spowodowane hamulcem zasadniczym. Auto wjedzie na stację diagnostyczną dopiero w poniedziałek i się okaże . Jeśli chodzi o korektory to wymieniłem prawy patrząc z kabiny z fotela kierowcy. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Denta87


---------- Post dodany o 20:43 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:36 ----------

A bym zapomniał dziękuje za rysunki MIESZKo

miszko
17-12-2011, 22:07
Ale odkryliśmy nową usterkę w czasie pompowania pedałem hamulca auto na wolnych obrotach zaczyna się dławić i przygasa i jest to na pewno spowodowane hamulcem zasadniczym.
Serwomechanizm, a przypadkiem nie masz twardego pedału hamulca?

qolejowy
17-12-2011, 22:21
Panowie jeśli chodzi o bęben to był tylko raz przetaczany a szczęki były nad spawywane dlatego żeby skrócić czas i reakcje cylinderka tzn. żeby szczęki były jak najbliżej.Tak tylko jak bardzo bęben był zużyty i ile został stoczony. Do regulacji szczęk są przecież samoregulatory i jeżeli są sprawne to one regulują odstęp między szczękami a bębnem.

Ale odkryliśmy nową usterkę w czasie pompowania pedałem hamulca auto na wolnych obrotach zaczyna się dławić i przygasa i jest to na pewno spowodowane hamulcem zasadniczym.To może być wina serwa wspomagającego hamulce.

Jeśli chodzi o korektory to wymieniłem prawy patrząc z kabiny z fotela kierowcy.W fiacie jest tak że hamulce są po przekątnej, czyli przedni lewy jest na jednej sekcji pompy z tylnym prawym a sekcja druga na odwrót. Zobacz sobie na które tylne koło leci przewód od tego korektora który wymieniliście.

djblizard
18-08-2012, 00:33
Machanik :d