Zobacz pełną wersję : Doblo 1.9 JTD-BRAK MOCY PO NAPRAWIE SILNIKA?????POMOCY
Lincoln84
09-12-2011, 23:06
Witam serdecznie mam spory problem z JTD rocznik 2001(223),a wiec od poczatku;)autko smigalo pieknie poprostu but niesamowity niestety poszla uszczelka pod glowica i kopcil.Po rozebraniu okazalo sie ze na jednym tloku zajebisty nagar i kolo zebate od walaka jest walniete mechanik mowil ze prawdopodobnie chyba pasek wczesniej komus strzelil i tylko podrobili autko do sprzedania ale miejsza oto,glowica poszla do planowania w zasadzie do pelnej regeneracji i tulejki i wszytko inne w niej wymienione.Oczywiscie przy okazji wymieniony rozrzad kolo zebate rolki uszczelniacze napinacze i wszystko co bylo konieczne niby wszytko zajebiscie dopoki nie odpalili go po naprawie.starszny spadek mocy poprostu maluch szybciej sie zbieral niz JTD po naprawie,a wiec szukanie przyczyn-przeplywak spardzona,uklad na szczelnosc sprawdzony,erg wyczyszczony kolektor wyczyszczony,komputer nic nie pokazuje,turbo dziala,filtr powietrza wymieniony.Mechanik rozlozyl rece i mi powiedzial ze wyczerpal mozliwosci,nawet blache i blokaty z serwisu zamowil i wyszlo ze rozrzad prawidlowo ustawiony.Auto ogolnie ciezko sie podnosi z niskich obroto jak turbo zaczyna krecic to tak kolo 2200 obr. i przy 2500-2700 obr. cos jak by go blokowalo cos nie daje mu sie bujnac jakby przytlumiony .Poprostu masakra moze ktos by mial jeszcze jakies pomysly co moglo sie zepsuc lub cos zle zostalo zamontowane czy podlaczone.Prosze was o pomoc bo to nie mozliwoscia jest zeby tak sie meczyc takim zamulonym autem wiedzac jak on wczesniej latał.z gory dziekuje i czekam i licze na was pozdrawiam
wiesz co czytałem cos że DPF potrafi takie cyrki robić a dokładniej jakiś jego czujnik. jeśli masz DPF'a to warto nad tym się zastanowić i pomyśleć. a skoro kopcił przed naprawą to może i ten DPF sie zapchał. i akurat zeszło sie z naprawą
Lincoln84
09-12-2011, 23:55
Siemka z tego co czytalem to filtr czasteczek stalych?tak?a ja takie cos mam w 1.9 JTD 2001,jesli tak to gdzie sie znajduje???dzieki za odzew kolego;)
tak zgadza się jest to filtr cząsteczek stałych. znajduje się w układzie wydechowym. zachęcam do eper'a tam po nr vin dojdziesz czy go masz. możesz zajrzeć pod auto z kanału znajdować się powinien na początku wydechu zaraz za komora silnika
Ja masz auto z 2001 roku i motor 1.9JTD to nie ma on DPF. Dopiero M-JTD miały.
A jak odpali i jest taki mułowaty to kopci? Czy wydaje jakieś inne dźwięki?
Ja bym powiedział, że skoro taki zamulony to rozrząd... Jak kiedyś mi rozrząd się przestawił o 2 ząbki w Uno (z mojej winy) to auto nawet 100km/h nie chciało osiągnąć (no może po 2 minutach powolnego rozpędzania).
Mechanika znasz? Nie odwalił fuchy, nawet z osprzętem od ASO...?
Komputer nie pokazuje błędów, a patrzeliście na odczyty? Najlepiej podłączyć się i zrobić małą rundkę i przejrzeć wszystkie odczyty.
Możliwe, że EGR się przycina, próbowaliście go może zaślepiać?
Lincoln84
10-12-2011, 00:12
Tak tak mechanika znam bardzo dobrze,rozrzad 2 razy sprawdzal i to wedlug blokad sam sie chopak zalamal po nie ma nawet pomyslu cos tam przebakuje o egr ze wyczyszczony ale nie wiadomo czy dziala no ale skoro przed naprawa chodzil bardzo dobrze oprocz kopcenia do ja nie wiem czy tak na pierszy rzut szukac w innych rzeczach niz tych ktore rozbieral i wymienil,no ale kazdy pomysl jest dobry,no i wlasnie auto pali dobrze i nawet baczka nie pusci nie kopci,kopa tez podpieli i sprawdaali w trasie mowil ze cos tam z powietrzem jakis odchyl jest w parametrach ale nie na tyle duzy zeby takie efekty byly;/
Spróbujcie zaślepić EGR.
---------- Post dodany o 23:41 ---------- Poprzedni post dodany był o 23:33 ----------
A kierownica na Turbo działa?
Lincoln84
10-12-2011, 00:54
no napewno sprobuje ale czy on przy zepsutym EGR nie powinien kopcic????czy to taki zbieg okolicznosci z ta naprawa ze sie zepsul czy to moze byc wynikiem niewlasciwego postepowania???co o tym myslicie?dzieki za dotychczasowa pomoc;)
---------- Post dodany o 23:54 ---------- Poprzedni post dodany był o 23:42 ----------
A inne propozycje oprocz EGR i przeplywki?????
Zaślep EGR, przerabiałem to u siebie, że do momentu kiedy dmuchawa zaczynała dmuchać nie chciał samochód jechać, potem jakoś się turlał. Zaślepienie rozwiązało problem i samochód odzyskał moc i zryw.
Kolejną rzeczą przed zaślepieniem to odłączenie przepływomierza i przejechanie się.
Wg mnie to właśnie padł przepływomierz. Miałem to samo, auto nagle straciło moc.
Po wymianie, auto jak nowe...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.