Zobacz pełną wersję : Dziwne napięcia na stykach tylnej klapy Brava
Witam
Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby. Przeszukałem forum, ktoś pisał, że pierwszy styk od lewej to napięcie zasilania ogrzewania a trzeci to masa. Miałem zjarane styki na dole, wymieniłem na nowe no i są dziwne napięcia.
- Przy WYŁączonym ogrzewaniu tylnej szyby (licząc styki od lewej):
1) ~12 V
2) 0 V
3) GND
4) ~12 V
- Przy WŁączonym ogrzewaniu tylnej szyby (licząc styki od lewej):
1) ~2 V
2) 0 V
3) GND
4) ~12 V
Skąd to 2 V przy załączonym ogrzewaniu? Dodam, że nie zauważyłem żeby ogrzewanie działało.
PS. Przekaźnik klika, bezpieczniki (A10 i A15) ok.
Pozdr
Dawid
to że przekaźnik cyknie to nie znaczy że jest ok. może być zapalony i wtedy nie podaje napięcia. a skąd taki spadek napięci?? hmm może właśnie przez zapalony styk w przekaźniku
przekaźnik sprawdzony, działa ok. Zostaje chyba wędrówka po kabelkach :/
Ale dlaczego, przy włączonym jest niższe napięcie niz przy wyłączonym :?: Nie powinno być odwrotnie :?:
powinno a właściwie może odwrotnie w sensie 0 a potem 12 ale wydaje mi się że gdzieś zwarcie robi do jakiegoś innego przewodu. dziwna sprawa z tym
właśnie sprawdzałem probówką 6-12 V, przy wyłączonym ogrzewaniu pomimo, że miernik pokazuje 12 V probówka nie świeci (jest dobra bo przy wycieraczce np. świeci). Całkiem zgłupiałem, wizyta u elektryka chyba konieczna :/
pojedź do tego magika on pewnie coś juz wymyśli. bo możne warto wiązkę przelecieć i sprawdzić ja czy nie jest uszkodzona. albo twoj miernik coś oszukuje :D i faktycznie prąd nie dochodzi do styków
Przez brak czasu nie zagladałem do tego wątku, skro autor "już jedzie" do elektryka to ok, ale napisze tylko że to co wskazuje miernik cyfrowy w uacie nie zawsze jest miarodajne.. W aucie najlepszym miernikiem jest próbówka i już a to daltego, że sama ma małą rezystancję wewnętrzną, miernik ma bardzo wysoką (mierzoną w setkach kiloohm lub w megaomach). Te 12V na wyłączonym grzaniu wyglada tak jakby tam było sterowanie masą (chociaż pewnie jest odwrotnie) i te 12V przechodzi po prostu po ogrzewaniu szyby. Nie mam zbytnio czasu aby szukać schematu, ale podejrzewam że to jakaś głupota do zrobienia samemu.. 12V może sie też pojawiać po przejściu przez np żarówkę która zimna ma bardzo niską rezystancje wewnętrzną..
"Już jedzie" trwało chwile, w końcu "dojechał" :) Dzisiaj, po pół dnia szukania przyczyny problemu po kabelkach przez elektryka, okazało się, że pęknięte były jakieś ścieżki w skrzynce z przekaźnikami. 120 w plecy ale ogrzewanie szyby wreszcie działa :)
Pozdr
Wymiana czy regeneracja tej puszki?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.