PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 2.4 TD Źle odpala



RokitaG69
26-11-2011, 16:49
Witam serdecznie odnalazłem tą stronkę z powodów odmowy pracy przez moją MW 2.4 TD.
Mianowicie od jakiegoś już czasu o poranku mam problemy z odpalaniem, po kreci po kreci i odpala ale przez około 10 sek pracuje nie ładnie i dymi strasznie, po upływie tego czasu wszystko wraca do normy nie mam pojęcia co się dzieje. Wydałem już kupę pieniędzy i nic dalej to samo.

lukq
26-11-2011, 19:40
Sprawdzić pompę, czujnik temperatury, świece to na początek.

qolejowy
26-11-2011, 19:54
przez około 10 sek pracuje nie ładnie i dymi strasznie, po upływie tego czasu wszystko wraca do normyA wszystkie świece żarowe są sprawne, bo wygląda to tak jakby coś było nie tak właśnie z systemem podgrzewania świec.

Zielony
27-11-2011, 10:51
odpala ale przez około 10 sek pracuje nie ładnie i dymi strasznie

Wygląda to na problem z grzaniem świec tak jak to kolega Qolejowy zauważył.Czy po odpaleniu nie miga Ci czasem kontrolka od podgrzewania świec-żółta spirala :?:

RokitaG69
27-11-2011, 14:31
Witam dzięki za szybkie odpowiedzi lecz z grzaniem raczej jest wszystko dobrze. Wymieniłem w tamtym roku świece na nowe bo faktycznie padło 2 i wtedy paliła się spiralka dość dłużej i później jeszcze mrugała, po wymianie wszystko wróciło do normy.
Więc trzeba by było jakoś na sucho to sprawdzić bo kontrolki świecą sprawnie.
Pompa była regenerowana ponoć jest zrobiona na zero.
A co do czujki temp. to gdzie ona jest i za co odpowiada

lukq
27-11-2011, 14:34
Czujnik temperatury znajduje się albo w termostacie, bądź w bloku silnika obok niego (w zależności od wersji).
Odpowiada za podanie temp silnika do Komputera, a ten zaś reguluje dawką paliwa jaka ma zostać podana do prawidłowego odpalenia. Tak w skrócie.

RokitaG69
27-11-2011, 14:38
A czy taka awaria czujnika nie jest poprzedzona jakimiś wskazaniami błędnymi, czy nie pokazują się błędy i złe odczyty przy diagnostyce

lukq
27-11-2011, 14:42
Błędy raczej nie występują. W dziale download jest plik w którym podane są właściwości jakie powinien osiągnąć przy odpowiednich temp. silnika.
Sprawdź go miernikiem.

RokitaG69
27-11-2011, 14:46
Chodzi o ten plik WTS 05/09,dane techniczne

lukq
27-11-2011, 14:53
Tak, o ten plik.

RokitaG69
27-11-2011, 14:59
Dzięki wiem że to nie w tym dziale powinienem pytać ale masz może jakiś namiary na dobry program diagnostyczny.
Aha no i jeszcze te świece można to sprawdzić jakoś inaczej niż tylko wykręcając bo dojście tam jest okropne zdemontować pół silnika trzeba

lukq
27-11-2011, 15:12
Diagnostykę sprawdź tu :http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-496/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-13189/

Jeśli chodzi o świece to tylko i niestety trzeba je wykręcić. Jeśli nie pali się spirala (mruga po odpaleniu) to świece powinne być ok.

RokitaG69
27-11-2011, 15:19
Właśnie tego się obawiam że to nie świece to by było za proste ten dział z interfejsami już znalazłem sorki za niepotrzebne pytanie, a co myślisz o przepływce czy ma ona jakikolwiek wpływ na odpalanie ktoś tam mi kiedyś mówił że ma ja myślę że nie jakie jest twoje zdanie

Zielony
27-11-2011, 16:36
Rokita nie wiem jak ma być u Ciebie,ponieważ posiadasz silnik TD czyli można by powiedzieć zwykły diesel.W 1.9 TD jest coś takiego jak wtrysk sterujący,czyli jeden wtryskiwacz ma wypuszczone kable.Może tutaj jest jakiś problem :?:
A co do świec to może sprawdził byś je chociaż miernikiem czy mają podobną rezystancję.Do tego nie trzeba ich wykręcać.

RokitaG69
28-11-2011, 16:27
U mnie też jest sterujący wtrysk i jest w porządku, sprawdzę te świece dla pewności ale wątpię żeby to było to, sęk jest gdzieś indziej tylko cały szkopuł w tym tkwi gdzie.

RokitaG69
29-11-2011, 20:25
Świece sprawdzone ''sprawne'' nie mam pojęcia co się dzieje z tym autem gdzieś kiedyś o tym czytałem ale nie mogę się teraz w żaden sposób doszukać odnośnie zmulania w czasie jazdy już objaśniam o co chodzi.
- startując od zera 1,2,3,4,5 każdy bieg ciągnie jak szalony nie widać żadnego spadku mocy nawet do 4000 ale wystarczy że zwolnimy do obrotów czy to jest 3000 czy 2000 ,2500 i jedziemy około pewnej chwili (jednostka zmienna nie ma określonego czasu) ze stałą prędkością to właśnie po tej pewnej chwili już nie pociągnie owszem przyśpiesza ale bardzo bardzo powoli ratuje albo redukcja albo samo wciśnięcie sprzęgła i spadek obrotów do tysiąca i zwolnienie go.
Dodam że po zwolnieniu sprzęgła obroty samoczynnie wracają prawie na taki poziom jak przed wciśnięciem więc można powiedzieć że powinno być bez zmian a tutaj niespodzianka ciągnie żwawo.
Nie mam pojęcia co to może być ( mam podejrzenia ale zobaczymy co wy stwierdzicie)
może i to jest ta przyczyna złego odpalania także.

lukq
30-11-2011, 14:00
Przepływomierz sprawdzałeś?

RokitaG69
30-11-2011, 17:50
Tak na sucho i podczas jazdy z egzaminerem i przepływka działa prawidłowo.:confused:

Zielony
30-11-2011, 21:13
To może coś z katem wyprzedzenia wtrysku.Nie wiem jak to jest dokładnie niestety bo w silnikach TD jestem zielony.

byrrt
01-12-2011, 11:07
[...]bo w silnikach TD jestem zielony.
Co Ty powiesz ;)

RokitaG69
01-12-2011, 17:15
Właśnie o sterowaniu kontem wtrysku myślałem ale czy to na pewno to już wpakowałem 600 zł w duł pompy podobno był rozwalony tylko żadnej zmiany po regeneracji zbytnio nie odczułem a regeneracja nastawnika konta wtrysku 400 zł staram się na razie omijać tę myśl ale jak nie wymyślimy nic innego to będzie trzeba pompe znów rozdzierać :(


---------- Post dodany o 17:15 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:08 ----------

Normalnie nikt nigdzie nie umie mi pomóc szok a jeśli już gdzieś był jakiś temat to oczywiście po rozwiązaniu problemu wyniku brak i kupa nie rozumiem tego czemu użytkownicy nie piszą na koniec co było faktycznie przyczyną problemu, stwierdzają że skoro oni się borykali z problemem to teraz niech inni się martwią czy po prostu z tej radości że rozwiązali problem zapominają nagle o forum. SZOK :mad:

lukq
01-12-2011, 17:19
Spora liczba użytkowników, loguje się tylko po to by założyć temat z problemem.
Jak znajdzie odpowiedź to znika i rzadko kiedy wraca.

byrrt
01-12-2011, 18:26
Niestety..

qolejowy
01-12-2011, 22:56
Sprawdź ten czujnik temperatury płynu bo z tego co wyczytałem w pdf-ie do którego link masz poniżej, odczyt z tego czujnika ma kluczowe znaczenie przy odpalania auta, Ecu właśnie na podstawie danych z tego czujnika daje odpowiednią dawkę paliwa, i steruje też podgrzewaniem świec. Więc jeżeli czujnik podaje fałszywe dane to może być właśnie przyczyną Twoich problemów.
są tam też wartości do pomierzenia tego czujnika.
]9.Engine 2387 TD.pdf (http://www.4shared.com/document/Aq4EBjgi/Engine_2387_TD.html)

kupdan
02-12-2011, 19:40
Świece sprawdzone ''sprawne'' nie mam pojęcia co się dzieje z tym autem gdzieś kiedyś o tym czytałem ale nie mogę się teraz w żaden sposób doszukać odnośnie zmulania w czasie jazdy już objaśniam o co chodzi.
- startując od zera 1,2,3,4,5 każdy bieg ciągnie jak szalony nie widać żadnego spadku mocy nawet do 4000 ale wystarczy że zwolnimy do obrotów czy to jest 3000 czy 2000 ,2500 i jedziemy około pewnej chwili (jednostka zmienna nie ma określonego czasu) ze stałą prędkością to właśnie po tej pewnej chwili już nie pociągnie owszem przyśpiesza ale bardzo bardzo powoli ratuje albo redukcja albo samo wciśnięcie sprzęgła i spadek obrotów do tysiąca i zwolnienie go.
Dodam że po zwolnieniu sprzęgła obroty samoczynnie wracają prawie na taki poziom jak przed wciśnięciem więc można powiedzieć że powinno być bez zmian a tutaj niespodzianka ciągnie żwawo.
Nie mam pojęcia co to może być ( mam podejrzenia ale zobaczymy co wy stwierdzicie)
może i to jest ta przyczyna złego odpalania także.

przyczyna takiej pracy jest elektrozawór(czary z węzykami do zaworu EGR i do weza co idzie do serwa do pompy wackum) od podcisnienia zamontowany na scianie grodziowej obok sterownika swiec zarowych. nalezy go wymienic na uzywany moze byc od silnika 1,9 td bo tam jest taki sam. dodatkowo wyczysciłbym sam zawór EGR i sprawdził szczelność całego układu do zaworu EGR załozenie opasek i wymiana weżyka u mnie na poczatku załatwiła sprawe ale nie obeszło sie bez wymiany wspomnianego elektrozaworu.
Odnosnie diagnostyki to w przypadku silnika 2,4 td zaden interfejs sie z nim nie połaczy nie wiem co to za komp tam jest ale znajomy co robi takie sprawy i ma duzo tego sprzetu niczym sie nie połączym z kompem. połączył sie tylko z ABS-em.
Co do problemów z odpalaniem to tak jak koledzy ci pisali sprawdz czujnik temp. bo jak sprawdzałes swiece i sa oki to wypadało by sprawdzic jeszcze sam sterownik a do tego bedziesz musiał jechac na kompa do ASO

RokitaG69
03-12-2011, 12:37
Odnosnie diagnostyki to w przypadku silnika 2,4 td zaden interfejs sie z nim nie połaczy nie wiem co to za komp tam jest ale znajomy co robi takie sprawy i ma duzo tego sprzetu niczym sie nie połączym z kompem. połączył sie tylko z ABS-em.
Ja łącze się za pomocą egzaminera to jest sprzęcik z ASO nie mama problemu wszystko można sprawdzić ale tak poza tym dzięki po kombinuję jeszcze mam właśnie drukniętą tabelę od czujnika tem. trzeba będzie posprawdzać co i jak a jeśli nie to chyba tylko nastawnik do sprawdzenia. Dzisiaj mam robotę z Astrą 1.7 urwany pasek alternatora a żeby było śmiesznie to szajba jest od środka od paska wspomagania klimy itp i td FUC..... i kompletnie niema czym jeździć zostaje rower albo z buta

RokitaG69
15-12-2011, 21:34
Witam autko po zabiegu przełożenia nastawnika konta wtrysku jechało dobrze ale po 45 km coś strzeliło walneło parskneło i już nie odpaliło co się okazało nastawnik diabli wzięli po przekładce starego mojego odpalił na strzał.
Wnioski trzeba będzie albo zregenerować nastawnik albo kupić następny ale problem bodajże rozwiązany

TomParis1981
17-12-2011, 17:18
Witam ja mam taki sam problem auto nie moglo wogole odpalic dopiero po dwoch trzech minutach krecenia zapalal do tego czasu lecial siwy dym pozniej sie wszystko bylo ok mechanik wymienil swiece pozniej jakies dwa przekazniki od nagrzewania swiec czy cos takiego chwile odpalal dobrze ale kontrolka swiec mrugala dalej przez okolo minute teraz jak jest niska temperatura to pali ciezej i jak odpali to dziwnie chodzi jak by na jednym garze i znowu siwy dym wogole walczy zeby nie zgasnac i po chwili spokuj dym znika i autko chodzi normalnie

RokitaG69
22-12-2011, 17:19
Sprawdz nastawnik może się zacinać po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem a co z samą jazdą nie ma żadnych objawów przycinania się nastawnika

TomParis1981
22-12-2011, 20:39
z sama jazda normalnie tylko przy odpalaniu przez 10 sekund jest problem 1.9TD 100km

RokitaG69
24-12-2011, 12:20
dalej jest coś nie tak z samym układem grzania musisz sprawdzić na sucho czy masz napięcie na wszystkich stykach przy świecach.
A jeśli jest napięcie to możliwe że same świece diabli wzięli

TomParis1981
25-12-2011, 12:21
mechanik sprawdzał świece i przekaźniki które podgrzewa świece czy jakoś tak, świece i przekaźniki są dobre :(

Monq
27-12-2011, 19:08
Witam, podłącze się do tematu a może masz coś z kompresją nie tak jakieś przedmuchy i nie ma ciśnienia? Może uszczelka jest trochę wydmuchana?

TomParis1981
27-12-2011, 19:26
ale ta kontrolka mi nie daje spokoju po nowym roku moze pojade do aso i zrobie kompletna diagnostyke silnika

byrrt
27-12-2011, 20:42
Toć TD100 spokojnie łykniesz FESem - lepiej pieniążki, które byś wydał na jednorazową diagnostykę wydać na kabel którym będziesz mógł sobie sam wszystko sprawdzać ;)

qolejowy
27-12-2011, 23:13
ale ta kontrolka mi nie daje spokojuJeżeli układ podgrzewania jest sprawny to po zagrzaniu świec kontrolka powinna zgasnąć, jeżeli u Ciebie pulsuje przez jakiś czas, oznacza to że system podgrzewania nie jest sprawny, przyczyną może być, uszkodzona jedna lub więcej świec,jakaś przerwa w obwodzie podgrzewania lub sama centralka podgrzewania świec.

TomParis1981
28-12-2011, 18:22
Byrrt zebym ja to wiedzial co kupic jak to robic to spoko :) ale niestety jestem zielony jezeli chodzi o takie rzeczy


gojelowy na MCP pisalem tez w takim temacie mechanik mi sprawdzal swiece i cos tam jeszcze i mowi ze sprawne nie wiem juz co robic

byrrt
28-12-2011, 18:44
TomParis1981 a więc kup sobie VAG'a KKL z przejściówką na 3 pin, soft masz free. Jeżeli jesteś zainteresowany daj znać na PW lub gg
Pozdrawiam

qolejowy
28-12-2011, 18:52
na MCP pisalem tez w takim temacie mechanik mi sprawdzal swiece i cos tam jeszcze i mowi ze sprawne nie wiem juz co robic Jakby centralka i cały system podgrzewania były sprawne to kontrolka by gasła zaraz po zagrzaniu świec. Moja rada, jedź po diagnozę do innego mechanika, bo widać że obecny nie może sobie poradzić z tą usterką. Cieknąca pompa raczej nie ma nic wspólnego z kontrolką podgrzewania świec.

drugi
16-11-2012, 00:22
Wtrysk sterujacy do wymiany, u mnie bylo to samo, po wymianie wtrysku diabel do silnika powrocil ;) odpala bez problemu i zamulanie zniklo

TomParis1981
16-11-2012, 15:29
ja robiłem diagnozę i wyszły takie błędy 5672

lukq
17-11-2012, 12:59
Przekaźnik, albo świeca uwalona, do tego EGR jak nie masz zaślepione to się zawiesił.

TomParis1981
17-11-2012, 20:41
Nie wiem właśnie kurde bo przekaźnik i świece były wymieniane a EGR to wiem chyba nie zaślepiony nie mogę się do tego jakoś zabrać :D czasu mało

TomParis1981
14-01-2014, 23:42
Odgrzewam ale po tylu latach mój problem z odpalaniem i błędem typu "Zasilanie Modułu świec żarowych zwarcie do masy" postanowiłem oddać auto do pana Zygmunta który ma warsztat w garażu był to czwarty lub piąty mechanik który sprawdzał co się dzieje że nie pali tak ładnie jak kiedyś otóż przyczyną okazało się zwarcie gdzieś przy przekaźniku i spalone prawie na popiół dwie świece. Kontrolka już nie mruga po odpaleniu auta a sam samochód pali jak młody mustang.