szymon845
26-11-2011, 09:54
cześć
mam mianowicie taki problem czasami nie mogłem uruchomić mojej bravy z silnikiem 1.2 rocznik 2000 bez dodawania gazu , dodałem gazu i auto się uruchomiło przeważnie było tak na zimnym silniku na ciepłym zawsze paliło od ręki. ostatnio zaczął odpalać od ręki na zimnym ale wskakiwał na obroty od 2000-3000 i po jakiś 3-5 min stabilizował się często też na biegu jałowym zatrzymywał się na 1100 obrotów i stał przeważnie działo się tak od razu po odpaleniu na ciepłym nic takiego nie było . gdzieś przeczytałem ze może to być wina czujnika temperatura cieczy chłodzącej , a wiec chcąc go sprawdzić musiałem go wymontować bo ciężki dostęp jest w bravie1.2 do niego , no i sprawdziłem rezystancje i wyniki są takie:
20 stopni-2 k Ohm
11stopni-3,12 k Ohm
5stopni-4,10 k Ohm
4stopnie-4,24 k Ohm
przeczytałem gdzieś ze może też być wina czujnika położenia wału jego rezystancja wynosi 937 Ohm przy 11 stopniach .
zaobserwowałem jeszcze jedno ze gdy odkręciłem czujnik położenia wału nie wylał się płyn.dodam ze pojemnik wyrównawczy jest prawie pełny czyli dochodzi do wskazania max
1788
1. czy czujni temperatury ma złą rezystancje czy jest dobra ?
2. czy czujnik położenia wału ma dobrą rezystancje ?
3. czy płyn nie powinien się wylewać?
4. czy mogą być inne powody takiego wzrostu obrotów zaraz po odpaleniu
mam mianowicie taki problem czasami nie mogłem uruchomić mojej bravy z silnikiem 1.2 rocznik 2000 bez dodawania gazu , dodałem gazu i auto się uruchomiło przeważnie było tak na zimnym silniku na ciepłym zawsze paliło od ręki. ostatnio zaczął odpalać od ręki na zimnym ale wskakiwał na obroty od 2000-3000 i po jakiś 3-5 min stabilizował się często też na biegu jałowym zatrzymywał się na 1100 obrotów i stał przeważnie działo się tak od razu po odpaleniu na ciepłym nic takiego nie było . gdzieś przeczytałem ze może to być wina czujnika temperatura cieczy chłodzącej , a wiec chcąc go sprawdzić musiałem go wymontować bo ciężki dostęp jest w bravie1.2 do niego , no i sprawdziłem rezystancje i wyniki są takie:
20 stopni-2 k Ohm
11stopni-3,12 k Ohm
5stopni-4,10 k Ohm
4stopnie-4,24 k Ohm
przeczytałem gdzieś ze może też być wina czujnika położenia wału jego rezystancja wynosi 937 Ohm przy 11 stopniach .
zaobserwowałem jeszcze jedno ze gdy odkręciłem czujnik położenia wału nie wylał się płyn.dodam ze pojemnik wyrównawczy jest prawie pełny czyli dochodzi do wskazania max
1788
1. czy czujni temperatury ma złą rezystancje czy jest dobra ?
2. czy czujnik położenia wału ma dobrą rezystancje ?
3. czy płyn nie powinien się wylewać?
4. czy mogą być inne powody takiego wzrostu obrotów zaraz po odpaleniu