Zobacz pełną wersję : Panda zyuzywa wiecej paliwa, rura wydechowa jest zakopcona.
Witam! Przedwczoraj zetknalem sie z problemem, gdy zauwazylem, ze apetytet Pandy wzrosl do 10 litrow w cyklu mieszanym. Zauwazylem rowniez, ze rura wydechowa w srodku jest zakopcona, a spaliny maja jakis dziwny chemiczny zapach. Samochod odpala dobrze i przyspiesza rowniez dobrze bez szarpania, jedynie gdy jade "na piatce" powyzej 100 km/h za jakis czas zaczyna mrugac lampka "chek engine". Po zwolnieniu do 90km/h mruganie znika,i lampka sie nie zapala.
Podejrzywam na lambde, ale moze sa jakies bardziej konkretne rady?
Samochod nie ma instalacji gazowej - sama benzyna!
Dzieki!
ja po przeczytaniu początku tez obstawiałem lambdę i chyba to byłaby przyczyna twojego problemu. dla pewności jak masz kabel to zdiagnozuj go
Prosze o szczeguly co mam zdiagnozoawac :)
Lampka "check" mrugala i wczesniej, jeszcze przed tym jak samochod zaczal kopcic czarnym...
masz multitester?? zresztą poszukaj na forum jak sprawdza się sondę lambda bo było to juz kilka razy pokazywane.
jakbyś nie znalazł to wpinasz się testerem w biały i czarny kabel a wartość powinna oscylować o0 0,1 do 1 V oczywiście zmienia sie ona przy dodaniu gazu i nagrzaniu auta
17921793
Tak wygladaja swiece teraz (przebieg 8000km).
trochę za bardzo zakopcone. a co z sondą??
trochę za bardzo zakopcone. a co z sondą??
W nast. tyg. pojade na diagnostyke. Zbadam pzrez komp. Szczeguly podam pozniej.
przez komputer może sondy nie pokazać
hmmm... jezeli tak, i komp powie ze wszystko OK, zostanie winna tylko sonda:redface:
Jezeli powstanie potrzeba kupna sondy, jaka najlepiej sie sprawdza? Czy warto kupowac uzywana sonde z kasowanych aut (sa propozycje na allegro)?
Używek raczej nie kupuj, bo to nigdy nie wiadomo.
Kup nową nie koniecznie przez allegro, bo jak się popsuje to może być problem z wymianą.
dokładnie jak napisał Lukasz. koszt sondy nie jest duży a razem z przesyłka wyjdzie tyle co w sklepie lub więcej a kłopotu z wymiana w razie awarii mniej
Witam ponownie!
Na razie nie mam mozliwosci sprawdzic sondy.
Ale dopokoi choruje w domu chce wyjasnic jeszcze pare momentow.
1.Czy sondy przed i po katalizatorze w Pandzie sa rozne?
2. Na ile zrozumialem oryginalna sonda z ktora Panda zjezdza z tasmy produkcyjnej - to NTK OZA532-A10. Znalazlem rowniez niby dobre zamienniki: Bosch 0258986602 (LS602) albo Denso DOX-0109. Co Panowie poleca?
3. Zauwazylem, ze w miejscu podlaczenia sondy do 4-PINowej wtyczki jeden drucik (trzeci zlewa) byl podarty i zostal zlaczony przez dodany dwucentymetrowy kawaleczek drutu. Sprawdzilem, ze jakosc lutowania jest dobra. Czy w ogole dopuszczalne lutowanie w takim miejscu? Szkoda, ze nie moge wyjsc z domu by sfotac.
Pozdrawiam.
1.Czy sondy przed i po katalizatorze w Pandzie sa rozne?
według eper to ta sama sonda
2. Na ile zrozumialem oryginalna sonda z ktora Panda zjezdza z tasmy produkcyjnej - to NTK OZA532-A10. Znalazlem rowniez niby dobre zamienniki: Bosch 0258986602 (LS602) albo Denso DOX-0109. Co Panowie poleca?
jaka kupisz taka będzie nie lupuj jakiejś firmy krzak. ale czy to bosch czy NTK czy inna firmowa to wszystko jedno
co do dstatniego pytania to podobno nie powinno sie przewodów sondy ze sobą lutować ale skoro to na wtyczce pin uwalony i lutowany to nie powinno przeszkadzać
Mam podobne problemy jeśli chodzi o kontrolke check engine. Daj znać czy temat aktualny to jak coś to powiem kilka słów które mogą pomóc :)
tak, problem z check engine nadal jest aktualny! Sonda lambda okazala sie w porzadku - kopcilo z powodu niedogrzewania silnika (zepsul sie termostat). Po wymianie juz nie kopci. Ale kontrolka wciaz denerwujaco mruga!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.