PDA

Zobacz pełną wersję : Palio Weekend 1.2 silnik szaleje



Jacy_tcz
24-11-2011, 18:41
Witam

Mam taką sprawę samochód fiat palio weekend 1998r od jakiegoś czasu silnik szaleje mi na obrotach czyli odpalam go pochodzi chwile zacznie się dusić i gaśnie tak samo jest ja stoję na "luzie" na światłach już na ciepłym silniku. O co w tym biega ?? Jak włączam ogrzewanie w samochodzie dzieje się to samo obroty ciągle falują . Niestety próby podłączenia pod komputer jak narazie mi się nieudały ciągle wyskakuje mi błąd za długie oczekiwanie na odpowiedz ECU Używam oprogramowania FiatEcuScan i przejściówkę z 3 pin na OBD2 podłączone przez USB do komputera (Komputer w samochodzie Magnet marell IAW 18F.B3). Nie wiem czy przypadkiem nie jest to spowodowane przez termostat ponieważ jak samochód się nagrzeje do 90 stopni to zaraz wentylator go schładza o połowę kiedyś tak nie było...

Pozdrawiam

lukq
26-11-2011, 15:38
Sprawdź napięcie na akumulatorze, oraz ładowanie.
Sprawdź też czujnik temperatury.

Napisz jeszcze co rozumiesz przez schładzanie o połowę (skali)

Jacy_tcz
26-11-2011, 17:47
Czyli tak :

Akumulator jest nowy i się ładuje po odpaleniu około 14,8V na klamrach
Czujnik temperatury sprawny

Schładza o połowę czyli: odpalam samochód się nagrzewa około 90-100 stopni i włącza się wentylator na chłodnicy i schładza do około 45 stopni i się wentylator wyłącza następnie temperatura rośnie i odnowa to samo.

lukq
26-11-2011, 20:42
14,8 to za dużo, zakres prawidłowego ładowania to 13,8 - 14,4.
Sprawdź prawidłowe odpowietrzenie oraz czy płyn jest w zakresie min/max.

Jacy_tcz
27-11-2011, 14:18
Płyn jest w zakresie między min/max i układ jest odpowietrzony ( przynajmniej tak twierdzi mój wujas co to robił sam nie wiem jak to sprawdzić )
A co do ładowania to miało być 14,08 zapomniałem zera :/

Czy jest to możliwe że jeżeli mam interfejs ELM 327 pod USB to nie będzie go komputer w samochodzie widział musi być z złączem RS232 ??

yacub
27-11-2011, 15:11
moim zdaniem schłodzenie płynu do 45 stopni jest mało prawdopodobne - u mnie do 50 stopni działa ssanie ;) wskaźnik temperatury pokazuje na połowie około 90 stopni, na 1/4 skali to jest 50-60 stopni, okreś dokładnie do jakiego położenia idzie wskazówka i kiedy włącza sie wentylator i jak długo działą i w jakiej pozycji znajduje sie wzkazówka zaraz po wyłączeniu wentylatora

lukq
27-11-2011, 15:18
Najlepiej zrób zdjęcie.

Jacy_tcz
27-11-2011, 18:50
Trzymajcie filmik :

20111127053.mp4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0ESOrtamHNc)

yacub
27-11-2011, 20:16
i to wszystko w ciągu tych 22 sekund ? czy filmik jest przyspieszony ? bo jak czas realny to czujnik nawala

Jacy_tcz
27-11-2011, 20:18
Nic nie jest przyspieszone filmik realny

yacub
27-11-2011, 20:21
prawde mówiąc pierwszy raz sie spotkałem z tak szybkim opadaniem wskazówki temperatury :) poczekajmy na kogoś kto miał taki lub podobny przypadek

Jacy_tcz
27-11-2011, 20:34
Zaczęło to szaleć odkąd temperatura powietrza na zewnątrz spadła poniżej 0 i chleje paliwa dużo więcej ...

lukq
27-11-2011, 20:46
Nie jest to normalne.
Dzieję się tak jak otwiera się pełny obieg, sprawdź rury do chłodnicy. Więc bardziej stawiam na termostat.

Jacy_tcz
29-11-2011, 19:16
Hm..

Ja bardziej obstawiam na czujniki bo inaczej nie dusił by mi się silnik jak samochód jest zimny :/ Jak na razie czekam za częściami bo musiałem zamówić wiec trochę to potrwa...