Zobacz pełną wersję : Termostat do wymiany czy norma?
Witam.
Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum dochodzę do wniosku, że chyba mam problem z termostatem.
Mam Sienę 1.6 16V z 98 roku z instalacją LPG, bez klimatyzacji. Ostatnio jechałem na długiej trasie autostradą z prędkością około 110 km/h i przez cały czas wskazówka temperatury nie podniosła się powyżej 1/4 - 1/5 skali. Bez znaczenia czy na Pb czy LPG. Wentylator od grzania wewnątrz był wyłączony, ale temperatura powietrza ustawiona na maksa. Temperatura powietrza na zewnątrz była mniej więcej -5 st C.
Oczywiście po zatrzymaniu samochodu, wskazówka dochodzi do połowy, a w korku wentylator włącza się w około 3/4 skali. W czasie jazdy po mieście w korku wskazówka waha się między połową a 3/4. Po ruszeniu z korka spada na około 1/3. Zastanawiam się jednak czy przy tak długiej jeździe jak po autostradzie normą jest tak niska temperatura płynu? Nie wspomnę już, że na wspomnianej autostradzie powietrze wlatujące do kabiny nie było nawet bardzo ciepłe nie mówiąc o gorącym. W lecie na długiej trasie w czasie jazdy wskazówka również była na mniej więcej w 40% skali, a nie dokładnie na połowie.
Rozumiem, że muszę sprawdzić czy rura od chłodnicy zaczyna być ciepła przed osiągnięciem połowy skali przez wskazówkę na termometrze. Zrobię to dzisiaj wieczorem, po pracy i dam znać co wyszło. Niemniej jednak bardzo proszę o jakieś opinie, czy aż takie spadanie temperatury na trasie to norma. Czy termostat nie powinien jak sama nazwa wskazuje utrzymywać w miarę stałej temperatury w okolicach połowy skali? Nie muszę chyba wspominać o zgubnym wpływie niedogrzanego płynu na mój reduktor od LPG, na spalanie i w ogóle. :/
masz otwarty termostat i dlatego gania ci płyn ciągle przez chłodnice co jest skutkiem tak niskiej temperatury podczas jazdy. wymień termostat i powinno byc ok. jeśli rura robi sie ciepla powoli to termostat siadł jeśli jest zimna a potem szybko robi sie grąca to jest ok
Niestety sprawdziłem-od samego początku się grzeje :/
qolejowy
22-11-2011, 00:52
skoro ta rura grzeje się razem z silnikiem to termostat powiedział pa pa.
dokładnie tak. wymiń go i po klopocie. zachęcałbym przy okazji do wymiany płynu na nowy dyz mało kto pamięta że jego tez należy wymieniać co parę lat
płyn średnio co 3-5 lat, zaleznie od stylu jazdy(miasto, trasa) a termostat poprostu sie zużył :) tak samo mialem w zeszłym roku :), jak jechałe w zimie po trasie i zatrzymywałem się na światach to mi sie ssanie załączało tak sie płyn wychładzał ;)
ale i tak mi sie wydaje ze bardzo długo sie rozgrzewa do momentu wyłączenia ssania - ale juz nie będę kombinował :)
qolejowy
24-11-2011, 00:34
Nie wiem jak jest w Twojej Sience ale w niektórych silnikach 1.6 termostat da się zregenerować, poniżej masz link to tutka jak to zrobić
Regeneracja termostatu 1.6 (http://www.4shared.com/document/uUKuCxIO/Regeneracja_termostatu.html)
co do regeneracji termostatu to jest możliwa, ale trzeba mieć narzędzia do tej operacji a i tak podczas jej wykonywania może sie okazać że obudowa pewnie albo coś w tym stylu i tak czy siak trzeba potem kupić całą obudowe - wkład termostatu podczas montażu fabrycznego jest przykrecony do obudowy a zarazem przyklejony na gwincie wiec może być spory problem albo wręcz bardzo ładwo się odkreci. Mam w domu dwie takie obudowy z zepsutym termostatem kupiłem na testy no i niestety nie mam takiej siły aby to odkrecic nic nie urywając - wiec poprostu zakupiłem nowy cały termostat (wtedy) za 115 zł
franek552
25-11-2011, 18:23
Po przeczytaniu tych postów rozumiem, że płyn do chłodnicy jest puszczany po przekroczeniu pewnej temperatury, a do tego czasu wszystkie weże które są przy chłodnicy mają byuć zimne zanim zostanie osiągnięta temperatura. Jesli coś źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić i z góry sory za takie pytanie ale w tym temacie laikiem jestem. I jeszcze pytanie jak te wszystkie informacje co napisałem sa prawdą to w którym momencie płyn powinien mieć pełny obieg? W połowie wskaźnika??
witaj. tak dobrze zrozumiałeś z tymi wężami. a termostat otwiera sie przy osiągnięciu okolo 80 stopni. ile to na wskaźniku tego nie powiem. ale pewnie cos blisko polowy
qolejowy
25-11-2011, 21:13
do tego czasu wszystkie weże które są przy chłodnicy mają byuć zimne zanim zostanie osiągnięta temperaturaten wąż który prowadzi od termostatu do chłodnicy to całkiem zimny nie będzie. Może być ciepły przy samym termostacie i dużo zimniejszy przy samej chłodnicy. Dopiero przy otwarciu termostatu cały wąż robi się gorący.
franek552
26-11-2011, 00:03
dzięki i sorka za mały off top :)
bartek1990
06-01-2012, 17:10
witam w mojej sienie jest taki sam problem . wymieniłem termostat i nadal jest to samo.
witam w mojej sienie jest taki sam problem . wymieniłem termostat i nadal jest to samo.
Hej,
Wymieniałeś jeszcze coś oprócz termostatu?
Mam ten sam problem. Rura grzeje się od razu, czyli chodzi w dużym obiegu, a wskazówka pokazuje cały czas COLD.
Chce wymienić termostat, z tym, że zbieram kaskę na niego bo kosztuje aż 250zł do FIAT PALIO WEEKEND 1.9D.
Może ktoś orientuje się jaki jest koszt wymiany termostatu u mechanika. Chodzi mi o cały termostat jak do mojego modelu a nie sam wkład, czyli tzw. grzybek.
wymiana to pewnie koszt jakiś 50 zl. choć nie wiem dlaczego chcesz całość wymienić bo koszta samego wkładu (o ile się da sam wkład wymienić) są dużo mniejsze
podobno do mojego modelu nie ma wkładu tylko cały blok i trzeba wymienić całość
no to myślę ze jakby nie było to 50 zl to taka rozsądna cena. myślę że i sam byś dal radę.
i popraw pole skąd w profilu
poprawione, tak to wygląda:
TERMOSTAT FIAT DOBLO 1.9 D PUNTO ds PALIO SIENA (2044854158) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/termostat-fiat-doblo-1-9-d-punto-ds-palio-siena-i2044854158.html)
chlopie sam wymienisz nie daj sie zedrzeć. zdejmujesz wężyki 2 śrubki zapewne klucz 13 i po kłopocie. potem tylko dolewasz troche płynu bo na bank ci tak z pól litra nie więcej ucieknie i po sprawie. a no i odpowietrzasz ale to juz jest proste
skoro mam cały czas COLD i z tego wynika, że to wina termostatu, to czy ma to duży wpływ na spalanie ? chodzi mi czy o dużo więcej pali ? bo mam wrażenie, że pali mi ok 9-10 litrów na 100 km/h z czego 50 km/h robie przeważnie w miescie a drugie tyle na trasie
Ma to wpływ na spalanie , gdyż silnik jest nie dogrzany .
malo tego że nie dogrzany to czujnik podaje do kompa info i on daje bogatsza mieszankę czyli taka jak na zimy silnik
wymień tesrmostat + osłona na zderzak i bedzie elegancko diselek smigał ;)
czemu wymienić osłonę na zderzak?
nie wymienic ale dołożyć :) ja taką stosuje na zime ;) aby silnik szybciej sie zagrzewał podczas jazdy :)
o taka
Osłona zimowa HEKO FIAT SIENA 4d od 1997r. (2058547220) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/oslona-zimowa-heko-fiat-siena-4d-od-1997r-i2058547220.html)
osłona zimowa wlotu powietrza Fiat Siena,Palio 97- (2027834023) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/oslona-zimowa-wlotu-powietrza-fiat-siena-palio-97-i2027834023.html)
pozdrawiam
RokitaG69
29-01-2012, 14:25
Witam a wie ktoś może jaki termostat naprawdę przychodzi do MW 2.4 TD HLX z klimą bo ja już zgłupiałem szukałem wszędzie i nic nie mogę znaleźć.
może już ktoś miał taki problem
Daj nr VIN na pw, albo spr w ePer.
RokitaG69
29-01-2012, 14:49
poszło na pw
46461912
Taki jest nr ori Twojego termostatu.
RokitaG69
29-01-2012, 14:59
I to nie ten :( mam całkiem inny
ten jest czysto przepływowy a u mnie jeszcze są dwa przepusty i czujka
46528923 jest jeszcze taki.
coś CI to może pomoże.
2342
RokitaG69
29-01-2012, 15:09
a to cale pod 21 to co to jest
Hohlschraube Fiat Marea 46528923 S | eBay (http://www.ebay.de/itm/Hohlschraube-Fiat-Marea-46528923-S-/130501608857) to masz termostat pod 21 znalazłem na eBay, spr czy masz taki.
---------- Post dodany o 14:23 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:20 ----------
w serwisie 480 zł.
RokitaG69
29-01-2012, 15:27
Dokładnie taki a powiedz mi jeszcze jeśli możesz czy w takim razie mam w MW 2 termostaty tutaj z prawej strony ten właśnie z eBay i ten nad klimą
---------- Post dodany o 14:27 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:25 ----------
O matko moja to 480 nie dam ;p;p
Jako termostat zostało opisane w ePer ten przelotowy, o nr który podałem Tobie na początku zdjęcie (2).
Faktyczny termostat to pod nr 21. o nr 46528923, albo 46456364
Idz do sklepu i niech sprawdzą może uda im się sprowadzić.
Jeśli chodzi o cenę to jest zawsze wygórowana w serwisie.
http://katalog.fota.pl/Katalog/Cars3.aspx?GenArtNr=316 zobacz sobie wszędzie ten przelotowy to termostat. Więc trochę tego nie rozumiem.
RokitaG69
29-01-2012, 15:34
dla uzmysłowienia jaki to mam ten termostat dodam zdjęcie z eBay dzięki lukq odnaleziony
2343
RokitaG69
29-01-2012, 15:39
No właśnie i we wszystkich sklepach internetowych pokazywało mi tylko ten przelotowy masakra jakaś.
Czyli jednym słowem są dwa termostaty tylko teraz dostałem taką bańkę że nie wiem czy ten jest padnięty czy tamten czy oba naraz :(
Na tym schemacie wszystko widzisz jak jest zamontowane.
qolejowy
29-01-2012, 21:39
46461912
Taki jest nr ori Twojego termostatu.
No i według mnie to jest właśnie termostat do Twojego silnika, jest on koło rozrządu na rysunku z Epera oznaczony jako 2
dla uzmysłowienia jaki to mam ten termostat dodam zdjęcie z eBay dzięki lukq odnaleziony
to co pokazałeś na obrazku wcale termostatem nie jest, według mnie to jest jakiś rozdzielacz płynu, być może w starszych wersjach tego motoru w tym miejscu był kiedyś termostat.
Na 100% termostat jest u Ciebie ten co w Eperze jest oznaczony jako 2
No tak, też ja to rozumiem, więc pisałem koledze.
No i według mnie to jest właśnie termostat do Twojego silnika, jest on koło rozrządu na rysunku z Epera oznaczony jako 2
Tylko przyjrzyj się gdzie są wkręcane czujniki, to jest właśnie trochę dziwne. Choć ePer jasno mówi nr.2 to termostat.
RokitaG69
30-01-2012, 18:42
Ja już się pogubiłem całkiem zastanawia mnie temperatura bo sprawdzając węże grzejąc auto na postoju to chłodnica robi się ciepła właśnie od strony tegoż ustrojstwa
Dobra, a węże z tego ustrojstwa nie idą do elementu nr.2 czyli termostatu?
RokitaG69
30-01-2012, 20:33
Ida jeden do zbiornika wyr. 2 do nagrzewnicy 3 do chłodnicy 4 do termostatu przed termostat
qolejowy
30-01-2012, 21:31
Tylko przyjrzyj się gdzie są wkręcane czujniki, to jest właśnie trochę dziwne. Choć ePer jasno mówi nr.2 to termostat. Tak jak pisałem wyżej. Prawdopodobnie producent zastosował jakieś zmiany konstrukcyjne. Jednego jestem pewien termostat to jest ta część z przodu silnika, oznaczona jako nr. 2 na obrazku.
RokitaG69
30-01-2012, 22:43
Wiemy że rys 2 to termostat a teraz dobrze to powiedz mi dlaczego chłodnica robi się ciepła a termostat rys.2 jest jeszcze zamknięty( wąż jest zimny ) jakaś cofka skąd ,może tedy się wychładzać silnik ??
qolejowy
31-01-2012, 00:47
Wiesz, nie znam tego silnika i nie wiem jaki jest obieg płynu. Ogólnie, ten termostat jest w jakimś dziwnym miejscu zamontowany. Tam zaraz jest chyba pompa wody i ona właśnie tędy ciągnie wodę i pcha ją przez silnik, wypychając właśnie tym drugim króćcem.
RokitaG69
31-01-2012, 19:13
Dzisiaj go pogrzałem troszkę i powiem tak chłodnica była cała ciepła już a termostat ten wskazany z ePer jeszcze był zamknięty dopiero po uzyskaniu wyższej otworzył się i wtedy faktycznie chłodnica i wąż od termostatu zrobił się gorący wszystko ładnie pięknie na postoju ale takiej temperatury na wskaźniku nie widziałem od czasu podjazdu pod Brennero.
Więc wynikiem tego albo coś jest pos...e albo wychładza się samoistnie choć wszystko jest tak jak się należy (niewiem )
Moje pytanie jest następujące czy tem. nagrzanego auta powinna idealnie stać na tej dłuższej kresce niezależnie o prędkości jazdy w zimie czy może spadać no i oczywiście czy macie takie wahania tem. czy nie, bo z tego co widzę w innych autach to po nagrzaniu idealnie się wskazówka trzyma 90
qolejowy
01-02-2012, 01:13
Ja mam termostat sprawny w 100% i w tej temperaturze auto może stać na wolnych obrotach godzinę i nie zagrzeje się do temperatury otwarcia. Nie wiem jak zachowa się podczas jazdy przy tych mrozach ale jak było tak w granicach 0 stopni, auto podczas jazdy zagrzewało się do temperatury otwarcia po przejechaniu około 3 Km.
RokitaG69
01-02-2012, 12:40
Ciekawa sytuacja a mianowicie zatkałem mu wszystkie wloty powietrza brakowało jeszcze tylko koca na masce :P a oni tak miał taką samą temperaturę.
Ok zostawiam temat- widocznie ten typ tak ma dołączę foto albo film
Minimalnie mi spada poniżej kreski, jak hamuje silnikiem np z górki. Tak cała trasę przy tych temp trzyma na środkowej kresce.
Poruszaj kablem od czujników, bo może szwankują.
wymień tesrmostat + osłona na zderzak i bedzie elegancko diselek smigał ;)
wymienilem termostat, przejechalem 25 km, wskazowka roznie sie wahala, raz na 1/5 a przewaznie na 1/4, raz prawie byla na polowie, wczesniej wogole nie wskazywala nic, po przejechaniu tych km, sprawdzilem weze co ida do chlodnicy, jeden goracy, drugi cieply, czy tak ma byc ? czy nadal cos nie tak ?
qolejowy
03-02-2012, 01:37
W takiej temperaturze może się tak dziać, termostat otworzy obieg i wychłodzony płyn wystudzi silnik i wskazówka spadnie, termostat się zamknie i znowu wskazówka idzie powoli w górę. Przesłoń chłodnicę, w te mrozy trudno zagrzać diesla do normalnej temperatury pracy.
dokładnie tak jak pisze qolejowy ;) poki nie założyłęm osłony na zderzak to włąsnie tak wystepowało, silnik dłużej sie grzał a jak sie zagrzał włączał sie termostat i poziom spadał i ponownie sie on załączał i tak w kółko :) od kiedy mam osłone ten efke nie wystepuje a silnik i kabina ciepłą :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.