Zobacz pełną wersję : FIAT BRAVO,..LPG Problemy
luukasz09
19-11-2011, 22:46
Witam Niedawno kupilem Bravo 98 rok 16 16V 103 km po lifcie... mam teraz takie pytanie... Mam zalożona Instalacje LPG ... Gdy jade na benzynie to jest ok ale gdy przerzuce na gaz to stuka cos... podejrzewam ze to moga byc wtryski ale nie jestem pewnie. stukanie bije od silnika... poza tym jest ok... niby sekwencja ale cos tu nie gra... Chciałem wymienic filtry ale wole poczekac i dowiedziec sie paru rzeczy... Czy moze ktos miał taki problem jak ja? Nie mam czasu by czytac forum bo od 7 do 19 pracuje... takze prosze o wyrozumiałość... czekam na odpowiedz.. pozdrawiam Łukasz
jeżeli tylko na gazie stuka to pewnie "wtryski" gazu tzn elektrozawory gazowe moim zdaniem przy sporym przebiegu niestety tak zaczynają "klepac", musiał byś dokładnie sprawdzić jakie masz "wtryski" gazowe i zobaczyć czy sie opłaca regenerowac czy poprostu kupić nowe, - jak znam życie to pewnie masz czerwone valteki które sa poprostu słabe a filtry to swoją drogą - jeden fazy lotnej (przed wtryskami), a drugi fazy ciekłej ( przed parownikiem albo na nim)
pozdrawiam
luukasz09
29-11-2011, 16:46
Wiatm. wymieniłem filtr "kropelkowy" czy jak on sie tam nazywa.... auto chodzi cicho ale...jadac na gazie wpyrzedzalem auto na 3 po zjdechaniu na swoj paswrzucilem 4 i gazu w pewnym momencie auto gasnie... kontrolki sie świecą ale silnik gasnie... brak hamolców.wspomagania...Jak mysliceie czy moze miec wpływ na to regulacja gazu? Bo gość w serwisie powiedział ze podregulował mi gaz zeby równo pobierało czy cos takiego...Czekam na wasza odpowiedz...
a czy instalacja LPG na pewno sekwencyjna ?
luukasz09 podejrzewam, ze będzie to wina węza między filtrem powietrza a "łapaczem" powietrza z przodu, po prostu go zdejmij, problem w tym, ze jesli masz sekwencje to nie powinien on robić az takiej różnicy. Jesli nie masz sekwencji to przy większych prędkościach po prostu podmuch wiatru zdmuchuje "palący sie" gaz w silniku ;)
dlatego spytałem czy ma sekwencje bo tak to włąsnie pęd powietrza "zdmuchuje" gaz ;) i powinien zrobic tak jak piszesz - sciągnąć rure z chwytaka powietrza ze zderzaka ;) ja w sience miałem tak samo w instalacji 2gen - gazownik sciągnoł rure z chwytaka i wstawił kawałek rurki obróconej o 180 stopni i silnik łapał powietrze zaraz przy tym chwytaku ale podczas jazdy nie dmuchało w nia :)
jedną z przyczyn gaśnięcia auta na gazie sekwencyjnym może być listwa wtryskowa. u mnie gasł ale nie podaczas dodawania gazu tylko po zdjeciu nogi z gazu, a właściwie po wciśnięciu sprzęgła. wymiana listwy na inną rozwiązała problem. jaką masz listwę obecnie? czerwony Valtek? :)
luukasz09
01-12-2011, 14:14
nie znam się na tym.. jestem mlodym kierowca.. to moj pierwszy samochód... a gaz napewno sekwencja...własnie jak wcisne sprzegło..wrzuce bieg puszczam sprzegło to wtedy gasnie...... ile moze kosztowac taka listwa?
masz jakieś papiery od gazu? powinieneś mieć książeczkę lub fakturę, cokolwiek gdzie znajduje się rozpiska podzespołów instalacji LPG. najlepiej podjechać do uczciwego gazownika który sprawdzi przez soft jak zachowuje się listwa. może wystarczy kalibracja. u mnie niestety kalibracja nic nie dała. na próbę założono mi listwę taką jak poprzednio (Valtek czerwony), ale auto wciąż gasło. konsultowałem się w międzyczasie z specjalistą od LPG z pewnego forum i zalecił wymianę Valtek na coś droższego. tak też zrobiłem. obecnie auto nie gaśnie.
listwa Valtek kosztuje ok. 130 zł z przesyłką
NOWA LISTWA WTRYSKIWACZY VALTEK 4 CYL. 3 ohm F-VAT (1959809145) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/nowa-listwa-wtryskiwaczy-valtek-4-cyl-3-ohm-f-vat-i1959809145.html)
no i teraz wiesz jak ta listwa wygląda ;) jak Ci się chce to możesz zajrzeć pod maskę i prześledź drogę przewodu gumowego idącego od reduktora w stronę silnika - na pewno ją znajdziesz. u mnie zamontowana jest między chłodnicą, a silnikiem tuż pod łapaczem powietrza. oznaczenie listwy jest na naklejce. najlepiej jak weźmiesz latarkę ;)
ja u siebie mam teraz coś takiego
NOWOŚĆ! LISTWA WTRYSKIWACZY MASTER 4 CYL 3OHM (1942018477) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/nowosc-listwa-wtryskiwaczy-master-4-cyl-3ohm-i1942018477.html)
oczywiście powodów gaśnięcia silnika na gazie może być więcej. tak jak pisałem na początku, znajdź dobrego i uczciwego gazownika.
pozdro.
damianusiek
05-02-2012, 23:32
Witam , pozwolcie ze sie podepne , mam fiata brava 1.4 12v 97 rok gaz 2 gen z zalozona sruba . Na obu paliwach nie ma wolnych obrotow i to bez roznicy czy cieply czy zimny, a na gazie nie chce sie wkrecac z niskich na wyzsze obroty potem jak ie troche wkreci to nie ma sily , na pb jedzie normalnie tylko wolnych brak . Parownik mialem przez pewien czas zdjety bo wzialem sie za hamulce ale z braku czasu samochod poprostu stal bez niego , po jego zalozeniu przez jakies 100 km bylo ok ale potez zrobilo sie to co opisalem wyzej . To sprawa wymiany czesci czy wystarczy regulacja ?
miałem podobnie :) po wizycie u gazownika nie dolał płynu chłodzacego i mało samochodu nie przegrzałem w zime gdzie było -8 - wiec posprawdzaj czy płyn jest , jego poziom jest odpowiedni i czy jest dobrze odpowietrzony, a zarazem sprawdz działanie termostatu w samochodzie, no i jeszcze do sprawdzenia silnik krokowy benzynowy - i przepustnica
damianusiek
10-02-2012, 17:01
z plunem jesr ok dobrze odpowietrzony i odpowiednia ilosc . co do termostatu pewien nie jestem , nawet nie wiem jak go sprawdzic mozna . Dzis bylem zmuszony odbyc nim dluzsza trase do miasta strasznie sie jechalo na kazdych swiatlach gasl bedac na benzynie bo na gazie sily nie ma .
damianusiek
12-02-2012, 23:23
Jakos go ustawilem na oko ze chodzi na gazie i ma sily choc nie te co przedtem ale ma , a z wolnymi obrotami poradzilem sobie tez ale przez prowizoryczne podkrecenie na lince od gazu wiec o takie dobre tez nie jest , co powinienem mu zrobic zeby mial wolne obroty z prawdziwego zdarzenia ?
damianusiek jedz do gazownika, bo jeśli masz sekwencje to sam nie ustawisz jej na pewno ;)
konrado223
14-02-2012, 23:09
luukasz09 nie wiem jak miałeś przed regulacją przez gazownika, który usuwał dziwne dźwięki , ale niestety regulacja gazu sekwencyjnego wbrew pozorom nie jest taka prosta. Wiele parametrów wpływa na to jak gaz zachowuje się w danym momencie. piszesz, że jesteś młodym kierowcą i nie wiem czy chcesz się dokształcać w tej dziedzinie, ale ja mając podobne problemy z gasnącym autem itd. kupiłem interfejs, ściągnąłem program ze strony producenta, oraz dokładne objaśnienie poszczególnych pozycji w programie metodą prób i błędów ustawiłem sobie sam. O dobrego gazownika trudno, więcej mówią niż robią (i umieją), a na dodatek jak nie oni montowali gaz to najczęściej człowieka zlewają. I tak się tzreba bujać od 1 do 2-go, aż któremuś uda się znaleźć to co trzeba :sciana:
piotras76
20-02-2012, 20:55
Mam lekko zbiżony problem, po przejściu na gaz prycha i szarpie, podejrzewam cewki
---------- Post dodany o 19:55 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:44 ----------
Mam lekko zbiżony problem, po przejściu na gaz prycha i szarpie, podejrzewam cewki. Po nagrzaniu się silnika i otwarciu termostatu zapala się marchewka, a najbardziej szarpi w okolicy 2400 obr/min
luukasz09
20-02-2012, 20:59
Bylem u gazownika... Pierwszy zlecił mi wymiane jakiegos filtra.. wymienilem(60zł)
Pozniej pojechalem do drugiego... (chwiali sie dobrą reputacją u nas) ma dobrych pracowników i to oni zalecili mi wymiane listwy Wtryskowej(230zł+ montaż) ale dalej było cos nie tak gasł przy wysprzeglaniu pojechałem wiec jeszcze raz ... ustawil mi 31' temperature przy jakiej ma sie gaz zalączac.. cos poregulował... i jest ok... mowil tylko ze moze byc parwonik do wymiany niebawem... (pierwsze słyszalem ze parownik w sekwencji) moglem odrazu robic ale 300 na nowy parownik to troche duzo ... jak na ucznia to taki wydatek jest dosc spory... Od czasu wyregulowania wszystkiego jest ok..aczkolwiek gdy jade po trasie to jest ok gdy wjezdzam do miasta to wolę włączyc na benzyne.. boje sie ze mi zgasnie i w kogos walne..(pomimo tego ze nie gaśnie wole dmuchać na zimne)
---------- Post dodany o 19:59 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:56 ----------
Po nagrzaniu się silnika i otwarciu termostatu zapala się marchewka, a najbardziej szarpi w okolicy 2400 obr/min
Mialem podobnie... szarpał mi a dotego buczal strasznie slinik... przy zbliżonych obrotach do twoich... wymieniłem filtr (kropelkowy czy jak on sie tam nazywa) i do tego wstawilem nową listwe wtryskową... + regulacja. i auto nie do poznania:)
mamut-tme
28-02-2012, 21:28
Reduktor (parownik) jest we wszystkich generacjach LPG w których gaz trafia w postaci lotnej do silnika. Jedynie w V (i w VI jak już niektórzy wyróżniają) generacji nie ma reduktora, tam gaz trafia jako ciecz do silnika. Także raczej masz parownik;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.