PDA

Zobacz pełną wersję : Tuning.



Martenz555
18-11-2011, 10:35
Witam wszystkich. Na początku chciałbym zaprezentować swoja Sienkę, jak widać nie jest już seryjna.
PolskaJazda ť Wszystkie samochody ť Fiat ť Fiat Siena (http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Siena/73537)

I tu się zaczyna problem, mam do wydania pewną sumkę z 4 zerami :) chciałbym ją dokończyć.
Myślałem o zmianie silnika z Grande punto 1,4 Turbo lub od Fiata 500 Abarth.

Co wy byście w niej zrobili?? bo samochód jest łatwo rozpędzić ale też trzeba go zatrzymać.
Wiec czekam na wasze propozycje tuningu.

Z góry dziękuje za podpowiedzi- odpowiedzi :)

seth
18-11-2011, 11:16
ja bym wygląd sobie olał. ważne jak będzie jeździła. jeśli mocny silnik to jak pisałeś nie sztuką jest się rozpędzić więc bym proponował tarcze wentylowane nawiercane, frezowane i zaciski 4 tłoczkowe. opony jakieś niskoprofilowe żebyś ich nie ściągną z felgi i oczywiście zawieszenie sztywne wiadomo po co. no i chyba na razie tyle bym zrobił i zobaczył jak to ze sobą gra. a i oczywiście bym go odciążył.

Martenz555
18-11-2011, 11:53
ok . to jeśli wymieniamy tarcze i zaciski masz może jakąś konkretną firmę na myśli?? i od czego by one pasowały?? Punto, Brawo? czy coś innego ze stajni Fiata?

seth
18-11-2011, 11:56
zaciski bylyby spore wielkościowo więc i et felg musi iśc w dołżeby zaciski zmieścić (im wyższe ET tym felgi bliżej siebie więc mniej miejsca na zaciski) co do firmy zacisków to nawiększy wybór jest oczywiście w brembo ale mozna cos innego chyba znaleźć żeby sie zbędnie w koszta nie pchać

Martenz555
18-11-2011, 12:07
z tego co się orientuje to wersje Sporting fiatów były wyposażone w brembo. czyli nie powinno być z tym problemów. myślałem o felgach 17' ale kurde nie wiem czy mi się w zakolach zmieszczą, a co do amorków co proponujesz??

seth
18-11-2011, 12:10
czy się zmieszczą to łatwo policzyć. znajdź kalkulator opon na googlach i ci wyliczy. co do amorków hmm może na razie bym je zostawił a założył sprężyny sportowe lecz jak samochód siądzie to pewnie i amorki potrzebne będą ciut mniejsze

lukq
18-11-2011, 14:42
Czeka Ciebie dużo pracy, proponuje hamulce z fiata Cupe 2.0 20v (duża rzeźba).
Zawieszenie poszukaj na e-bay'u gwintowanego, rozpórkę kielichów. Silnik 1.4 T czy jeszcze coś będziesz chciał przy nim modzić?
By go w ogóle wsadzić to i tak czeka Ciebie dużo przeróbek. Więc reasumując myślę, że sienkę zostawić a rozejrzeć się za Cupe 2.0 20v 220KM w serii. Resztę pieniędzy przeznaczyć na nowe mapy wtrysków, intercooler, ewentualną zmianę turba na większe.

Kamciu86
19-11-2011, 15:33
Martenz555, a ta maska jest też z punta?jak w ogóle to "przetransplantowałeś" do sieny?

Martenz555
20-11-2011, 17:56
no więc trzeba zacząć od przedniego pasa, potem połączyć w całość zakola od sieny i punto II na koniec założyć i spasować maskę też od punto II. czyli wykonałem ostre Cieńcie Gięcie i malowanie :) efekt jest tego taki że samochód jest krótszy o 30 cm... co w niczym nie przeszkadza, bo te centymetry są związane ze zderzakiem.

Martenz555
21-11-2012, 00:28
Przepraszam że odkopuje, ale Ciekawi mnie jedna sprawa a nie chciałem zakładać nowego tematu. A mam takie pytanko czy ktoś się orientuję od jakiego samochodu Siena ma podłogę ?? oraz z jakiego samochodu ma podłogę Grande punto??

seth
21-11-2012, 08:51
Siena - płyta podłogowa Uno
Grande - Opel Corsa IV
wszystkie tego typu informacje możesz bez problemu znaleźć w internecie i to w ciągu kilku minut.

yacub
21-11-2012, 10:03
no grande to blizniacza konstrukcja z corsa4 wiele czesci pasuje :)

Martenz555
21-11-2012, 11:33
Kurczę to nie dobrze liczyłem że podłogi to moją od prawie wspólne, no dobra to teraz takie pytanie czy jest jakiś inny samochód z którego mógłbym przeszczepić tylną belkę, lub zawieszenie?? bardziej mi chodzi o przeróbkę tyłu hamulcy na tarczę :)

seth
21-11-2012, 15:00
a tarcze z tyłu to tak dla szpanu? czy wyglądu? Nie masz tam takiej mocy żeby one były niezbędne a koszt takiej operacji jest dość spory

Martenz555
21-11-2012, 16:09
nie no porostu mnie wkurza wymiana szczęk i bębnów. a po za tym tarcza z tyłu ładniej się prezentuje:) a co do kosztów to też tak myślałem ale zrobił bym sobie to w moim warsztacie.

Darksaience
21-11-2012, 16:45
ktoś tu proponował silnik od fiata coupe 220km nie rób tego to stanowczo za dużo. Przy napędzie przednim i jeszcze słabo wyważonym aucie.

seth
21-11-2012, 17:11
nie no porostu mnie wkurza wymiana szczęk i bębnów.
Tak samo trzeba wymieniać klocki i tarcze. Powiedziałbym nawet że klocki się szybciej zużyją niż okładziny.



a po za tym tarcza z tyłu ładniej się prezentuje
tak myślałem że tobie głównie o lans chodzi.



a co do kosztów to też tak myślałem ale zrobił bym sobie to w moim warsztacie.
w warsztacie nie wyprodukujesz belki i reszty gratów. A belka i reszta gratów to dość droga zabawa. Ale czego się dla szpanu nie robi :D

Martenz555
21-11-2012, 17:17
jeśli chodzi o silnik to szukam 1,4 tse (grande Punto) lub 500 abarth :) też 1,4 ale około 200 kucy. Co do gratów to wiadomo że się kupi, tylko jaki fiat ma jeszcze taką podłogę i gdzie są zamontowane tarcze z tyłu. Co do klocków racja, zużywają się ale do tego nie trzeba napierniczać młotkiem po Bębnach żeby zeszły i nie wymieniasz tych pierniczonych sprężynek. które i tak trzeba wymieniać bo kruszeją. po za tym Tarcze plus klocki wychodzą taniej. mimo wszystko.

seth
21-11-2012, 17:21
używają się ale do tego nie trzeba napierniczać młotkiem po Bębnach żeby zeszły
a widzisz a wystarczy wąski śrubokręt i odpowiednia wiedza i można cofnąć szczęki :D
Wiesz co nie wyjdzie ci taniej wymiana tarcz bo zużywają się dużo szybciej niż bębny. Ogólnie jestem przeciwnikiem takiego przerabiania auta na inny silnik itp. i pewnie dlatego patrze na to sceptycznie. A jestem przeciwnikiem bo to są koszta a można sprzedać auto i zamiast bawić się w przerabianie i marnować czas i kasę lepiej dołożyć na coś nowego. Oczywiście życzę powodzenia ale nie pomogę bo z tymi belkami to bywa rożnie

Martenz555
05-03-2013, 15:26
PANOWIE RAD ALERT :)
Czy ktoś z was wymieniał może tylnią belkę ?? Potrzebuje jej kawałek tzn, z piastą- wahaczem. mam kontakt do gościa, który dorabia flansze pod hamulce tarczowe. I potrzebuje mu podesłać ten kawałek, żeby mi takie coś dorobił.

adorator
05-03-2013, 16:20
masz fantazje. rozumiem tuning klasyków ale sieny? to już lepiej na biednych dać

danielciagala
05-03-2013, 16:24
Ileż już było tematów takiego tuningu. Tacy ludzie zawsze będą chcieli tuningować 1.2 l silniki :D

adorator
05-03-2013, 17:01
ja bym nie bawił sie w tuning sieny. samochody to skarbonki bez dna, a ty jak nie jakieś spryskiwacze na światłach to znowu hamulce czy wymiana silnika:confused: to są koszty. nikt ci potem tych pieniędzy nie zwróci. hmm ale zrobisz jak uważasz. pozdrawiam

lukq
05-03-2013, 17:01
Najszybciej na szrocie dostaniesz. Pokombinowałbym może coś od bbm'ów przeszczepić.

kamilo62
05-03-2013, 17:06
a jak to pozniej ma do dowodu rejestracyjnego??skladak bezwypadkowy?? ;p

lukq
05-03-2013, 17:11
Nie, jeśli będą duże modyfikacje, wystarczy zrobić przegląd Zerowy.

kowal
05-03-2013, 18:20
ale się przyp... :tongue chce ładować kasę w sienę to niech ładuje, jego sprawa.

Martenz555
05-03-2013, 19:49
Widzę że nie którzy nie czytają, albo czytają między wierszami. więc trochę streszczę.
Jeżeli mam kupować samochód za 10 tyś. i nie wiedzieć co w nim jest i co było. a tym bardziej czy bity czy nie. to wolę tę kasę wrzucić w samochód który już mam i go przystosować do XXIw :)
Tak więc plan mam taki że chce zrobić WSAPa z 1,4 który mam na 1,4 Turbo z Fiata Uno. który jest wystrojony na ok 280 kucy! :)
nie jest to duża przeróbka bo blok ten sam tylko osprzęt inny.
Do tego potrzebuje hamować (ktoś ma podpis że nie sztuką jest rozpędzić, sztuką jest wyhamować). jakoś tą moc potrzebuje okiełznać. jeśli chodzi o tuning mechaniczny to tyle. Wizualny? się zobaczy mam kilka projektów, szkiców mojej sieny (jeden jest na moim profilu) ale nie wiem czy taki będzie.

kamilo62
05-03-2013, 21:00
przestan mowic ze za 10 tys. kupisz cos..Obejrzyj sobie zakup kontrolowany z tvn turbo. Jest odcinek do 10 tys. Wystarczy poszukac itp...
Ja zaraz wyjde na hama albo dziwaka..Ale poprostu te zdania...musi byc moc i hamulce to poprostu mnie nawoluja do jednego - PRzez takie myslenie sa wypadki..Gdzie ty chcesz sie rozpedzic z taka moca??Sadzisz ze przy takiej mocy jak bedziesz mial nawet carbonowe ceramiczne hamulce zatrzymasz samochod przed przejsciem dla pieszych??

I jeszcze te zdanie przystosowac do 21 wieku...shitcarton,brewki,glosnatuba.rura od stara..A naped typy flinstons...

lukq
05-03-2013, 21:45
Dobra dalej na PW.!
Znam ludzi co mają po 350 KM w autach starszych i mniejszych. Fajka rade rozpędzić jak trzeba i wyhamowac (Wam też to polecam)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Martenz555
05-03-2013, 23:08
I jeszcze te zdanie przystosowac do 21 wieku...shitcarton,brewki,glosnatuba.rura od stara..A naped typy flinstons...
Kamilo62 nie jesteś dziwakiem bo masz swoje zdanie. ale ja też nie lubię "wieś Tuningu" ale każdy ma to na co go stać i co mu się podoba. Dlatego ja nie chcę obwieszać swojego samochodu zbędnymi gadzetami typu spojler na klapie, gdzie mam przednie zawieszenie. Co do wyglądu to się długo będę zastanawiać. co prawda modyfikacje już pewne w tym kierunku poczyniłem. (mi się podoba tobie/ wam nie musi) Gdzie chce się tak rozpędzać a choćby na imprezach które są organizowane na 1/4 mili.

yacub
06-03-2013, 09:30
a zawieszenie juz modyfikowałes ? czy dopiero bedziesz miał zamiar ?

Martenz555
06-03-2013, 10:28
mam zamiar utwardzić, nie wiem czy obniżać. po za tym jakimś dziwnym trafem nie mogę znaleźć kompletu sprężyn, ani kompletu amorków. może ktoś coś wie? gdzie i za ile można znaleźć taki zestaw?? Co do zawieszenia to myślałem o gwintowanym, ale w marzeniach mam pneumatyczne :) Kiedyś jak szukałem amorków to znalazłem od Punto 1 zestaw za ok 3000zł. Ale nie wiem czy to pasuje do Sieny, mimo iż ktoś kiedyś powiedział że Siena ma dużo z Punto związane.

pajel
06-03-2013, 11:51
który jest wystrojony na ok 280 kucy!
jestem tego ciekaw? co z korbami i tłokami? jakie turbo?


ktoś tu proponował silnik od fiata coupe 220km nie rób tego to stanowczo za dużo. Przy napędzie przednim i jeszcze słabo wyważonym aucie.
taaa, najlepiej to gadać... tak samo że 17" i obniżone zawieszenie to nie na nasze drogi... w PL jest koło 7 bravo z 20vt i jedno 16vt i jakoś sobie radzą, połowa z r5 turbo ma moce ponad 300KM, z resztą wystarczy poczytać na forum coupet... jakoś dają radę z przednim napędem ;)

Martenz555
06-03-2013, 13:43
Z tego co pamiętam to Garett T25 turbo ale nie powiem czy na pewno. Z resztą jakie by nie były, to mam zamiar kupić ten silnik i zanim go zamontuje w swoim samochodzie, to chce go sprawdzić czyli rozebrać, wymienić to co powinno się wymienić. i dopiero zamontować.

danielciagala
06-03-2013, 15:03
Widzę że dyskusja się rozwinęła :-)

Policzyłeś sobie ile cie wyjdzie silnik ,mały "remont" ,zawieszenie hamulce?
Licząc że będziesz to robił sam to pewnie koło 10 k.

Także albo masz dużo kasy (może bogaci rodzice :P) albo wielką fantazje:-)

Znajomy robił CC 700 pod 1.3 turbo. Fajny projekt świetnie to chodziło tylko skrzynia nie wytrzymywała. Wystroił to pod 160-170 koników. Poszła na to góra pieniędzy. A to tylko CC....

Martenz555
06-03-2013, 15:48
Także albo masz dużo kasy (może bogaci rodzice ) albo wielką fantazje:-)
Raczej to drugie, rodzice nie wiedzą co z nią zrobię :) racja samemu będę robił. mam gdzie, ale nie mam kiedy. myślę że z projektem ruszę koło czerwca. jak mi się z praca wyklaruje :) Ale temat mam zaklepany. :)

Drago157
07-03-2013, 10:08
Martenz555 czekam na pierwsze foty z roboty sienki :) jeżeli na czymś naprawdę Ci zależy to to zrobisz :) mam nadzieje, że z głową :) Koszty rosną :) wiadomo :) w moim mieście chłopak w malucha włożył 17tys zł i nie widzi w tym nic złego :) Podziwiam ludzi, którzy mają tak zaje*istą pasję i nie zwracają uwagi na tych, którzy im to odradzają :) trzymam kciuki i mam nadzieję, że doprowadzisz projekt do końca i że Ci sie to nie znudzi :)

adorator
07-03-2013, 10:41
to raczej niedojrzałość niż pasja ale mogę sie mylić:smile:

pchlopik
07-03-2013, 10:47
Inni znowu mają plany i marzenia z których muszą zrezygnować z powodów rodzinnych. Póki jest sam i ma kasę niech robi i niech nikt mu tego nie zabrania. A ten przykład daje bo sam miałem taką sytuację. Wielkie plany, dużo spraw załatwionych i jedna chwila i wszystko musisz zostawić. Takie życie, a żyć trzeba lepiej czy gorzej. Ja życzę Ci powodzenia i gratuluje determinacji. Nie słuchaj nikogo tylko rób to co uważasz! Pozdrawiam

adorator
07-03-2013, 11:26
będę śledził twoje poczynania. jestem ciekaw co to wykombinujesz;-) mam nadzieje że nie robisz tego wyłącznie dla lansu ale przede wszystkim dla własnej satysfakcji. lepiej modyfikować samochód niż bujać się z nieodpowiednim towarzystwem...

Martenz555
07-03-2013, 15:23
@Adorator. to nie jest niedojrzałość tylko dążenie do celu.(coś w rodzaju najlepsza fura w mieście) ktoś powiedział że Siena nie jest do przerobienia. a jak się popatrzy na forum to ktoś coś zmodyfikował u siebie. Ja ma zmodyfikowany przód od Punto II nie jest to oryginalny pomysł, ale też mi się to spodobał. Wieczorem wkleję mój plan, działań. i mniej więcej koszty jakie poniosę.

danielciagala
07-03-2013, 16:31
Wieczorem wkleję mój plan, działań. i mniej więcej koszty jakie poniosę.

Czekamy...

dejv667
07-03-2013, 20:10
ktoś tu proponował silnik od fiata coupe 220km nie rób tego to stanowczo za dużo. Przy napędzie przednim i jeszcze słabo wyważonym aucie.

U, to u mnie musi być tragicznie bo mocy jeszcze więcej. A też tylko przedni napęd :)

Co ciekawe fiatów coupe z mocą często i dwa razy większą jeździ sporo - mimo przedniego napędu i rozkładu masy 65:35.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Martenz555
09-03-2013, 18:33
Przepraszam za spóźnienie ale czasu nie miałem. więc mój plan działań wygląda tak. a ceny nie są dokładne bo jeszcze części nie mam.
Silnik 1,4 Turbo z Fiata Uno. seria miała 150 kucy ten silnik który kupie ma ok 280 kucy. koszt 3000
Tarcze Mikada GT ok 200 zł za sztukę. zastanawiam się nad Brembo ale cholernie drogie.
Zaciski na przód od Fiata Stilo Abarth lub Fiat Coupe. używane ok 100 za sztukę.
Tarcze plus Zaciski na tył przeróbka układu hamulcowego z tyło maks 1000zł.
Przegląd Zerowy. hmm nie wiem ile kosztuje ale na pewno coś, ale nie licząc tego przeglądu to wychodzi ok 5000 na samą mechanikę. do tego muszę zrobić progi czyli dodatkowy 1500 zł.

lukq
09-03-2013, 18:41
Zaciski za 100 zl. 4 tloczkowe? Tanio trochę

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

adorator
09-03-2013, 19:01
a felgi z dobrymi oponami posiadasz już?

Martenz555
09-03-2013, 19:16
opony na razie mam YOKOHAMA A drive. Felgi o to będę się martwił jak zaciski mi się nie zmieszczą w felgę. ale szukam białych szprychowych ale OZ racing.

danielciagala
09-03-2013, 19:17
Nie doliczyłeś skrzyni, nowych mocowań silnika, zmiany układu wydechowego itd.



Mikada GT

MIKODA

Oryginalnie montowany w Uno silnik z turbo to 1.3 . 1.4 to jakaś przeróbka jest.
1.3 W serii miał około 115 koni ( mniej więcej)

szuro
09-03-2013, 19:57
Trzymam kciuki za projekt :) ale uno turbo w 1,4 mial seryjnie 114 koni a 1,3 100 ;)

Martenz555
09-03-2013, 22:08
Skrzynia biegów jest wraz z silnikiem. Silnik ma ten sam blok co mój więc żadnych przeróbek nie będzie. po za tym to jest ten sam silnik co w Uno 1,4 GT lub Sporting. Najbardziej mnie martwi przeróbka tylniego zawieszenia, ponieważ ja mam bębny a potrzebuje tarcze. i przez tą przeróbkę będę musiał przejść przegląd zerowy.

dejv667
10-03-2013, 06:06
Przepraszam za spóźnienie ale czasu nie miałem. więc mój plan działań wygląda tak. a ceny nie są dokładne bo jeszcze części nie mam.
Silnik 1,4 Turbo z Fiata Uno. seria miała 150 kucy ten silnik który kupie ma ok 280 kucy. koszt 3000
Tarcze Mikada GT ok 200 zł za sztukę. zastanawiam się nad Brembo ale cholernie drogie.
Zaciski na przód od Fiata Stilo Abarth lub Fiat Coupe. używane ok 100 za sztukę.
Tarcze plus Zaciski na tył przeróbka układu hamulcowego z tyło maks 1000zł.
Przegląd Zerowy. hmm nie wiem ile kosztuje ale na pewno coś, ale nie licząc tego przeglądu to wychodzi ok 5000 na samą mechanikę. do tego muszę zrobić progi czyli dodatkowy 1500 zł.

Hamulce z którego Fiata Coupe? Są dwie wersje. Hamulce z 16v raczej nie dadzą rady przy takiej mocy.

Tarcze Mikoda sobie daruj i kup coś co hamuje.

"... I guess it's just the way I'm wired."
upou

dejv667
10-03-2013, 06:12
Nie doliczyłeś skrzyni, nowych mocowań silnika, zmiany układu wydechowego itd.




MIKODA

Oryginalnie montowany w Uno silnik z turbo to 1.3 . 1.4 to jakaś przeróbka jest.
1.3 W serii miał około 115 koni ( mniej więcej)

1.3 turbo był montowany do uno pierwszej generacji i dysponował mocą 105 koni. W drugiej generacji Uno zastosowano silnik 1,4 turbo o mocy 112 koni. Ten sam silnik 1,4 był później montowany w pierwszej generacji punto gdzie legitymował się mocą circa 133 koni.

"... I guess it's just the way I'm wired."

dejv667
10-03-2013, 06:13
Skrzynia biegów jest wraz z silnikiem. Silnik ma ten sam blok co mój więc żadnych przeróbek nie będzie. po za tym to jest ten sam silnik co w Uno 1,4 GT lub Sporting. Najbardziej mnie martwi przeróbka tylniego zawieszenia, ponieważ ja mam bębny a potrzebuje tarcze. i przez tą przeróbkę będę musiał przejść przegląd zerowy.

Coś takiego jak "uno gt" lub "sporting" nie występowało...

"... I guess it's just the way I'm wired."

danielciagala
10-03-2013, 10:55
1.3 turbo był montowany do uno pierwszej generacji i dysponował mocą 105 koni. W drugiej generacji Uno zastosowano silnik 1,4 turbo o mocy 112 koni. Ten sam silnik 1,4 był później montowany w pierwszej generacji punto gdzie legitymował się mocą circa 133 koni.

Dzięki za sprostowanie :-)

Martenz555
10-03-2013, 11:32
Przepraszam za ten błąd z Uno GT czy Sporting, chodziło mi o Punto 1.

Ricco
14-03-2013, 23:24
martens na twoim miejscu sprawdziłbym długość półosi od uno T:) martwi mnie trochę te 280koni. jeśli tyle ma to ile to wytrzyma? o ile silnik jest zakuty:)

grabar500
15-03-2013, 01:02
Hej, podepne sie pod temat tuningu. Czy nie zastanawialiście się nad zmianą deski rozdzielczej z fiata albea do fiata siena . Teraz tak patrze na zdjęcie że one mają takie same kształty. Fajnie by było mieć w sienie tak ładnie :P .
7590

Darksaience
15-03-2013, 01:57
i pojawia sie problem. 1 to liczniki te są elektroniczne a w palio/siena 1 generacji prędkościomierz jest przez linkę. Za pewne będzie jeszcze problem z szerokością tej deski.

Martenz555
15-03-2013, 07:53
niestety nie będą pasowały :( też o tym myślałem. chciałem sobie wstawić stacje 2 din. ale niestety tapicerki się różnią mocowaniami.

grabar500
15-03-2013, 12:49
a moze chociaz konsola środkowa bedzie pasowała?

Martenz555
15-03-2013, 15:11
niestety, ta konsola jest podobna ale się nie mieści. ale powiem Ci że konsola ze Sieny pasuje idealnie do Uno :) widziałem takie.

grabar500
16-03-2013, 00:27
Rozumiem, ale raczej nie bede wyjmował konsoli z mojej sieny i wkladal do uno :D :D . Kurde ale w sumie to fajnie wygląda taka biała konsola , albo srebrna też by nieźle wygladała . Czym by tu obklejić konsole żeby była srebrna . Są jakieś specjalne taśmy?

danielciagala
16-03-2013, 06:08
Są jakieś specjalne taśmy?

Są folie dla "tjunerów"

Zobacz sobie na alledrogo.

Martenz555
16-03-2013, 09:40
na forum był gościu co miał wyklejony kokpit stickerbob ładnie to wyglądało nawet. ale mnie by irytował taki kolorowy mix.

yacub
16-03-2013, 16:10
ja też mam na środkowym panelu stick bombe :P i fajnie to wyglada - troche żywiej w aucie :)

vielud
16-03-2013, 16:36
O gustach się nie dyskutuje :) każdy ma inne

Martenz555
16-03-2013, 21:54
Yakub ja nikogo nie krytykuje.

yacub
18-03-2013, 13:16
ale ja tylko napisałęm ze mam naklejoną stick bombe :P bo mnie juz nudził czarny plastik :)

Martenz555
20-03-2013, 10:02
Panowie Mam problem. Jaka skrzynia siedzi w Sienie a jaka w Punto GT?? ktoś się może orientuje czy ich mocowania są takie same ??

lukq
22-03-2013, 18:29
Na pewno są inne. Nie wiem czy czasem łap wszystkich od nowa nie będzie trzeba robić. Trzeba to zawsze wziąć pod uwagę podczas swapa.

radi.
26-03-2013, 23:37
Mam pytanko, jako iż pewnie Palio zostanie już do końca ze mną planuje niecny plan - dania mu drugiej młodości. Oczywiście wszystko po kolei i ze swoimi priorytetami. Jednak męczy mnie jedno pytanko, jest możliwość posadzenia na glebie (dosyć konkretnie -70 ? ) Palienki ?
Mam wizję swojego fiacika na glebie i szerokiej stali. :)

lukq
26-03-2013, 23:42
Dużo rzeźby, przebudowa zawieszenia. Są uniwerslane zwierzenia gwintowane. Sposobem home made jest to realne

Taplniete w notatniku drugiej generacji

Martenz555
27-03-2013, 08:39
Są uniwerslane zwierzenia gwintowane
Opowiedz coś mi na ten temat??
szukam czegoś takiego :)

lukq
27-03-2013, 10:42
Poszukaj na allegro uniwersalnych zestawów zawieszenia gwintowanego. Reszta to spawarka i tym podobne urządzenia:) tak jak napisałem home made. Najważniejsze to zachować katy kół.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

szuro
27-03-2013, 13:54
Mam pytanko, jako iż pewnie Palio zostanie już do końca ze mną planuje niecny plan - dania mu drugiej młodości. Oczywiście wszystko po kolei i ze swoimi priorytetami. Jednak męczy mnie jedno pytanko, jest możliwość posadzenia na glebie (dosyć konkretnie -70 ? ) Palienki ?
Mam wizję swojego fiacika na glebie i szerokiej stali.

oczywisicie ze jest, moja siena siedzi obecnie na glebie 90/70 :P sprezyny byly robione na zamowienie w Poznaniu. co do tych uniwersalnych gwintow to sie nie nadaja do sieny i palio bo w naszych furkach jest za gruby amortyzator i nie da rady tego zalozyc :)

porownanie z seria

7924

vielud
27-03-2013, 14:58
Jest wielka różnica:)

Martenz555
27-03-2013, 15:15
Zawieszenia to widziałem :) a mi chodziło o ZWIERZENIA gwintowane :)

lukq
27-03-2013, 17:46
Sportowe sprężyny obniżające uniwersalne 2szt (3012575993) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-uniwersalne-2szt-i3012575993.html) coś takiego, do tego skrócenie amorka, i powinno być git.
można bawić się jeszcze i kombinować z gwintem od stilo http://tablica.pl/oferta/amortyzatory-gwintowane-do-fiat-stilo-CID5-ID2d0Ar.html#9974cfcbd9;r:;s:

Może coś pomoże. Ground Control Coilover Installation (http://www.ae92gts.com/ae92gts_ut_gc1.html)
tu w bmw ogarnięte Zobacz temat - Patent na gwint do BMW . . . ? (http://www.beemka-klub.pl/forum/printview.php?t=20284&start=0&sid=08584f5ddf22cbcee48fceaba140c8b2)

szuro
27-03-2013, 18:27
tak jak pisalem wyzej do sieny i palio te uniwersalne nie podejda bo w S/P jest za gruby amor i ta tuleja nie wejdzie

lukq
27-03-2013, 18:35
Dlatego pisałem żeby pobawić się innym amorkiem ;-) Wszystko idzie zrobić.

vielud
27-03-2013, 18:44
Wszystko kwestia zdolności, determinacji i czasu :)

szuro
27-03-2013, 19:00
pewnie ze tak, ale drutowanie przedniego zawieszenia za bezpieczne nie jest hehe :D kiedys chcialem dopasowac od innego auta do ktorego mozna kupic gwincik, lazilem po szrotach z mc personem od sieny i bez grubej rzezby niczego sie nie podpasuje :)

vielud
27-03-2013, 19:12
le drutowanie przedniego zawieszenia za bezpieczne nie jest
No właśnie o to chodzi :) czasem nie warto kombinować

lukq
27-03-2013, 20:58
Zawsze można springi kupić progresywne, obciąć jeden zwój, amorki kupić bilsteina i skrócić.
BILSTEIN B4 Gas Dämpfer vorne/front FIAT PALIO 178BX 22-119315 | eBay (http://www.ebay.pl/itm/BILSTEIN-B4-Gas-Dampfer-vorne-front-FIAT-PALIO-178BX-22-119315-/370750318030?pt=DE_Autoteile&hash=item565270e5ce)
H&R Federn Fiat Palio Weekend 30mm 29450-1 | eBay (http://www.ebay.pl/itm/H-R-Federn-Fiat-Palio-Weekend-30mm-29450-1-/310334542792?pt=DE_Autoteile&hash=item48416153c8)
BILSTEIN B4 Gas Dämpfer vorne/front FIAT SIENA 178 22-119315 | eBay (http://www.ebay.pl/itm/BILSTEIN-B4-Gas-Dampfer-vorne-front-FIAT-SIENA-178-22-119315-/370750318371?pt=DE_Autoteile&hash=item565270e723)

Wracając do rzeźby, jeśli wszystko będzie wykonane prawidłowo i nie będzie to druciarstwo to wg. mnie wszystko będzie ok.

radi.
28-03-2013, 00:38
szuro - skad wytrzasnales takie obnizajace sprezyny ?

Panowie dla kazdego z was punkt reputacji za pomoc, dziekuje bardzo! :)

Martenz555
28-03-2013, 08:38
Prospring Firma w poznaniu :) ja już zamówiłem komplet. Dzięki szuro za podpowiedź.

vielud
28-03-2013, 09:38
ja już zamówiłem komplet.
A jaka cena takich sprężyn?

szuro
28-03-2013, 11:55
nie wiem jak teraz, ale rok temu przod mi wyszedl kolo 400 zl ze wszystkim. Raz musialem wysylac springi na poprawke ( poprawka i ich wysylka jest gratis placi sie tylko za wysylke do nich) bo za pierwszym razem autko za malo usiadlo :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Martenz555 nie ma problemu, z checia zobacze kolejna siene na glebie :) Jakie obnizenie i twardosc wziales ?:)

treh4
28-03-2013, 20:55
Mam pytanko, jako iż pewnie Palio zostanie już do końca ze mną planuje niecny plan - dania mu drugiej młodości. Oczywiście wszystko po kolei i ze swoimi priorytetami. Jednak męczy mnie jedno pytanko, jest możliwość posadzenia na glebie (dosyć konkretnie -70 ? ) Palienki ?
Mam wizję swojego fiacika na glebie i szerokiej stali. :)

No kolego, widzę, że nie tylko ja mam taką wizję. :) Do mnie już idą sprężynki Eibachy, póki co założę, a może kiedyś jeszcze skrócę, tylko wtedy już konkretne amorki trzeba będzie kombinować. A i szeroka stal wpadnie. :) Pozdr, życzę powodzenia w modzeniu autka.

Martenz555
29-03-2013, 12:54
Szuro, pytanko czy ty zmieniałeś zaciski na większe?? I felgi masz 16 czy 17?? bo ja chyba zje...m zamówienie. bo ja mam już zakupione 4 tłoczkowe, zaciski od Alfy V6. i muszę Felgi zmienić. bo pod 14 się nie mieszczą. i boje się że jak zamontuje to 70/90 tak jak ty, i dam 16-17 felgę to nie wiem czy nie za mało będzie miejsca na koła. żeby mi nie obcierały o zakola.

lukq
29-03-2013, 13:12
nadkola podklepiesz do środka i nie będzie haczyć.

Szuro, powiedz mi jakie masz amortyzatory u siebie, bo nie chyba ori, prawda?

szuro
30-03-2013, 12:06
Szuro, pytanko czy ty zmieniałeś zaciski na większe?? I felgi masz 16 czy 17?? bo ja chyba zje...m zamówienie. bo ja mam już zakupione 4 tłoczkowe, zaciski od Alfy V6. i muszę Felgi zmienić. bo pod 14 się nie mieszczą. i boje się że jak zamontuje to 70/90 tak jak ty, i dam 16-17 felgę to nie wiem czy nie za mało będzie miejsca na koła. żeby mi nie obcierały o zakola.

ja mam zaciski i tarcze zmienione z 240 na 257mm, felga 16". Wszystko zalezy od parametrow felgi, dobierz dobra szerokosc felgi i odpowiednie ET i bedzie dobrze :) Ja mam 7" szerokie i ET 37 to z przodem sie nic nie dzieje, tyl przytrze o nadkole jak mam wiecej niz 2 pasazerow na pokladzie, ale na ten sezon planowalem troche wymodelowac te plastikowe nadkola zeby bylo ok :)


Szuro, powiedz mi jakie masz amortyzatory u siebie, bo nie chyba ori, prawda?

ja mam u siebie kayaby excel-g czyli w sumie zamiennik seryjnych. 2 lata jezdzily na glebie -4, teraz minal rok jak smigam na -9 i wszystko z nimi ok, ale mam w planach je wyslac do skrocenia :)