PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.6 1999 Licznik obrotomierz wskaźnik Paliwa brak wskazań



Maciek91113
17-11-2011, 23:45
Witam! Panowie, potrzebuje pomocy, fiat bravo 1.6 16v 103km 1999r. klima
Podjechalem na stacje zatankowalem odpalam i zero Paliwa(ale rezerwa sie nie swieci)
predkosc i obroty tez sie nie ruszają, to samo jest z temperatura?
Od czego zacząć? Gdzie tkwi przyczyna?
Czytalem ze moze miec na to wplyw oswietlenie bagaznika, u mnie nie dziala, ale zarowka jest ok.

Jelcyn
17-11-2011, 23:53
Z żarówką raczej bym tego nie wiązał. Prawdopodobnie rozłączył się jakiś kabel od licznika. Ale zacznij od posprawdzania bezpieczników, następnie dobierz się do licznika i posprawdzaj kable.
BTW, podświetlenie deski też nie działa, prawda? W takim razie kabel zasilający.

Maciek91113
17-11-2011, 23:55
no wlasnie podswietlenie dziala, kontrolki ladowania oleju swiatel tez sie zapalaja.

Jelcyn
17-11-2011, 23:58
No, jak narazie to dalej wygląda na kablową sprawę. Poprzeglądaj kable za licznikiem z uwzględnieniem sprawdzenia, czy kostki i złączki są całe.

Maciek91113
18-11-2011, 00:00
ok, a jak tam jest z przekazywaniem informacji do licznika? jest jakis sterownik? mozliwe ze to on daje w dupe?

Jelcyn
18-11-2011, 00:03
W nastoletnim aucie wszystko może się popsuć, ale zacznij od kabli, jest to łatwiejsze i bardziej prawdopodobne.

Maciek91113
18-11-2011, 00:08
jak wykrecic licznik?

Jelcyn
18-11-2011, 00:10
Mhm, no tu już nie pomogę, nie znam punciaka.

qolejowy
18-11-2011, 00:14
Z tego co Ci przestało działać można wnioskować że chyba coś nie tak jest z masą zegarów, (wspólne dla większości kontrolek i zegarów), albo jakiś zimny lut na płycie.
Niektórym pomaga uderzenie w deskę rozdzielczą, na wysokości zegarów.
Nie wiem gdzie te masy są podłączone ale do zegarów wchodzą bodajże dwa przewody masowe, oba wchodzą w dłuższą kostkę (oba czarne, jeden wchodzi pod pin 7 a drugi pod 12.

Najpierw demontujesz obudowę kolumny kierowniczej (trzy wkręty widoczne od spodu kolumny).
W plastikowej obwódce liczników masz u góry trzy śruby na klucz imbusowy, na dole dwie oraz jeden wkręt widoczny u po odkręceniu pokrywki bezpieczników (u góry). Ciągniesz delikatnie do siebie obudowę, jeżeli już się trochę wysunie, rozpinasz kostki od regulacji świateł i ściemniacza oświetlenia deski. W liczniku też masz trzy śruby u góry i dwie na dole. Wysuwasz licznik i wypinasz kostki, ale musisz pamiętać o jednym jeżeli masz AirBag, nie możesz włączać zapłonu jeżeli masz wypięte kostki, od licznika. Centralka poduszek załapie błąd i trzeba będzie jechać na komputer w celu skasowania.

Maciek91113
18-11-2011, 08:20
ok dzieki moze dzis z tym zadzialam i napisze co i jak, dzieki za odpowiedzi.

byrrt
18-11-2011, 09:57
Spróbuj odłączyć zasilanie samego licznika (2 bezpieczniki) albo zdjąć klemę na chwilę i podłączyć.. Ja w bravo miałem tak samo i po wyciągnięciu i włożeniu bezpiecznika śmiga dalej... Nie była to wina styku.