Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.4 12v 97r b/g
krtwwl34
13-11-2011, 18:23
Witam .
Mam problem mianowicie dwa tygodnie temu kupiłem fiata brave z przebiegiem 172tyś.Auto kupiłem za 1000zł w średnim stanie(poobijane ,porysowane, w środku zaniedbane, każda opona inna no i zjedzone progi...) . Po tygodniu jazdy koła zaczęły słabiej skręcać a kierownica lżej chodzić (lecz już na forum dowiedziałem się że to wina maglownicy).Następne usterki jakie zaczęły wychodzić to zawieszanie zaczęło stukać pukać jak auto miało by się rozlecieć.Więc moje pytanie wygląda następująco od czego zacząć wymianę zawieszania jak sprawdzić co jest do wymiany i jakie części wchodzą w skład zawieszania???
Z góry dzięki za odpowiedź...
Żeby wiedzieć co masz do wymiany , to podjedź do stacji kontroli pojazdów i tam po kontroli powiedzą Ci co masz zepsute w zawieszeniu.
Koszt takiej kontroli około 20 zł.
Witam .
Mam problem mianowicie dwa tygodnie temu kupiłem fiata brave z przebiegiem 172tyś.Auto kupiłem za 1000zł w średnim stanie(poobijane ,porysowane, w środku zaniedbane, każda opona inna no i zjedzone progi...) . Po tygodniu jazdy koła zaczęły słabiej skręcać a kierownica lżej chodzić (lecz już na forum dowiedziałem się że to wina maglownicy).Następne usterki jakie zaczęły wychodzić to zawieszanie zaczęło stukać pukać jak auto miało by się rozlecieć.Więc moje pytanie wygląda następująco od czego zacząć wymianę zawieszania jak sprawdzić co jest do wymiany i jakie części wchodzą w skład zawieszania???
Z góry dzięki za odpowiedź...
Czy Ci się to opłaciło? doprowadzenie tego do uzywalności bedzie troche kosztowne, poprawki lakierniczne , progi, zawieszenie, ... oby tylko to:) no i cos ten licznik .. ta moja Bravka z tego roku lekko jechana ma juz 230 tys; a faktycznie diagnosta ci prawde powie.. moze byc ona straszna, oby nie
fiat brava service manual 1,4 12V (http://www.fiat-manual.blogspot.com) zapraszam i miłej naprawy
krtwwl34
17-11-2011, 19:54
Czy Ci się to opłaciło? doprowadzenie tego do uzywalności bedzie troche kosztowne, poprawki lakierniczne , progi, zawieszenie, ... oby tylko to no i cos ten licznik .. ta moja Bravka z tego roku lekko jechana ma juz 230 tys; a faktycznie diagnosta ci prawde powie.. moze byc ona straszna, oby nie
Myślę że mi się opłaciło.Zaprawki już zrobione progi jeszcze czekają na pomalowanie ponieważ znajomy po cenach towaru mi to zrobił(progi poprzedni właściciel dorzucił):)Co do zawieszenia okazało się że jeszcze jest w eleganckim stanie .Zrobiłem tak jak kolega bob96 napisał byłem na stacji okazało się że te stuki i ściąganie to wina rożnych opon( a dokładnie wysokości + dodatkowo jedna opona od że tak powiem środka od strony amorka była kompletnie łysa z dwoma guzami co z zewnątrz kompletnie nie było widoczne )co do przebiegu możliwe że był cofany ale silnik w kwietniu miał robioną gore silnika rozrząd + coś przy gazie naprawiane. potwierdzone przez znajomego mechanika . Bravka ma już nowe kółka i maglownice i śmiga aż miło:) dzięki za odpowiedź i pomoc
Brava to super auto pojemne wygodne itd .
Ma jedną wadę kilka newralgicznych części jest produkowanych tylko w orginale i kosztują kosmiczne ceny. Ja swoją kupiłem od dziadka pierwszego właściciela zrobiłem ją na cacy, a była w niezłym stanie ale odkąd ją mam 2007r wywaliłem w części 8000 zł fakt przejechałem prawie 70 000 zjechałem włochy , niemcy słowacje itd nigdy mnie nie zawiodła ale te częsci.
krtwwl34
18-11-2011, 18:32
właśnie kolego masz racje. . . Cena tych niektórych części . Ale na razie odpukać wszystko gra:)
Ale że co jest takie drogie z części w tym samochodzie?
o to ja podam coś od siebie : łożysko koła tylnego, dostepne tylko z piasta, koszt:150, wymienialne jako całość:P
Najtańsza chińszczyzna do wersji z abs kosztuje 89zł/szt z przesyłką na allegro. Po 20tys km nie widać żeby coś złego się z nimi działo.
No to co jeszcze takie drogie jest?
no nie chodzi o to zeby się spierać, ale ogolnie fiat ma kilka czasci które są akurat stosunkowo drogie; nie kazdy też ma warunki aby samemu bawić się reperowanie(nie ze nie ma checi i zdolnosci :P) ; wszystko jest dobrze jak ładnie i pieknie pracuje, jezeli wychodzą jakies awarie wtedy lubimy psioczyć; fiat jak kazda marka ma swe zalety i wady;
Aj tam przesadzacie.
Najdroższymi elementami BBM jest:
ECU - da się kupić sprawną używkę lub naprawić obecny za ludzkie pieniądze w serwisie Fiata.
Komplet wkładek ze stacyjką - oryginał nowy kosztuje coś koło 1500zł, na allegro można znaleźć za 1/4 ceny z ECU i immo.
Tylne wahacze - nówka ok 900zł szt, jak nie strzelony to da się zregenerować za około 100zł.
Przednie wahacze - od 90zł szt z żywotnością na poziomie 10-15kkm, zamiennik o jakości oryginału to zazwyczaj leżak magazynowy i koszt ok 400zł szt który to wytrzymuje niewiele więcej jak najtańszy chiński szmelc.
no tak a poduszka pod silnik od strony kierowcy 230 a śruba do niej 60zł a sprzęgłło do mojego 495 spirala skrętna 290 magistrala olejowa 360 silnik szkoda gadać. no chyba ze tobie sie jeszcze nie zepsuły :)
lubie swoją brawę ale pociągneła mnie zdrowo po kieszeni.
E tam przesadzacie, u innych producentów samochodów w tym samym przedziale rocznikowym wcale nie jest lepiej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.