PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań/problemów związanych z LPG w moim aucie



seba_999
10-11-2011, 17:18
Witajcie, na początku podam dane autka, którego dotyczy pytanie:

Auto: Fiat Brava SX 1.2 16V
Reduktor: Tomasetto Alaska AT09
Elektronika: Stag 300
Wtryski: Rail
Pojemność: 1242
Moc: 82
Kod Nadwozia: 182
Kod Silnika: 182 B2.000
Rok Produkcji: 2000

2 miesiące temu oddałem autko na tzw. "duży serwis" - wymianę filtrów fazy lotnej i ciekłej i regulację do Opolskiego Serwisu Gazowego, gdyż chciałem mieć wszystko porobione przed wyjazdem do Niemiec. Podczas jazdy na autostradzie (paliła się jedna kreska gazu, na zielono) nagle zaczęło mi piszczeć i przełączyło na benzynę. Zdziwiłem się, gdyż zwykle na rezerwie przejeżdżałem koło 70 km. No ale nic, zatankowałem i jechaliśmy dalej. Myślałem, że to jednorazowy przypadek, bo dość mocno deptałem po gazie, spadek ciśnienia i dlatego przełączył. Ale przy spokojnej jeździe również się rezerwa nie zapala. Jako, że on wizyty u nich minęło 2 miesiące, wątpię, że "przyjmą" moją reklamację. Poza tym boję się, że jeszcze coś spierniczą...
Mam parę pytań odnośnie rozmowy z gościem z OSG przy odbiorze auta:
1) stwierdził, że w moim aucie nie da się podejrzeć ile dokładnie dają wtryski gazu do cylindra, podobno mam stary interfejs. Jest to możliwe? Nie bardzo wiem czy chodziło mu o wskazania komputera benzyny, czy gazu... Nie chcę zajechać silnika zbyt uboga mieszanką...
2) czy to, że "rozjechała" mi sie rezerwa jest możliwe przez zastosowanie innych filtrów? (lepszych/gorszych)? Miałem Czaję FL01, teraz mam Filgaz. Co było w reduktorze to niestety nie wiem.
3) zauważyłem, że od razu po odpaleniu (nawet jak silnik jest zimny i pracuje na benzynie) słychać szum przepływajcego gazu z butli. Najpierw ciągle, później pulsacyjnie. Czy to normalne? Albo wtryski gazu zaczynają puszczać?
4) na jałowych obrotach na benzynie, delikatnie prycha (bo strzelaniem tego nazwać nie można) z tłumika, na gazie zjawisko słabnie. Czym to może być spowodowane? Generalnie przed "dużym serwisem" tego nie zauważyłem.

Generalnie auto jeździ bez zarzutu, przy przełączaniu na gaz/benzynę nie czuć szarpnięć. Odnośnie samej mocy auta mam takie pytanko jeszcze - czy jest możliwe, że auto np w ciągu jakiejś pół godziny od odpalenia jest silniejsze, a później nieznacznie słabnie? Czym to może być spowodowane?

Co sądzicie o filtrze FL-01 z wkładem z włókna poliestrowego?
Czy filtr FL-03 będzie powodował u mnie spadki ciśnienia?

Z góry dzięki.

Ali
14-11-2011, 19:59
To co mogę koledze powiedziec to:
odnośnie 4go pyt. zalecam dokładne sprawdzenie czy nie powstały aby jakieś lewie ciśnienia (jakiś wężyk słabo dokręcony albo wcale nie zamontowany)


czy jest możliwe, że auto np w ciągu jakiejś pół godziny od odpalenia jest silniejsze, a później nieznacznie słabnie?

Nie ma takiej możliwości. Może to byś wina ustawienia (mapy programu lpg). Zalecam też podmiankę mapsensora, który ma tu też co nieco do powiedzenia.
Warto sprawdzić też sondę lambda.



słychać szum przepływajcego gazu z butli. Najpierw ciągle, później pulsacyjnie. Czy to normalne?

W porze mrozu może być zjawisko sprężania i rozprężania gazu. Jeśli auto zakończyło jazdę na lpg to nie przypuszczam aby było takie zjawisko możliwe. Jeśli natomiast na PB to tak. Ciśnienie gazu uzupełnia sie do przewodów i czeka na reakcję sterownika aby zacząć prace.



stwierdził, że w moim aucie nie da się podejrzeć ile dokładnie dają wtryski gazu do cylindra, podobno mam stary interfejs. Jest to możliwe? Nie bardzo wiem czy chodziło mu o wskazania komputera benzyny, czy gazu... Nie chcę zajechać silnika zbyt uboga mieszanką...

Nie podzielam takiego zdania. acz kolwiek na 100 % pewny nie jestem. Zasięgnę informacji i napiszę dokładnie.

Ad2. Filtry nie powinny tu mieć większego znaczenia.

seba_999
11-01-2012, 22:31
Dzięki za odpowiedź. Kolejne pytanie mam odnośnie filtrów. Jak już wspominałem wyżej, miałem zamontowany Czaja FL01. Po dużym serwisie zamontowali mi Filgaz (ten z wkładem papierowym). Który z tych dwóch jest lepszy? Bo boję się montować FL03, z uwagi na jego niski przepływ - wg strony producenta ma około 5litrów/sekundę. Czaja FL01 ma 25l/s... Czy zamontowanie filtra o tak małym przepływie może spowodować problemy z instalacją?