PDA

Zobacz pełną wersję : Podnoszenie świateł mijania w Brava



seba_999
10-11-2011, 11:51
Witajcie Panowie, albo słabo szukałem, albo nie ma podobnego tematu.
Mianowicie, poradźcie jak podnieść nieco światła w mojej Bravie? Na SKP niby mi gościu regulował przy pierwszym przeglądzie, ale mimo tego świecą dość krótko i strach w nocy jeździć... Wymiana żarówek na Tungsram Sportlight +50% H1 poprawiły nieco sytuację, światło jest bielsze, lepiej widać, ale dalej dosyć krótko świeca... Słyszałem, że jest jakaś śruba regulacyjna, tylko nie bardzo wiem gdzie. Przydałby się jakiś fajny opis jak się za to zabrać, fotka mile widziana ;)

A sprawa nr dwa... Jak można uszkodzić sobie dwie żarówki H1 przy wyjmowaniu? Bo miałem na światłach mijania Philipsy +30% i w chwili zmiany na w/w Tungsramy chciałem je przełożyć na drogowe. Pech chciał, że w obu pękło włókno i nie wiem dlaczego. Nie rzucałem nimi, nie łapałem za bańkę, delikatnie wyjąłem, włożyłem do kartonika itd... A na bank były sprawne...

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

byrrt
10-11-2011, 15:56
Co do regulacji to jest tam śruba - w sumie to nawet dwie.. Nie jestem pewien ale nawet powinien być opis która do czego. A jak nie to kluczyk w dłoń stań przy ścianie i regulując zobaczysz.. Problem jest tego typu, że być może na SKP dobrze Ci je wyregulowali i gdy to zmienisz będziesz oślepiał kierowców z naprzeciwka. Światła w BBMach niestety nie są ich dobrą wizytówką ;). A co do żarówek.. Jeżeli nie wyciągałeś ich zaraz po wyłączeniu (różnica temperatur) nie trzachałeś itp to na moje zbieg okoliczności. Często miałem tak, że żarówki przepalały się parami - padła jedna a 2ga za 2gim włączeniem itp. Znaczy się, że mają naprawdę zej****są powtarzalność produkcji ;)

seth
10-11-2011, 16:33
jak pisał byrrt może były gorące jeszcze przy wyciąganiu trochę je gdzieś trząchnęło bo to normalne że nie wyciągniesz jej idealnie i stało się. a może jeszcze trochę jeździły już i osłabione już były

seba_999
10-11-2011, 16:38
byrrt, a ta śruba gdzie jest? pod tą klapką, gdzie się żarówki zmienia? Nie będę ich dużo podnosił, tylko trochę, żeby innych nie oślepiać...
Odnośnie tych Philipsów, to auto stało dobre parę godzin, także wszystko było chłodne, wyjąłem jedną, włożyłem w jej miejsce Tungsrama, włączyłem światła, żeby zobaczyć różnicę, po tym włożyłem drugiego Tungsrama. No nic trudno, miały już prawie rok/20k km...

seth
10-11-2011, 16:41
śruby masz 2 na klucz imbusowy jak staniesz przy samochodzie to jedna masz o ile dobrze pamiętam z góry od strony błotnika druga w głebi od strony chłodnicy.

Marcin91
10-11-2011, 17:19
Znalazłem stare zdjęcie i na czerwono zaznaczyłem Ci strzałkami w którym miejscu masz otwory w pasie z dostępem do śrub regulacji wysokości świateł. Możesz to wyregulować śrubokrętem gwiazdkowym lub kluczem imbusowym.

1684

seba_999
10-11-2011, 17:25
Dzięki wielkie :) Jeszcze mam ostatnie - która śruba jest od czego?

seth
10-11-2011, 17:32
bliżej błotnika wysokośc o ile dobrze pamiętam

Marcin91
10-11-2011, 17:32
Musisz sam sobie to sprawdzić dokładnie, bo ja nie pamiętam, ale wydaje mi się, że zewnętrzne były tylko od krótkich, a wewnętrzne podnosiły albo same długie albo krótkie i długie na raz. Podjedź przodem pod ścianę, zapal światła i będziesz wiedział, które Ci się dokładnie podnoszą i ile podniesiesz. A i pamiętaj żebyś miał silniczki ustawione na 0, chodzi o regulację elektryczną żebyś za mocno nie podniósł.

To w takim razie co drugą się robi? Bo mnie się wydawało, że dwiema się podnosi tylko jedne od długich, a drugie od krótkich.

seth
10-11-2011, 17:35
jedna jest od wysokości a druga od ustawienia lewo/prawo