PDA

Zobacz pełną wersję : fiat brava 1.2 problem z odpalaniem gdy jest zimno



szarada
07-11-2011, 22:40
Witam.
Od razu proszę o wyrozumiałość i cierpliwość dla kobitki która musi sobie poradzić z autkiem:-)
Problem dotyczy Fiata Brava 1.2 99r. z gazem. Kłopot istniał już rok temu ale przyszło lato i się odłożyło na potem...
Im zimniej tym ma większe problemy z odpalaniem. Już teraz gdy nie ma przymrozków jest różnica w odpalaniu - silnik zaskakuje później niż zazwyczaj. Czasami - chyba gdy jest wilgotno i chłodno - do pierwszych świateł na zimnym silniku skaczą lekko obroty; jak się rozgrzeje już tego nie ma.

Dodam że doraźnie kazano mi odłączać klemę na noc coby całkowicie mi nie padł bo rano do pracy jechać muszę...

Akumulator rok temu kupiony - przedwczoraj ładowany na prostowniku. Zeszłej zimy zakładany był również akumulator pożyczony z hondy - która odpalała niezawodnie - mimo to fiat i tak nie odpalił więc to raczej nie to...
Ok 2 m-cy temu wymieniony olej, kable, silnik krokowy, świece sprawdzone. Komputer nie pokazał żadnych błędów.

mechanik kazał zająć się reduktorem - że niby membrana... ale czy na pewno?
Czas i pieniążki każdy sobie ceni więc może ktoś miał podobny problem i wie co z tym fantem zrobić:-)

nie wiem czy to istotne ale po uruchomieniu słychać jakiś szum (wody...?) w okolicy siedzenia pasażera:-) intryguje mnie cóż to może być?:-)

Będę wdzięczna za informacje. pozdrawiam

lukq
09-11-2011, 18:23
Po pierwsze należy sprawdzić ładowanie akumulatora przez alternator. Prawidłowa wartość to 13,8-14,4.
Po drugie sprawdź czujnik temp silnika. Jest on dość istotny bo reguluje przez ECU odpowiednią dawką paliwa.

Szum, po odpaleniu czy po przekręceniu kluczyka w pozycję Mar (zapłonu)? Jeśli w pozycji zapłonu to obstawiam, że to pompa paliwa, też warto byłoby sprawdzić jak podaje paliwo.

szarada
09-11-2011, 21:50
Po pierwsze należy sprawdzić ładowanie akumulatora przez alternator. Prawidłowa wartość to 13,8-14,4.
Po drugie sprawdź czujnik temp silnika. Jest on dość istotny bo reguluje przez ECU odpowiednią dawką paliwa.

Szum, po odpaleniu czy po przekręceniu kluczyka w pozycję Mar (zapłonu)? Jeśli w pozycji zapłonu to obstawiam, że to pompa paliwa, też warto byłoby sprawdzić jak podaje paliwo.



dzięki za odpowiedź:-)
alternator był sprawdzany, nic nie "kradnie" prądu więc pewnie się skupię na tym czujniku..
szum pojawia się już po odpaleniu, dodatkowo w ciągu ostatnich dni wskaźnik temperatury przekracza połowę skali - dochodzi prawie do następnej - mimo że poziom płynu jest właściwy...

tomasz985
09-11-2011, 22:41
może układ masz zapowietrzony,gdzieś słyszałem że ten bulgot może świadczyć o zapowietrzeniu bądź nieprawidłowym poziomie płynu

lukq
12-11-2011, 17:17
Jeśli temp. skaczę powyżej minimum to sprawdź odpowietrzenie samochodu jak kolega napisał. Manual jest gdzieś na forum, bądź jest to opisane w jednym z tematów.

Rufus1985
17-11-2011, 23:52
Ja miałem tak że niechciał zapalić na zimnin i wymieniłem czujnik temperatury powietrza i przeszło . Koszt ok 50zł

Darkman
18-11-2011, 23:31
nie wiem czy to istotne ale po uruchomieniu słychać jakiś szum (wody...?) w okolicy siedzenia pasażera:-) intryguje mnie cóż to może być?:-)


Jeżeli ten ,,szum'' dochodzi z okolic deski rozdzielczej, to to objaw zapowietrzonego układu chłodzenia. Jeżeli natomiast owy ,,szum'' dochodzi z okolic fotela pasażera, bardziej z boku jest słyszalny a nie z przodu z pod deski! to to oznacza że twoja pompa paliwa umiera, albo że zawór zwrotny (nie wymienialny) umarł i przepuszcza do układu paliwowego powietrze- które zasysane jest z paliwem :mad:, a paliwo które ma utrzymywać się w przewodzie spływa do baku. Dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej jest złe,a pompa tłoczy paliwo-dziura powietrzna, znów paliwo itd. Temat jest świeży u nas ostatnio i wałkowany przez kolegów mechaników. Oraz opisywałem to tu na forum :

http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/fiat-brava-1-2-16v-falujace-obroty-brak-rezultatow-po-naprawach-13054/2

strona druga tematu :smile:
Nie mówię że ty tak masz, ale jeżeli dobrze określiłeś miejsce szumu i do tego objawy jakie opisałeś, moga wskazywać w duzym stopniu właśnie na to. Nie wykluczam oczywiście tego co pisali przedmówcy!

tomasz985
19-11-2011, 00:43
darkman a jaki czujnik temperatury będzie pasował pod nasz silnik,tak szukam po necie i jakoś mi się już miesza :smile:

Darkman
19-11-2011, 20:59
słuchaj... ja mam taka zasadę,że nie kupuje części nowych z allegro tylko z zaprzyjaźnionych hurtowni gdzie mam zniżki, pewny jakościowy towar i po prostu wysyłam zamówienie podając dane i części przychodzą. Jeżeli nawet przywiozą mi części które sa złe/nie pasują, to max do godz mam wymianę na te co trzeba. A z netu ???? .... to jedynie jakąś używkę która jest nie do zdobycia jako nówka, lub kosztuje krocie i jest to jakas pompka, plastik itp badziew.Nie pamietam jaki tam jest czujnik w sensie nr, czy kodu... Zadzwoń do hurtowni Fiat, inter cars, auto partner itp i zapytaj.

szarada
19-11-2011, 22:38
aktualnie płyn został uzupełniony, układ odpowietrzony. Szum ustał, obroty nie skaczą więc mam nadzieję że popma ma się dobrze:-) Dzięki wielkie za sugestie:-)


Odnośnie problemów z zapalaniem kolejny elektryk posprawdzał i stwierdził że problem tkwi w złym ładowaniu akumulatora - kazał zacząć od regulatora napięcia w alternatorze... po sprawdzeniu tego napiszę jak się sprawy mają

Darkman
19-11-2011, 22:46
elektryk posprawdzał i stwierdził że problem tkwi w złym ładowaniu akumulatora


Myślałem że to i inne wszystkim znane rzeczy które mają wysoki wpływ na to co trapi twoje autko było sprawdzone ??? jednak po tym co piszesz, widze że nie. Tak więc najpierw zacznij od podstawy - która opisywana jest chyba w co drugim temacie i innych for fiata z tym związanym.

Brava 1.2 16V - możliwa przyczyna twoich problemów: silniczek krokowy, przepustnica, poteciometr przepustnicy, map sensor, pompa paliwa, ładowanie alternatora, czujnik temp, nie spr ikł. chłodzenia, swiece, kable, listwa itp....... W przeciwnym razie to zgaduj zgadula

szarada
19-11-2011, 23:12
Myślałem że to i inne wszystkim znane rzeczy które mają wysoki wpływ na to co trapi twoje autko było sprawdzone

..i tak powinno być... byłam u pierwszego elektryka - posprawdzać miał wszystko - wymyślił że to membrana w reduktorze. Więc kolejny na liście był gazownik który dokładnie sprawdził instalację i odrzucił wcześniejszą diagnozę... więc auto pojechało do innego elektryka który posprawdzał wszystko raz jeszcze...i stwierdził że to reduktor... mnie tylko pozostaje ufać że "fachowiec" wie co ma posprawdzać...:-) mam nadzieję że to będzie to bo zima za pasem:-)

mateo1994
01-02-2012, 12:33
do szarada

wszyscy tutaj nie znaja tego problemu nie chodzi tu o brak zasilania ( układ paliwowy) ,to jest cos z pradem mam to samo podczas odpalania nie ma siły na rozruch silnika tak jakby byl rozladowany akumulator jezeli mnie ktos zaciagnie to zaraz moge auto zgasic i odpalic kluczykiem