PDA

Zobacz pełną wersję : fiat brawa 1,4 12V z fabryczną skrzynią 1,6 Uwaga duze koszta!!!!



barmak
06-11-2011, 14:23
Szanowni Koledzy.
Postanowiłem wam opisać sytuację prostą acz zawiłą. Wymieniam teraz sam sprzęgło w mojej brawie .
Mam silnik 1,4 a skrzynie 1,6 montowaną fabrycznie. Wszystko super prowadzi się extra ale ma pewną wadę.

Poszedłem wczoraj kupić sprzęgło do 1,4 . Okazało sie że nie pasuje hm ok. Potem poszedłem wymienić i kupiłem do 1,6 . Okazało się ze nie pasuje. hmm. ok.

Kolega w sklepie powiedział mi chyba jesteś szczęśliwcem 1 na 100 naszych klientów. Okazało się że mam tarczę sprzegłową i docisk od 1,6 a kosz od 1,4 ( hehe logiczne ) ale niestety musiałem kupić dwa sprzęgła luk każde po 315 zł

teraz wszystko pasuje. Więc mam na sprzedaż w dobrej cenie tarczę sprzegła nowiutką do 1,4 12V i docisk.oraz kosz do 1,6 .

Jezeli ktoś ma ochotę proszę o kontakt na mail.

Wniosek z tego nasuwa mi się taki że fiat to skarbnica zagadek nigdy nie wiesz co tyka w środku.

Pozdrawiam szerokiej drogi !

seth
06-11-2011, 14:39
zawsze myślałem ze w samochodzie sprzęgło skalda się z tarczy, docisku i łożyska. a ty piszesz o jakimś koszu. możesz wyjaśnić??

waho.
06-11-2011, 21:49
Coś mi się nie chce wierzyć, a kolega w sklepie widać niezbyt zorientowany jest w temacie tego "zacnego" silnika i jego skrzyni biegów.

Na przyszłość info: 1.4 12v miał montowane 2 rodzaje skrzyni z różnymi sprzęgłami. Cienki wałek oznaczenie skrzyni C514 - kielichy przegubów wewnętrznych na zewnątrz skrzyni i C513 gruby wałek z kielichami przegubów na wewnątrz skrzyni. C514 dodatkowo ma bardzo delikatny mechanizm różnicowy odradzam zatem nadmierne mielenie kołami.

barmak
07-11-2011, 07:20
docisk nazwałem sobie koszem z braku słów. sorki


---------- Post dodany o 07:20 ---------- Poprzedni post dodany był o 07:14 ----------

1.4 12V mają skrzynie o oznaczeniu C.514.5.13 ,skrzynie C513.5.13 są od (do) silników 1.6 16V.

ale pytanie czy połaczenie tych dwóch częsci tzn tarcza C.513 i docisk C.514 będzie działać czy powinienem iść do sklepu i zażądać wymiany??

waho.
07-11-2011, 12:37
A skąd masz takie info że C513.5.13 jest skrzynią 1.6 16v montowaną w 1.4 12v?

Te same oznaczenia skrzyni nie oznaczają, że jej mocowanie w blok silnika będą identyczne w 1.4 12v i 1.6 16v czy też 1.2 16v bo tam też jest C513 z tego co kojarzę.

Połączenie będzie działać, tylko trochę przepłaciłeś.
Z jakiego kraju pochodzi Twoje 1.4?

barmak
07-11-2011, 12:57
Kupione w zielonej Górze w salonie 97r. mam f-vat :)
co do numeru pytałem w ASO.

Nie wiem czy się kłucic w sklepie czy dać sobie spokój. bo co z gwarancją. jak mi strzeli jedno to powiedza ze nie z kompletu.

waho.
07-11-2011, 19:16
To Cię w kunia robią i pewnie do EPER'a ciężko było zajrzeć żeby sprawdzić.
Z gwarancją tak czy siak będzie ciężko bo przyniesiesz zużytą tarczę i nieruszony docisk i na odwórt, chyba że będziesz tachał oba na raz.

Kurcze jak z polski to dziwne że nie mieli kompletnego sprzęgła takiego jak powinno być.
Z ciekawości zajrzałem do katalogu Intercarsu, a tam szok bo sprzedają takie samo sprzęgło do C513 i C514 :roll: Trzeba chodzić z metrówką i suwmiarką żeby kupić dobre sprzęgło...

barmak
08-11-2011, 07:31
i zonk Byłem w sklepie i przyparłem ich do muru. okazuje sie ze jest sprzęgło dedykowane valeo i sach kosztuje 640 zł.

A niestety i ty uwaga żebyscie sie nie dali zrobić nie mozna połaczyć sprzęgła 1.4 i 1.6 ponieważ docisk ma zbyt mała srednice i po wcisieciu bedzie tarł o wałek zdawczy.

tarcza i łożysko rzeczywiście jest od 1.6 ale kosz musi być od tego modelu bo będzie miał większa srednicę wewnętrzną spręzyny.

waho.
08-11-2011, 08:50
O widzisz :) A jakiegoś LUK'a nie mieli? Powinno być tańsze.

Czyli reasumując tarcza i łożysko od 1.6 a docisk od 1.4 do skrzyni z grubym wałkiem tak?

miszko
08-11-2011, 09:16
Ale auto w Twoich rękach od nowości jest? Może ktoś to podmienił przed Tobą.

barmak
08-11-2011, 11:35
nie ma opcji auto mozna powiedzieć w rodzinie od nowości

barmak
09-11-2011, 12:55
Zastanawia mnie jedna rzecz. czy łozysko oporowe od wewnętrznej strony ( miejsce osadzenia na tulejce wałka zdawczego) należy posmarować smarem

waho.
09-11-2011, 15:01
Tyle co fabrycznie nasmarowane wystarczy do końca życia sprzęgła.

szeleko7
20-02-2012, 11:47
Chciałbym od ciebie więcej informacji na temat szkrzyni biegów . Też zmam brawe 1.4 12v przy której muszę wymienić skrzynie biegów, obecnie mam zkrzynie c-514 na cienkim wałku .Myślę o założeniu od 1.6 .Czy dużo z tym jest problemów

barmak
20-02-2012, 12:43
Chciałbym od ciebie więcej informacji na temat szkrzyni biegów . Też zmam brawe 1.4 12v przy której muszę wymienić skrzynie biegów, obecnie mam zkrzynie c-514 na cienkim wałku .Myślę o założeniu od 1.6 .Czy dużo z tym jest problemów
napoczątku zapraszam ciebie na fiat-manual.blogspot.com to bedziesz miał obraz pracy.

Myślę ze nie ma z tym zbyt dużo zachodu napewno sprzeglo jest 2 razy droższe ale i wiele wytrzymalsze skrzynia C513 jest mocniejsza i różni sie kilkoma detalami między innymi mechanizmem róznicowym. sprzęgłem osłonami i kielichami pół osi, linką i jej mocowaniem jeszcze kilka detali. Reszta jest standardowa.
musisz zwracać tez uwagę na łączniki drązka zmiany biegów poniewaz pomimo opinii ja zetknołem sie z trzema wariantami ot tak sobie wymyślił fiat.

Jak by co to pisz na makowczynski.b@gmail.com

sharp
20-02-2012, 18:04
do tej skrzyni co piszesz masz sprzęgło valeo o kodzie VA 801983;

szeleko7
20-02-2012, 23:03
A czy warto naprawiać czy kupić urzywaną skrzynie?.

byrrt
21-02-2012, 07:18
Z używkami to wiesz jak jest - nigdy nie masz pewności co bierzesz..

barmak
21-02-2012, 07:58
Z używkami to wiesz jak jest - nigdy nie masz pewności co bierzesz..

Osobiscie wolał bym naprawić swoją starą skrzynie bo przynajmniej wiesz co robisz.

Mam kolegę co do polo wumienił 3 razy skrzynie bo używki były do dupy. koszt tych napraw był prawie taki jak nowa a nowa koszyowała wtedy jakież 6 tys a polo 8 tys :)

szeleko7
21-02-2012, 12:01
A
jeśli kupie urzywaną to mogę zostać przy storych półosiach i przegubach wewnętrznyh ?, czy zakupić mowe wraz z simeringami?


---------- Post dodany o 12:01 ---------- Poprzedni post dodany był o 11:58 ----------

Gdzi mogę zdobyć schemat układu napędowego wraz z wykazem części?

byrrt
21-02-2012, 12:28
Gdzi mogę zdobyć schemat układu napędowego wraz z wykazem części?

U góry - ePer (otwieraj w IE), wpisz tam swoj VIN i masz spis części i rysunków..
Półosie te same po co je zmieniać?

barmak
21-02-2012, 12:33
U góry - ePer (otwieraj w IE), wpisz tam swoj VIN i masz spis części i rysunków..
Półosie te same po co je zmieniać?


Pamiętajcie ze pół osie do skrzyni C513 sa inne niz do C514.

byrrt
21-02-2012, 12:37
A no chyba, że mowa o innych półosiach - już się zakręciłem.. Wiadomo, że jak są inne to trzeba wymienić ;)

szeleko7
22-02-2012, 00:02
A simeringi wymieniać? bo byłem u siebie w sklepie i nie wiedzieli jakie tam są prosili o przyniesienie starego.