PDA

Zobacz pełną wersję : Kupno fiata bravo JTD



jacjacek
04-11-2011, 10:42
Witam na początku
jestem nowy na forum i mam nadzieje ze w odpowiednim dziale pisze bo jeszcze nie znam topografii form

Chce kupić auto tj. Bravo 1.9 JTD proszę mi napisać jaki to silnik?? dużo z nim problemów, psują sie notorycznie jakieś drogie częśći??
jakie jest realne spalanie takiego auta ??
na co zwracać uwagę przy zakupie głównie chodzi mi o silnik??
Co będzie mniej problemowe i tańsze w użytkowaniu JTD czy 1,6 na PB z LPG

Zmieniam moje audi 80 mam dosyć problemów z V6 ktore w nim siedzi

Pozdrawiam wszystkich użytkownicków

seth
04-11-2011, 12:28
jtd to super jednostka nie che tu w historie tej jednostki wchodzić ale ogólnie silniki fiata są dobre i ciężkie do zajeżdżenia. JTD to dobry wybór. przed kupnem zrób sobie pełną diagnostykę komputerową daje to obraz na temat tego co w silniku słychać.

jacjacek
04-11-2011, 12:40
o ile się nie mylę występuje kilka wersji tego silnika 100-105-110KM
różnią się one konstrukcyjnie lub spalaniem ?? najczęściej w ogłoszeniach spotyka się 105

seth
04-11-2011, 12:44
w spalaniu nie będzie praktycznie różnicy a ja bym polecal ta wersję 110KM troche więcej mocy więc i bardziej elastyczny będzie

byrrt
04-11-2011, 14:37
Choć warto zauważyć, że np. 105 jest konstrukcją młodszą tyle, że przystosowaną do norm emisji spalin Euro3 ;)

entuzjasta789
04-11-2011, 19:47
Choć warto zauważyć, że np. 105 jest konstrukcją młodszą tyle, że przystosowaną do norm emisji spalin Euro3 ;) coż wydaje mi się że jtd 105 to konstrukcja cf2 która jest starsza, satomiast silnik jtd cf3 100km w bravie spełniał tą normę euro3,posiadał EOBD i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek:)

byrrt
04-11-2011, 21:12
Fakt, wersja 100 jest oczywiście najmłodsza.. Coś mi się pokabaciło bo myślałem o tej 110.. Swoją drogą były 110 konne?

Zielony
04-11-2011, 22:08
Fakt, wersja 100 jest oczywiście najmłodsza.. Coś mi się pokabaciło bo myślałem o tej 110.. Swoją drogą były 110 konne?

Były takie wersje:110KM CF3 -186.A6.000 występuje on w Maryśce.

jacjacek
07-11-2011, 21:20
Akcja poszukiwanie Bravo już trwa silnik JTD wersja silnikowa raczej "co się trafi"
nie pali mi sie na szczęście bo czekam na resztę pieniędzy ale aktualnie nic nie widzę super atrakcyjnego w dobrych pieniądzach-muszę to jakoś połączyć.

Ktoś mi może jeszcze podpowiedzieć ile aktualnie kosztuje rejestracja takiego auta sprowadzonego z Niemiec ??

seth
07-11-2011, 21:21
1500zl musisz szykować


---------- Post dodany o 20:21 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:21 ----------

i jeszcze ubezpieczenie dojdzie

jacjacek
08-11-2011, 12:25
podpowie mi ktos jeszcze czym się różnią kierownice w samochodach z linków, myślalem że ta kanciasta to od starszego modelu i coś było kombinowane jak oglądałem poprzednie samochody

Fiat Bravo, 2001r., 1910cm3, 105 KM - otomoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-bravo-C21456729.html)

Fiat Bravo, 1999r., 1910cm3, 105 KM - otomoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-bravo-C21657044.html)

jeszcze jedno pytanie czy bravo są ocynkowane jeśli tak to wszystkie czy od któregoś roku??

seth
08-11-2011, 13:30
zcze jedno pytanie czy bravo są ocynkowane jeśli tak to wszystkie czy od któregoś roku??
z tego co wiem to wszystkie są w ocynku.


czym się różnią kierownice w samochodach z linków, myślalem że ta kanciasta to od starszego modelu i coś było kombinowane jak oglądałem poprzednie samochody

a może po prostu modele które maja 2 poduchy maja bardziej obłe kierownice a te z poduchą tylko dla pasażera mają bardziej kanciastą?? tak jakos to spostrzegłem ale może się mylę

Zielony
08-11-2011, 21:11
podpowie mi ktos jeszcze czym się różnią kierownice w samochodach z linków, myślalem że ta kanciasta to od starszego modelu i coś było kombinowane jak oglądałem poprzednie samochody

W tym Fiacie z 2001r jest standardowa kierownica jak była montowana.Za to Fiat z 1999r jest to Bravo w wersji GT i ta kierownica wchodzi właśnie w pakiet GT .Oczywiście dopisek GT nie ma nic wspólnego z mocą silnika czy tym podobne.Jest to po prostu taka wersja wykończenia autka.Co wchodzi w pakiet GT to tego już nie wiem.Chyba plastik na konsoli centralnej jest jasny właśnie z tego powodu.

byrrt
08-11-2011, 23:04
GT to skórzana kierownica, mieszek od ręcznego i gałka zmiany biegów.. Nie wiem czy GT to również jaśniejsza deska.. Ja u siebie w prawdzie mam jasną, ale nie wiem czy to ma związek. Tu kierownica nie jest skórzana ale ma taki sam kształt jak np. u mnie skóra..


---------- Post dodany o 22:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:03 ----------

Aha co ciekawe wersja Bravo 1.8 chyba zawsze była wersją GT.. Nawet jak patrzy się w katalogi części to 1.8GT zawsze jest. Nie ma to chyba znaczenia bo szukamy JTD ;)

lukq
09-11-2011, 17:38
Tak jak Ci koledzy powyżej pisali, szukaj wersji 105 KM, najlepiej z rocznika 2001.
Wszystko uzależnione jest także od Pieniędzy jakie chcesz przeznaczyć.
Spalanie średnie takiego auto w cyklu mieszanym 40/60 Miasto/trasa układa się w granicy 6,0 ON/100km. Jest to w miarę spokojna jazda do 120km/h.
Jeśli pytasz o awaryjność to z tym jest różnie. Wielu z Nas nie narzeka na poważniejsze usterki, lecz jeśli trafisz model, który był zajeżdżony,
bądź posiada ukryte wady to wtedy zaczyna się psioczenie na markę F/I/A/T.
Przed zakupem porządna diagnoza komputerowa z przegląda. Moja rada weź 200 zł w kieszeń i jedź do ASO Fiata, tam przejrzą Ci wszystko wraz z zawieszeniem i grubością lakieru.

jacjacek
09-11-2011, 19:13
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
Z awaryjnościa chyba jak w każdym samochodzie, zależny jak sie trafi i jak się dba
raczej chodziło mi o jakieś defekty nagminnie występujące w tym modelu które do naprawy potrzebują drogich części
jeżeli chodzi o jazde raczej przy mojej nodze prędkości >120 występuja na autostradzie bo póki co jeżdze audi 80 z V6 pod maską i szczędze bo przy ostrej jeździe to autko naprawde potrafi wciągnąć ratuje mnie jedynie LPG z którym też są praoblemy mimo tegoże to dość dobra sekwencja,
dlatego zastanawiam sie nad JTD ewentualnie 1,6 16v z LPG bo nie chce się rzucać z motyką na księżyć a później trzymać auto w garażu i jeźzić PKS-em, a z doświadczenia swojego i znajomych wiem że autka z mocami <100km palą po tyle samo a komfort jazdy ..wyprzedzania jest dużo niższy
póki co cały czas jestem w trakcie poszukiwania autka mam jeszcze ok miesiąca i sądzę że wezmę to co się trafi w lepszym stanie chociaż chciałbym 1.9JTD co do diagnostyki samego komputera myślę że sam mogę się do niego podpiąć
bo co do samego samochodu wybór już ostatecznie padł na brawo

entuzjasta789
09-11-2011, 19:46
Tak jak Ci koledzy powyżej pisali, szukaj wersji 105 KM, najlepiej z rocznika 2001.
nie jestem pewny ale w 2001 roku były już tylko wersje CF3 100 KM :)

lukq
09-11-2011, 20:10
Z tym to było różnie, wg mojej wiedzy.

entuzjasta789
11-11-2011, 17:48
Tak patrząc z praktycznego punktu widzenia która wersja silnika jtd jest lepsza?;) CF2 czy CF3? niby parametry takie same,no ale jest kilka różnic:) którą byście kupili i dlaczego?

lukq
11-11-2011, 17:55
Różnica, to tylko zmienna geometria w dmuchawie oraz Euro3.

jacjacek
11-11-2011, 18:19
który silnik ma zmienną geometrie łopatek turbiny 110?? myślałem do tej pory że różnica mocy powodowana jest cięciami ekologicznymi tylko

Marcin91
11-11-2011, 18:39
Mam styczność z CF2 od 5 lat, jeżdżę od ponad 2 lat i wymieniam tylko to co jest podstawą do prawidłowego funkcjonowania silnika, chętnie chciałbym mieć taki silnik w następnym aucie.

jacjacek
11-11-2011, 19:03
mam nadzieje że też bede mógł to powiedzieć o moim niedoszłym bravo, będzie to pierwszy w 100% mój i tylko mój samochód XD
czyli rozumiem że:
cf3 to 100km
cf2 110
cf1 105
który ma zmienną geometrie i czy turbiny z tym częściej padają??
Mam porównanie do TDi VW LT 2,5 no i z tego co słyszałem zwykłe turbiny są mniej awaryjne chociaż też padają bo rozmawiałem o tym przy okazji regeneracji XD

entuzjasta789
11-11-2011, 19:14
cf3 to 100KM bravo-brava i 110 w marysi, cf2 to 105KM tak mi się wydaje;)

Marcin91
11-11-2011, 21:06
Ja mam w swoim 296 500 km przebiegu i przy przy silniku nic nie było robione, więc jeżeli trafisz na zadbaną maszynę to też nie powinieneś narzekać :)

entuzjasta789
11-11-2011, 21:25
Ja mam w swoim 296 500 km przebiegu i przy przy silniku nic nie było robione w tym momencie cały świat ludzi uważających że fiat coś tam wart a vw-audi i jego tdi na pompowtryskiwaczach są naj naj legł w gruzach;p bravo:) ja mam narazie "tylko" ponad 240 tysięcy i narazie silnik jest jak nówka i przy niskich temperaturach pali na dotyk:) a ile ludzi jest takich co ma sprowadzane samochody z cofniętym licznikiem z 350 tysięcy i takie auta nadal jeżdżą...;)