PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z radiem



Michall
29-10-2011, 21:31
Witam. Posiadam w swoim Bravo takie radio
1561

Radio gra tylko na włączonym zapłonie jak to obejść. Zauważyłem że mam z tyłu urwane trzy kable, jeden jest wychodzi z kostki od radia a dwa z związki
1562 1563

Może przez to się radio wyłączą. Dodam że radio pamięta zapisane stacje radiowe. Proszę o pomoc

byrrt
30-10-2011, 01:57
Dziwne, bo widać, że ktoś coś kombinował.. U mnie (przy takim samym radyjku) radio da się włączyć przy wyłączonym zapłonie i normalnie gra. Mam też ustawione, że samo się włącza po zapłonie i wyłącza po jego wyłączeniu.. Nie mam też żadnych łączówek pomiędzy oryginalną kostką radia a wiązką instalacji tak więc tak jakby ktoś coś kiedyś kombinował.. Miernik, rozpiska złącza (jest do znalezienia w necie) i powinieneś dojść..

PabloGarage
30-10-2011, 10:15
Witam.
Przewody zasilające trzeba zamienić. Sprawdź, czy po zamianie czerwonego z zółtym, lub połączeniu ich razem będzie działało. jakoś tak, nie pamiętam dokładnie. Te przewody służą właśnie do tego.

Zielony
30-10-2011, 10:53
Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przeciąć żółty.Potem od strony radia połączyć żółty z czerwonym a od strony auta zółty zaizoluj taśmą izolacyjną.Jak nie przetniesz żółtego i połączysz czerwony z żółtym to napięcie się będzie cofać i będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony.
Ale takie coś stosuje się przy montażu radia NIE fabrycznego.Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF

murcin
30-10-2011, 11:10
całą kostka powinna być oryginalnie połączona żeby radio załączało się jak oryginalnie, czyli po zapłonie, jeżeli zrobimy mostek (do żółtego stałego 12v) podepniemy oba przewody (stałe 12v oraz zapłon) będzie cały czas możliwość włączenia oraz wyłączenia bez możliwości reagowania na zapłon.
proponuję połącz po kolorach tak jak powinno być, chyba że ktoś zmienił kostkę ISO to już inny temat, i trzeba znaleźć schemat i podłączyć wg schematu.

lukq
30-10-2011, 14:54
Dodaje schemat.
1564



Connector C (top of radio)

Connector B (speakers)

Connector A (power and auxilliary's)




left rear line out
right rear line out
earth (gnd)
left front line out
right front line out
Power amplifier remote switch on
Telephone audio input
earth (gnd)
steering wheel remote input
no pin (not connected)
no pin (not connected)
Telephone audio input earth (gnd)
BUS line
no pin (not connected)
BUS line earth (gnd)
CD changer +12V
CD changer switch on
audio input earth (gnd)
left audio input
right audio input


right rear +
right rear -
right front +
right front -
left front +
left front -
left rear +
left rear -


VSS signal input (speed volume adjustment)
phone mute input (active low)
not connected
+12V ignition
+12V accessory output (antenna / amplifier)
parking lights (dash lighting)
+12V permanent supply
Earth (gnd)

byrrt
30-10-2011, 20:25
murcin akurat te radio i każde wyższe modelem ma możliwość normalnej pracy przy wyłączonym zapłonie oraz włączanie go i wyłączanie poprzez zapłon. Ustawia się to w opcjach. Przy oryginalnej instalacji tak jest i nic nie trzeba kombinować..

murcin
30-10-2011, 20:49
tak i właśnie tak napisałem że należy to przywrócić do fabrycznych ustawień, jeżeli podłączymy radio pod stałe 12 to nie będzie żadnego sygnału (zapłon) informujący że radio ma się włączyć.

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przeciąć żółty.Potem od strony radia połączyć żółty z czerwonym a od strony auta zółty zaizoluj taśmą izolacyjną.
przy takim podłączeniu radio nie będzie się włączać przy włączeniu zapłonu.

Zielony
30-10-2011, 22:36
tak i właśnie tak napisałem że należy to przywrócić do fabrycznych ustawień, jeżeli podłączymy radio pod stałe 12 to nie będzie żadnego sygnału (zapłon) informujący że radio ma się włączyć.

przy takim podłączeniu radio nie będzie się włączać przy włączeniu zapłonu.

Przeczytaj mój post ze zrozumieniem i do końca to będziesz wiedział do czego to napisałem.

murcin
31-10-2011, 00:19
no właśnie tego nie da się przeczytać ze zrozumieniem.


będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony.



Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF
no i tu znowu coś nie tak, jak podłączy fabrycznie przewody to każde radio będzie się wyłączać jak wyłączy się zapłon (chyba że w ustawieniach ustawi inaczej)

no ale to nie ważne, trochę zmiana tematu, ale mam nadzieję że problem trochę się naświetlił i uda się rozwiązać problem:)

Zielony
31-10-2011, 13:07
"będziesz miał choinkę na desce mimo że nie zapłon nie będzie włączony." -o jedno NIE za dużo :tongue bo miało być:
"będziesz miał choinkę na desce mimo że zapłon nie będzie włączony."









Jak połączysz poucinane przewody po kolorach to będzie grało cały czas,tylko trzeba zmienić w ustawieniach radia aby się nie wyłączało po zgaszeniu silnika:IGN-OFF

a tutaj miałem na myśli radio fabryczne.Oczywiście trzeba dodać jeszcze że nawet po ustawieniu IGN na OFF to radyjko i tak się wyłączy po chyba 20 minutach bo tak jest zaprogramowane przez producenta.

murcin
31-10-2011, 14:23
Jak jest wszystko fabrycznie to rado sie wlaczy po zalaczeniu zaplonu i wylaczy po wylaczeniu go. przy wylaczonym zaplonie mozna normalnie zalaczyc radio wlasnie w trybie 20minut po ktorych radio sie wylacza. na niefabrycznym radiu takie ustawienie nie jest mozliwe. mozna bez zaplonu wlacczyc tylko w przypadku modyfilacji intlstalacji czyli podlaczeniu stalego 12v pod zaplon na radiu

Michall
31-10-2011, 21:35
Tylko nie wiem jak mam połączy te poucinane przewody bo te z oryginalnej wiązki całkowicie się różnią od tych które dochodzą do kostki w radiu.

Jelcyn
31-10-2011, 21:46
Michall, czasem w dobrych sklepach car-audio można kupić takie przejściówki. Wchodzisz, mówisz, że miałeś oryginalne radio z bravo i chcesz je wymienić i dobierają. Albo zapraszają na warsztat i wymieniają na uniwersalną(nie pamiętam jak się ten standard nazywa :sciana: ).

lukq
31-10-2011, 23:32
Chodzi Ci o ISO

Marcin91
31-10-2011, 23:41
Dokładnie, kompletną kostkę ISO jedną i drugą stronę można śmiało dostać w cenie do 20zł za całość.

Jelcyn
01-11-2011, 00:09
Chodzi Ci o ISO
Tak, chyba o to, dzięki.

egon
01-11-2011, 09:08
kompletną kostkę ISO jedną i drugą stronę można śmiało dostać w cenie do 20zł za całość.
Jesli chodzi ci o kupno samych kostek, to nie wiem jak u was, ale u nas kupowałem w zeszłym roku i kosztowały 4zł za komplet, myślę, ze do tego czasu raczej duzo cena sie nie podniosła ;)

murcin
01-11-2011, 10:00
ino że czy to brava bravo czy marea fabrycznie już tam jest kostka ISO, więc zakup nowej kostki nic nie zmieni, w fabrycznej kostce są dodatkowe przewody których w nowej ISO nie będzie gdzie kolory będą na pewno inne i okroimy, nie będzie tych przewodów:
1. VSS signal input (speed volume adjustment)
6. parking lights (dash lighting)
pozostaje miernik do ręki i podłączyć podstawowe przewody.
Masa
+12v
+12 po zapłonie
i to wystarczy do prawidłowego działania każdego radia, dodatkowo pozostają dwa przewody w zależności od zastosowania:
oświetlenie (nie zawsze)
+12v po załączeniu (do wysterowania anteny czy wzmacniacza) - jeżeli nie mamy takich urządzeń nie podłączamy.

egon
02-11-2011, 17:30
6. parking lights (dash lighting)
Nie wiem co do reszty, ale ta funkcja akurat jest, jest w innym kolorze kabla, ale jest, jest nawet opisane na kablu ;) Wiem, bo mam w aucie taką ;)
Co do oryginalnych kostek, to auta w tym wieku w których ktoś tam już X razy zmieniał radio ma prawo ich nie być ;)

jacek_m_11
18-11-2012, 22:28
A wie ktoś jaki kolor kabla ma - VSS signal input (speed volume adjustment) ?

byrrt
18-11-2012, 23:30
Kolor kabla znajdziesz w Workshop manual.. To jest zdaje się pin 1 kostki..

jacek_m_11
19-11-2012, 02:15
No nie znalazłem.Zgadza się jest to pin 1 kostki.Tyle że złącze iso miałem odcięte jak kupiłem auto,kable mam polutowane i koszulki termokurczliwe pozakładane.
Jakby mógł ktoś sprawdzić jaki to kolor kabla to będe wdzięczny

byrrt
19-11-2012, 09:49
Jakbyś nie doszedł wyślij mi PW to w domu sprawdzę.

habaz
16-02-2013, 17:55
witam, podepne sie pod temacik.
chcę zamontować nowe radyjko w mojej merry. chciałbym zapytać za co odpowiadają te kabelki na załączonej fotce, bo nie mam wejścia w nowym radiu na te kable.7005

Uchol
16-02-2013, 22:40
zestaw głośno mówiący, zmieniarka albo sterowanie w kierownicy któreś z tych ale stawiam na głośno mówiący