PDA

Zobacz pełną wersję : Olej silnikowy do Brava 1.9 JTD-jaki?



Memciu
27-10-2011, 16:56
Witam.

Zbliża się pora na zamianę oleju silnikowego na nowy, tylko na jaki??

Aktualnie jest ten:
Olej Mobil Super 3000 XE 5W30 5l - porównaj ceny - NOKAUT.pl (http://www.nokaut.pl/oleje-napedowe/olej-mobil-super-3000-xe-5w30-5l.html)

Ale raczej nie będę go brał już.
Aktualnie auto ma przebieg 275k km. - Diesel 1.9 JTD jak ktoś nie przeczytał- rocznik 2000.
Co do ubytków, nie zauważyłem prócz ostatniego- uszczelka pod klawiaturą puszczała, więcej chyba nic nie widać.

1.Jaki polecacie w mniej więcej takiej samej cenie??
2.Czy nie pora zmienić na pół s. ?

seth
27-10-2011, 17:26
Olej Mobil Super 3000 XE 5W30 5l - porównaj ceny - NOKAUT.pl
na pewno na 30?? jak coś to na 40 bierz jakiś półsyntetyk czyli 10/40 w naszym klimacie oleje powiedzmy 10/30 może nie do końca dobrze się sprawdzić.
mobil jest tanim wyjściem spróbuj elfa lub valvoline choć ja jeżdżę na castrolu j bardzo go chwalę

Memciu
27-10-2011, 17:35
Czyli lepiej wymienić już na 10W ?

Tak wiem że lepiej jest w naszym klimacie na 40[taki poprzednio chciałem kupić] tylko, że poprzednio mi ktoś inny kupował olej- i zmieniał- a nie było 5W40 mobila jak chciałem, to kolega mu polecił taki, bo bardzo dobry... Tak to jest komuś dawać olej do wymiany.

Do tego ostatnio gadałem z tym "kolegą" co sprzedał ten olej, że jeżdżę na mobilu 5W30, a on czy napewno bo podobno one są do pompo wtrysków, to mu odp. że ty mi go sprzedałeś, wtedy nic nie powiedział że dobry...

Jeśli 10W40 to jakiej firmy?
Prosiłbym o linki do danego oleju bo jak wiadomo są różne odmiany olejów :)

seth
27-10-2011, 17:39
Castrol 10W40 Magnatec Diesel 10W-40 4L !!PROMO!! (1848909781) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/castrol-10w40-magnatec-diesel-10w-40-4l-promo-i1848909781.html) ten polecam


kup 5 litrów bo do silnika idzie 4 z hakiem więc lepiej mieć trochę więcej


---------- Post dodany o 16:39 ---------- Poprzedni post dodany był o 16:38 ----------

CASTROL MAGNATEC 10W40 DIESEL NIEMIECKI 5L FA VAT (1897981416) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/castrol-magnatec-10w40-diesel-niemiecki-5l-fa-vat-i1897981416.html) tu masz 5 litrow

Jelcyn
27-10-2011, 17:42
Słyszałem kilka złych opinii o olejach Castrol. Mnie też to trochę zdziwiło, ale może warto się jeszcze raz porządnie zastanowić.

seth
27-10-2011, 17:42
ja jeżdżę na nim i złego słowa nie powiem. ktoś robi zlą opinie

Jelcyn
27-10-2011, 17:47
ktoś robi zlą opinie
Zapytam inaczej, jak sprawdzasz poziom oleju, to jaki kolor ma ten castrol?

Memciu
27-10-2011, 17:54
Sądzę że jeśli z pewnego źródła bierzesz towar to ryzyko jest mniejsze.

Jeszcze coś jest warte polecenia z olejów 10w40?

seth
27-10-2011, 19:04
Zapytam inaczej, jak sprawdzasz poziom oleju, to jaki kolor ma ten castrol?
kolor normalnego przepracowanego oleju miał jak zmieniałem.
z półsyntetycznych zobacz elf ELF 10W40 TURBO DIESEL 5L Poznań DOSt.24H!!!!! (1895056624) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/elf-10w40-turbo-diesel-5l-poznan-dost-24h-i1895056624.html)


---------- Post dodany o 18:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:01 ----------

Olej Valvoline DuraBlend DIESEL 10w40 5l. (1865104322) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/olej-valvoline-durablend-diesel-10w40-5l-i1865104322.html) valvoline tez jest dobry

Jelcyn
27-10-2011, 19:54
kolor normalnego przepracowanego oleju miał jak zmieniałem.
Czyli czarny? To dobrze, bo ja właśnie słyszałem, że Castrole słabo czyszczą silnik i nie zmieniają koloru.

seth
27-10-2011, 20:34
to jakaś zła propaganda

Jelcyn
27-10-2011, 20:44
Chyba masz rację, ale warto zaznaczyć, że mówił o oleju do benzyniaka, diesle zawsze się mocniej brudzą.

seth
27-10-2011, 20:46
no to się zgadza ale kolega ma diesla więc trzeba jemu na tej podstawie pomóc

PabloGarage
28-10-2011, 19:05
---------- Post dodany o 17:51 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:50 ----------


Witam.

Zbliża się pora na zamianę oleju silnikowego na nowy, tylko na jaki??

Aktualnie jest ten:
Olej Mobil Super 3000 XE 5W30 5l - porównaj ceny - NOKAUT.pl (http://www.nokaut.pl/oleje-napedowe/olej-mobil-super-3000-xe-5w30-5l.html)

Ale raczej nie będę go brał już.
Aktualnie auto ma przebieg 275k km. - Diesel 1.9 JTD jak ktoś nie przeczytał- rocznik 2000.
Co do ubytków, nie zauważyłem prócz ostatniego- uszczelka pod klawiaturą puszczała, więcej chyba nic nie widać.

1.Jaki polecacie w mniej więcej takiej samej cenie??
2.Czy nie pora zmienić na pół s. ?

Podstawowe pytanie, to czy/ i ile oleju ubywa od wymiany do wymiany ???


---------- Post dodany o 18:05 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:51 ----------


to jakaś zła propaganda

To nie do końca tak.
Castrol to średni jakościowo olej, z baaardzo dobrym marketingiem.
Rozbierałem dużo silników, i po żadnym markowym oleju nie było tyle syfu i nagaru co po Castrolu.
Ja polecam ogólnie oleje Valvoline, Millers i ewentualnie Motul.
Problem z Castorlem polega jeszcze na tym, iż jest bardzo medialny, a co za tym idzie bardzo podatny na podrabianie.
Wystarczy poczytać trochę w necie na ten temat.

Memciu
28-10-2011, 20:45
Podstawowe pytanie, to czy/ i ile oleju ubywa od wymiany do wymiany ???



Co do ubytków, nie zauważyłem prócz ostatniego- uszczelka pod klawiaturą puszczała, więcej chyba nic nie widać.

Wtedy z miarki poszło z połowy-taki poziom był od wymiany do ok miesiąc temu, a 2 tyg temu zauważyłem że jest lekki wyciek- do poziomu ok poniżej połowę połowy :D
:)

Myślę właśnie o Castrolu z zaufanego źródła - hurtownia która sprzedaje od paru dobrych lat,nikt nie narzekał- ale jeśli jest Valvoline lepszy to zastanowię się nad tym tylko proszę o link do takiego oleju bym widział go- 5 litrowego.

PabloGarage
28-10-2011, 21:06
Wtedy z miarki poszło z połowy-taki poziom był od wymiany do ok miesiąc temu, a 2 tyg temu zauważyłem że jest lekki wyciek- do poziomu ok poniżej połowę połowy :D
:)

Myślę właśnie o Castrolu z zaufanego źródła - hurtownia która sprzedaje od paru dobrych lat,nikt nie narzekał- ale jeśli jest Valvoline lepszy to zastanowię się nad tym tylko proszę o link do takiego oleju bym widział go- 5 litrowego.

Proszę:
Valvoline DuraBlend DIESEL 5w40 5l. pompowtryski (1864682746) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/valvoline-durablend-diesel-5w40-5l-pompowtryski-i1864682746.html)

seth
28-10-2011, 21:08
ja nie wierze w to że castrol syfi silnik. jakoś mojego nie za syfił.

PabloGarage
28-10-2011, 21:38
ja nie wierze w to że castrol syfi silnik. jakoś mojego nie za syfił.

A rozbierałeś kiedyś Swój silnik ???


---------- Post dodany o 20:38 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:35 ----------

Proszę

https://lh5.googleusercontent.com/-4iDK2mF0BGU/TprqRLyWs5I/AAAAAAAAAoA/1EV2O5z4RhE/s640/IMG_7556.JPG

http://img808.imageshack.us/img808/7239/img6155v.jpg

To są silniki jeżdżące na Castrolu.


Więcej tutaj:
PagloGarageTeam - Zobacz temat - warsztatowe FOTO STORY (http://pablogarage.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=60&start=60)

Jelcyn
28-10-2011, 21:40
Ja ci wierzę, to samo słyszałem od znajomego mechanika. Mówił, że prawie nie czyszczą silnika.

Marcin91
28-10-2011, 22:23
Ja jeżdżę na Texaco Havoline Premium 15W40 i na olej nie mam co narzekać, od wymiany do wymiany nie widać ubytków. Także z czystym sumieniem myślę, że półsyntetyk mogę Ci Texaco polecić, myślę, że tak samo będzie dobrze się sprawdzać.

Blazej
29-10-2011, 01:21
A rozbierałeś kiedyś Swój silnik ???


---------- Post dodany o 20:38 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:35 ----------

Proszę

https://lh5.googleusercontent.com/-4iDK2mF0BGU/TprqRLyWs5I/AAAAAAAAAoA/1EV2O5z4RhE/s640/IMG_7556.JPG

http://img808.imageshack.us/img808/7239/img6155v.jpg

To są silniki jeżdżące na Castrolu.


Więcej tutaj:
PagloGarageTeam - Zobacz temat - warsztatowe FOTO STORY (http://pablogarage.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=60&start=60)

Kolego nie mogę się zgodzić z tym że castrol syfi silnik..mam dwa auta funkcjonujące na castrolu i żadne auto nie ma zasyfionego silnika! może jest to jednorazowy przypadek........

PabloGarage
29-10-2011, 09:32
Ja na szczęście nie mam auta jeżdżącego na Castrolu, a te które tutaj pokazałem są moich klientów.
jesli chcesz, to mogę wkleić więcej fotek z silnikami po castrolu. Niestety odosobnione przypadki nie za zaszlamione tak jak te na zdjęciach.
Na tych droższych faktycznie wyglądają zdecydowanie lepiej.

seth
29-10-2011, 10:06
pokrywę zaworów ostatnio ściągałem szkoda że nie zrobiłem zdjęcia. u mnie było czysto. powiem więcej znajomy ma 350000 przebiegu w astrze II 1.7 td i jeździ na półsyntetyku Statoil i silnik jest czysty również, a wiem bo my sam rozrząd robiłem. więc jak ma się olej z dobrego źródła wymienia co 15 tyś km razem z filtrem to każdy olej będzie się sprawdzał. a jeśli jeździ się na oleju tak jak niektórzy na rozrządzie czyli do zdechu to ma się taki a nie inny silnik


---------- Post dodany o 09:06 ---------- Poprzedni post dodany był o 08:56 ----------

zwróćmy uwagę że oba silniki to silniki zasilane gazem. poza tym skąd pewność że był lany castrol i ile ktoś na nim przejechał. myślę że mamy tu bardziej do czynienia z jakąś propagandą lub pojedynczymi przypadkami niedbania o auto

PabloGarage
29-10-2011, 10:28
Co do pierwszej części wypowiedzi to masz rację.
Z tym, ze Statoil to właśnie bardzo dobry olej, nie to co castrol.

Co do LPG, to masz kiepskie pojęcie o czym piszesz.
2 zdjęcie przedstawia silnik 2.0 JTS w Alfie 156, który od nowości jeździł na EDGE 10w60. W tych silnikach jest pewien problem z założeniem LPG.

Tak z ciekawości, to jakiego Castola lejesz do Mjeta i po co w nim zdejmowałeś pokrywę do wymiany rozrządu ???

Blazej
29-10-2011, 11:37
Ja na szczęście nie mam auta jeżdżącego na Castrolu, a te które tutaj pokazałem są moich klientów.
jesli chcesz, to mogę wkleić więcej fotek z silnikami po castrolu. Niestety odosobnione przypadki nie za zaszlamione tak jak te na zdjęciach.
Na tych droższych faktycznie wyglądają zdecydowanie lepiej.

Wiesz każda firma produkująca oleje ma oleje droższe i oleje tańsze moje auta funkcjonują na castrol edge i ten olej jest godny polecenia!

tzn dwa auta :D


Tak z ciekawości, to jakiego Castola lejesz do Mjeta i po co w nim zdejmowałeś pokrywę do wymiany rozrządu ???

też mnie to ciekawi :)

seth
29-10-2011, 13:59
Tak z ciekawości, to jakiego Castola lejesz do Mjeta i po co w nim zdejmowałeś pokrywę do wymiany rozrządu ???
nieuważnie przeczytałeś u siebie zdejmowałem pokrywę powiedzmy ot tak (a dokładniej coś uszczelka jakby puszczała) u znajomego w astrze robiłem rozrząd.


Co do LPG, to masz kiepskie pojęcie o czym piszesz.
nie wydaje mnie sie

PabloGarage
29-10-2011, 15:01
To opisz, czy łatwo jest założyć LPG do JTSa.
A rozrząd rozpinałeś do zdjęcia pokrywy ?

seth
29-10-2011, 16:04
To opisz, czy łatwo jest założyć LPG do JTSa.
to nie wątek LPG


A rozrząd rozpinałeś do zdjęcia pokrywy ?
sprawdzasz mnie?? czy chcesz się wiedzą popisać?

myślę że oba twoje pytania nie maja nic wspólnego z rozmowa na temat jakości oleju i wyboru jakiegoś lepszego

PabloGarage
29-10-2011, 17:00
Nie ja napisałem, ze w tamtym silniku jest LPG, tylko to, że jeździ od nowości na kiepskim oleju i po 100 kkm wygląda jak złom.
To jest o oleju.
Nie mówię, żeby nie kupować Castrola, a jedynie piszę to co zauważyłem w ciągu kilkunastu lat naprawiania samochodów.
Kiedyś również lubiłem Castrola, ale po przeprowadzeniu kilku testów w mocno podkręconych Fiatach Coupe Turbo okazało się, że EDGE 10w60 wysiada przy Valvoline VR1 Racing 10w60. Co zatem reprezentują sobą tańsze castrole, skoro topowy nic nie pokazuje specjalnego w porównaniu z mało znaną konkurencją.

seth
29-10-2011, 17:07
może w silnikach sportowych eksploatowanych nad wymiar się nie sprawdza ale problem miał kolega użytkownik w dieslu więc ja użytkownik castrola do diesla doradzam ten i tego się będę trzymał. a i owszem przy nadchodzącej wymianie będę zalewał valvoline zakupiony 2 miesiące temu bo od dawna noszę się z zamiarem jego testowania. więc konkluzja jest tak że może w sportowych benzyniakach nie jest dobry (twoja opinia bo widać sporo ich robisz jak nie głownie je) ale w dieslu (wiem bo juz 2 raz go zalałem) jest jak najbardziej ok

Blazej
29-10-2011, 18:16
dla diesla najlepszy jest castrol :)

PabloGarage
29-10-2011, 20:10
Castrol jest najlepszy, dla tego kto go sprzedaje. :food:

Blazej
29-10-2011, 20:12
ja się nie zgodzę :) ale każdy przekonał się do jakiegoś oleju i będzie uważał ,że jest najlepszy :)

PabloGarage
29-10-2011, 20:15
Podaj jakieś konkrety, a nie Swoje przekonania.
Ja pokazuje na jakiej podstawie piszę swoje opinie, nie podaję teorii wyssanych z palca, że coś tam jest najlepsze, bo jest.

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=101121


http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t14081.html

Memciu
29-10-2011, 23:16
Co do Castrola, to może była to podróbka ??
Albo może w benzyniakach tak się dzieje.

Ja prosił bym dowody, opinie i wnioski z życia silnika typu DIESEL. Benzyniak to lekko inna budowa, i inaczej się zużywa.

Może też wypróbuje Valvoline'a, bo raczej na aktualnej marce, czyli MOBILU nie będę jeździł, chociaż nie narzekałem na niego.

Tak samo będę zmieniał z 5W40 na 10W40 bo jednak 275 tys km to już wiele, i lepiej nie ryzykować rozszczelnieniem... Chociaż nie miałem jakiegoś problemowego ubytku prócz tego spod uszczelki klawiatury.

Edit:
a jeśli Motul to jaki najlepiej??
Bo widzę że użytkownicy też go chwalą.

BART_osz
29-10-2011, 23:43
JTD dobrze przyjmie Motula 8100 X-cess 5W-40. Pod warunkiem ze nie masz dpf'a . Dobry olej - i obecnie tani ( 100zł za 5 litrów średnio - kiedyś kupić za mniej niż 200zł za 5l było ciężko ) .A w temacie castrolowym :) - nie poznałem jeszcze mechanika który by mówił że castrol to dobry olej - Tych których znam mówią że to mega g... :) nie olej.

A jeszcze sobie dopiszę :) .
Forum jest po to zeby sobie wejsc i zasiegnac informacji co i jak. I w tym watku widze ze nikt nikogo nie przekona co lepsze co gorsze. Moze niestety powinienem napisac... . Największą sztuką to uczyć się na cudzych błędach - jak by sobie towarzystwo poczytalo inne fora to by sie przekonało ze jest duzo osob majacych ZŁY bagaz doswiadczen z olejami castrol (ale sa tez tacy ktorzy mowia ze jest swietny ... ) . Co wy userzy zrobicie z tą wiedzą to Wasza inwidualna sprawa ...

Blazej
29-10-2011, 23:52
Pablo nie mam zamiaru rozbierać silnika ,żeby ci to udowodnić......auta funkcjonują na castrol edge od nowości i nie było problemów może tamci lali Kastrol a nie castrol'a

i że komuś nie pasuje ten olej jego sprawa.i wiesz prowadzisz sklep warsztat czy cokolwiek i jeżeli nie masz na swoim stanie castrola to i go nie reklamujesz bo nie miałbyś obrotów, tak samo w komisach jeżeli w komisie są auta właściciela a ty dasz swoje do tego komisu to pierw będą sprzedawane auta właściciela nawet wtedy gdy twoje jest lepsze :)

PabloGarage
30-10-2011, 10:12
Co do Castrola, to może była to podróbka ??
Albo może w benzyniakach tak się dzieje.

Ja prosił bym dowody, opinie i wnioski z życia silnika typu DIESEL. Benzyniak to lekko inna budowa, i inaczej się zużywa.

Może też wypróbuje Valvoline'a, bo raczej na aktualnej marce, czyli MOBILU nie będę jeździł, chociaż nie narzekałem na niego.

Tak samo będę zmieniał z 5W40 na 10W40 bo jednak 275 tys km to już wiele, i lepiej nie ryzykować rozszczelnieniem... Chociaż nie miałem jakiegoś problemowego ubytku prócz tego spod uszczelki klawiatury.

Edit:
a jeśli Motul to jaki najlepiej??
Bo widzę że użytkownicy też go chwalą.

Napisz mi na czym polega różnica Castrola do Diesla i do benzyny.
jeśli nie ubywa syntetyka, to po co go zmieniać? Co ma się rozszczelnić po dobrym oleju. Takie pierdoły to mit. w m oim JTD przy przebiegu 170 kkm zmieniłem z 10w40 na 5w40 i jest zdecydowana poprawa. Aktualnie 209 kkm, olej zmieniany co 10 kkm i nic się nie stało, nie pociekło i nie wybuchło. Mam zalany Millers Oils XFD5w40. Takie pierdoły opowiadają mechanicy, którzy naprawiali 126p, 125p, Żuki i tym podobne. Oleje poszły do przodu i taka jest prawda. Osady pozostawiały kiepskiej jakości oleje, potem po zalaniu syntetyka ten nagar/szlam zostawał wypłukany i ciekło. jeśli silnik dobrze sobie radzi to nie kombinuj.


---------- Post dodany o 10:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:02 ----------


JTD dobrze przyjmie Motula 8100 X-cess 5W-40. Pod warunkiem ze nie masz dpf'a . Dobry olej - i obecnie tani ( 100zł za 5 litrów średnio - kiedyś kupić za mniej niż 200zł za 5l było ciężko ) .A w temacie castrolowym :) - nie poznałem jeszcze mechanika który by mówił że castrol to dobry olej - Tych których znam mówią że to mega g... :) nie olej.

A jeszcze sobie dopiszę :) .
Forum jest po to zeby sobie wejsc i zasiegnac informacji co i jak. I w tym watku widze ze nikt nikogo nie przekona co lepsze co gorsze. Moze niestety powinienem napisac... . Największą sztuką to uczyć się na cudzych błędach - jak by sobie towarzystwo poczytalo inne fora to by sie przekonało ze jest duzo osob majacych ZŁY bagaz doswiadczen z olejami castrol (ale sa tez tacy ktorzy mowia ze jest swietny ... ) . Co wy userzy zrobicie z tą wiedzą to Wasza inwidualna sprawa ...

Z tą ceną Motula to nie jet tak do końca malinowo. Motul z legalnego źródła kosztuje zdecydowanie drożej, popatrz sobie np. w Inter Carsie.
Poza tym jest to bardzo dobry olej.


---------- Post dodany o 10:12 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:04 ----------


Pablo nie mam zamiaru rozbierać silnika ,żeby ci to udowodnić......auta funkcjonują na castrol edge od nowości i nie było problemów może tamci lali Kastrol a nie castrol'a

i że komuś nie pasuje ten olej jego sprawa.i wiesz prowadzisz sklep warsztat czy cokolwiek i jeżeli nie masz na swoim stanie castrola to i go nie reklamujesz bo nie miałbyś obrotów, tak samo w komisach jeżeli w komisie są auta właściciela a ty dasz swoje do tego komisu to pierw będą sprzedawane auta właściciela nawet wtedy gdy twoje jest lepsze :)

Nic mi nie trzeba udowadniać. Jakie niby miałbyś mieć problemy. Ja już przez te wszystkie lata swoje widziałem i tyle.
Co do sprzedaży Castrola, to akurat tak się składa, że mam go w ofercie i to na całkiem fajnych warunkach. Tylko jest jedno ale.
Dla swoich klientów chcę zaproponować to co najlepsze, a nie produktu przeciętne. Jeśli ktoś bardzo chce, to ma castrola, nie ma problemu. Chodzi mi tylko o to, że są zdecydowanie lepsze produkty niż Castrol, takie jak Valvoline, Millers, Motul. Cały sportowy świat jeździ na Millersie i Motulu. Mam klientów, którzy są wymagający i chcą najlepszy możliwy produkt do Swojego auta, a nie najtańszy, niewiadomego pochodzenia z Allegro. Dlatego piszę to co piszę. moja wiedza jest oparta na kilkunastoletnim doświadczeniu przy naprawianiu aut grupy FIATa.
Jest jeszcze sprawa podrabiania olejów, ale to już temat na inny dzień.

Pozdrawiam wszystkich.

miszko
30-10-2011, 10:57
Pablo widzę, że znasz te tematy ;) Mam pytanie, co do Lotosa, takiego zwykłego dajny na to mineralnego z "przylepką" specjalnie do gazu? :) Bo tematów o Lotos dużo, a ciekaw jestem Twojego zdania.

PabloGarage
30-10-2011, 11:18
Ten zwykły mineralny z naklejka LPG to w 99% marketing.
Dlaczego niby do gazu mieli byśmy lać tylko olej mineralny ???
To jeśli ktoś ma dajmy na to Subaru Imprezę z LPG, i ma zalecanego Lotosa, też ciekawe, co nie, to ma lać minerał, bo jest zalecany do silników zasilanych LPG ?

Zielony
30-10-2011, 11:36
Pablo to co byś polecił właśnie do 1.9JTD CF3 bo śmigam teraz na Mobilu 2000 i co prawda silnik jest czysty jak na klekota,ale jak auto postoi parę godzin po czym go odpalę to muszę chwilkę poczekać bo jak ruszam od razu to silnik jest dość głośny i dopiero po paru metrach cichnie.
Tylko coś takiego normalnego cenowo :tongue

Blazej
30-10-2011, 11:41
temat o olejach silnikowych to mam pytanie jaki olej leją oryginalnie do Fiatów ?

PabloGarage
30-10-2011, 12:16
Pablo to co byś polecił właśnie do 1.9JTD CF3 bo śmigam teraz na Mobilu 2000 i co prawda silnik jest czysty jak na klekota,ale jak auto postoi parę godzin po czym go odpalę to muszę chwilkę poczekać bo jak ruszam od razu to silnik jest dość głośny i dopiero po paru metrach cichnie.
Tylko coś takiego normalnego cenowo :tongue

Napisz jeszcze jaki przebieg.
Valvoline, Millers, Motul, LM.
Napisz proszę co oznacza "normalne cenowo", jaki zakres.


---------- Post dodany o 11:16 ---------- Poprzedni post dodany był o 11:14 ----------


temat o olejach silnikowych to mam pytanie jaki olej leją oryginalnie do Fiatów ?

Selania na zalanie fabryczne, potem ASO Selenie, lub to na co ma podpisaną umowę partnerską.

Zielony
30-10-2011, 12:24
Zakres to myślę że w okolicach 100zł ale jeśli trzeba będzie to się dołoży parę zeta a silnik ma ponad 235 tysi.Chodzi mi po prostu o dobry olej ale nie jakiś dla pro-elo kierowców wyczynowych że tak się wyrażę,no i przy mrozach żeby nie przeszkadzał w rozruchy zbytnio :food:

PabloGarage
30-10-2011, 12:49
Valvoline DuraBlend Diesel 10w40, ewentualnie trochę droższy Valvoline MaxLife 10w40.
Z Motula 6100 10w40.
Inne są raczej droższe. Przy tym przebiegu trudno jest mi polecić 5w40, wiec to są moje typy.
Ja ogólnie zalecam obecnie Millersa, ale to już niestety inny zakres cenowy.

Zielony
30-10-2011, 13:04
ewentualnie trochę droższy Valvoline MaxLife 10w40.

Czy ten Valvoline MaxLife 10w40 ma być bez dopisku "Diesel" czy z dopiskiem,bo na stronie Valvoline są właśnie dwa takie oleje :?:

lukq
30-10-2011, 14:47
Rozbierałem dużo silników, i po żadnym markowym oleju nie było tyle syfu i nagaru co po Castrolu.
Ja polecam ogólnie oleje Valvoline
seth też z tego powodu zmieniłem Castrola na Valvoline i na prawdę nie mogę złego słowa powiedzieć, silnik ma jakby lepszą kulturę pracy, nie ma tak ciężko przy odpaleniu jak np. na Castolu.

Jeśli chodzi o syfienie silnika to słyszałem taką opinię od kilku zaprzyjaźnionych mechaników i kolegów, którzy użytkowali Castrola.
Nie można też powiedzieć, że to zło i w ogóle, ale są lepsze w tak samo przystępnej cenie. Kiedyś też uważałem, że jak leje Castrola to jest to bardzo dobry olej.

PabloGarage
30-10-2011, 14:50
Czy ten Valvoline MaxLife 10w40 ma być bez dopisku "Diesel" czy z dopiskiem,bo na stronie Valvoline są właśnie dwa takie oleje :?:

Diesel, ale ten bez również spełnia aprobaty do diesla.

Memciu
30-10-2011, 22:09
Napisz mi na czym polega różnica Castrola do Diesla i do benzyny.
jeśli nie ubywa syntetyka, to po co go zmieniać? Co ma się rozszczelnić po dobrym oleju. Takie pierdoły to mit. w m oim JTD przy przebiegu 170 kkm zmieniłem z 10w40 na 5w40 i jest zdecydowana poprawa. Aktualnie 209 kkm, olej zmieniany co 10 kkm i nic się nie stało, nie pociekło i nie wybuchło. Mam zalany Millers Oils XFD5w40. Takie pierdoły opowiadają mechanicy, którzy naprawiali 126p, 125p, Żuki i tym podobne. Oleje poszły do przodu i taka jest prawda. Osady pozostawiały kiepskiej jakości oleje, potem po zalaniu syntetyka ten nagar/szlam zostawał wypłukany i ciekło. jeśli silnik dobrze sobie radzi to nie kombinuj.

W sumie to nie wiem czym się różni.

Ok to co mam robić.
Sytuacja jest taka, jedyny wyciek jaki miałem to ten co opisałem, czyli spod klawiatury- a czy napewno tylko przez to był ubytek do końca nie wiem, ale patrząc na zabrudzenie w okolicach uszczelki to tak.
Przypominam że aktualnie jest Mobil 1 3000 5W30, który napewno już nie zaleję bo czuję że gorzej auto chodzi:
- gdy chłodno auto ciężej odpala, chociaż może też być coś z centralką od ogrzewania bo kontrolka świeci mi, a świece sprawne i nowe.
Ogółem nie jestem przekonany co do tego oleju...

I teraz pytania:

Czy zmienić na ten 10W40 przy przebiegu 275 tys. czy pozostać?
I jakiej firmy? Valvoline, Millers, Motul?

seth
30-10-2011, 22:44
kup półsyntetyk i jak juz dałeś sie namówić na inny niż castrol to valvoline jest dobrym rozwiązaniem

PabloGarage
30-10-2011, 22:54
Jeśli teraz masz 5w30, to lej 5w40 i będzie dobrze.
Zmiana na 10w40 to krok do tyłu, a na zimę, to już całkiem lipa.

seth
30-10-2011, 22:55
a dlaczego uważasz że półsyntetyk jest zlym rozwiązaniem?? na czym bazujesz??

PabloGarage
30-10-2011, 23:00
a dlaczego uważasz że półsyntetyk jest zlym rozwiązaniem?? na czym bazujesz??

Nie napisałem, ze złym.
Po co zmieniać na gorszy olej, skoro na tym który jest nic złego się nie dzieje ?

seth
30-10-2011, 23:02
a dlaczego gorszy?? przy takim przebiegu jaki ma takie przejście jest normalną rzeczą.

PabloGarage
30-10-2011, 23:05
a dlaczego gorszy?? przy takim przebiegu jaki ma takie przejście jest normalną rzeczą.

Co w tym normalnego, po co przechodzić na coś gorszego ?
Bo ma większy przebieg ?
Xsara 1.9 TD , którą mamy w rodzinie ma grubo ponad 400 kkm i od zawsze lata na 10w40. I co, powinna jeździć na minerale, dlaczego ???

seth
30-10-2011, 23:06
no a dlaczego nie jeździ na syntetyku w takim razie??

PabloGarage
30-10-2011, 23:10
no a dlaczego nie jeździ na syntetyku w takim razie??

Ponieważ to silnik troszkę starszej konstrukcji i nigdy nie był przewidziany do pracy na syntetyku.
Silniki JTD to konstrukcja powstała w 1997r, a więc zdecydowanie nowsza od 1,9 TD Citroena.

seth
30-10-2011, 23:11
idąc twoją ideologią to konstrukcja silnika a raczej jego zaawansowanie daje nam prawo o decyzji o tym na jakim oleju jeździmy. a to chyba nie tędy droga. ale ty jesteś tu specem więc doradzaj jak wolisz.

PabloGarage
30-10-2011, 23:14
Nie uważam się za speca.
Czekam tylko na wyjaśnienie, po co zmieniać lepszy olej na gorszy bez powodu ???

seth
30-10-2011, 23:23
nie wiem czy czytałeś uważnie użytkownik nie jest pewien czy ubytki oleju są spowodowane tylko wyciekiem uszczelką spod klawiatury a wiec może warto zastosować inny olej a inny nie znaczy gorszy bo niby w czym on jest gorszy od syntetyku gęstością ( lepkości) na zimno a ile my tych mrozów mamy?? to olej wielosezonowy więc nie przesadzajmy. jako ciekawostkę podam że do silników turbodoładowanych benzynowych czyli takich które są mocno eksploatowane zaleca się nawet oleje 10/60 tak mówią mądre głowy z dziedziny motoryzacji więc kogo słuchać??
wracając więc do tematu ja sie nie będę wtrącał znawcą nie jestem ja przy przebiegu prawie 200tys leje półsyntetyk i cieszę się z jazdy ale to moja niefachowa przecież opinia bo fachowcem nie jestem

PabloGarage
30-10-2011, 23:29
Jeszcze raz.
Kolega ma 5w30 i jest lipa. Lipa, ponieważ to olej o lepkości zalecanej do aut z filtrem DPF.
Ja spróbował bym na zime z olejem 5w40.
Co do 10w60, to wszystko się zgadza. Sam takie zalewam, nawet 15w50, ale nie do JTD.

Temat do przemyslenia.

Memciu
31-10-2011, 18:36
A jakie normy powinien spełniać olej do JTD ??

Do tamtego oleju napewno nie wrócę, myślę albo 5W40,albo 10W40.

Teraz gdy będę wiedział jaki to jakiej marki czy motul czy valvoline>?

PabloGarage
31-10-2011, 19:38
Wypośrodkujmy więc.
Z gamy moich olejów mogę zaproponować Millers XFE 10w40, olej o bardzo dobrych parametrach, spełniający normy:
API CH4, CI4 ACEA B3, B4.

miszko
31-10-2011, 19:45
Ten zwykły mineralny z naklejka LPG to w 99% marketing.
Wiadomo ;)



To jeśli ktoś ma dajmy na to Subaru Imprezę z LPG, i ma zalecanego Lotosa, też ciekawe, co nie, to ma lać minerał, bo jest zalecany do silników zasilanych LPG ?
Może się źle wyraziłem, bardziej chodziło mi o poznanie Twojej oceny na temat olei Lotos. Są opinie, że są one takie sobie, są też opinie, że jeżdżą i nie narzekają.

PabloGarage
31-10-2011, 20:49
To inaczej.
Wszystko zależy od tego, do czego i jak jest używane auto. Jeśli do spokojnej jazdy, ma nie wysilony silnik, to spokojnie wystarczy. Miałem taki przypadek, kiedy to klient kupił Alfę z silnikiem 1.8 TS z uszkodzonym silnikiem. Silnik naprawiliśmy, po czym został założony LPG i po kilkunastu kkm auto zostało sprzedane.
Po naprawie zalane zostało Lotosem 10w40.
Następny nabywca również przez około 80 kkm jeździł i serwisował auto u mnie, używając dalej LOTOSa. W tym roku, latem poleciał Alfą w trasę, i odcinek kilkudziesięciu kilometrów postanowił pokonać ostrzej. Jakież było jego zdziwienie, kiedy silnik zaczął stukać. Okazało się, ze olej podczas długotrwałego, dużego obciążenia po prosu nie dał sobie rady, film olejowy na wale został zerwany, no i klops. Myślę, ze gdyby dalej jeździł w miarę rozsądnie/spokojnie, nic by się nie stało. To taka historia z życia wzięta. Jeśli ktoś jeździ spokojnie, nie daje w palnik za ostro to spokojnie wystarczy.

Memciu
01-11-2011, 11:36
.
Wypośrodkujmy więc.
Z gamy moich olejów mogę zaproponować Millers XFE 10w40, olej o bardzo dobrych parametrach, spełniający normy:
API CH4, CI4 ACEA B3, B4.

Ok, ale chodzi mi jakie parametry powinien spełniać olej do JTDka ? Bo nie mogę znaleźć tego.
Chodzi mi o symbol np jak powyżej podałes lub numer jak to jest do passatów np 506.01.
Jeśli ten millers jest ok to może go wybiorę .

Tak btw. To do paska b5 fl 2002 130 konny 1.9tdi - jaki najlepiej olej do niego ? Przebieg koło 200, aktualnie na mobil 5w50, niedawno kupiony w rodzinie.

PabloGarage
01-11-2011, 15:06
Do JTD 505.00 w zupełności wystarczy.
Do TDI PD Passata powinien być 505.01.

Memciu
01-11-2011, 19:05
Na zimę chyba zaleję dalej syntetyka ale 5W40.
Z firmy Valvoline, Motul, ew. Millers- jeśli ten olej jest dość dobry.

Ale sądzę że Valvoline będzie dobrym wyborem, tylko poszukam taki który spełnia normy do JTDka :)
Chyba że ktoś już ma taki sprawdzony.
Dzięki za naukę w dziedzinie olejów samochodowych :D

PabloGarage
01-11-2011, 19:41
Na zimę chyba zaleję dalej syntetyka ale 5W40.
Z firmy Valvoline, Motul, ew. Millers- jeśli ten olej jest dość dobry.

Ale sądzę że Valvoline będzie dobrym wyborem, tylko poszukam taki który spełnia normy do JTDka :)
Chyba że ktoś już ma taki sprawdzony.
Dzięki za naukę w dziedzinie olejów samochodowych :D

Millers Oils to aktualnie 1 z najlepszych producentów olejów na świecie.

Memciu
01-11-2011, 20:27
ok to wybiorę millers'a ale w przystępnej cenie 5W40 - jeśli taki jest :D [chodzi mi czy taki znajdę w cenie ok 110 zł]

EDIT:
nie mogę się zdecydować :/
www.ceneo.pl/2349555s
lub
http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/olej-silnikowy-syntetyczny-millers-oils-xfs-5w40/
http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/olej-silnikowy-syntetyczny-millers-oils-xfd-5w40/
albo inny - ale jednak do ceny m.w. 140zł.

Na zimę zdecydowałem pełny syntetyk 5W40 wlać, lecz nadal nie wiem jaki.
Wiele osób chwali Motula i myślę by taki wlać.
Valvoline,lepsza opcja ? heh już nie wiem

egon
10-01-2013, 14:05
No ja tez na dniach będe wymieniał olej w moim JTD i z tego co czytam o olejach, to juz sam nie wiem co wlac ;)

seth
10-01-2013, 14:25
a ja wam powiem ze to chyba bez różnicy co sie leje byle wymieniać go na nowy.

egon
10-01-2013, 14:34
to chyba bez różnicy co sie leje
No wiesz, ja np. 15W/40 to na pewno nie wleje do żadnego z moich aut ;)

seth
10-01-2013, 15:04
mi chodziło o marke oleju :D nie sprecyzowałem. Ja pomimo przebiegu będę przechodził chyba na 5/40 jak zaleca producent. Marka bez znaczenia wszyscy teraz oferuja inteligentne oleje, proszki do prania tylko ludzie coraz głupsi :D

egon
10-01-2013, 18:42
Ja pomimo przebiegu będę przechodził chyba na 5/40
powiem, ze tez nad tym myślałem ;) bo nigdzie wycieków żadnych nie mam, silnik ładnie chodzi, no i na rożnych forach, własnie taki olej zalecają do JTD, ale jakoś do przemyślenia jeszcze ;)

seth
10-01-2013, 18:54
mi trochę odmą puszcza przy pokrywie zaworów ale to kwestia dociśnięcia opaski. Jakoś producent nic nie mówi żeby przy większym przebiegu zmieniać na gęstszy olej. Mi juz jakiś czas mruga żebym olej zmienił ale na wiosnę zrobię rozrząd i olej jednocześnie.

egon
10-01-2013, 18:57
Nic nie wspomina, bo sam przebieg nic nie ma do rzeczy ;)

seth
10-01-2013, 19:02
no właśnie. nasi "fachowcy" tworzą własne mity odnośnie przebiegów i przejścia na inny olej

egon
10-01-2013, 19:05
No ja jeszcze przemyśle wszystko, bo zmienić olej trzeba ;)

jacjacek
10-01-2013, 20:01
ja zmieniłem castrola 10w40 bo jak naoglądałem się silników tj. zdjęć w internecie nie wlewam tego nawet do kosiarki oś na "lepszy" 5w40 Petronas syntium przejechałem ok 9tys km i nie mam żadnych ubytków Więc polecam zarówno zmiane na lepsze i jaki i ten olej. Jeżeli ktoś jeszcze nie wiem petronas dostarcza oleje selenii :)
Mit o tym że olej zmienia się tylko na gorszy można wcisnąć między bajki :)

seth
10-01-2013, 20:33
wg mnie te oleje sa lane z jednej beczki. wszystkie tak samo smarują tylko firmy sponsorują artykuły żeby sobie nogi podkładać wzajemnie.

byrrt
11-01-2013, 00:50
wg mnie te oleje sa lane z jednej beczki. wszystkie tak samo smarują tylko firmy sponsorują artykuły żeby sobie nogi podkładać wzajemnie.

Tak to na pewno nie ale fakt faktem w PL większość oleji jest z jednej rozlewni orlenu.. Tylko mają inne dodatki. Ja na pewno olej zmienie na vavoline, jak usunę wyciek z uszczelki klawiatury to moze nawet o 5W pomysle..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

seth
11-01-2013, 09:22
może i faktycznie za bardzo uprościłem ale ale nie słyszę różnicy. czy to Castrol czy inny markowy to jednakowo się zachowuje. Ciekawi mnie tylko jak wygląda silnik w środku

lukq
11-01-2013, 14:49
egon, Jak pisałem kilka razy, Valvoline bądź liqui moly.

karwoj25
13-01-2013, 13:16
Jeździłem długi czas na Castrolu i ostatnio coś mnie podkusiło, żeby wlać Motul. Oba oleje 10W-40. Różnica jest taka, że Castrol po przejechaniu 500km był już czarny jak smoła, Motul po prawie 2000km nadal jest przejrzysty, niewiele ciemniejszy niż w momencie zalewania.

seth
13-01-2013, 13:21
może dlatego że castrol wyczyścił silnik z nagarów?? bo chyba innego wytłumaczenia nie znajduję.

karwoj25
13-01-2013, 13:25
Raczej wątpię. Gdyby Castrol wyczyścił silnik z nagarów, to przy drugiej wymianie powinien już zachowywać barwę. Tymczasem Castrol za każdym razem zachowywał się w ten sposób. Może po prostu tak powinno być...

seth
13-01-2013, 13:34
kurcze może i coś w tym jest. Ja niebawem wymieniam ale czekam na cieple dni to od razu rozrząd wymienię.

byrrt
14-01-2013, 11:01
Na moje to też jedyne rozwiązanie - nagary.. Bo przecież się nie przepalił..

BoRo_26
14-01-2013, 13:07
ja jezdze na castrolu magnetic diesel 10w 40 od 20 tys km fakt robi sie szybko czarny ale poki nie rozwalilem misy olejowej to ani razu nie dolewalem miedzy wymianami a juz mam 195 000 tys km na liczniku ... kazdy mowi ze jest duza roznica miedzy zwyklym castrolem a dedykowanym do diesel ...

byrrt
14-01-2013, 13:10
W dislach to normalne że olej się czarny robi od razu nawet...

BoRo_26
14-01-2013, 14:05
no tak:) ale mysle nad przejsciem na castrola 5w 40... na zime jak znalazl tym bardziej ze z podlasia jestem a tu w tamtym roku bylo nawet -33 stopni wiec ciekawie jest hehehe

seth
14-01-2013, 17:47
Kolega z Sokółki, niedawno pisał ktoś z Hajnówki, Białegostoku, Siedlec A ja z Białej Podlaskiej. Widać nasz wschód polski prężnie działa a to efekt bardzo niskich temperatur że aż się z domu wychodzić nie chce. A wracając do tematu to ja na lato będę lał 5/40 bo chyba producent wie co pisze w instrukcji. Ostatnio przy wymianie dolałem takiego czyściwa do oleju i dopiero potem spuściłem stary olej. I chyba miało to sens.

BoRo_26
14-01-2013, 18:41
no napewno wie... na lato wedlug instrukcji 10w40 na zime 5w40... ja w przyszlym miesiacu juz chyba bede musial wymienic i wymienbie na 5w40 :) watpie zeby rzadszy olej turbo przepuszczalo co najwyzej silnik moze sie troche spocic i przez uszczelniacze zaworowe troszki puszczac ale to przy takim przebiegu to norma :) za to smarowanie bedzie lepsze i latwiejszy start zima :)

seth
14-01-2013, 18:51
Olej na bazie syntetycznej o lepkoĘci SAE 5W-30.
Specyfikacja FIAT 9.55535-S1
U mnie producent przewidział tylko taki olej bez względu na warunki.

BoRo_26
14-01-2013, 19:35
bo Twoj nowszy model ;p kiedys to wiesz... lato gestrzy zima rzadszy olej ... w koncu moja Maryśka ma juz 13 lat hehehe i tak dobrze sie trzyma ;p

seth
14-01-2013, 19:41
niby nowszy ale ponad 260tys km już ma :D

egon
14-01-2013, 19:42
A ja się cały czas zastanawiam, czy wlac 10W/40 czy 5w/40 ;)

BoRo_26
14-01-2013, 20:09
seth to Ty masz go od nowosci i tyle nabiles?? ulalalala :D

egon lej 5w/40 po 5 tys km zmien jeszcze raz olej bo pewnie troche brudu bedzie na dzien dobry po zalaniu lepszym olejem :)

karwoj25
15-01-2013, 01:41
W dislach to normalne że olej się czarny robi od razu nawet...
każdy mi tak tłumaczył, a ja przekonałem się, że tak być nie musi - nikt mi nie powie, że 500km i olej czarny jak smoła to normalne zachowanie.
Inna sprawa to fakt, że w każdej bańce Castrola duża część to reklamy w każdym możliwym miejscu - Valvoline, Millers czy Motul nie reklamują się tak agresywnie, stąd znacznie mniejsze koszty reklamy. Więc jeśli Motula kupiłem za 105zł, a Castrola za 99zł, to ile tak naprawdę warty jest olej w bańce po odliczeniu pensji dla Cristiano Ronaldo?

seth
15-01-2013, 08:21
ja bym się tak nie doszukiwał wyższości innych olei nad castrolem. Wizualne ocenianie oleju jest trochę mało miarodajne bo wystarczy że taki Castrol ma więcej substancji płuczących i robi sie szybko czarny. Trzeba byłoby zrobić analizę chemiczną i porównać właściwości kilku olei żeby mieć porównanie bo tak to można gdybać i wróżyć z herbaty ekspresowej jak wróżbita Wojciech.

byrrt
15-01-2013, 08:32
Też mi się tak wydaje, a wiele osób pisało, że to norma (czarny olej). Nawet na forum peugeota czytałem, że ktoś gadał z ludkami w ASO i nawet oni potwierdzili, że to norma, na szkoleniach o tym gadają.. Nie wiem na czym to polega, być może w disel'u dużo oleju pozostaje podczas wymiany w aucie..

BoRo_26
15-01-2013, 10:25
a ja myślę ze to podczas spalania ropy zawsze trochę sadzy sie zostaje na sciankach cylindrow a podczas ruchu tlokow jest to zmywane przez swierzy olej i temu to tak wyglada a po drugie wlasnie kazdy narzeka na castrola ale moze naprawde on ma wiecej srodkow czyszczacych i tyle. wlasnie dziwne by bylo zeby zalac swiezy olej do silnika i ktory po 5 tys km wygladal by jak świeżo wlany:)

byrrt
15-01-2013, 10:59
Wiesz ale o tyle to dziwne, że w benzynie tak od razu nie czernieje olej.. Ja po 2 tyś km to mam olej jeszcze prawie nówka..

BoRo_26
15-01-2013, 14:06
sadza sadza i jeszcze raz sadza... bo niby czemu w nowszych dislach jak masz filtr czastek stalych a jezdzisz tylko na krotkich dystansach to ropa splywa po gladziach cylindrow do misy olejowej i poziom oleju sie podnosi? rownie dobrze zanieczyszczenia powstale przy spalaniu tez moga sie dostawac do oleju i masz czarny olej.... to takie moje gdybanie jak by co ;p ale nic lepszego mi do glowy nie przychodzi:)

seth
15-01-2013, 17:21
nie wierze że ropa przecieka przez cylindry do misy olejowej. Po to sa pierścienie żeby było wszystko szczelne.

BoRo_26
15-01-2013, 17:28
to czemu tak glosno jest o tym ze kto ma filtra czastek stalych ten musi uwazac na olej? bo jest rozrzedzany przez rope ktora sie nie spala.... nie czytales żadnych artykulow na ten temat?

seth
15-01-2013, 17:32
a co za różnica czy jest filtr czy nie?? budowa silnika jest taka sama.
jest wiele artykułów (szczególnie WP) głoszących rożne herezje :D

BoRo_26
15-01-2013, 17:34
budowa silnika tak ale jak masz filtra to zeby go wypalic to w wiekszosci wypadkow jest podawana wieksza dawka paliwa...

seth
15-01-2013, 17:45
większa dawka bo wchodzi na większe obroty. spaliny mają wtedy 600*C

BoRo_26
15-01-2013, 18:44
dobra juz sie nie kloce na ten temat bo żaden zemnie mechanik hehe

seth
15-01-2013, 18:48
bardzo dobrze że piszesz to sobie poczytam o tym i sięgnę po fachowe pismo ale wydaje mi się że to bajka. Taka nieszczelność w komorze spalania duży spadek wydajności motoru z racji utraty kompresji. Ale warto na pewno doczytać

BoRo_26
15-01-2013, 20:01
i wyczytales cos ciekawego seth na ten temat? :)

seth
15-01-2013, 20:14
bęę miał czas to poszukam na razie skupiłem sie na kopiowaniu schematów samochodowych z programu do diagnostyki :D

cyrro512
15-01-2013, 20:17
Ze ściekającym paliwem do oleju w samochodach z filtrem cząstek stałych to prawda, najbardziej to widać w samochodach używanych w mieście gdzie proces wypalania sadzy nie jest możliwy w pełni. W niektórych modelach jest nawet dodatkowa skala na bagnecie oleju po przekroczeniu której należy wymienić go na nowy, właśnie ze względu na rozrzedzenie paliwem.

seth
15-01-2013, 20:22
kurcze. Może to ma sens. Tak sobie teraz myślę i w instrukcji Bravo w modelu z DPF'em nie ma napisanego co ile wymienia się olej tylko mówi o tym kontrolka na desce. Może coś w tym jest choć powiem szczerze że cieknące paliwo do oleju to jakaś porażka bo w takim razie w autach bez DPF też tak musi się dziać.

cyrro512
15-01-2013, 20:27
W jakimś niewielkim stopniu na pewno ale chyba nie ma to większego znaczenia, no chyba że auto jest użytkowane tylko na bardzo krótkich odcinkach.

BoRo_26
15-01-2013, 22:21
no i mamy rozkmine hehe napewno jak sie jezdzi glownie na krotkich dystansach poki silnik jest zimny i dostaje troche wiecej paliwa to cos sie przedostaje z tej ropy do oleju... ale juz do tego to trzeba by nowy temat rozpoczac hehehe

seth
16-01-2013, 09:14
wczoraj przy napoju niegazowanym rozmawiałem z fachowcem. Ropa dostaje się do oleju w momencie kiedy przerwie się wypalanie i pozostawi auto. jednym słowem mówiąc jak ktoś nie ma kontrolki tak jak ja musi obserwować wydech czy mu nie dymi.

byrrt
16-01-2013, 09:26
wczoraj przy napoju niegazowanym rozmawiałem z fachowcem. Ropa dostaje się do oleju w momencie kiedy przerwie się wypalanie i pozostawi auto. jednym słowem mówiąc jak ktoś nie ma kontrolki tak jak ja musi obserwować wydech czy mu nie dymi.
W jakimś tam stopniu ropa dostaje się do oleju zawsze.. Tak samo jak benzyna.. Tłoki nie są idealnie szczelne a to jednak silnik wysokoprężny i zawsze tam coś się na pierścieniu przeciśnie.. Gadałem ze szwagrem - jeździ nowym Peugeotem Partnerem.. ASO Peugeot leje inny olej do aut z DPF i inny do aut bez. Silnik ten sam ale jednak DPF coś tam robi w konstrukcji..

seth
16-01-2013, 09:33
i pewnie dlatego zaleca się do silników z DPF olej 5/30
wniosek prosty należy nie przerywać wypalania to i ropa do oleju nie będzie się dostawać

BoRo_26
16-01-2013, 15:29
tak ale zeby tak bylo to trzeba wyjechac za miasto i utrzymywac stałą predkosc chyba powyzej 70km/h o ile sie nie myle. TEmu ten filtr nie sprawdza sie jesli sie jezdzi tylko po samym miescie :) a wczoraj ogladalem w tvn turbo sklad spalin z DPF i po jego wymontowaniu....
zadymienie wzrosto minimalnie ale i tak sie miescilo duzo ponizej wyznaczonej normy :) wniosek jest jeden... producenci i tak znowu nas naciagaja na wysokie koszty pozniejszej obslugi samochodu hehehe w koncu wiecej zarabiaja na serwisowaniu nowych samochodów niz na ich sprzedazy :)

seth
16-01-2013, 16:36
możesz wypalić go nawet na postoju, wystarczy nie gasić silnika. Ja miałem wycinać DPF'a ale poczekam z tym. Sporo kosztuje a nie jest to w moim przypadku aż tak uciążliwe ze względu na częste wypady za miasto

BoRo_26
16-01-2013, 16:47
na postoju? a to pierwsze slysze... no ale skoro tak sie da to okej nie powinno byc problemu... :) wyciecie i przeprogramowanie komputera to chyba ok 1500 zl kosztuje...

seth
16-01-2013, 16:52
w Białymstoku jest ktoś kto robi to w cenie niecałego tysiąca ale jak ja średnio co dwa tygodnie jadę tam to i tak mi się wypali więc sobie na razie darowałem.

BoRo_26
16-01-2013, 17:06
to u Ciebie nie powinno bys problemu wiec wiesz :)

seth
16-01-2013, 17:13
no dlatego się wstrzymałem z wywalaniem DPF'a
Oleju nie przybywa nie ubywa również choć trochę mi się poci przy odmie przy pokrywie zaworów

BoRo_26
16-01-2013, 17:30
pokaz mi fiata w ktorym silnik nie jest zapocony ;p ja swojąmaryśke tez ganiam 1-2 razy na miesiac do bialego, przynajmniej jest okazja zeby ją odmulic ;p hehe

seth
16-01-2013, 17:33
to pocenie to nie tylko domena fiata. Opel jest chyba lepszy w tym. u mnie opaska na odmie trochę mało ściska ale to pryszcz.

egon
16-01-2013, 18:47
W jakimś tam stopniu ropa dostaje się do paliwa
:roll: :roll:

Madaw
16-01-2013, 18:57
liqui moly.
Ja również zdecydowanie polecam Liqui Moly :)

byrrt
17-01-2013, 08:46
egon wiadomo - chodziło o to że ropa się do oleju dostaje ;)

marcin.b2508
18-01-2013, 00:53
pewnie dlatego zaleca się do silników z DPF olej 5/30
dokładnie i do tego niskopopiołowy np. Mobil 1 ESP 5W30, lub Castrol EDGE 5W30.