PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat punto I 1.2 8V problemy z gazem !



RafaLStyle
26-10-2011, 18:38
Więc jestem nowym użytkownikiem proszę o potraktowanie mnie na spokojnie ;) DO RZECZY ! Posiadam fiata punto I 1.2 1995 rok z gazem gaz nie jest sekwencyjny bodajże to 2 generacje dziś go kupiłem pracował idealnie na benzynie i na gazie lecz... sprzedający poinformował mnie że może sobie kichnąć i tak też właśnie się stało gdy już dojechałem do domu ! Zapalam go chodzi chwile dodałem mu gazu i BOOM ! Podnoszę maskę i widzę jak obudowa filtra powietrza jest pęknięta to nie był jej pierwszy raz bo widziałem że już to było majstrowane klejone itp. Co mi doradzacie ? Sądziłem żeby wymienić świece na lepszej firmy np NGK do tego przewody wysokiego napięcia np też NGK plus wyje*ać tą całą obudowę dać gumowe rurki i na końcu stożek... albo dać nową obudowę tylko tym razem z klapką ! Co o tym sądzicie ? Ile mnie by to uczyniło ? Właściwie wszystko zrobię sam bez mechaników ;)

miszko
26-10-2011, 18:58
Witam kolegę z Torunia ;) Co do "cofki" czyli wybuchu mieszanki w kolektorze dolotowym to wpierw od czego zacznij to wymień świece oraz kable wysokiego napięcia. Jest to podstawa.
Co do obudowy filtra, posklejaj tą co masz lub kup inną (znajdziesz sporo na aukcjach, szrotach). Czy stożek zakładać, to nie jest najlepszy pomysł. Instalacja II generacji jest dosyć wrażliwa na "zawirowania" powietrza w układzie dolotowym. Zmiana na stożek może doprowadzić do tego, że przepływ powietrza zostanie zubożony i będziesz miał tylko więcej problemów niż pożytku (np. falujące obroty, gaśnięcie silnika podczas jazdy i po wciśnięciu pedału sprzęgła.

Przy II generacji instalacji gazu jak wspomniałem trzeba pilnować zapłon. Zacznij od tego. Martwi mnie też, że poprzedni właściciel o tym wiedział i nic z tym nie zrobił. Możliwe, że sama instalacja LPG wymaga też przeglądu.

RafaLStyle
26-10-2011, 19:10
Szkoda że z tym stożkiem będą takie problemy ponieważ planuje później zwiększyć moc tego 1.2 ;/ hmmm chyba będę musiał jeździć na benzynie albo coś wykombinować... Z tym stożkiem na prawdę nie da się nic innego zrobić ? w ogóle coś da się z tym gazem zrobić może jakaś regulacja ? :)

yacub
30-10-2011, 10:00
jak to napewno druga generacja to ze stożkiem bedzie problem - jak pierwsza generacja tzn sruba :) to juz predzej :) a jak chcesz zwiekszyć moc ? stożek w tym bedzie pomagał ??

RafaLStyle
30-10-2011, 13:27
Gdzie tam stożek XD Wsadzę wkład filtru powietrza od K&N wymieni tłumik na sportowy wsadzę sportowy wałek splanuje głowicę itp ;) Nie chcę robić SWAPa itd tuning polega na dobrej zabawie chcę zobaczyć co z tego wyniknie :) Samą przyjemnością będzie wprowadzanie modyfikacji tylko... ten gaz mnie na razie dobija ;/ Pokleiłem obudowę dałem nowe świece nowe przewody wysokiego napięcia i nic ;/ jak źle chodzi tak źle chodzi... Sądzę że dam nową obudowę nowy filtr powietrza tylko że obecnie przy tej obudowie jest coś czego jej brakuje otóż brakuje jej rurki przez którą zasysał by powietrze przez jej brak mam dziwne wrażenie że zaciąga szybciej powietrze do obudowy itp na dodatek nie ma klapki na tej obudowie co doprowadza do rozwalania obudowy bo nie ma gdzie uciekać ta implozja XD

dudu$
31-10-2011, 23:03
moja rada jest taka. kup używaną kompletną puszkę od filtra powietrza. Wymień świece i kable wysokiego napięcia a następnie jedź do gazownika ( tylko dobrego!!!) na regulację Instalacji. Skoro strzela Tobie w dolot to świadczy to o tym że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną ( za dużo gazu) i tyle. Przy okazji regulacji wymień sobie filtr gazu i sprawdź czy sama instalacja jest szczelna. Poproś również gazownika żeby regulował ci mieszankę na podstawie wyniku spalin a potem sprawdził podpinając się pod komputer gazowy czy wszystko ok wyregulował. A nie wiesz ile lat i tysięcy km ma przejechany już ten reduktor ? może się też okazać że reduktor jest już stary i nie da się go wyregulować ( stwardniałe membrany przez uruchamianie lpg na zimnym silniku lub po prostu ze starości wżery na obudowie reduktora)W takim wypadku to zostaje tylko regeneracja lub wymiana na nowy. koszt u gazownika 300-400zł a jak wolisz po taniości to możesz kupić sam nowy reduktor na Alledrogo.pl sam go wymienić i pojechać tylko na regulację za 30 zł. No ale co z tym reduktorem to jest taki czarny scenariusz. na początku wymień świece kable i zrób sama regulacje lpg.

RafaLStyle
01-11-2011, 22:08
moja rada jest taka. kup używaną kompletną puszkę od filtra powietrza. Wymień świece i kable wysokiego napięcia a następnie jedź do gazownika ( tylko dobrego!!!) na regulację Instalacji. Skoro strzela Tobie w dolot to świadczy to o tym że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną ( za dużo gazu) i tyle. Przy okazji regulacji wymień sobie filtr gazu i sprawdź czy sama instalacja jest szczelna. Poproś również gazownika żeby regulował ci mieszankę na podstawie wyniku spalin a potem sprawdził podpinając się pod komputer gazowy czy wszystko ok wyregulował. A nie wiesz ile lat i tysięcy km ma przejechany już ten reduktor ? może się też okazać że reduktor jest już stary i nie da się go wyregulować ( stwardniałe membrany przez uruchamianie lpg na zimnym silniku lub po prostu ze starości wżery na obudowie reduktora)W takim wypadku to zostaje tylko regeneracja lub wymiana na nowy. koszt u gazownika 300-400zł a jak wolisz po taniości to możesz kupić sam nowy reduktor na Alledrogo.pl sam go wymienić i pojechać tylko na regulację za 30 zł. No ale co z tym reduktorem to jest taki czarny scenariusz. na początku wymień świece kable i zrób sama regulacje lpg. Jestem mechanikiem więc sobie poradziłem już sam :) Świecie przewody wymienione filterek gazy wymieniony obudowa nowa filtr powietrza nowy ;) Gaz sam wyregulowałem i już jeździ dobrze ;) Teraz tylko muszę przemyśleć sprawę jak dostarczyć mu więcej mocy... hmmm

tygry
14-01-2012, 19:37
ze stozkiem ze niby niewolno to takie gadanie tych co nawet nie mieli go w aucie, ja w swym seju mialem LPG II gen BRC, byl stozek i byl wydech zrobiony na totalny przelot czyli gieta na zamowienie rura od plecionki az po ostatni tlumik ktory kopilem w czestochowie z firmy AWG bylo glosno ale to dalo kopa autu, gosciu ktory go odemnie kupil do teraz twierdzi ze jego honda na gazie nie radzi sobie tak dobrze jak ten sej :D.

wiecej mocy ?? tzn ile ! - zmien kol. wydechowy na jakis rurowy 4-2-1 lub 4-1 i zmien wydech na przelotowy, zmien walek na ostrzejszy, rozwierc przepustnice, planowanie glowicy i lekkie kolo zamachowe i do tego najwazniesze strojenie kompa