Zobacz pełną wersję : podwieszone wtryski
damianusiek
20-10-2011, 19:52
witam wszyskich . od dluzszego czasu denerwuje mnie tzw. marchewka czyli kontrolka wtrysku:mad: . ktos mi kiedys powiedzial ze moge miec podwieszony wtrysk czy cos takiego . chcialbym sie dowiedziec co to wogole moze oznaczac , jak to usunac i wogole zrobic tak zeby bylo dobrze . czy mozna to zrobic w warunkach domowych czy koniecznie trzeba znawcy ? pozdro.
Drogi kolego, pierwsze słyszę takie sformułowanie.
Jeśli chodzi o tą kontrolkę to diagnoza poprzez podpięcie do komputera i sprawdzenie kodu błędu. Po takim zabiegu wszystko masz na tacy.
damianusiek
20-10-2011, 21:03
a jak by zastosowac jakis plyn do czyszczenia wtryskow , pomoglo by czy to trzeba rozebrac i dopiero czyscic recznie , jestem zielony w tych sprawach .
Trzeba jechać do elektromechanika, który ma program do podłączenia samochodu do komputera. PO podłączeniu będzie w stanie zdiagnozować błąd, oraz powie co go spowodowało.
Podwieszony wtrysk to wtrysk, który się nie zamyka, cały czas podaje paliwo. Mówi się też na to, że wtrysk leje.
Jak Lukq proponuje, wpierw zacznij od diagnozy komputerowej, pokaż jakie błędy wyskoczyły i daj to tutaj, coś poradzimy.
Gdyby był padnięty wtrysk pewnie byłyby też inne efekty, większe spalanie, dymek itp.. Ja tam obstawiam lambdę ale tak naprawdę to tylko gadanie bez komputera..
PodwieszonyNie słyszałem tego, ale za to zawieszony, albo jak lejący jak napisałeś, to tak.
damianusiek
21-10-2011, 20:21
sprobuje znalezc jakiegos szpeca w mojej okolicy ale to dopiero w przyszlym tygodniu . jak bede mial wyniki badan od razu wale do was z tym problemem .
Możesz je wykręcić i przesłać do Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy COMMON RAIL - BOSCH Service :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/artykul/regeneracja-naprawa-wtryskiwaczy-common-rail-bosch-service-64/)
Fachowy warsztat. Ewentualnie szukaj w okolicy warsztatu i oddaj do analizy.
A ja zadam pytanie z inne beczki.... kolega ma instalacje gazową ???
damianusiek
23-10-2011, 21:29
mam instalacje gazowa II generacji z korkiem jak w I generacji . silnik zajezdzony (tj. chodzi na 3 cylindry na pierwszym brak cisnienia a na pozostalych po 9 atmosfer) ale wtryski powinny dzialac jesli sie chce je przelozyc do nastepnego silnika , mam taki zamiar .
damianusiek
24-10-2011, 21:49
Fuck ! pojechalem dzis do magika z komputerem zeby spradzic czemu komp wywala blad i jak na zlosc zgasla jak do niego na podworek zajechalem , probowalem go przejechac i przygazowac i na gazie i na benzynie i nic sie nie dzialo . kazal przyjechac jak znowu sie zaswieci , nie zdazylem do domu dojechac znowu sie swieci wracam i 100 metrow przed celem kontrolka gasnie , niech to ! pytalem kumpli co moze powodowac takie zachowanie , kazali mi go ostro przejechac i tak tez zrobilem wczoraj no i troche pomoglo . moze wtryski mam brudne czy cos ? juz nie wiem , zglupiec z tym samochodem mozna .
To, że kontrolka zgasłą to znaczy, że problem ustąpił i komputer wygasił kontrolkę. Z tym, że błąd jest ZAPISANY w pamięci komputera.
Więc podłączcie się, powinno być widać błąd.
damianusiek
25-10-2011, 20:22
Bledy zczytane . sa nimi : czujnik biegu jałowego AC DC zwarte , sonda lambda zwarcie grunt . tak mi ten magik napisal na kartce . prosze o porade co i jak zrobic zeby wyszlo jak najtaniej , jestem tylko biednym studentem ;-(
Lambdę musisz wymienić na poczatek.
A co to takiego czujnik biegu jałowego? ;) Pierwsze słyszę.. Lambdę najpierw miernik i sprawdź napięcie jakie daje lambda.. Jak faktycznie 0V albo stoi w jednym miejscu to niestety czeka Cie wymiana. Nie kupuj podróbek - tylko oryginał..
Czujnik biegu jałowego wg. mojej wiedzy w starszych samochodach odpowiada, za dawkę paliwa
Ale pierwsze słyszę, że taki występuje w BBMach.. Gdzie jest ten czujnik i co niby mierzy?
Nie napisałem, że jest w bbm, bo też o nim nie słyszałem, chciałem napisać co oznacza ;-)
damianusiek
25-10-2011, 21:59
magig mi poradzil zeby sprawdzic na poczatek wszystkie kostki ktore sa podlaczone do przepustnicy . a lambda od jakiego samochodu moze pasowac ? na nowa mnie raczej nie stac tylko na jakas uzywana ze zlomu .
Około 100-120zł za nowa sondę (nie oryginał, zamiennik), używka oryginalna dasz 70-80zł. Nie lepiej dorzucić trochę kasy?
Właśnie problem z tym, że lambdę to radzę kupić nową oryginalną.. Sam rok temu kupiłem getz'a ale nie jestem do niej pewien i ostatnio 2 razy zdarzyło się, że ecu mi złapał błąd właśnie lambdy.. Musi być to lambda taka sama czyli właściwie nie szukaj po innych autach..
damianusiek
02-11-2011, 22:42
przepraszam za dluga moja nieobecnosc na forum ale mialem problem z netem , przez ten czas problem rozwiazany zostal przez wyczyszczenie przepustnicy z wierzchu i tych konektorow co do niej sa podpiete . byly zawalone olejem wyczyscilem marchewki nie ma ale dalej na wolnych obrotach nie chodzi .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.