PDA

Zobacz pełną wersję : Cinquecento 700 - przygotowanie do dłuższej podróży.



groszekdawid
19-10-2011, 15:10
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum oraz szczęśliwym posiadaczem CC 700. Auto jest z '95 roku. Chcę się nim wybrać w wakacje w takie 'eurotrip' 7000 kilometrów po Europie ale nie chcę korzystać z autostrad i dróg płatnych. W związku z tym rodzą się pytania w mojej głowie. Mógłby mi ktoś doradzić co powinienem sprawdzić, co wymienić, co ew może być mi potrzebne? W cienkim nie była używana benzyna od 5 lat. Tylko i wyłącznie gaz, gdyż ma dziurawy bak. Bak już kupiony, teraz tylko założyć. Auto jest w dobrym stanie, codziennie jest eksploatowane na drodze 40-50 kilometrów. I ma jeden mankament: przy wyższych obrotach włącza się ładowanie (na starym pasku tak było i na nowym też tak jest). Jakieś rady oraz sugestie? Wszystko mile widziane. :)
Dawid

byrrt
19-10-2011, 21:29
Sprawdź regulator napięcia, na dłuższą trasę nie pojechałbym autem z niepewnym łądowaniem.. A reszta to standard, wszystkie płyny sprawdź, doprowadź zasilanie paliwem do używalności (pewnie pompka Cię jeszcze czeka), ew. możesz obejrzeć auto pod spodem czy gdzieś przewody hamulcowe źle nie wyglądają..

miszko
19-10-2011, 21:54
Myślę, że przed taką trasą wymień olej w silniku i wszystkie filtry. Sprawdź olej w skrzyni. Dla pewności weź też dwie bańki z olejem (jeden do silnika, do skrzyni) i z płynami (chłodniczy, hamulcowy).
Weź komplet kluczy i śrubokrętów i jakieś drobne narzędzia jak kombinerki, mini młotek itp.

Zrób kompletny przegląd auta, sprawdź stan ogumienia (czy nie ma popękanych brzegów i stan bieżnika). Co do kontroli to jak Byrrt mówi, zapewne regulator do wymiany. Przed taką trasą to nawet się nie zastanawiaj, tylko wymień na nowy. Sprawdź też wszystkie elementy, które mogą Cię unieruchomić! Np. wybity amortyzator nie unieruchomi Cię, gorzej jedynie będzie z przyczepnością i komfortem ;) Sprawdź też hamulce, dla pewności zrobiłbym im pełny przegląd, zwłaszcza bębnów na tyle. Bo mogą się zemścić w trasie (np. zacinające się jarzmo i zapieczenie hamulców).

Sprawę z PB warto wyprostować, LPG nie jest popularne wszędzie ;)