PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.9 TD 100 - zamulony poniżej 2400 obrotów



mojogdz
18-10-2011, 18:21
Witam.
Tak jak w temacie autko nie chce ciągnąć poniżej tych obrotów na wyższych a szczególnie powyżej 3 tys. ciągnie jak opętane. Na 5 biegu przyspieszanie poniżej 2 tys. jest wręcz niemożliwe. Co może być przyczyną ?? Rano odpala normalnie, na ciepłym odpala bez problemu, obroty trzyma około 950 (czasami zdarzy się, że sam wskoczy na 1600 obrotów), na komputerze żadnych błędów. I pali około 10 l po mieście gdzie raczej nie powinien.

Możecie coś poradzić zanim udam się do mechanika ?

lukq
18-10-2011, 18:36
Było, było ...

Odłącz przepływkę i sprawdź różnice.
Jeśli to nie pomoże to sprawdź poprawność działania zaworu EGR.
Czy dymi Ci mocno, jeśli tak to na jaki kolor.

mojogdz
18-10-2011, 18:56
Właśnie o to chodzi, że nie dymi wogóle a jeżeli już to troszkę na czarno (jak to diesel).

A czy przepływomierz i EGR nie powinny wyskoczyć jako błędy na komputerze diagnostycznym ?

lukq
18-10-2011, 18:57
Przepływomierz tak, z EGR to jest różnie.

byrrt
23-10-2011, 01:11
Nie pamiętam obrotów ale znajomy w maryśce też tak ma.. Prowadziłem Marysie TD100 i zszokowało mnie to że ciągnie dopiero przy turbo czyli ok 2000obr.. a tak to padaka.. U siebie jestem przyzwyczajony że autentycznie można jechać przy obrotach 1500obr i samochód jako tako przyspiesza...

lukq
23-10-2011, 11:39
W dieslu też tak powinno być, nie dzieję się tak tylko gdy przepływomierz obiera sobie różne wartości (czyli jest uszkodzony), bądź występują problemy z egr. To oczywiście dwie . podstawowe awarie związane z przyspieszaniem.

mojogdz
02-11-2011, 15:41
Panowie wyciąłem katalizator bo był tak zapchany, że jak pojechałem do tłumikarzy to się za głowę złapali. Dynamika się troszkę poprawiła. Druga sprawa chcę zaślepić EGR ? Czy to coś da ? I po tych zabiegach w razie czego będe walczył z przepływką.

lukq
02-11-2011, 18:38
Osobiście na temat EGR'u jest bardzo dużo na forum opinii. Ja na dzień dzisiejszy mam zaślepione, poprawiła się dynamika i nie dymi.
Choć jak już zrobię regenerację (tzn. zakupie nowy, to zostawię go bez zaślepiania).
Jeśli Twój się nie zacina i pracuje prawidłowo, nie ma sensu go zaślepiać. Jeśli się zaś zawiesza i masz z nim problem, a na razie nie stać Ciebie na zakup nowego (używanego) to zaślep.
Co i jak znajdziesz na forum korzystając z opcji szukaj.

mojogdz
22-11-2011, 19:27
Zaślepiłem EGR. W sumie dużej różnicy nie widać po zaślepieniu niż przed. I nie wie czy to zbieg okoliczności czy nie ale jak przełączam stacyjkę na zapłon bez odpalenia silnika to pokazuje temperaturę wody dobrze a jak już odpalę silnik to temperatura spada jakby do zera ? Czy to możliwe, że przez zaślepienie EGR tak się dzieje ?

tobek85
24-11-2011, 12:33
Ja rok..rok czasu się męczyłem z EGR-em u siebie w 2,4 brakiem mocy zamulaniem itp... i chyba nikt tutaj nie wpadł na to a ja dopiero po roku żeby sprawdzić nie elektrozawór sam w sobie ale czy do elektrozaworu w ogóle dochodzi podcisnienie! Do elektrozaworku dochodzą dwa kable cisnieniowe. Ten jeden co idzie do samego zaworu egr sprawdź ale ten drugi od ciśnienia z pompy też sprawdź! u mnie był zapchany totalnie(nie wiem czemu) ale włożyłem kawałek czegoś twardego do przepchania przedmuchałem kompresorem wyczyściłem ten trójnik do którego wchodzą kable i działa jak należy. także sprawdź tam a z zaślepianiem to się nie masz co śpieszyć. Czyść zaworek ewentualnie weź od kogoś na podmianke,elektorzawór sprawdź tak jak pisałem i te wężyki.

lukq
26-11-2011, 15:46
Zaślepienie EGR'a nie ma wpływu na wyświetlanie temp.
Mógł zrobić się zimny lut, spróbuj lekko uderzyć ręką w deskę rozdzielczą i sprawdź czy się poprawi.

mojogdz
26-11-2011, 19:27
Z temperaturą już doszedłem. Wyczepiła się wtyczka z czujnika temp. przy silniku. Ale mimo wycięcia kata i zaślepienia EGR poniżej 2400 obe. i tak jest zamulony. Będę musiał sprawdzić jeszcze przepustnicę i przepływomierz chociaż komputer nic nie wykazał. Pali po mieście do 7,5 l.

lukq
26-11-2011, 20:39
Spalanie jak na tą porę roku ok.
Odepnij przepływomierz i sprawdź czy jest różnica. Sprawdzałeś jej poprawność podczas jazdy na wykresie?

pajej
04-01-2012, 11:59
witam podepne sie pod temat mam taki problem ze auto tez zmulone jest i w trasie pizniej 7 litrow nie da sie zejsc a w miescie ponizej 8.5 ostatnio naprawiałem zawor boster na pompie bo membranka była peknieta to pare kucy przybyło ale nadal jest troche przymulone szczegolnie ponizej 2500 obr przepływka chyba dobra bo odpinałem i zadnej roznicy egr zaslepiony i juz normalnie nie wiem gdzie szukac przyczyny ze duzo pali i zmulony pomozcie :( silnik 1,9 TD 100 kucy dodam ze przed naprawa bostera robił do setki w 18 sekund teraz to pewnie z 15 nie mierzyłem bo nie było okazji a podobno w 13 to ma sie spokojnie miescic

lukq
04-01-2012, 17:16
Jest to prosta jednostka, przyjrzałbym się jeszcze samej pompie czy nie ma wycieków, skoro resztę podzespołów wymieniełeś/sprawdziłeś/zaślepiłeś.

pajej
04-01-2012, 17:23
pompa suchutka zadnego wycieku

mojogdz
12-02-2012, 19:33
Z temperaturą już doszedłem. Wyczepiła się wtyczka z czujnika temp. przy silniku. Ale mimo wycięcia kata i zaślepienia EGR poniżej 2400 obe. i tak jest zamulony. Będę musiał sprawdzić jeszcze przepustnicę i przepływomierz chociaż komputer nic nie wykazał. Pali po mieście do 7,5 l.

panowie auto od jakiegoś czasu zaczęło jeździć dobrze. dopiero po jakimś czasie od zaślepienia egr i wycięciu kata zaczęło jeździć normalnie (ciągnie porządnie tak już od 1800 obr). proponuję każdemu takie zabiegi ponieważ katalizator i egr po tylu latach nie działają w sposób jaki powinny działać :)

lukq
13-02-2012, 18:37
Jeśli egr był czyszczony to nic nie powinno się z nim dziać. Zaczął Ci działać bo wypalił się w końcu cały syf.