Zobacz pełną wersję : problemik z odpaleniem siena 1,6 16V +Lpg
franek552
17-10-2011, 20:25
Witam,
Posiadam sienę 1.6 16v 98r z instalacją gazową. Problem z moja hienką polega na tym, że rano ciężki rozruch jest tzn silnik odpala dobrze na dotyk tylko zaraz gaśnie (mowa cały czas o benzynie), jeśli dodam odrazu więcej gazu to go dusi i gaśnie a czasem coś strzeli (Pb). Jak z lekkim gazem go odpalę to nie gaśnie dopóki nie puszcze pedału gazu. Jak się silnik rozgrzeje to wszystko śmiga. Świecie, przewody nówki, sonda również na diagnostyce komputerowej żadnych błędów i nie wiem o co może chodzić. poradzicie coś??
Czujnik temperatury silnika sprawdź miernikiem.
Kolejną rzeczą jest czujnik położenia wału.
franek552
18-10-2011, 20:50
jestem laikiem w temcie także prosiłbym o zdjęcia z zaznaczeniem gdzie to znaleźć i wytłumaczeniem jak się wpiąć oraz jak się wpiąć w alternator miernikiem by sprawdzić ładowanie akumulatora
franek552
19-10-2011, 00:38
i jakie powinny być prawidłowe wartości
Czujnik położenia wału 640-750
Czujnik temp, jest w dziale download przy jakiej temp jakie parametry.
franek552
20-10-2011, 18:55
ok czujnik temperatury sprawny a czujnik położenia wału w jaki sposób można sprawdzić?
I ciekawi mnie strzelanie w dolot na PB początkowo myślałem że może LPG nie odcina i dostaje sie naraz PB i LPG ale powaliłem swoją teorie. Dodam że na LPG śmiga wszystko jak żyleta.
Mierzysz jego rezystancję.
jak strzela w dolot to za bogata mieszanka, może jakis wtrysk leje ? albo sonda lambda szwankuje i podaje komputerowi aby podał wiecej paliwa ?
franek552
20-10-2011, 21:49
no właśnie sonda nówka i sprawdzane wartości i działa poprawnie że wtrysk leje to wątpie bo cały czas byłby problem a nie na zimnym silniku tylko za bogata mieszanka to sie mógłbym zgodzić bo wymieniałem ostatnio emulator i czytałem na elektrodzie ktoś miał podobny problem a poprostu ktoś zostawił ustawienia standardowe na emulatorze a obwód ma być ustawiony na zamknięty nw ale warto sprawdzić więc jutro rozmowa z gaziarzem w temacie :)
franek552
28-11-2011, 12:57
Witam ponownie. Po wizycie u gaziarza nic się nie poprawiło tzn. Po podpięciu pod kompa wyskakują błędy wtrysków i sondy. Po wykasowaniu błędów i odpaleniu silnika żaden nie wyskakuje dopiero wystarczy kawałek przejechać (dla testu oczywiście na samej benzynie) i spowrotem wyrzuca błędy.
Zrobiłem jeszcze jeden tescik wypiąłem emulator wtryskiwaczy i wpiąłem kable tak jak fabrycznie były montowane (oczywiście kasowanie błędów i adaptacja), ale wtedy wogóle auto nie chce odpalić. Więc albo coś przeoczyłem, albo coś nawala jakaś elektronika od wtrysków. Co wy myślicie w tym temacie?
franek552
10-02-2012, 18:41
odświeżam temat.
Mam problem z odpaleniem samochodu. Wczoraj normalnie wieczorkiem wróciłem samochodem oczywiście do garażu (zgasiłem na PB), dzisiaj sobie go chce odpalić a tu kiszka. Dokładniej kręce i kręce i kręce itd i nie chciał odpalić, wkońcu podładowałem akumulator i dalej kręciłem za którymś razem wkońcu zaskoczył, ale masakra normalnie bo dla rozrusznika to ciężki orzech do zgryzienia był. Oczywiście samochód siena 1,6 16V 98r.
Dodam, że na diagnostyce komputerowej wywala wtryskiwacze (wszystkie - ale słynna marchewka mi się nie świeci), poza tym falowanie obrotów na PB i strzały w dolot natomiast na LPG jedynie delikatne falowanie.
a co dokładnie wywala z tymi wtryskiwaczami ? u mnie lekkie falowania zaczeły sie podczas tych mrozów - ale wiem że przepustnica przymarza ;) czasami blokują sie obroty na 2k ale jak sie rozgrzeje to jest spokój ;)
franek552
11-02-2012, 14:15
falowania u mnie to wiosna, lato jesień, zima :) na zimnym silniku za małe obroty że się dusi a czasem nawet gaśnie, a jak sie rozgrzeje to tak do 2k trzyma (oczywiście mówie o PB). Nie pamiętam szczerze co dokładniej bo z miesiąc temu byłem ale jakis obwód ...wtrzyskiwacza (własnie coś w tych kropkach jeszcze było ale nie pamiętam.
Dodam, że dla testu przepiąłem wtyczki, aby sygnał nie przechodził przez emulator wtryskiwaczy (montowane przy zakładaniu LPG) i wtedy wgl nie odpala na PB. A powinien bo wkońcu jak pominąłem ten emulator to instalacja została spięta jak fabrycznie...
franek552
12-02-2012, 14:04
I takie malutkie pytanie, z którego czujnika temperatury komputer korzysta, a który jest podpięty pod "zegar"?
Jeśli nie masz innego wkręconego w blok silnika to z tego samego.
franek552
14-02-2012, 00:05
są bodajże 2 czujniki jeden w chłodnicy, a drugi chyba w termostacie. Z którego korzysta komputer? , albo czemu służy czujnik temperatury wkręcony w chłodnice
są termostaty które mają dwa czujnik i są z pojedynczym - najłątwieszy sposób aby sprawdzic to odpiąćwtyczne z czujnika w termostacie i juz bedziesz wiedział czy wskazóka sie podnosi czy nie :)
franek552
25-02-2012, 01:49
Mam pytanko, żeby nie zakładać nowego tematu zapytam się tutaj, gdyby puściła uszczelka głowicy, albo głowica była uszkodzona to kompresja będzie mniejsza?
Przy uszkodzeniu głowicy kompresja na poszczególnych garach, może być nawet zerowa(np. urwany lub pogięty zawór, wydmuchana uszczelka)
kompresja będzie mniejsza?
Tak, będzie mniejsza.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.