Zobacz pełną wersję : wymiana skrzyni biegów i silnika w sejto SX 899ccm
Witam wszystkich,
Mam tytuowe Seicento, czeka mnie teraz wymiana skrzyni biegów, ponieważ zaczeły się ścierać łożyska w przekładni i towarzyszy temu tymczasem głośne wycie i buczenie przy prędkości 80-110km/h, ale tak sobie pomyślałem czy można zamontować silnik 1108ccm do fiata SX, chociaż jego przód jest w stosunku do fiata SX z 1108ccm krótszy o 13mm, bo z SX 900ccm ma długość od osi przedniej do przodu zderzaka 619mm, natomiast SX z 1108ccm ma odpowiednio 632mm, przy tym można zamontować tą samą skrzynię biegów C.526.5 zarówno w jednym i drugim mlodelu w wersji SX, więc jak ma się do tego montaż silnika mocniejszego i dopasowanie istniejącego osprzętu z wersji SX z 900ccm do tegoż mocniejszego silnika 1108ccm, pozatym chodzi o taką rzecz jak fakt, ze 899ccm jest w wersji SPI, natomiast 1108ccm jest w wersji MPI, do tego dochodzi kwesti akompatybilności układu smarowania, chłodzenia i elektryki ze słabszej wersji 899ccm do wersji mocniejszej 1108ccm, proszę o pradę, czy warto ponosić dodatkowe koszty, aby uzyskać te dodatkowe 15KM, bo mój silnik 899ccm pracuje OK i tylko skrzynię biegów trzeba wymienić.
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź
Dużo rzeźby będzie Ciebie czekać, ale jest to wykonalne, oczywiście przy sporym nakładzie pieniędzy.
Z tego wszystkie rozumiem tak. Masz padającą skrzynię i chcesz przy okazji motor 899ccm SPI zamienić na wersję 1108ccm MPI.
Tak duże przeróbki w takim aucie są już nieopłacalne zważywszy na koszt. ECU do silnika również będziesz musiał wymienić gdyż są inne. Punkty mocowań silnik są takie same.
Z mojej wiedzy półosie, układ hamulcowy jest wspólny więc tutaj nie musisz się martwić o zmiany.
hej,
miszko - masz rację, muszę wymienić skrzynię, bo zaczynają się wycierać łożyska i strasznie wyje samochód przy rozpędzaniu auta
z tym silnikiem to raczej sobie odpuszczę, bo miałem nadzieję, że osprzęt od starego silnika 899ccm da się wykorzystać, ale okazuje się to niemożliwe,
jestem wam wdzięczny za rady i mam kolejne 2 pytania:
- czy są jakieś sposoby, aby ocenić skrzynię biegów podczas jej kupna jeszcze przed montażem, by nie kupić przysłowiowego "kota w worku"?
- skąd mogę odczytać wiadomość, jaki typ skrzyni jest w moim aucie?
(w książce "Fiat Seicento" WKŁ 2010 J. Zembowicz pisze, iż do silnika 899ccm montuje się skrzynkę przekładniową C.526.5,
ale mechanik mi powiedział, że Fiat podobno montowal też do tego silnika skrzynkę przekładniową C.514.5, która była przeznaczona do silnika 1108ccm,
więc przed kupnem używanej skrzyni biegów - oczywiście w dobrym stanie - mam wiedzieć jakiej mam szukać, bo inaczej nie da się jej zamontować).
Czekam na wasze opinie,
dziękuję i pozdrawiam :rolleyes:
W 899ccm montowano tylko skrzynie biegów z oznaczeniami C.526.5.10
Przełożenia dla C.526.5.10:
I 3,909
II 2,050
III 1,344
IV 0,977
V 0,837
Wsteczny 3,727
Przełożenie przekładni głównej 4,071 (57/14)
Ale w ciut zmodyfikowanej wersji skrzynia ta była też montowana w 1108ccm i była oznaczona ona jako C.526.5.10.06
Przełożenia skrzyni:
I 3,909
II 2,050
III 1,344
IV 0,977
V 0,837
Wsteczny 3,727
Przełożenie przekładni głównej 3,562 (57/16)
Za to w 1108ccm montowali też skrzynię biegów o oznaczeniu C.514.5 (1108ccm, Seicento) oraz w modelu Sporting C.514.5.13.
Seicento 1108ccm skrzynia biegów C.514.5
I 3,909
II 2,158
III 1,345
IV 0,974
V 0,766
Wsteczny 3,818
Przełożenie przekładni głównej 3,562 (57/16)
Seicento Sporting skrzynia biegów C.514.5.13
I 3,909
II 2,158
III 1,480
IV 1,121
V 0,829
Wsteczny 3,818
Przełożenie przekładni głównej 3,867 (58/15)
Tak więc w modelach SC 1.1 były dwa rodzaje skrzyń: C.526.5.10.06 oraz C.514.5
W SC Sporting była to skrzynia C.514.5.13.
W 899 (SC 900) był tylko jeden rodzaj skrzyni biegów C.526.5.10 i takiej musisz szukać.
hej,
miszko, jeśli dobrze Cię rozumiem to nie ma żadnej informacji na skrzynce przekładniowej - którą bym kupował - że to jest właśnie model C.526.5.10.,
czy i gdzie jest jakiś wygrawerowany numer albo przymocowana blaszka z numerem, aby móc mieć pewność, że to jest ta właściwa?
bedę wdzięczny również za odpowiedź na pytanie - czy są jakieś sposoby, aby ocenić skrzynię biegów podczas jej kupna jeszcze przed montażem, by nie kupić przysłowiowego "kota w worku"?
mam na oku następujące skrzynki przekładniowe:
Fiat seicento 0,9 skrzynia biegów (1825336009) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiat-seicento-0-9-skrzynia-biegow-i1825336009.html#gallery)
skrzynia biegów fiat seicento 900 igła (1831614976) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-fiat-seicento-900-igla-i1831614976.html#gallery)
SKRZYNIA BIEGÓW FIAT SEICENTO 900-KA (1867887231) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-fiat-seicento-900-ka-i1867887231.html#gallery)
pozdrawiam
Na skrzyni powienien być numer seryjny.
Co do swapa, sejki wszystkie mają te same mocowania na silniki. Nie ważne jaki silnik. Na 1.1 nie zmieniaj, bedziesz załowa po 2 miechach. Za podobna cene kupisz 1.2 z punto. Tyle że tu już MPI. Bo jakbyś zmieniał jednak na 1.1 to kup SPI, mniej dłubania.
Kupujesz silnik, skrzynie, łapy, półosie, kompa bez imo i zakłądasz. Masz 9-setke wiec instalacje zostaje, jedynie małe zmiany tam będa.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.