PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.9 JTD 2000 prośba o opinię



ultramode
13-10-2011, 23:37
To mój pierwszy post tutaj, zatem witam wszystkich.

Mam gorącą prośbę. Marzy mi się Bravka, niestety jestem laikiem w tej kwestii. W oko wpadł mi ten oto egzemplarz:

Fiat Brava 1.9 JTD SALON POLSKA WARSZAWA, 2001r., 1910cm3, 105 KM - otomoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-brava-1-9-jtd-salon-polska-warszawa-C20903017.html)

Ponieważ jestem jeszcze przed wizytą w komisie, a zdaję sobie sprawę, że na tym forum są ludzie naprawdę znający się na temacie, prosiłbym o poradę. Czy jest może coś, co na pierwszy rzut oka jest nie tak. Cena jest dosyć niska, i stąd moje obawy.

Z góry dziękuje :)

lukq
14-10-2011, 11:13
Zastanawiające jest co jest z tą klimatyzajcą, bo tak naprawdę może się okazać, że sprężarka padła, bądź przewód jest nieszczelny i czynnik ucieka. Wydaje mi się, ze maska była malowana, a jak nie ona to na pewno atrapa. Mogła to być po prostu mała renowacja, bądź poprawa lakiernicza.
Moja rada, jak zawsze radzę, do serwisu ASO bądź na duża stację diagnostyczną i tam się wszystkiego dowiemy, ASO kosztuje jakieś 200-250 zł, ale zbadają wszystko, łącznie z diagnozą komputerową i miernikami lakieru, przez zawieszenie i kończąc na stanie ogólnym

miszko
14-10-2011, 11:20
Po zdjęciach - prezentacja ok. Jednak dużo jest zdjęć samej karoserii, a środka tylko jedno. Mógł się pokusić o zdjęcia silnika.
Martwi mnie pewien mały szczegół. Każą zadzwonić, aby potwierdzić ;) Taki mały wytrych, mogą w tym czasie iść odpalić autko tak chociaż na chwilkę. Ty przyjedziesz i już ciut rozgrzany silnik zdecydowanie ładniej odpali niż zimny. Silnik to 1.9 JTD o stałej geometrii łopatek (wskazuje na to 105CV).

Klimatyzacja (przypisek - gaz do uzupełnienia) wskazuje, że o klimatyzacji nie masz już co marzyć ;) Zapewne po napełnieniu gaz będzie gdzieś uciekać, albo inny problem trapi układ klimatyzacji (np. nieszczelna lub uszkodzona sprężarka).

Daleko nie masz, gdyż jesteś z Warszawy, a auto też tam stoi. Najlepiej podjedź do komisu niezapowiedziany i wpierw samemu obejrzyj auto.
Gdy już będziesz zwróć szczególną uwagę na silnik, czy nie ma gdzieś wycieków, sprawdź sprzęgło (puszczaj powoli sprzęgło i zobacz czy rusza płynnie czy szarpie), sprawdź jak pracują biegi, sprawdź elektrykę oraz przejedź się i posłuchaj czy coś stuka. Przyjrzyj się też kontrolkom na desce, czy gasną w odpowiednim czasie.

Najważniejszy jest też pierwsze odpalenie (dlatego jedź niezapowiedziany), zobaczysz wtedy, chociaż tak z grubsza czy są problemy z porannym odpaleniem. Najlepiej jedź z samego rana, gdyż noce są już mroźne (dzisiaj o mało co w swoim aucie nie skrobałem szyby).

byrrt
14-10-2011, 12:38
dzisiaj o mało co w swoim aucie nie skrobałem szyby
Ja już dziś niestety musiałem i to w centrum!!! :/

Zderzak w tej Bravie wg. mnie był malowany - odłazi z niego farba co świadczy o złym położeniu lakieru. Nie jestem też przekonany czy szczelina między przednim nadkolem a drzwiami nie jest za duża - w stosunku do szczelin między drzwiami oraz drzwiami a tylnym nadkolem jest po prostu większa. Na tylnej klapie coś widać - pewnie ubytki lakiernicze ale skąd.. Warto się przyjrzeć. Nie ma też zatyczki gniazda ucha holowniczego z tyłu. Na tym zdjęciu z ukosu tyłu widać tak jakby była klapa trochę ugięta koło zderzaka ale może takie zdjęcie po prostu. W środku nie ma zaślepek imbusów trzymających listwę z przełącznikami halogenów - ktoś coś kombinował?
Klima jest automatyczna więc możesz zrobić auto-diagnostykę klimy i sprawdzić kod błędu.. Jak znajdziesz na forum. Mocno zniszczona wg. mnie rączka od zamykania drzwi..
Pozdrawiam

ultramode
15-10-2011, 15:56
Już jestem po oględzinach. Kolega zajmujący się blacharką ocenił, że przód był mocno bity, tył z lewej strony też. Szyba przednia i boczna dużo młodsze od samochodu. Generalnie nawet nie odpalaliśmy.

Dzięki serdeczne za cenne porady i pomoc :)