PDA

Zobacz pełną wersję : Gdzie znajduje się sterownik silinika marea 1,8



murcin
13-10-2011, 22:04
witam
może prymitywne pytanie ale przeszukałem forum i nie znalazłem (pewnie źle wpisuję słowo wyszukiwane), pytanie brzmi gdzie znajduje się sterownik silnika?
potrzebuję się dowiedzieć żeby dopasować kabelek do samochodu.

lukq
14-10-2011, 10:03
Kabelek do diagnozy samochodowej? jest specjalny temat poświęcony temu. Jeśli chodzi o podłączenie to napisz jeszcze który masz rok, bo w starszych do 2000 r były pod maską przy prawym kielichu złącze 3 pin, jeśli po 2000 roku to masz ODBII pod gniazdem bezpieczników z lewej strony koło kierowcy.

byrrt
14-10-2011, 10:06
Sterownik silnika (ECU) umiejscowiony jest wewnątrz auta nad prawą stopą pasażera (pod schowkiem). Wystarczy się schylić i widać taką osłonę plastikową na 2 nakrętki. ;) FiatEcuScan od pewnego czasu obsługuje już motory 1.8 :)

murcin
14-10-2011, 18:17
właśnie chodzi mi żeby odczytać jaki mam sterownik, samochód roku 2001, nie mam gniazda diagnostycznego tam gdzie bezpieczniki, za to jest wtyczka 3pinowa przy kolumnie gdzie wchodzą 2 przewody, a sterownika nie znalazłem pod schowkiem, schylałem się, zdjąłem listwę progową, i odchylałem dywanik i go brak, widać tylko wentylator...

byrrt
14-10-2011, 18:42
Kurde nie możliwe - musi tam być ;) Trochę mnie dziwi bo 2001 rocznik to już na pewno po FL (mój jest nawet po FL ale jeszcze CF2 więc silnik mam przed EOBDII) a Ty masz jeszcze 3 pinowe złącze? Nie ważne.. Nie sądzę abyś miał ECU umiejscowione inaczej niż ja. ECU jest pod takim plastikiem, wentylator jest bliżej tunelu - bliżej kierowcy. ECU powinno być jakby między drzwiami a Tym wentylatorem. Taka obudowana plastikiem puszka, ściągniesz plastik to dostaniesz się do ECU.. No chyba, że pod maską były w tych rocznikach ale aż mi się wierzyć nie chce..

lukq
14-10-2011, 21:25
Jeśli nie masz pod schowkiem to na ścianie grodziowej powinien być, choć auto z 2001 r musi mieć obdII, zobacz pod bezpiecznikami, czy nie masz czarnej zaślepki prostokątnej, pod nią powinno być gniazdo OBDII.
Zrób zdjęcie tych przewodów 3 pinowych co masz bo mi się wierzyć nie chce.

qolejowy
14-10-2011, 23:26
Tak jak pisze kolega Byrrt, powinien być przy prawej nodze pasażera.
1403

murcin
17-10-2011, 21:15
zdjęcia wtyczek na kolumnie
1425
oraz zdjęcia co mam pod schowkiem od strony pasażera
1426142714281429

samochód jest z 2001 roku, co najciekawsze dostałem stronę gdzie mogę sprawdzić auto po numerze VIN i tam widnieje że samochód jest z września 2000, ale to nie zmienia faktu że powinno być ODBII, a sterownika silnika jak nie ma tak nie ma.....

byrrt
17-10-2011, 21:24
Jutro jak nie zapomnę zrobię Ci fotkę sterownika u mnie. Te złącze które uwieczniłeś na fotce najprawdopodobniej jest złączem diagnostycznym od ABS. Od silnika jeżeli już to jest na lewym kielichu patrząc na wprost otwartego silnika. Ja też mam rok produkcji grudzień 98 a w papierach mam 99.. Nie wiem jak to dokładnie było ale 1.8 nigdy z OBDII nie widziałem, jeżeli był to było ich stosunkowo mało i wyszedł późno.. Może faktycznie masz przed OBD I

miszko
17-10-2011, 22:12
samochód jest z 2001 roku, co najciekawsze dostałem stronę gdzie mogę sprawdzić auto po numerze VIN
Wejdź na http://eper.fiatklubpolska.pl wybierz FIAT, wpisz VIN po prawej i dowiesz się dokładnie u sprawdzonego źródła z którego okresu jest Twoje auto. Będziesz tam też miał miesiąc jego produkcji.

murcin
17-10-2011, 22:26
1Q - MAREA BZ GAMMA'99 (1999-2002)
185.633.1.0 - SW 1747 MPI CF2 ELX
Engine: 2023731 Vehicle: 00317802 Prod. date: 25/9/2000

no i akurat te dane mi nie są zaskoczeniem, wrzesień 2000.

lukq
18-10-2011, 15:36
Na pierwszym zdjęciu jest zdjęcie diagnostyczne do ABS'u, centralkę pewnie masz pod maską na ścianie grodziowej pośrodku,
a kabel diagnostyczny silnika też 3-pin na prawym kielichu (lewym stojąć przed autem). Tak jak i inni wcześniej pisali.
Pierwszą rejestrację może masz 2001 ;-) a samochód jest z 2000. Moja mariola jest z listopada 2001, a rejestracja pierwsza była '02

murcin
18-10-2011, 23:26
no i porobiłem trochę więcej zdjęć, ze względu na to że puszczam instalację audio wyjąłem schowek i trochę zdjęć gdzie nie widać centralki.
14331434

no a tutaj mam prawą kolumnę (lewą jak się patrzy) gdzie również nie widzę złącza diagnostycznego.
1435

znalazłem na środku pod maską takie coś co może wyglądać jak centralka
14361437
lub ewentualnie od strony kierowcy również pod maską pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego pod skrzynką z bezpiecznikami
14381439

no i dalej szukam odpowiedzi.....

byrrt
19-10-2011, 07:20
Te 4 i 5 zdjęcie to centralka wtrysku Hitachi MPI - to jest to czego szukasz.. Ale naprawdę nie mam zielonego pojęcia czemu mimo tego, że obydwoje mamy CF2 Ty masz centralkę przy silniku ja koło schowka.. Zawsze słyszałem, że 1.8 mają centralkę w środku.. Złącza hmm no szukaj gdzieś.. Obstawiam mimo wszystko że jest gdzieś między prawym kielichem a centralką wtrysku.. Albo gdzieś przy niej.. Musi tam gdzieś być - cudów nie ma.. Możesz też skorzystać z tego ePer'a trochę bardziej i zobaczyć czy nie znajdziesz tego na rysunkach poglądowych..

---------- Post dodany o 07:20 ---------- Poprzedni post dodany był o 07:19 ----------

A te 2 ostatnie zdjęcia to centralka ABS oczywiście.. ;)

murcin
19-10-2011, 09:45
no to jeden problem się rozwiązał, dlaczego masz inaczej to akurat proste - masz bravo, ja marea, te samochody trochę inaczej były w późniejszym czasie składane,
w takim razie jeszcze pozostaje temat dobrania kabelka do tego i znalezienia gniazda, ale to już pytanie poszło do VIAKENa:)

lukq
20-10-2011, 13:01
Pierwsze zdjęcie żółty kabel to poduchy.
Złącza od komputera szukaj przy tym kilichu co masz zrobione zdjęcie (lewym stojąc przed) powinien mieć zaślepkę na końcu, a jak zdejmiesz ją to będzie żółta.

murcin
24-10-2011, 17:46
no więc już mniej więcej mam rozeznanie,
gniazdo diagnostyczne znajduje się na lewym kielichu (strona kierowcy)
1515
ta wtyczka bliżej kolumny, udało mi się połączyć jednak o dziwo nie ma żadnego błędu, oraz nie mogę znaleźć faktycznej wartości przebiegu wg body komputera,
kolejny temat to nie mogę się połączyć z ABS (bo rozumiem że to ta druga wtyczka) gdzie muszę zdiagnozować problem zapalającej się kontroli ABS oraz hamulca (raz na jakiś czas i gaśnie po zgaszeniu auta), oraz nie mogę połączyć się z AIRBAG (klikając na każdy sterownik) i tu również muszę zdiagnozować problem, co jakiś czas po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka AIRBAG gdzie po zgaszeniu czasem zapali się (błąd) jednak nie ma reguły na to....
jakieś sugestie i rozwiązania?

lukq
24-10-2011, 18:17
Jeśli chodzi o ABS to masz pewnie to co ja, to powinno pomóc. Reaktywacja Centralki ABS LUCAS EBC 430 - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/92)Poduchy, łączysz się przez wtyk w schowku?

Pierwszy raz widzę w tym miejscu podłączenie ECU.

murcin
24-10-2011, 18:24
tak poduchy podłączam przy schowku 3pinowa wtyczka w przewodzie w żółtej koszulce.
ja też się dziwię powoli coraz bardziej temu autu, mam go nie całe 2 tygodnie, rok 2001 i nie ma OBDII.... no ale widać tak ma być...

lukq
24-10-2011, 18:29
Trochę to dziwne, bo w 2001 roku było OBDII.
Czy bierzesz żeby wykrył sterownik?
Jeśli masz 2001r to centralkę od ABS masz tą samą co ja, więc taką z listy wybierz

murcin
24-10-2011, 19:04
nie, ręcznie wybierałem każdy ze sterowników, łącze się dokładnie wybierając model
MAREA 99 115 16V, oczywiście to do ECU, mój ma datę produkcji 2001, jednak zagłębiając się doszedłem złożona została we wrześniu 2000. - co nie zmienia faktu że powinno być jednak OBDII

byrrt
24-10-2011, 22:52
Poduchy z tego co wiem FES wykrywa wszystkie w BBMach więc dziwne.. Jeżeli świruje Tobie ta kontrolka to może być tak, że np. już mam zalaną (przez płyn chłodniczy z cieknącej nagrzewnicy) i po prostu jest do wymiany. Spr przeszukać magistrale - może znajdzie jakiś inny ECU..

murcin
29-10-2011, 17:18
ma ktoś może jakiś pomysł jak się mogę podłączyć pod AIRBAG oraz ABS?
pod wtyczkę od poduszek podpinam się i wybieram wszystkie możliwe sterowniki i nie da rady,
podobnie pod ABS nie wiem czy dobrą wtyczką się podłączam - ta obok wtyczki od ECU (pod puszką bezpieczników niema żadnej) i też nic.
z ECU się łącze już normalnie na wtyczce przy kolumnie po stronie kierowcy.

byrrt
29-10-2011, 22:28
Jeżeli jest tak jak mówisz nie wykluczałbym uszkodzenia.. Lampki od ABS i AirBagów gasną?

murcin
29-10-2011, 23:03
z abs prawdopodobnie jest jak pisali nie jedni, przekaźnik, kontrola ABS oraz ręcznego czasem się zapala... podczas jazdy i chyba w momencie najechania na dziurę lub coś, po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu jest ok.
z kontrolgą airbag jest tak że zapala się przy rozruchu i gaśnie i czasem zapala się znów czasem nie, bez żadnych anomalii, nie wiadomo dlaczego

byrrt
30-10-2011, 00:42
A więc wg. mojej wiedzy to gdy masz uszkodzony ABS (przekażnik) to zapala się tylko i wyłącznie lampka od ABS. Obie lampki (tj. ABS i hamulca ręcznego) oznaczają uszkodzenie EBD tylko nie do końca wiem gdzie szukać przyczyny bo niby system jest elektroniczny ale o żadnej centralce nie wiem..
Natomiast jeżeli chodzi o kontrolkę AirBag to też nie mam dobrych wieści bo w pale mi się nie mieści aby kontrolka mogła się czasem zapalać czasem nie itp.. Jeżeli ECU zarejestruje jakiś błąd to kontrolka do czasu jego wykasowania musi się palić koniec kropka.. Jeżeli są takie cuda to chyba już nawet wspominałem radziłbym wykręcić centralkę od jasiów (na początku tunelu, pod popielniczką) i zobaczyć czy nie jest już zalana płynem z nagrzewnicy.. FES łączy się ze wszystkimi ABS'ami i AIRBAGami w BBM'ach i jeżeli łączysz się bezproblemowo z ECU silnika to wykluczam uszkodzenie samego kabla...

qolejowy
30-10-2011, 11:38
z kontrolgą airbag jest tak że zapala się przy rozruchu i gaśnie i czasem zapala się znów czasem nie, bez żadnych anomalii, nie wiadomo dlaczego Może masz jakiś zimny lut na płycie zegarów?

murcin
30-10-2011, 12:30
mało prawdopodobne ponieważ jak kupiłem auto to właśnie kontrolka w ogóle nie świeciła, więc wymieniłem wszystkie diody jakie tam są i zaczęła świecić jednak tak jak opisałem wyżej.

qolejowy
30-10-2011, 12:57
ponieważ jak kupiłem auto to właśnie kontrolka w ogóle nie świeciła, więc wymieniłem wszystkie diody jakie tam są i zaczęła świecić jednak tak jak opisałem wyżej.
No to jest prawie tak samo jak u mnie z tym że po wymianie diody dalej nie świeci, a jak podepnę jakiś inny licznik to kontrolka zachowuje się tak jak powinna.
Z tego wynika że coś u mnie na płycie nie łączy. Może i u Ciebie też tak się dzieje. Też myślałem że coś nie halo jest z centralką i żeby to wykluczyć pojechałem na szrot i na próbę podłączyłem inny licznik.

murcin
30-10-2011, 13:24
u Ciebie jak nie świeci to prawdopodobnie podłączyłeś diodę odwrotnie, dioda trzeba podpiąć odpowiednią polaryzacją, odwróć i powinno być ok.
u mnie dioda się zachowuję prawidłowo, tylko raz zapala i gaśnie czyli wszystko ok a drugi raz zapali zgaśnie i znów zapala (jakiś błąd)
a odnoście abs to jest w downloadzie regeneracja centralki i tam jest napisane
"PoniŜsze wypociny polecam tym którzy mają dość zapalających się kontrolek ABS i Ham Ręcznego te
dwie kontrolki sygnalizują błąd EBD Electronic Brakeforce Distribution"
wiec to akurat ten przekaźnik :)

lukq
30-10-2011, 13:27
A więc wg. mojej wiedzy to gdy masz uszkodzony ABS (przekażnik) to zapala się tylko i wyłącznie lampka od ABS. Obie lampki (tj. ABS i hamulca ręcznego) oznaczają uszkodzenie EBD tylko nie do końca wiem gdzie szukać przyczyny bo niby system jest elektroniczny ale o żadnej centralce nie wiem..
Pisałem wcześniej co jest przyczyną, trzeba wymienić przekaźnik w centralce ABS'u, dodałem nawet manuala.
Można pokusić się o zakup nowej (używanej), którą ciężko dostać.
Jeśli chodzi o AB, to trzeba spr, jak pisał kolega byrrt​

murcin
30-10-2011, 13:35
szukam twórcy manuala reaktywacji centralki ponieważ znalazłem jedną nieścisłość... :)

lukq
30-10-2011, 14:15
Tak jak pisałem Tobie na PW, tylko zastanawia mnie co spowodowało wtedy, że system zaczął działać no i kontrolka się nie świeciła. Zrobił to na jakieś obejście?

murcin
30-10-2011, 14:20
praktycznie może być tak że zadziałanie przekaźnik zadziałany na chwilkę powoduje wykrycie błędu przez co zapala się kontrolka, praktycznie z mojej analizy przekaźnik nie zostanie wysterowany z powodu braku jednej nóżki co za tym idzie błąd nie wystąpi (nawet jeżeli wystąpi to przekaźnik nie ma jak zadziałać i nas o tym nie poinformuje...

qolejowy
30-10-2011, 14:26
u Ciebie jak nie świeci to prawdopodobnie podłączyłeś diodę odwrotnie, dioda trzeba podpiąć odpowiednią polaryzacją, odwróć i powinno być ok. Diodę wziąłem z drugiego licznika w którym wszystko działało, i podłączona tak samo, więc to nie wina źle podłączonej diody.

byrrt
30-10-2011, 19:37
Lukq ale wiesz czego ja nie rozumiem? Przecież BBMy nie wszystkie miały ABS a chyba wszystkie miały EBD prawda? Jeżeli tak to jak za awarię EBD może odpowiadać centralka ABS? Gdyby nawet dioda w liczniku przerywała to powinna to wykryć centralka od Jaśków i zapalić lampkę na stałe..

lukq
30-10-2011, 20:00
Lukq ale wiesz czego ja nie rozumiem? Przecież BBMy nie wszystkie miały ABS a chyba wszystkie miały EBD prawda? Jeżeli tak to jak za awarię EBD może odpowiadać centralka ABS?
Właśnie z tym EBD to tak do końca pewny nie jestem, mój ojciec w starym barviszonie z tego co wiem to nie ma.
Ja osobiście muszę to skonsultować z elektrykiem-elektronikiem samochodowym, bo właśnie nie wiem jak to jest z tym przekaźnikiem. Jeśli faktycznie będzie działać to wymienię u siebie.

qolejowy
30-10-2011, 20:41
EBD jest dodatkiem do ABS i bez niego nie występuje, chyba

byrrt
30-10-2011, 21:04
Kurde no właściwie nigdzie tego na 100% nie znalazłem ale faktycznie może i tak być..