PDA

Zobacz pełną wersję : Problemik z silnikiem 1.2 16V PI 99r. - za szybko schodzi ze ssania



Verchi
05-10-2011, 13:14
Witajcie.

Jestem tu nowy - mam seja z silnikiem z PI 1.2 16V 86KM 99r. Wszystko byłoby ładnie pięknie, ale autko ma jedną bolączkę... Gdy odpalam auto na zimnym silniku (z rana) to standardowo auto wskakuje na ssanie na kilka sekund po czym (wg mnie) zbyt szybko z niego schodzi i obroty zaczynają skakać do ok 500RPM i w górę i znów w dół, powodując, że silnik sie dławi i gaśnie po chwili. Jak potrzymam go na lekkim gazie kilka chwil, aż złapie ok 65-70* to wszystko się stabilizuje i trzyma ładnie obroty, jak powinien.

Czy to uszkoszony czujnik temp? Czy co to może być?

Pomocy :P

miszko
05-10-2011, 23:20
A poza tym innych objawów nie ma? Jak się rozgrzeje to trzyma obroty, nie falują one? Tak więc postawiłbym na czujnik temperatury. Ewentualnie silniczek krokowy źle pracuje, ale jeżeli by źle on pracował to generalnie nawet po rozgrzaniu miałbyś problemy z falującymi obrotami. Punto MK1 ma OBDI. Możesz Euroscanem przeskanować lub Examinerem, to powinno Ci znacznie przybliżyć Twój problemy (powinieneś widzieć odczyty z czujników i ewentualnie zapisane błędy).
Czujnik temperatury możesz sprawdzić sam, poszukaj w download WTS i na podstawie tego zmierz swój.

Verchi
06-10-2011, 15:21
Swego czasu miałem problem typu: spokojnie jadąc było OK, ale jak zaczynałem brzydko mówiąc "pałować" to waliło mi checka i auto przerywało. Podpięcie do kompa pokazało masę błędów:

http://img819.imageshack.us/img819/421/16v1w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/16v1w.jpg/)

http://img233.imageshack.us/img233/6985/16v2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/16v2.jpg/)

Wymieniłem cewkę i kable i sej ożył, ale co dziwne coś jest chyba nadal nie tak z krokowcem, bo wtedy jak go mierzyłem miernikiem to były jakieś przerwy sygnałach na kablu. Raz na jednym był +, potem - potem nic... myślałem że to przerwa w kablu, jakieś zerwanie, ale to bez opcji raczej. Podejrzewam, że może komp się wali .. mam zdjęte immo. Wiązka silnika przerobiona z 900tkowej na 16V.

Teraz też wypadaloby ECU Scanem przejechać i zobaczyć jakie ma błędy, bo tych powyższych nie da się skasować mimo, że auto zapierdziela do odcinki nawet na 5 biegu :p

tylko to głupie gaśnięcie na zimnym..