Zobacz pełną wersję : Palio Weekend 99 rok LPG , Silnik stracił moc
Witam
Z góry piszę że jestem laikiem jeśli chodzi o samochody
Trochę od ponad miesiąca jestem posiadaczem Fiata Palio, autko sprawuje się nieźle. Prawie miesiąc temu jechałem na autostradzie i bez problemu wyciągał 150(i miał jeszcze zapas mocy), przy czym był zapakowany(4 osoby + graty). Dzisiaj jechałem i dobił do 120 przy obrotach 3,5 K i więcej po prostu nie chciał. A w aucie byłem sam, bez dodatkowego obciążenia.
Jak go kupiłem to świeciła mi się kontrolka od wtrysku
http://images24.fotosik.pl/280/fc3c8fd1dbe478c5m.jpg
Początkowo dostałem informację że to od wtrysku na benzynę, no i takie odczucie miałem bo na benzynie mocy brak w ogóle.
Aktualnie się nie świeci.
Co wymieniłem jakiś czas temu to tylni tłumik, w środkowym mam rurę do pospawania, ale tak reszta wydaje się ok.
Przez ten miesiąc co go mam to zrobiłem około 3-4 tysięcy kilometrów.
Proszę, poradźcie co mogę zrobić z tym problemem
kolego nawet nie wiemy jakis silnik tam masz, jaki gaz ? kiedy były wymieniane filtry gazowe ? moim skromnym zdaniem to zapewne sprawdzenie świec, kabli, sonda lambda i regulacja gazu ( zależy jaka instalacja)
Jest to silnik 1,6
v16
Na papierach pisze tak:
Reduktor 679Se
Elektrozawór gazu 3g
Dystrybutor TEC99
Co też mój kolega ostatnio zauważył to na 2 biegu przy 2,5-3,5 tysiącach obrotów ma lekkie skoki.
Według sprzedającego świece i przewody, oraz filtr paliwa i oleju zostały niedawno wymienione.
Sprawdź cewkę zapłonową..
sprzedający zawsze dużo mówi - szczególnie tego co nie widac - cewki swoją drogą może sprawdzić, a co do spadku mocy to sprawdziłbym cały układ dolotowy - czy nie łapie gdzieś lewego powietrza i ma nieodpowiednią mieszanke, nie miałes jakiegoś wystrzału ? co do braku mocy na benzynie to prawdopodobnie rozjechały sie mapki wtrysków dlatego takie jaja sie dzieją
Przede wszystkim to na kompa sprawdzić czemu się kontrolka wtrysków paliła.. Od tego bym zaczął..
To nie jest tylko od wtrysku paliwa. To kontrolka sygnalizująca awarię w systemie wtryskowym a także z każdym czujnikiem związanym z ECU. Nie ma znaczenia czy jeździ na gazie czy na benzynie - z punktu widzenia ECU silnika nie ma różnicy.
Hmm, dziwna rzecz się stała, kontrolka znowu zaczyna się świecić(zazwyczaj tylko przy starcie na benzynie i ew. do max 2 biegu) ale dziwne jest to że samochód odzyskał moc. Tak jak wcześniej pedał wciśnięty do deski i 130 nie mógł wziąć, to dzisiaj 140 i nie musiałem dociskać do dechy, baa, jeszcze dużo zostało.
Nie wiem czy coś do rzeczy ma że teraz w butli było max 20% gazu.(normalnie staram się na pełnej butli jeździć)
Pytanie, jakie mniej więcej są koszta diagnostyki komputerowej?
70-140 zł tylko nie ASO.. jak aso to pomnóż se przez dwa;>
W Bdg nie ASO - 40-50zł, ASO 120zł
Thundercat
10-10-2011, 12:21
U mnie 30 zł za podłączenie do kompa
dajcie namiary na takie tanie podłączenie do kompa na śląsku/zagłebiu :) bo w moim przypadku tylko ASOwski examiner zostaje
Z tym motorem możesz ogólnie mieć problem bo 1.6 jest średnio jadalny z innymi kompami :/
może spracyzuje - do Thundercat jakiego rodzaju to jest warsztat gdzie podłączają do kompa za 30 zł ? i jaki masz sterownik ?
Miałem podobnie.
Wymieniłem świece,kable,nowy filtr gazu,czyszczenie wtrysków oraz uszczelnienie dolotu. Do tego mała regulacja gazu i gra do dziś.
EvilKillaruna
15-10-2011, 03:14
70-140 zł tylko nie ASO.. jak aso to pomnóż se przez dwa;>
Dokładnie + trzeba też uważać na te całe "ASO" jeśli już. Znajomy oddał swoją Sienę to wróciła z kilkoma dodatkowymi rysami na lakierze i ponoć jest to normalne, gdyż do ASO zatrudniać potrafią ludzi "z łapanki" i takie przypadki to norma.
EvilKillaruna to już czyste plotkarstwo.. To że w jakimś ASO tak zrobili nie świadczy że wszędzie tak jest.. Nie świadczy też że w innym serwisie tak nie będzie.. ASO jest o tyle ok, że masz na wszystko papier, wszystko jest legalnie, z gwarancją itp.. A w warsztatach różnie bywa - taka jest prawda..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.