Zobacz pełną wersję : Wydech Supersprint do Bravo
Jak myślicie o ile może wzrosnąć moc silnika w Bravo 1,8 po montażu kompletnego wydechu Supersprinta, od kolektora po tłumik końcowy. Można liczyć na jakieś 15KM? Pytam z ciekawości
neonik1234
19-09-2011, 19:05
z ciekawości zapytam czy wartość całego tego tłumika od kolektora po tłumik końcowy nie przewyższa wartości naszych samochodów? :)
chyba lepiej byłoby kupić HGT.
Mojego nie:wink: . HGT nie chcę. Jakoś niespecjalnie ufam temu silnikowi, w przeciwieństwie do tego,który mam. Poza tym jest sporo droższy w obsłudze niż 1,8
to zrób sobie swapa na 2.4 ze stilo abartha ; ) nie no tak na powaznie to nie wiem czy jest sens takiej operacji..
To chyba ten sam silnik co R5 w hgt, tyle że pojemność zwiększona... Na poważnie to zaczyna sypać mi się wydech który mam. Wiem że mogę kupić sobie kompletny za kilkaset złotych. Jednak jakiś czas temu widziałem w sieci wyprzedaż układów Supersprinta i tam można było kupić taki komplet za około 2tys.zł. Normalna cena na stronie producenta jest dużo dużo większa. Samochód służy mi na dojazdy do pracy i jak na razie wywiazuje się bardzo dobrze z tego. Nie chodzi mi o to żeby to był demon mocy. Ma inne zadanie. A moje pytanie wynikało z ciekawości. Co oprócz fajnego dźwięku może dać taki układ.
chłopie twoj ma cztery cylindry, a r5 ma 5.. także to zupełnie inny motor.
Ale o co chodzi? Nigdzie na napisałem że mam R5 pod maską. A to że R5 ma 5 garów to spokojna Twoja rozczochrana, ja to dobrze wiem
to 1.8 tez ma 5 garow? napisales ze 1.8 to jest to samo co r5 tylko ze powiekszona pojemnosc ; O
to zrób sobie swapa na 2.4 ze stilo abartha ; )
To Twoje słowa. Ja napisałem, że ten silnik, ze Stilo Abartha to ten sam co w Hgt, tyle że ma zwiększoną pojemność. Gdzie napisałem 1,8 to jest to samo co R5 bo czytam i czytam i znaleźć tego nie mogę
zwracam honor rzeczywiscie moj błąd. teraz jak czytam to widać, że nawiązujesz do 2.4. Sorki wczoraj zmęczony byłem, 6h na basenie. Co do tego wydechu to myśle że seria + końcówka jakaś może dać Ci fajny dźwięk. Wydech taki sportowy może dodać kilka KM ale zwiększy Ci spalanie bo spaliny szybciej opuszczają komorę wymuszając wiecej powietrza i paliwa do komory.
Jeśli chodzi o sam tłumik bo takie jest pytanie w temacie.
Przelotowy, bez kata? Dać może jakieś 10 KM do tego filtr stożkowy i masz już kolejne 3 KM. Dobrze jest przehamować samochód przed i po na hamowni.
ale spalanie wzrośnie więc nie wiem czy to aż taka różnica. Wdeług mnie bardziej zwiększy się moment, niż moc.
Chodziło mi również o kolektor 4-2-1 plus reszta do końcowego. W miejsce kata powiedzmy ta puszka Front exhaust, FIAT BRAVO GT 1.8i 16V ' 96 ?? ' 01 (http://www.supersprint.com/en/prod-c-47-5797-7615-front_exhaust.aspx)
No i bardzo dobre rozwiązanie, jeśli nie przerażają Ciebie koszta to efekt będzie bardzo sympatyczny ;-)
Jeśli chodzi o sam tłumik bo takie jest pytanie w temacie.
Przelotowy, bez kata? Dać może jakieś 10 KM do tego filtr stożkowy i masz już kolejne 3 KM. Dobrze jest przehamować samochód przed i po na hamowni.
13 koni z starym silniku samym wydechem i dolotem? Powodzenia...
Dźwięk się zmieni i tyle. Spalanie pozostanie to samo.
"... I guess it's just the way I'm wired."
ale spalanie wzrośnie więc nie wiem czy to aż taka różnica. Wdeług mnie bardziej zwiększy się moment, niż moc.
Moc wynika bezpośrednio z momentu obrotowego i obrotów: moc* = (moment obrotowy x obroty na minutę) / 9549. Nie ma czegoś takiego jak przyrost momentu bez przyrostu mocy - no chyba że niczym ignoranci mówimy jedynie o wartościach maksymalnych.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Z tymi 13 może poszedłem po bandzie, ale zrobienie zimnego dolotu,dobry kolektor bo o nim też była mowa, no i wylot - wydech to z 10 można uzyskać.
To ze stary nie znaczy ze zły. Są auta 12 letnie które dalej trzymają Kompresję książkowa
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Z tymi 13 może poszedłem po bandzie, ale zrobienie zimnego dolotu,dobry kolektor bo o nim też była mowa, no i wylot - wydech to z 10 można uzyskać.
To ze stary nie znaczy ze zły. Są auta 12 letnie które dalej trzymają Kompresję książkowa
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Generalnie w takim wypadku operowanie wartościami podanymi w "KM" jest pomyłką. Można zajrzeć na stronę producenta i sprawdzić czy nie ma tam wykresu dla naszego silnika.
"... I guess it's just the way I'm wired."
mazitechnoboy
06-03-2013, 00:38
Z tego co się orientuje zamontowanie sportowego filtra powietrza i tłumika spowoduje spadek mocy nawet... taki zabieg ma sens jesli zrobisz remapping ....
Z tego co się orientuje zamontowanie sportowego filtra powietrza i tłumika spowoduje spadek mocy nawet... taki zabieg ma sens jesli zrobisz remapping ....
Są dedykowane zestawy które dają pozytywne efekty i to bez konieczności remapu. Dużo zależy od tego na ile restrykcyjny jest dolot czy wydech w serii.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Generalnie w takim wypadku operowanie wartościami podanymi w "KM" jest pomyłką. Można zajrzeć na stronę producenta i sprawdzić czy nie ma tam wykresu dla naszego silnika. Można nie mówię, że nie. Pisałem o hamowaniu przed i po.
Z tego co się orientuje zamontowanie sportowego filtra powietrza i tłumika spowoduje spadek mocy nawet... taki zabieg ma sens jesli zrobisz remapping .... zależy do jakiego silnika z tego co wiem. Zależne też jaki wydech itd. w dolnych obrotach może spaść moment, za to wyżej ożyje bądź na odwrót. Odpowiednie jest też wyliczenie "rury" / długości dolotu.... temat rzeka jak dla mnie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.