PDA

Zobacz pełną wersję : Zawór EGR, czyszczenie?



ropa2
16-09-2011, 14:20
Witam, padł mi zawór egr, zwyczajnie uszkodził się elektrycznie. Cewka .
Założyłem używany, po kilku odpaleniach silnika komputer się zresetował i było OK
Zaś wczoraj dostał znowu muła i nie chce się wkręcać na obroty. Po pewnym czasie jakby odzyskał moc i można było śmigać dalej
Wieczorem znowu zgłupiał , ale po ok 100-200 metrach było dobrze.
Dziś rano zwyczajnie ma muła jak poprzednio.
Czy wystarczy wykasowanie błędu czy też czyszczenie zaworu?

seth
16-09-2011, 14:51
oprócz sterownika którego nabyłeś i wymieniłeś to warto było przy okazji wyczyścić sam zawór. warto pomyśleć również nad wariantem zaślepienia zaworu. wtedy już będzie spokój na zawsze :D

sur-gard
16-09-2011, 18:58
Jeśli kupiłeś używany, to warto by było go umyć delikatnie pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej, broń bozia nitro bo guma...
Wymyć wypędzlować aż syf całkiem odpuści. Potem spokojnie niech wyschnie. Mębranke delikatnie potraktować specyfikiem do gumy.
Potem sprawdzić czy działa, na króciec założyć gumowy przewód pompki i delikatnie naciskając sprawdzić czy mębranka rusza.
Jak rusza to spokojnie zakładać, dać nową uszczelkę pod egr-a.
Moja opinia co do zaślepiania jest taka. Skoro Fiat coś wymyślił i zastosował to po kij to zmieniać?? No chyba że zmienia ktoś z Ferrari...
Wg. mnie po zaślepieniu zmieniają się parametry przepływu powietrza, komputer to widzi daje więcej paliwa. Egr podając część spalin omija przepływomierz który jest głównym regulatorem stosunku powietrza do paliwa dla ECU. Przy zaślepieniu fakt masz bosta ale za cenę zużycia paliwa, a nie przez zmianę parametrów pracy silnika.
Doświadczenia z mojej Marysi więc to tylko moja opinia.

Zielony
16-09-2011, 20:44
Kolego Sur-gard w tym silniku -JTD CF3 zawór EGR jest sterowany tylko i wyłączni elektryczne a nie pod ciśnieniowo jak w TD.
A zakupiony używany zawór EGR może być po prostu przytarty i dla tego przycina się w nim trzpień.
Kolega Seth ma rację co do zaślepienia,bo z czasem na pewno pogłębią się kłopoty z tym układem.U mnie w CF3 jest zaślepiony bo też miałem z tym problemy.

Marcin91
18-09-2011, 12:40
A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?

sur-gard
18-09-2011, 16:54
Witam.
Sorrki nie doczytałem typu auta. Wybacz "Zielony".
Na usprawiedliwienie mam tylko to że spróbujcie korzystać z neta jak w koło biega Dwóch Kochanych Krasnali... a lepsza połowa akurat ma dzień na wyrzucanie żali iż mamusi jej nie kochasz... :smile:
Oczywiście odnosi się mój opis do EGRa z Marysi 1.9 TD 100 KM.

ciril
18-09-2011, 19:28
co do błędów to nowocześniejsze jednostki wywalają. ale jest na to sposób: zaślepka z otworami.
co do kultury pracy to wydaje mi się iż użytkownicy po zaślepieniu odnotowywali zmianę na plus.

BART_osz
19-09-2011, 10:22
A przez zaślepienie EGR pojawiają się jakieś błędy na kompie? Z zaślepionym silnik pracuje tak samo jak ze sprawnym EGR i tak samo zachowuje się zimą i latem? Nie ma żadnych objawów?

Dziś będę taką zakładał - jak wszystko pójdzie ok to dam znać jakie odczucia i jak będzie wyglądać spalanie.

ropa2
19-09-2011, 13:19
może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?

Zielony
19-09-2011, 21:17
W silnikach JTD 105KM-CF2 i JTD 110KM-CF3 zakłada się pełną blaszkę,czyli taką bez otworków.Można ją samemu wyciąć z kawałka blachy jeżeli takową ktoś posiada.Ważne żeby miała co najmniej 1 milimetr grubości.
Wycinasz blachę w kształcie jajka :palacz: i wiercisz dwa otwory pod śruby M8 i tyle.
Zaślepkę najlepiej założyć w jednym z dwóch zaznaczonych miejsc:
TU 1264 ALBO TU 1265

Marcin91
19-09-2011, 23:47
Czyli ten zawór to ta rurka? Musiałbym u siebie to zobaczyć o co chodzi, bo samochód fajnie przyspiesza, ale mam takie szarpnięcie przy ok. 3000 obr/min jakby mu na chwilę mocy brakowało :/ Ciekawe czy to coś od tego może być, nigdy tego nie rozbierałem i nie czyściłem.

BART_osz
20-09-2011, 12:38
może jakiś łopatologiczny opis jak i czym to wykonać?

Witam
U mnie już założone - wczoraj trwało to 2,5 godziny - troche zabawy i mocowania jest - mój przebieg 105 tyś - i o dziwo nie było syfu , tylko lekkie zabrudzenie . Jeżdżę zazwyczaj na "lepszym" dizlu z lotosa ( czasem na innej stacji ale zawsze ten "lepszy" ) i może dzięki temu tak to wygląda ... nie wiem . Było dobrze - to dobrze :) .
1267 taka zaślepka była zakładana u mnie plus dwie uszczelki .

Myślę że lepiej bym tego nie zrobił - i łopatologiczny tutorial do wymiany jest tutaj ( post poniżej zdjęć jest filmi z You tube) - myślę że się nikt nie obrazi z forum alfoholików jak wstawię tu link ;)
Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004 (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004 _a.html)

Wrażenie - dobre bo auto naprawde lepiej sie zbiera z dołu i czuć że płynniej rozwija moc idąc z dołu od 1500 rpm i mniej . I to jest na plus ale widze ale ... :roll: obserwując spalanie jadąc dziś rano na trasie ok - raczej bez zmian prócz tego że lepiej jedzie z "dołu" ale w mieście w korkach i przy ruszaniu widzę że komp pokazuje dużo wyższe spalania chwilowe niż wcześniej . Zawsze mam wyślwietlone chwilowe spalanie bo lubie mieć na to oko i widzę różnice . O ile wyższym spalaniem okupię tą poprawę dynamiki to się okaże jak wyzeruje licznik i zrobie pare "setek" ... .

tomasz_
20-09-2011, 22:29
zielony, przeciez to nie są JTD cf2/cf3, przynajmniej nie te co byly w BBM. jak na moje oko to są alfowe JTD.

Zielony
20-09-2011, 23:06
Tomasz czy chodzi Ci o silniki na zdjęciach :?: Muszę Cie rozczarować bo są to silniki z BBM.Druga fotka z tym kluczem to akurat moja fotka zrobiona podczas wyciągania turbiny.Oczywiście na obydwóch zdjęciach jest silnik CF3 ponieważ kolega Ropa taki właśnie posiada.A owe silniki są zamienne z Alfą jak i z Lancią.Myk jest tylko taki że CF3 w Fiacie mają 110KM a w Lanci i Alfie mają po 115KM.

tomasz_
21-09-2011, 02:06
to ze są takie same to wiem, inny program i niektore podzespoły silnika. zgadza się masz racje to jest cf3 z bbm, sprawdzilem dokladniej, zwracam honor:).

ropa2
21-09-2011, 20:35
kupiłem na alledrogo interfejs do komputera, podłączę Maryśke i zobaczę co jej jest....czekam za przesyłką.

lukq
22-09-2011, 15:44
Mały OT.
Z otworami zaślepiamy gdy mamy ECU z końcówką EDC16, pełną gdy mamy EDC15 ;-)
W CF3, nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o spalanie i pracę silnika. Jedne co to syf nie wali w silnik.

Ja mam zaślepione denkiem od puszki :D, nie mam czasu kiedy zmienić. (Już chyba z rok będzie)

byrrt
25-09-2011, 12:03
Ja mam zaślepione denkiem od puszki
Kto bo kto ale Ty? ;)

lukq
25-09-2011, 12:16
Swoją grubość ma i wstyd się przyznać, ale już na zlocie pokazywałem chłopakom :> Potem ślub i brak czasu na wszystko, dopiero od kilku dni zaczynam wszystko sobie układać i porządkować.

ropa2
26-09-2011, 21:07
Podłączyłem maryśke pod kabelek z laptopem, błąd EGR skasowałem i już się nie pojawia, ale pojawia się błąd P0101 Przepływomierz.
Co dalej? nowy czy też coś można zrobić z tym ustrojstwem, raz śmiga auto i ma kopa , a raz zamula-zwłaszcza jak trochę postoi.

Zielony
26-09-2011, 21:10
Sprawdź pod czas jazdy w momencie przyśpieszania ile pokazuje przepływka i czy w ogóle coś pokazuje.

ropa2
26-09-2011, 21:54
jutro sprawdzę, a tak na marginesie, to jakieś ewentualne czyszczenie pomaga ? przeczyściłem styki ...łudzę się że to jest to :rolleyes:
czy też nowa sztuka do zamontowania? czy jest różnica między przepływką od JTD 105Km a moją 110KM ?

Zielony
26-09-2011, 22:36
Oczywiście że przepływka jest inna w silniku CF3 (110KM) a jej numer to 0281002308.Czy pomoże czyszczenie to nie wiem bo nie wiadomo co komp ma do niej.Czy poważnie oszukuje czy padła całkiem i ma przerwę.
W tamtym roku kupowałem takową,oryginalną Boscha za 319 zeta :mad: no ale trzeba było bo poprzedni właściciel włożył od benzyny :eek: co za naród.
Pasowało by sprawdzić czy coś w ogóle pokazuje.

ropa2
26-09-2011, 22:46
na jaki parametr mam patrzeć w Ecuscan ? sorki za lamerstwo... i może nie mądre pytania :redface:

seth
26-09-2011, 23:44
jeśli dzieje się to czasem to zobacz kable przy przepływce. jeśli byłaby padnięta przepływka to ciągle miałbyś muła a tak to pewnie ja czasem jak zatelepie silnikiem załączy. po prostu przeleć wiązkę. najlepiej podłącz pod kompa (jak masz dostęp) i przy teście na przepławce zobacz jaka jest wartość i czy jak dodasz gazu się zmienia. jesli będzie ciągle 800 to znaczy że masz tryb awaryjny ( muł) to na uruchomionym silniku ruszaj wiązka jeśli wartość spadnie to zlokalizowałeś przyczynę

Zielony
27-09-2011, 11:05
Ropa po to jest forum aby pytać jak się czegoś nie wie :wink: A potrzebne parametry to "Mierzona masa powietrza" i "Docelowa masa powietrza".Do tego trzeba zaznaczyć jeszcze "Mierzone ciśnienie doładowania" i "Docelowe ciśnienie doładowania".
Trzeba też zaznaczyć obroty silnika i z czymś takim pasuje zrobić loga z jazdy,na czwartym biegu,od 1500rpm do 4000rpm z pedałem gazu w podłodze.

ropa2
06-10-2011, 23:34
Hej, qrcze totalny brak czasu na cokolwiek....poruszałem się narazie motocyklem....
ale pogoda przyciska...więc Fiat....nie podpinałem go ponownie pod komputer...lecz wyciągłem wtyczke od przepływki...i nie ten samochód, kopa dostał ogromnego
Czyli uszkodzony przepływomierz powietrza, pytanko: czy można jeździć bez podpięcia przepływki? jakie są konsekwencje?
Będę musiał rozejrzeć się za nową częścią do marylki.

sur-gard
07-10-2011, 06:46
ropa2 jeździć można bez przepływki, tylko komp pracuje cały czas w trybie awaryjnym, mapa stała bez uwzględnienia parametrów z czujników.
Co za tym idzie?? Na pewno paliwka więcej Maryśka pochłonie.

ropa2
07-10-2011, 12:06
Dziękuję za odpowiedź...mam mały wyjazd w sobotę....i jechać trzeba. Kupiłem już Boscha przepływomierz, czekam za przesyłką i montaż.
Może to takie złudne, ale czy mój uszkodzony przepływomierz mógł mieć wpływ na spadającą moc ? jak kupiłem maryśka ciągła niemiłosiernie, wciskała w fotel...z czasem to przyspieszenie się zmniejszyło.
Nie przeszkadzało mi to ,bo i tak ładnie się zbierała. Ale po wypięciu wtyczki przepływki to istne szaleństwo...Dziękuję za uwagę.Pozdrawiam

byrrt
07-10-2011, 14:15
Pytasz czy przepływka mogła padać "płynnie" ? :) Kurde nie wiem może..

Marcin91
07-10-2011, 15:46
Może i mogła, u mnie też nie było tak od razu, że zaczął słabo jeździć, ale miał taką zmułę, a znowu od 3 tys. to jechał jak głupi :P Ja w swojej kiedyś znalazłem liść i piórko :) Oczywiście podczas wymiany :)

ropa2
13-10-2011, 22:50
Jednak przepływomierz był uszkodzony. Zamontowałem nowy i jest wsio Ok...wykasowałem błędy i maryśka hula aż miło.....dziękuję za dobre rady koledzy.Pozdrawiam

byrrt
14-10-2011, 14:54
Ile dałeś za nówkę?

ropa2
14-10-2011, 15:22
qrcze, koleś z włoch przywiózł...chciał 250PLN....dostał... :)