PDA

Zobacz pełną wersję : Nie świeci kontrolka AirBag



qolejowy
15-09-2011, 11:54
Niedawno zauważyłem że po włączeniu zapłonu nie zapala się dioda diagnostyczna AirBag. Prawdę mówiąc to nie wiem kiedy się to stało.
Bezpiecznik sprawdzony, jest OK. Co do poduszek to nigdy nie miałem z nimi do czynienia i tak naprawdę to nie wiem od czego zacząć szukanie usterki.

tomasz_
15-09-2011, 13:45
walnij w drzewo, sprawdz czy poduchy dzialaja:) a tak na powaznie to sprawdź czy dochodzi jakies napiecie na tą diodę. zdejmij zegary i popatrz..

Memciu
15-09-2011, 16:44
prawdopodobnie żarówka siadła, więc rozkręcić wyjąć starą, włożyć nową - a wcześniej kupić :D

tomasz_
15-09-2011, 16:54
pozatym właśnie to są raczej żarówki. diody to podświetlenie.

bob96
15-09-2011, 19:30
Jeśli żarówka okaże się dobra,to podpięcie pod komputer prawdę Ci powie co jest przyczyną usterki .

byrrt
15-09-2011, 21:29
Ludzie nie gadajcie bzdur. W każdym BBMie lampka od AirBagów i ABS jest diodą LED! Żadne żarówki. Układ jest tak zrobiony, że odpięcie centralki powoduje zapalenie się lampki na stałe. Przyczyny szukałbym albo w centralce airbag albo w liczniku. Odłączenie lampki od centralki również rejestruje błąd tak więc jeżeli centralka od jaśków jest sprawna to po podpięciu powinieneś mieć komunikat o błędzie kontrolki. Nic nie wywnioskujemy bez komputera..

tomasz_
15-09-2011, 23:05
no to chyba będę musiał rozebrać swoje zegary znów, żeby potwierdzić swoją tezę..

qolejowy
16-09-2011, 00:44
Tak jak pisze kolega byrrt w układzie AirBag nie ma żarówki tylko dioda na stałe połączona z płytką drukowaną zegarów.


Odłączenie lampki od centralki również rejestruje błąd
No właśnie i chyba o to chodzi, jakiś czas temu wymieniałem podświetlenie licznika kilometrów, i wypinałem zegary nie odłączając akumulatora.
Ale takie działanie chyba powinno skutkować świeceniem się kontrolki a tu jest odwrotnie. Ze schematu wygląda że Lampka SRS (dioda) ma oddzielne zasilanie, a nie jest przypadkiem zabezpieczona oddzielnym bezpiecznikiem ?
Świruje mi też obrotomierz, czujnik wału wymieniłem ale to nic nie dało, więc będę musiał chyba poszukać na szrocie drugich zegarów.
Czy zegary od auta po lifcie (okrągłe) będą pasowały do mojego ?
1230

lukq
22-09-2011, 17:02
Jeśli masz licznik elektroniczny i kupisz z takim to tak, na odwrót nie będzie pasować.

luki21
22-09-2011, 20:09
mi natomiast świeci się kontrolka od jaśków cały czas

jak przekręcam kluczyk się świeci jak odpalam to gaśnie na jakieś 2 sek. a potem pali się już cały czas. Było tak już jak kupiłem moją maryś, czy da się jakoś odczytać kod błędu bez podpinania pod kompa?

i jeszcze nie świeci mi się kontrolka rezerwy, myślałem że zapala się dopiero przy prawie ostatniej kresce ale dziś wyjeździłem do zera bp i też się nie zapaliła co może być nie tak?

argenta67
22-09-2011, 20:50
Wszelkie zabawy z "jaśkami" to tylko po podpięciu pod kompa.

byrrt
22-09-2011, 22:43
luki21 nie ma możliwości sprawdzenia błędu bez podłączania do kompa. Jeżeli ma takie mrygnięcie po przekręceniu stacyjki to dobry znak - znak że ECU od poduszek działa.. Kabel kosztuje z 50zeta + darmowy soft i masz sczytane błędy. Rezerwa to nie wiadomo albo coś z licznikiem (nie wiem czy tam żarówki nawet u Ciebie nie będzie chociaż chyba jest dioda), albo coś z instalacją albo no niestety czujnik w baku.. Rezerwa zapala się między końcem skali a ostatnią kreską.

argenta67
22-09-2011, 23:05
luki21 nie ma możliwości sprawdzenia błędu bez podłączania do kompa. Jeżeli ma takie mrygnięcie po przekręceniu stacyjki to dobry znak - znak że ECU od poduszek działa..
Jeśli ma tylko mrugniecie to zły znak bo oznacza to, że ktoś coś grzebał bo żadne ECU nie ma tak szybkiej kontroli elementów a to własnie jest ten czas po włączeniu stacyjki to ECU bada sprawność układu i trwa to 5-10 sekund.

byrrt
22-09-2011, 23:37
W BBMach jest to dokładnie 4 sekundy po przekręceniu zapłonu - zapala się zawsze i gaśnie po 4 sekundach chyba że jest jakiś błąd fizycznie lub w pamięci to gaśnie na bo ja wiem 1/4sekundy i zapala się na stałe. Gdyby ktoś grzebał kontrolka pewnie by gasła lub wcale się nie zapalała..

qolejowy
23-09-2011, 01:03
Jeśli masz licznik elektroniczny i kupisz z takim to tak, na odwrót nie będzie pasować.
No tak licznik mam elektroniczny i takiego muszę szukać, ale mam wątpliwości co do obrotomierza bo w różnych silnikach są różne CPW. Taki czujnik do mojego silnika kosztuje dużo więcej niż np. do 1.8. I może się okazać że obrotomierz nadal nie będzie trybił bo czujnik inny, ale myślę że trzeba chyba gdzieś na szrot podjechać i na miejscu sprawdzić.


W BBMach jest to dokładnie 4 sekundy po przekręceniu zapłonu - zapala się zawsze i gaśnie po 4 sekundach chyba że jest jakiś błąd fizycznie lub w pamięci to gaśnie na bo ja wiem 1/4sekundy i zapala się na stałe. Gdyby ktoś grzebał kontrolka pewnie by gasła lub wcale się nie zapalała..
No i właśnie u mnie tak było, kontrolka zapalała się na kilka sekund i gasła, a po tej wymianie żarówki przy liczniku kilometrów, w ogóle przestała się zapalać. Po odłączeniu kostki od licznika przy podłączonym akumulatorze centralka powinna chyba zapisać błąd i świecić się ciągle a ta menda ani nie mrugnie. Kupiłbym kabelek ale w moim motorze da się sprawdzić tylko Airbaga i nic więcej.

argenta67
23-09-2011, 07:01
Kupiłbym kabelek ale w moim motorze da się sprawdzić tylko Airbaga i nic więcej.

No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
1285

byrrt
23-09-2011, 11:14
qolejowy dokładnie jak to jest to Ci nie powiem ale może być tak, że CPW nie ma znaczenia gdyż generalnie sygnał o prędkości obrotowej silnika do liczników idzie z ECU a nie bezpośrednio z CPW. Dlaczego tak mówię? Bo jest możliwość wywołania testu obrotomierza przy wyłączonym silniku (jeden z testów diagnostycznych ECU).

Centralka Aribag rejestruje błąd tylko gdy jest włączona (zapłon). Po wyciągnięciu kluczyka można motać w systemie i nic się nie zapisze (oczywiście radzę odłączać klemy dla swojego bezpieczeństwa). Co by jednak nie zarejestrowała to jeżeli był błąd to powinien być nadal. Szczerze nie wiem coś Ty tam zmajstrował, że kontrolka przestała świecić. Gdybyś uszkodził połączenie licznik <> centralka jaśków kontrolka paliłaby się na stałe i nigdy nie gasła (nawet na chwilę). Takie same objawy są gdy padnięta jest centralka od poduch (pali nonstop). W Twoim przypadku najpierw wyciągnąłbym ten licznik i sprawdził - układ tam jest banalny - parę części na płycie - może coś zauważysz.. Kompa podłączyłbym z ciekawości czy zarejestrował błąd odciętej kontrolki czy nie.


No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
O ile ABS w ogóle ma..

argenta67
23-09-2011, 17:30
[B]
O ile ABS w ogóle ma..

Napisałem co przewiduje program auta przecież nie widzę:roll:

luki21
23-09-2011, 20:06
Jeśli ma tylko mrugniecie to zły znak bo oznacza to, że ktoś coś grzebał okazało się że prawdopodobnie poducha wypaliła po spodkaniu z sarną przez poprzedniego właściciela
nie wiem jak jest w bbm czy jest czujnik gdzieś przy pasie przednim

prawdopodobnie po wystrzale jest założona kierownica ale bez jaśka w środku

kierownica powinna być twarda tam gdzie jest poducha czy miękka?

u mnie jak się naciśnie na środek kiery to włącza się klakson tak powinno być?

argenta67
23-09-2011, 20:26
Jeśli taka jest budowa kierownicy to tak powinno być.

byrrt
23-09-2011, 20:29
Skąd podejrzenia o sarnie? Czemu sarna a nie dzik? :) Nie ma żadnych czujników uderzeniowych - jest tylko czujnik przeciążeń w centralce airbagu. Centralka znajduje się na początku tunelu - między popielniczką koło nawiewów a biegami. Aby się tam dostać trzeba zdjąć tunel. Jak ciśnie się kierownice to normalne że dzwoni klakson ;) Poduszkę na dobrą sprawę powinno być widać tak od tyłu kierownicy przez szpary - białe płutno.. Jeżeli masz auto po wypadku to trzeba albo wymienić centralkę albo dać do speca na regeneracje bo nie da się zwyczajnie crash data wykasować. Do tego dojdzie poducha, najprawdopodobniej taśma kierownicy i kto wie może jeszcze jakieś wiązki (może nawet lepiej od razu wymienić bo w sumie igramy z ładunkami wybuchowymi.

argenta67
23-09-2011, 20:36
Jeśli był jakiś dzwon i wypaliła poducha to i pas po tej stronie jest zablokowany bo napinacze pasów działają zawsze razem z poduszką.

byrrt
23-09-2011, 20:56
Fakt że pas też ma napinacz pirotechniczny i też byłby do wymiany ale to może ktoś już zrobił (wymienił) albo dał do "regeneracji" czyli wywalenia blokady napinacza i zrobienie zwykłego mechanizmu.. Dla własnego bezpieczeństwa to też trzeba by sprawdzić..

luki21
23-09-2011, 21:14
Skąd podejrzenia o sarnie? Czemu sarna a nie dzik? mam gdzieś fotki z tego zdarzenia

pas po tej stronie jest zablokowany jeźeli chodzi o to że pas czasami się zacina to u mnie tak jest


Poduszkę na dobrą sprawę powinno być widać tak od tyłu kierownicy przez szpary z tyłu kiery są śrubki jak je odkręcę to dostanę się do poduchy?

argenta67
23-09-2011, 21:17
Nie ma czegoś takiego jak regeneracja pasa jeśli ładunek napinacza zadziałał to pas do śmieci. To element bezpieczeństwa biernego i nie ma opcji "uda się" to musi byc rzecz pewna bo próby kończą się :mad:

byrrt
23-09-2011, 21:24
z tyłu kiery są śrubki jak je odkręcę to dostanę się do poduchy?
tak ale chodziło mi o to, że być może nie trzeba będzie (u mnie widać jak poświecisz przez szczelinę między jasiem a kierownicą normalnie ten materiał z której jest poducha, u laski w peugeocie też widać).

qolejowy
24-09-2011, 00:38
No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
ABSu nie mam, ale wyczytałem że mogę jeszcze sprawdzić kablem działanie systemu EGR, no i Fiat Code, na kielichu od amortyzatora są do dwa wtyki właśnie do "Fiat code" i "EGR system".

może być tak, że CPW nie ma znaczenia gdyż generalnie sygnał o prędkości obrotowej silnika do liczników idzie z ECU a nie bezpośrednio z CPW
No właśnie ale tym silnikiem nie steruje żeden ECU, "Soft TD".
Jest co prawda centralka ECU ale ona steruje tylko zaworem EGR, dodatkową dawką paliwa przy zimnym silniku i reguluje pracą klimatyzacji w zakresie oszczędzania silnika. Też myślałem że obrotomierz idzie przez tą centralkę ale po całkowitym odłączeniu centralki, silnik pracuje normalnie, klima jakby mniej zamula silnik a obrotomierz działa tak jak przedtem.


Szczerze nie wiem coś Ty tam zmajstrował, że kontrolka przestała świecić. Gdybyś uszkodził połączenie licznik <> centralka jaśków kontrolka paliłaby się na stałe i nigdy nie gasła (nawet na chwilę). Takie same objawy są gdy padnięta jest centralka od poduch (pali nonstop).
Tego to i ja nie wiem. A tak na poważnie to jak kupiłem auto kontrolka poduch działała ale nie zwróciłem uwagi kiedy zgasła. Nie świeciło podświetlenie licznika kilometrów więc wymieniłem żarówkę i przy tej wymianie to raczej stacyjka była wyłączona. Drugi raz wyjmowałem zegary z powodu obrotomierza i jak zauważyłem że ta kontrolka od poduch nie świeci.
Jutro jeszcze raz się temu dokładniej przyjrzę.

byrrt
24-09-2011, 20:41
wyczytałem że mogę jeszcze sprawdzić kablem działanie systemu EGR, no i Fiat Code, na kielichu od amortyzatora są do dwa wtyki właśnie do "Fiat code" i "EGR system".
Fakt że być może można się z tym połączyć ale raczej nie FES'em.. A co do tego EGR.. hmm sam napisałeś że steruje nim ECU i wydaje mi się że właśnie z tym ECU nie możesz się połączyć.. Nie wiem co daje połączenie się bezpośrednio z centralką fiatcode. Fakt, że Twój disel to taki stary poczciwy non elektronik ;) Więc nawet gdybyś się tam dobrał do tego ECU to pewnie za dużo nie można z niego wyczytać jeżeli auto potrafi pracować bez niego <dziwne>.

qolejowy
25-09-2011, 19:05
No jedno udał się jakoś zrobić, zaczął działać poprawnie obrotomierz.
A z poduchami dalej lipa, prąd do centralki dochodzi, masa też jest OK. Przy włączonym zapłonie na obu nóżkach diody jest napięcie, tak powinno być?
Jak sprawdzić samą diodę czy jest sprawna?
Jeżeli podam masę na przewód który idzie z centralki do diody, powinna się zaświecić, dobrze dumam?

byrrt
25-09-2011, 19:09
Aby dioda świeciła musi być różnica potencjału ok 2V czyli jeżeli na obu jest to samo świecić nie będzie..
Sprawdź napięcie między anodą a katodą diody jeszcze raz.

qolejowy
25-09-2011, 21:46
...Sprawdź napięcie między anodą a katodą diody jeszcze raz.
Dzisiaj musiałem złożyć wszystko do kupy bo autko na jutro będzie potrzebne.
Znalazłem schemat tych jaśków od Marei bo przedtem miałem z Brawo ale tam są inne kolory kabelków więc nic mi nie pasiło.
Może z tego coś wyczytasz, gdzie i co pomierzyć ?.
1292

qolejowy
01-10-2011, 20:53
Miałem dzisiaj trochę wolnego czasu więc zmierzyłem napięcie na przewodzie który leci z centralki do diody i tak, zaraz po włączeniu zapłonu jest na nim przez kilka sekund 4,57V, później na dosłownie jedną sekundę przechodzi w 12.7V a następnie znowu około 4.50V.
Wnioskuję z tego że centralka działa, a ta cholerna dioda nie daje oznak życia.
Zmierzyłem też napięcie na nóżkach diody, poniżej schemat gdzie jak się te napięcia rozkładały.
Co prawda nie mam ABSu ale w zegarach jest przygotowana dioda do aut z ABS, u mnie żeby dioda nie świeciła jest w układzie zmostkowana oprawka żarówki, jeżeli usunę oprawkę dioda świeci, i tam na jednej nóżce jest 12.5 a na drugiej 10.4.
1336

Problem rozwiązany, byłem dzisiaj na szrocie i na próbę założyłem drugi licznik, kontrolka zapala się gaśnie i zapala na stałe, czyli u mnie dioda jest walnięta. W liczniku jest druga taka dioda od ABS którego nie mam więc spróbuję to podmienić, no i trzeba gdzieś jechać żeby skasować błąd