Zobacz pełną wersję : regulator ciśnienia paliwa - czyszczenie
martinez
07-09-2011, 17:21
Witam, mój problem zaczął się od tego, że podczas jazdy na 4 biegu ok 2200 obr/min zapaliła się nagle "marchewka" i odcięło paliwo - auto zgasło. zjechałem na luzie jeszcze w jakąś drogę i próbuję odpalić - nic. Wyjąłem kluczyk, włożyłem z powrotem i zapalił, kilka kilometrów dalej ta sama sytuacja, w sumie na 15 km trasie zgasł mi tak 3 razy. Podłączyłem pod kompa, wyskoczyły 2 błędy - coś z EGR'em, ale to raczej wykluczam bo 3 miesiące temu dokładnie czyszczony, oraz błąd P0191(Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność), błędy skasowane, od niedzieli było dobrze, a tu dziś rano zgasł mi ponownie ale tylko raz. Przeczytałem gdzieś na forum, że należy wyczyścić regulator ciśnienia paliwa na pompie. Moje pytanie brzmi, gdzie dokładnie on się znajduje w bravo CF3 ? Prosiłbym również o jakieś wskazówki odnośnie czyszczenia.
Jeszcze nikt Ci nie odpowiedział, ale przykleję informację. Sytuacja dotyczy też silnika JTD.
Wykonać następujące operacje:
1. Sprawdzić, czy kluczyk wyłącznika zapłonu znajduje się w położeniu STOP, a następnie odłączyć zacisk bieguna ujemnego (-) akumulatora.
2. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa z filtra paliwa, po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
3. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa do zbiornika po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
4. Odłączyć przewód łączący elektrowtryskiwacze z kolektorem powrotnym paliwa, po stronie kolektora powrotnego paliwa.
5. Odkręcić śruby i wyjąć przewód kolektora powrotnego paliwa po uprzednim odłączeniu od kolektora przewodu powrotnego paliwa z pompy ciśnienia.
6. Oczyścić pompę wysokiego ciśnienia używając produktów do czyszczenia na zimno i osuszyć sprężonym powietrzem.
7. Odłączyć złącze elektryczne od regulatora ciśnienia paliwa.
8. Odkręcić śruby mocujące regulator ciśnienia paliwa.
9. Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyjąć go.
10.Usunąć zanieczyszczenia znajdujące się na otwarciu pompy ciśnienia i w szczelinach na powierzchni.
11.Przed zamontowaniem regulatora ciśnienia paliwa sprawdzić, czy pierścień uszczelniający metalowy (1a), pierścień uszczelniający czarny lub zielony (1b) i pierścień uszczelniający wspornika biały nie są uszkodzone i umieszczone prawidłowo.
12.Nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające czystym olejem napędowym.
13.Umieścić regulator ciśnienia paliwa w gnieździe na pompie ciśnienia.
14.Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia paliwa w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i nacisnąć do momentu zetknięcia powierzchni połaczenia.
15.Ustawić prawidłowo regulator ciśnienia paliwa.
16.Dokręcić z wymaganym momentem śruby regulator ciśnienia paliwa /0.8 ÷ 1.0 daNm/
17.Podłączyć złącze elektryczne do regulatora ciśnienia paliwa.
18.Połączyć zacisk ujemny (-) akumulatora
1171
martinez
09-09-2011, 14:30
Dzięki za odpowiedź, wczoraj poszedłem "na żywioł" i dostałem się do regulatora, przedmuchałem kompresorem i wyczyściłem w oleju napędowym. Jak na razie zrobiłem 60 km i nie gaśnie. Wczoraj przed zabiegiem, na trasie ok 10 km zgasł mi 7 razy, dopiero gdy skasowałem błąd mogłem przejechać 5 km które zostały mi do domu :) Zastanawia mnie tylko to co ujrzałem na regulatorze, tzn podkładka opisana w tej instrukcji jako 1c ma taki mały ząbek ok 0,5 mm jakby wyrwany w miejscu styku z uszczelką 1b, lecz nie jest całkiem przerwana. Myślę żeby ją wymienić, ale teraz już to poskładałem, ktoś zna może wymiary ? Można toto dokupić ?
martinez
11-09-2011, 15:27
Po czyszczeniu regulatora pojawił się nowy problem - auto strasznie wolno przyspiesza, przepływomierz odpinany i to samo. Mam pytanie odnośnie zaworu EGR, FES wskazuje na jałowych ok. 65% a po dodaniu gazu ta wartość spada stopniowo i wreszcie przy wyższych obrotach na 1%, czy zawór pracuje prawidłowo? Po odpięciu przepływki natomiast wskazuje cały czas 1%.
Problem rozwiązany, po podmianie przepływomierza na inny auto stało się torpedą :) EGR sprawny. Co ciekawe odłączanie wtyczki od przepływomierza nic nie zmieniało, mechanik stwierdził, że to dlatego że mam silnik CF3 i jakiś nowszy komp. Pozdro.
Witam Martinez, czyli przyczyną gaśnięcia auta był przepływomierz? Mam takie same objawy i już nie mam cierpliwości do tego auta.
martinez
05-12-2011, 08:47
Witaj, nie nie nie :) przyczyną gaśnięcia auta był zabrudzony regulator ciśnienia paliwa, polecam Ci od razu kupić sobie zestaw naprawczy uszczelek do niego. U mnie jest to produkt który znajduje się w intercarsie o symbolu "zestaw naprawczy regulatora ciśnienia paliwa jtd bosch f01m 100278". Jeśli Twój regulator jest mocowany do pompy wysokiego ciśnienia na 2 śrubki to prawdopodobnie masz identyczny jak u mnie. Ogólnie przedmuchałem go kompresorem i wypłukałem w oleju napędowym, uszczelek nie wymieniałem bo nie mogłem ich wtedy dostać, ale problem zażegnany :)
Dzięki Martinez za odpowiedź. Przeczyszczę go tak jak mi radzisz i zobaczymy, czy to wystarczy na moją Maryśkę:)
Pozdrawiam
martinez, wiszę Ci flaszkę :) Odkręciłem regulator, zamontowałem nowe uszczelki z tego zestawu naprawczego co mi poleciłeś i śmiga Maryśka aż miło i nie gaśnie:) Dzięki wielkie jeszcze raz. Pozdrawiam.
martinez
28-12-2011, 14:16
Gratulacje :) Przynajmniej możemy tyle zaoszczędzić na mechanikach i nowym regulatorze tj. ~ parę stówek :) Pozdrawiam.
Niestety regulator już zakupiłem nowy niestety, ale go nie montowałem. Zestaw naprawczy załatwił sprawę:) Teraz mam regulator nówkę do sprzedania, ale myślę, że go szybko sprzedam:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.