PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulec - miękki pedał



franek552
31-08-2011, 20:31
Witam,

Mam mały problem, pedał hamulca jest strasznie miękki i bierze pod koniec dopiero. Oczywiście jest odpowietrzony. Miał może ktoś już taki problem?? albo jakaś podpowiedź co zrobić z tym?

lukq
31-08-2011, 20:45
Sprawdź jeszcze raz poprawność odpowietrzenia. Od najdalszego koło, do najbliższego zbiornikowi z płynem.
Czy klocki i szczęki są nowe?
Mogło paść także serwo.

ata
31-08-2011, 20:55
Jak dawno temu były sprawdzane (albo wymieniane) elementy układu hamulcowego? okładziny są czy "chyba są"? nic nie cieknie?
Poza zapowietrzeniem przyczyną "miękkiego pedału" mogą być:
- uszkodzenie pompy hamulcowej lub serwa (częściej pompy)
- uszkodzenie w układzie reduktora / regulatora siły hamowania (tył)
- uszkodzenie samonapinacza tylnych hamulców bębnowych
- problemy z pompą ABS (jeśli masz ABS)
- chińskie podróby :P (cylinderki, klocki)

franek552
31-08-2011, 21:54
hamulce dość dobrze działają więc myślę że klocki tarcze, bębny oraz szczęki w niezłym stanie. Jedynie chodzi o ten miękki pedał (cylinderki nowe włoskiej firmy LKR za jeden dałem 50zł więc myślę że to żaden bubel)


A hamulce odpowietrzane były już 3 razy i czysty płyn leci bez bąbelków więc wszystko w tej kwestii gra

lukq
31-08-2011, 21:59
Pozostaje do sprawdzenia pompa i serwo.

dudu$
02-09-2011, 09:54
mnie się wydaje że jakby pompa hamulcowa była uszkodzona to podczas próby odpowietrzenia układu pedał wpadłby w podłogę i nic nie dało by się zrobić. Przynajmniej ja tak miałem u siebie w Toyocie. Ja na Twoim miejscu rozebrałbym wszystkie hamulce, przeczyścił je i nasmarował oraz ewentualnie wymienił części układu hamulcowego - klocki szczęki itp. Co do korektora siły hamowania to chyba można go wykluczyć ponieważ odpowiada on za hamulce tylnej osi . Podjedź jeszcze na stację diagnostyczną i sprawdź na rolkach faktyczny stan hamulców. Tobie może wydawać sie że są ok a na rolkach wyjdzie że są dentki

szagrad
28-03-2013, 11:44
Witam podepnę sie pod temat z moim problemem
Posiadam Palio 1.2 rok temu wymieniłem tacze i bębny na brembo plus klocki i okładziny.
Wszystko chodziło ok,
jakis czas temu miałem masakryczne hamowanie ratujące przed zderzeniem z piratem drogowym co skończyło się w warsztacie z zablokowanym lewym przednim hamulcem.
Od tego czasu problem powraca lewy przód nie odbija do końca trze i piszczy(o nagrzewaniu sie koła nie wspomne),
Mechanik wymienił mi przewody hamulcowe a ostatnio i zacisk--> super problem zniknął
pojawił sie ciekawszy hamulec chodzi jak ta lala tylko co jakiś czas spada w podłoge i samoczynnie wraca wtedy jest chwile strasznie twardy i następnie robi się "normalny"
Co tym razem może być??
źle odpowietrzony???
czy pada serwo czy pompa

sebaoo2
28-03-2013, 12:40
Wymieniałeś płyn?
Spróbuj na początek wymienić,odpowietrzyć
Sprawdź też stan wszystkich połączeń i węży

Ostatecznie może to być problem pompa

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

uszkodzone serwo to zazwyczaj objawia się ogólnie - twardy pedał, słaby/"ciężki" hamulec,żeby dobrze zahamować trzeba porządnie depnąć;-)

byrrt
28-03-2013, 12:41
Na moje wężyki elastyczne i nowy płyn powinien rozwiązać problem.

szagrad
28-03-2013, 14:32
OK jutro ewentualnie po świętach wymienie płyn,
co do przewodów to : wymienione mam od zacisku w góre z jednej strony z drugiej też trzeba wymienić jeśli nie ma żadnych problemów z prawą stroną??
(giętkie wkręcane w zacisk- nie smiać się za język bo jestem laikiem który się uczy mechaniki na swoim autku)

sebaoo2
28-03-2013, 14:36
Sprawdź wizualnie stan,jak są dobre i z kołem nie ma problemow z hamowaniem to nie ma potrzeby wymieniać

byrrt
28-03-2013, 15:03
Nie nie ma potrzeby jeżeli wszystko jest ok, mowa oczywiście o wężykach giętkich przy zaciskach..

azure
28-03-2013, 21:31
Witam,

Mam mały problem, pedał hamulca jest strasznie miękki i bierze pod koniec dopiero. Oczywiście jest odpowietrzony. Miał może ktoś już taki problem?? albo jakaś podpowiedź co zrobić z tym?


Hamując na szutrze jesteś w stanie zblokować wszystkie 4 koła?

U mnie był podobny problem. Dopiero po wymianie samoregulatorów w tylnych hamulcach na takie od Punto 2 pedał zaczął brać dużo wcześniej, a efektywność hamowania zdecydowanie wzrosła.

Darksaience
29-03-2013, 11:49
Skoro masz palio to na 100 % korektory hamowania lewy i prawy. Regulują one hamulce ze skosa prawy przód lewy tył i lewy przód prawy tył. Są one w palio najczęstszym powodem nierównego hamowania lub takich anomalii jak opisujesz

szagrad
08-04-2013, 06:12
Płyn wymieniony hamulce odpowietrzone niby jest dobrze.
Zabieram bryke na przejażdżke jest OK
Wracam do miasta i to samo i wkońcu znalazłem, pedał zostaje w podłodze przy wciskaniu sprzęgła.
Przyczyna dziwna ale jest pęknięty wspornik pedałów hamulca i sprzęgła :)
Dzisiaj rozebrałem warto to spawać czy szukać nowego??
Czy to jest normalne że pękło?
8098

byrrt
08-04-2013, 10:15
Czy to jest normalne że pękło?
Normalne? :P Raczej nie..

lukq
08-04-2013, 13:35
Kup używany bądź nowy. Lepiej takich rzeczy nie spawać.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

yacub
10-04-2013, 09:24
jak było plastikowe to normalne - jak metalowe - to nie :)

szagrad
10-04-2013, 11:24
Normalne? :P Raczej nie..
Może inaczej pęknięcie to jest dziwne przynajmniej przy moim przebiegu,
na necie znalazłem wypowiedzi że występuje z dużym przebiegiem (250tyś i w górę)
Zresztą zrobione
W sumie odpowiedz nasuwa sie sama:rolleyes::wink:

vitec
25-03-2014, 20:03
witam

tez mam problem z " miekkim pedałem " ,jutro odstawiam Fiatownie do mechanika :)

azure
26-03-2014, 14:41
witam

tez mam problem z " miekkim pedałem " ,jutro odstawiam Fiatownie do mechanika :)

W pierwszej kolejności do sprawdzenia samoregulatory w bebnach.
Jeśli nie działają to mimo wymiany większości elementów układu hamulcowego pedał będzie miekki, bo okładziny w pozycji neutralnej będą zbyt daleko od bębna.