PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2007r i Błąd PO481 przyczyny ??



MichalPoznan
31-08-2011, 08:38
Witam
Mam taki problem ostatnio wymieniłem przepustnice na Nową, podczas gdy stara była w aucie wyskakiwał błąd .
Po wymianie i przejechaniu kilkunastu km i ochłodzeniu silnika wyskoczył kolejny błąd , załatwiłem interfejs i okazało sie ze wyskoczył błąd PO481
Pytanie jaka może być przyczyna tego błędu i czego szukać żeby go usunąć ??

Błąd można usunąć dopiero po przegazowaniu trochę auta.

Ma ktoś pomysł co może być nie tak ??

lukq
31-08-2011, 14:18
P0481 "Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 2 - usterka"

tomasz_
31-08-2011, 17:44
skoro masz już interfejs to sprawdź czy na 1 i 2 biegu działa Ci wentylator.

MichalPoznan
23-10-2011, 08:48
Witam serdecznie
Po Takim okresie w końcu znalazłem czas by zrobić test.
Więc tak
test nr 1 na biegu 2 wentylator działał oczywiście przerywanie ale podejrzewam ze to do testu (włączył , wyłączył i znów włączył )
test nr 2 na biegu 1 to samo
zrobiłem test wskaźnika temperatury i nie wiem czy poprawnie działa ale zrobił raz do prawie pół potem drugi raz podszedł do 2 kresek przed końcem i nie doszedł do samej góry o dziwo nie wiem dlaczego

Co robić jakieś rady ??
Może to coś związane z czujnikiem temperatury ??

miszko
23-10-2011, 09:23
test nr 1 na biegu 2 wentylator działał oczywiście przerywanie ale podejrzewam ze to do testu (włączył , wyłączył i znów włączył )
test nr 2 na biegu 1 to samo
Co prawda nie mam Ducato, ale analogicznie jak robiłem w swoim aucie testy wentylatora na chłodnicy to dokładnie tak było w tym teście jak u Ciebie. Jak testowałem II bieg to włączył się, rozpędził, wyłączył, włączył, rozpędził się i wyłączył. Tak samo było gdy testowałem I bieg. Moim zdaniem jest ok.

Co do reszty to musi się ktoś inny wypowiedzieć.

tomasz_
23-10-2011, 10:33
a blad nadal wyskakuje? czy nie wraca po usunieciu?

MichalPoznan
23-10-2011, 10:54
Wiec tak po skasowaniu błędu np po trasie i wyłączeniu silnika zapala sie ponownie tak było dotychczas jak jeździłem i to ten sam błąd cały czas.

Podejrzewam coś związane z czujnikiem temperatury może albo coś podobnego ponieważ większość właśnie przypadków zapalenia teraz błędu, po skasowaniu i przejechaniu jakiejś dłuższej trasy odstawieniu auta i ponownego odpaleniu auta wyskakuje ten błąd .

Co może powodować taką reakcje ??
Też dodam ze nie widziałem jeszcze żeby wentylator chłodzący się kręcił nawet to w upalne dni przy korku długim w wysokich temperaturach.
Jednego razu nawet go rozgrzać chciałem bardzo i też nie załaczył się wentylator.

Może jakiś przekaźnik ??
Jakiś czujnik ??

lukq
23-10-2011, 11:25
Czujnik temperatury szukaj albo na termostacie, albo wkręconego w chłodnice.
Sprawdzić możesz jego wartości miernikiem, dane jakie powinien wskazywać powinny być w dziale download

MichalPoznan
23-10-2011, 12:28
Znalazłem na stonie cos takiego
Silnik Czujniki Czujnik temperatury płynu chłodzącego FIAT 2007r. DUCATO nadwozie pelne 120 Multijet 2,3 D (120KM) (http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/FIAT,DUCATO,DUCATO_nadwozie_pelne,2007,9223,Silnik ,Czujniki,Czujnik_temperatury_plynu_chlodzacego,0. php)

Pytanie teraz jaka różnica jest miedzy czujnikami.

Nie poznałem jeszcze jakie wartości musi posiadać czujnik .
Gdzie znajdę taką informacje ???
Który dział w downloadzie??

lukq
23-10-2011, 12:55
czujnik temperatrury - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/142)

MichalPoznan
21-03-2012, 16:45
Witam po takim czasie .

Więc nikt nie może mi pomóc co moze być bezpośrednią przyczyną wyskakiwania tego błędu.
Sprawdzałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest ok jego rezystancja.
Po odpięciu kostki z czujnika wentylator działa więc wentylatory też są ok więc pytanie w czym tkwi problem ???
Dlaczego po rozgrzaniu silnika i ponownym zapłonie wystepuję bład wyzej wymieniony ??
Czy normalne że latem przy temperaturach 35 stopni też by sie wentylator nie załaczył w trasie ??
trudna sprawa a rozwiązania nikt nie zna .

lukq
21-03-2012, 21:39
Posprawdzaj czy nie masz tam jeszcze przekaźników, nie wiem do końca jak tam u Ciebie wygląda sprawa z podłączeniem elektrycznym.

MichalPoznan
22-03-2012, 07:32
No właśnie czy gdzieś znajdę jakiś schemat podłączenia elektrycznego tego samochodu ???

Przekaźniki sprawdzę który może być od załączania wentylatorów i zobaczymy czy są ok .

miszko
22-03-2012, 08:07
Wiązki elektryczne odszukasz w eLearn Fiat Ducato 2002-2006 Program Serwisowy - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/178)
Program jest też po polsku, chociaż sama instalacja po włosku. Jak uruchomisz przestaw na PL. Twój silnik też tam jest.
Później przejdź pod Instalacja elektryczne i kieruj się już menu (bo jest podzielone).
Opisy są bardziej techniczne i musisz się wgryźć.
3085

MichalPoznan
22-03-2012, 08:32
Tylko widzę tutaj ducato 2002 - 2006 a ja mam rocznik 2007 to jest nowy model ducato .

dudus8
08-01-2017, 01:28
Witam serdecznie,
Przepraszam, że odkopuje ten temat, ale również w moim Fiacie Ducato 3.0 mjet 2014r. nowy model mam błąd P0481.....
Wymieniłem opornice wentylatora na nową ale bez skutku
Błędu nie da się wykasować a wentylator od klimy cały czas działa jak odpalę auto.
Jakieś wskazówki?
Pozdrawiam

caroll
14-01-2017, 13:29
A mam proste pytanie jak w kabinie masz ustawiony nawiew?
Jeżeli na szybę i masz klimatronik to normalne że załącza klimatyzator w celu osuszenia szyby.
Tym samym przełącz nawiewy na nogi, temperaturę na max ciepło i wówczas daj znać czy nadal kręci wiatrakami na chłodnicy.

bombuss
21-01-2017, 19:30
Witam serdecznie,
Przepraszam, że odkopuje ten temat, ale również w moim Fiacie Ducato 3.0 mjet 2014r. nowy model mam błąd P0481.....
Wymieniłem opornice wentylatora na nową ale bez skutku
Błędu nie da się wykasować a wentylator od klimy cały czas działa jak odpalę auto.
Jakieś wskazówki?
Pozdrawiam

Witam, posiadam boxera 2,2 130 KM 2012 rok i miałem taki komunikat "P0481 obwód kontroli wentylatora chłodnicy 2" problemem był uszkodzony cienki przewód sterujący przekaźnikiem wentylatora chłodnicy na biegu 2 czyli szybki, przewód ten jest w grubej wiązce która zaczyna sie pod skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika a kończy w komputerze silnika.