Zobacz pełną wersję : błąd poduszek powietrznych! Potzebna diagnoza błędu z FES
entuzjasta789
23-08-2011, 20:47
Witam! podłączyłem dzisiaj swoją bavkę 1,9 jtd CF3 do komputera i ukazał mi się błąd poduszek powietrznych ;/ nie wiem zupełnie czym to spowodowane. Oto screen
1003
usunięcie błędu za pomocą Fes jest nie możliwe. Da się to jakoś naprawić łatwo i tanio? bardzo proszę o pomoc!!!
z mojej wiedzy jaką posiadam jest to błąd detonatora poduszki.
Co za tym idzie podejrzenie pada na dzwon. Podjedź do magika elektryka niech sprawdzi Ci w CAN co i jak. Wciskając poduszkę, jeśli wpada i jest bardzo miętka, znaczy, że nie masz poduchy a zaślepkę.
Jak elektryk Ci ją wykasuje z pamięci CAN, a nie będziesz chciał kupił i wsadzić nowej to nic nie tracisz bo i tak nie masz Jasia.
entuzjasta789
23-08-2011, 21:39
dziekuję za odpowiedź, to z brakiem poduszki raczej odpada ponieważ jakiś czas temu miałem jakiś błąd poduszki (wina słabego akumulatora) usunąłem i było ok tylko raz zostawiłem auto pod chmurką i się zaświwciła kontrolka;p a jest możliwość że nie łączy taśma przy detonatorze ? :)
zawsze jest taka możliwość. Musisz rozebrać kierownicę i sprawdzić tam czy wszystko jest ok, oraz czy nie jest przetarte.
Jest to błąd detonatora poduszki kierowcy, może być to spowodowane przetartą/złamaną taśmą w kierownicy lub innym niepewnym połączeniem. Wydaje mi się jednak, że gdyby była przerwa to by wyświetlał taką informację tak więc nie wykluczam samej poduszki. Najprościej będzie:
- po pierwsze sprawdzić czy nie cieknie na sensor airbagów z nagrzewnicy (nie ma co tego lekceważyć),
- po drugie rozłączyć wszystkie obwody poduszki i połączyć jeszcze raz,
- po trzecie zdjąć poduszkę kierowcy, sprawdzić taśmę na przejścia i jeżeli jest ok wpiąć zamiast poduszki rezystor powiedzmy 3R. Spróbować skasować błędy,
- po czwarte dać znać na forum ;)
Po 5, odpiąć akumulator gdybyś chciał sprawdzić styki przy poduszce w kierownicy.
Po 5, odpiąć akumulator gdybyś chciał sprawdzić styki przy poduszce w kierownicy.
Nie no od tego zaczynamy grzebiąc przy airbagach.. I w prawdzie nie wierze aby jakikolwiek elektroniczny miernik mógł zdetonować poduszkę to nie mierzymy rezystancji poduszki tak zwyczajnie!!! Ja to robiłem na uszkodzonym jasiu ale na kilkumetrowych kablach na dworze ;)
entuzjasta789
25-08-2011, 20:31
Witam chłopaki:wink: Udało mi się rozwiązać mój problem:tongue Zaczynając od początku: pierw wyjąłem akumulator na około 30 minut, następnie odkręciłem śruby trzymające poduszkę kierowcy, po wyjęciu lekko dmuchnąłem sprężonym powietrzem przestrzeń w kierownicy. Poduszka okazała się cała i sprawna, później po odłączałem wszystkie przewody i znów je podłączyłem, jeden przewód (żółty od poduszki) wyglądał na lekko poluzowany więc nim zająłem się w pierwszej kolejności :) gdy złożyłem wszystko do całości podłączyłem go pod laptopa i FES, błąd został nadal lecz z dopiskiem "przejściowy" a nie "przejściowy/obecny" wiec go usunąłem i kontrolka zgasła a sterownik nie wykrył żadnych błędów:cool: dzięki wszystkim za pomoc
Oby błąd za jakiś czas nie wrócił ;) Pozdrawiam
janusz67
15-03-2012, 14:59
Po naciśnięciu klaksonu zapaliła się i pali do dziś kontrolka poduszki, w ASO nie połączyli się z poduszką (wtyk 3 pinowy pod schowkiem). Niedługo mam przegląd, co z tym zrobić
Na 99% poszła Ci taśma od poduszki kierowcy - po tej samej taśmie idzie sygnał do poduchy. Taśma pewnie do wymiany, a czemu nie mogłeś się połączyć to już nie wiem.. Czy jak przekręcasz kluczyk i zapala się lampka airbag to czy po 4 sekundach na chwilę gaśnie?
janusz67
16-03-2012, 14:05
Stary laptop z rs232, interfejs kkl (niebieski z przełącznikami), przejściówka na 3pin, fiatecuscan wersja 2.6.1 free i połączenie bezproblemowe+kasacja błędu. Oczywiście jeszcze sprawdzenie łączności z silnikiem=połączono. Nowy laptop pomimo posiadania rs232 oraz fiatecuscan wersja 3.4.2 free nie dał rady. Prawda taka, że co starsze lepiej daje radę. Położenie wtyczek 3 pin dla zainteresowanych fiat bravo 100 16v 2000r.- lewy kielich (od kierowcy) przyczepiony do czarnej skrzynki bezpieczników, pod schowkiem 2 wtyczki - 1wsza w żółtym oplocie airbag (dwa przewody)+ druga obok (trzy przewody) na razie nie wiem od czego.
Czekaj bo trochę nie rozumiem. Przerobiłeś KKLa na zwykłego RS232 tak? Co do wersji FES'a to się nie wypowiem może faktycznie coś namieszali ale ja spokojnie 3.4 łączę się ze wszystkim w moim aucie. Jeżeli chodzi o RS232 to może trzeba by te opóźnienia zmienić, ew. sterowanie przepływem..
janusz67
16-03-2012, 14:11
Nie przerabiałem, kupiłem gotowy (podobno stabilniejsze połączenie), po lekturze forum (nie tylko tego) dotyczących problemów z usb kupiłem na com. Kombinowałem z opóźnieniami, zmianami com i dopiero stary laptop bez kombinowania w ustawieniach połączył się bezproblemowo. Teraz czas na sprawdzenie do czego trzecia wtyczka i spróbuję znowu z wersją 3.4.2 i oczywiście stary sprawdzony Maxdata. Pozdrawiam
zmianami com i dopiero stary laptop bez kombinowania w ustawieniach połączył się bezproblemowo
Tak, to też potwierdzam. Miałem IBM T23 z prawdziwym portem COM to łączył się bez problemów. A później chciałem spiąć po przejściówce (USB->COM) i już były problemy.
Faktycznie pod tymi nowymi kompami mogą być pewne problemy ale myślałem że skoro KKL jest oryginalnie też na USB to akurat FESowi to nie robi czy idzie po przejściówce czy po prawdziwym COM. W nowych płytach COM nie jest już pod przestrzenią adresową -to wirtualny COM mimo, że jest fizyczne złącze na płycie..
janusz67
16-03-2012, 16:21
Może wiecie od czego jest ta trzecia wtyczka, ABSu nie ma, gdzieś wyczytałem, że podobno od klimatyzacji (chociaż wątpię) poza tym u mnie jest klima automatyczna.
Klima zdaje się też ma swoje złącze ale nawet nie wiem gdzie.. I to właśnie ta automatyczna.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.