PDA

Zobacz pełną wersję : Wjechałam na nierówność i biegi nie wchodza



ania8902
21-08-2011, 14:24
Witam was.

Jakiś miesiąc temu w moim samochodzie biegi chodziły cudownie, wsteczny także, od razu łapały.

Jednak pewnego razu jechałam po bezdrożach, nie było tam wielkich dziur, jednak po bokach było miejsce na koła(już samochodu zrobiły taką ścieżkę) a na środku była większa trawa (mam nadzieje ze wiecie o co chodzi), trawa ta szorowała po podwoziu samochodu co zresztą było czuć i słychać. Po przejechaniu tak 50m, postanowiłam zawrócić i tutaj pojawił się problem, nie chciał wejść wsteczny, takie hrrrr, jakby coś z linką ale nie jestem pewna. Musiałam zgasić samochód wrzucić wsteczny i cofnąć, potem nie chciała wejść 2 tak jakbym nie wysprzęglał i tak problemy się nasilały, dzisiaj to już zdarza się że żadnego biegu nie mogę wrzucić, chodzą bardzo ciężko, dwójki przy prędkości np. powyżej 20km/h nie wrzucę bo słychać jakbym wrzucał bieg bez sprzęgła, wsteczny tak samo..

Wiecie co to może być? Może ta trawa coś przestawiła, urwała? Jakaś linka ?

boch
21-08-2011, 17:10
a jak chodzi pedal sprzegla? jest jakas roznica? druga rzecz to poziom oleju w skrzyni. masz tam jakiegos faceta w okolicy? :) niech wezmie klucz imbusowy 12, zajrzy pod przedni zderzak po stronie kierowcy i odkreci korek wlewu oleju na skrzyni. wkladajac palec oleju powinno byc na rowno z dolnym brzegiem otworu. jak bedzie mniej dolewka. jaki olej, to juz w innym temacie. na pewno znajdziesz :)

tomxx
21-08-2011, 20:11
Żeby Cię poratować...
otwierasz maskę i chyba klucz 10 stronie kierowcy widzisz kawałek liniki... jest to linka od sprzęgła... kręcąc śrubą zrób parę dobrych obrotów na czuja... i zobacz jak wchodzą biegi - możliwe że sprzęgło nie do końca rozłącza... a w ten sposób to możesz dojechać na pierwszy warsztat , ew. wrócić do domu ... nie gwarantuje że nie urwie ci się linka... będziej twardziej chodziło sprzęgło..

mamut-tme
23-08-2011, 16:53
Sprzęgło w 1,6 można wyregulować bez klucza. Należy włożyć jedną rękę pod akumulator, dokładnie to między rurę od dolotu i chyba wąż z płynem do chłodnicy (najlepiej na zimno, bo ten wąż może być gorący!). Następnie należy poszukać czegoś, co wydaje się w dotyku takie jak to:
BRAVA 1.8 16V 96 R LINKA SPRZĘGŁA (1740880876) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/brava-1-8-16v-96-r-linka-sprzegla-i1740880876.html) (końcówka z prawej strony na zdjęciu).
Czyli szukamy pręta gwintowanego i nakrętki na nim, nakrętka ma kształt jak litera U i jest z plastiku (ciężko to opisać). Czasami obok nakrętki jest zwykła nakrętka (z metalu) kontrująca (zapobiegająca odkręcaniu). Przekręcanie tej plastikowej w prawo powoduje zwiększenie naprężenia linki, należy zwrócić uwagę, że trzeba wykonać obrót o co najmniej 180°, inaczej nakrętka wróci. Jeśli jest druga nakrętka kontrująca, należy ją również dokręcić, obie muszą do siebie przylegać.

Edit:
Aniu, przeczytałem jeszcze raz Twój post, moim zdaniem na 90% musisz podciągnąć linkę. Myślę, że ok 6-7 obrotów. Po podciągnięciu wciśnij parę razy pedał sprzęgła na zgaszonym silniku, zobacz jak wchodzą biegi na "sucho", a potem zobacz na zapalonym.
Warto też zapamiętać w jakiej pozycji jest pedał sprzęgła względem pedału hamulca. U mnie po wymianie linki na jakąś tandetnej firmy nakrętka lubiła się sama odkręcić i pedał był coraz niżej... jak się okazało nie było, czy też mechanik zapomniał o nakrętce kontrującej. Wkręciłem własną i od tamtej pory już 3 miesiące spokoju:) (przedtem raz w miesiącu poprawiałem)