Zobacz pełną wersję : 1,9JTD - jak to jest z tym silnikiem ??
Witam wszystkich.
Jestem nowy na tym forum.
Kupiłem niedawno Doblo 1,9JTD - znajomy twierdzi że, to mało awaryjny silnik. Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy "usprawnianiu" autka. Doblo jest z 2002 roku - z bardzo śmiesznym przebiegiem 120 000 (w który nie wierze !!), bez klimy (nie wiem czy ma ABS - jeszcze nie sprawdzałem).
Co muszę wymienić najpierw ?? Chodzi mi głównie o tematy silnikowe (bo z JTD nie miałem do czynienia).
Olej, wszystkie płyny wymienione, hamulce pójdą do wymiany całe, opony też ...
Ale jak jest z rozrządem ?? Co ile wymiana ?? PODOBNO tam jest łańcuszek, ale widziałem też zestawy rozrządów z paskami ... Czy wymieniamy to co jest w zestawach naprawczych (paski, pompka wody itp), czy też łańcuszek ?? No i co ile taka przyjemność ??
Czy Doblo z tego roku posiada jakieś złącze diagnostyczne i jak się nazywa program do tego autka ??
Dzięki za odpowiedź.
Masz pasek. Do wymiany to kompletny rozrząd (pasek, napinacz, rolka prowadząca). Wymień tez pompę wody.
Na przebieg nie patrz. Wymieniaj nawet jakby miał 50kkm.
Co do programu, Fiat ECU Scan (tzw. FES), darmowa wersja działa przez 20 minut i ma parę ograniczeń. Pełna - ma odblokowane pewne funkcje.
Kabelków na aukcjach/sprzedawców znajdziesz dużo. (Dla przykładu klik (http://allegro.pl/listing.php/search?string=fiatecuscan+doblo&category=0&description=1&sg=0¶ms_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce 82fe39d8)).
Przy pierwszym połączeniu dla pewności wybierz "SCAN", tak aby program sam odszukał i zidentyfikował ECU w Twoim aucie.
Możesz też jeszcze przed kupnem ściągnąć FES'a i wcisnąć CTRL+F10. Przejdziesz wtedy w tryb symulacji.
Możesz wtedy zobaczyć co będziesz mógł "badać" tym kabelkiem.
No dobra ... Poszukam jakiś zestawów do rozrządu. Na innym forum widziałem zestawy z paskami, rolkami i pompą wody z metalowym wirnikiem - może to dobre będzie.
Jeszcze pytanko. Może ktoś wstawić jak wygląda chłodnica w Doblo ... Chodzi o sposób montażu wentylatora na chłodnicy - bo u mnie jest jakiś baaaardzo dziwny - jakby śrubka przechodziła przez chłodnicę.
I druga sprawa ... Na bloku silnika patrząc od przodu - jest taka rurka w poziomie, do której dochodzą dwa węże gumowe - do czego ona jest ??
Dzięki za odpowiedź.
jeśli nie będziesz sam wymieniał rozrządu niech zakupu dokona mechanik ( wtedy on bierze odpowiedzialność za części)
wymień też jak radził miszko pompę wody najbezpieczniej a koszt mały (ja u siebie zapłaciłem z robocizną 600 zł a wymieniałem komplet i też mam ten silnik o ile mowimy o jednostce 120KM)
co do rurki, zrób zdjęcie to będzie bardziej czytelne
śruba w wiatraku to pewnie efekt czyjejś fachowej ingerencji
Co do części - to zawsze zlecam kupno mechanikowi który wymienia ... Żeby nie było że, "część była nie taka i dlatego się popsuło".
Autko wróci w poniedziałek od lakiernika - wtedy zrobię zdjęcie tej rurki ...
Co do chłodnicy - domyślałem się że, to raczej fabryczne mocowanie nie było :( przy wymianie rozrządu - wymienią i chłodnicę ...
W Doblo 1.9 Jtd w 2002 miał chyba 105 KM ?
Rozrząd na łańcuchu jest w 1.3 Mulijet. Też popularny silnik w Doblo.
Autko wróciło od lakiernika. Poniżej wrzucam zdjęcie "rurki" która jest za mocno zardzewiała w stosunku do reszty silnika.
1017
Do czego ta rurka jest ??
No i temat wiatraka na chłodnicy. Tak wygląda mój:
1018
Jak powinien wyglądać oryginał - w wersji bez klimy ?? Widziałem na allegro chłodnice kompletne z dwoma wiatrakami - ale to chyba do wersji z klimą ... Jakby ktoś miał możliwość wrzucić linka do autkcji, lub zdjęcie jak powinna wyglądać oryginalna chłodnica w wiatrakiem/ami - byłbym wdzięczny.
Czy ta rurka nie jest połączona u Ciebie z chłodnicą i termostatem?
Jeśli nie posiadasz klimy to potrzebujesz chłodnicy z jednym wiatrakiem. wejdź na eper.fiatklubpolska.pl (przeglądaj pod Internet Explorer) wpisz tam nr VIN i wyświetli się Tobie oryginalna chodnica i nr. katalogowy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.