PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.8 - dusi, dławi się na benzynie



Arsen
08-08-2011, 23:14
Witam,
w moim Bravo mam następujący problem. Otóż samochód na benzynie za bardzo nie chce wchodzić na obroty, dusi się i dławi. Na początku myślałem że to może być wina paliwa. Po zalaniu auta jedynym z lepszych paliw i dodaniu preparatu do czyszczenia wtrysków nie ma żadnej poprawy. Dodatkowo wymieniłem świece zapłonowe - to też nie przyniosło rezultatu. Dodam że mam założoną instalację gazową i na niej samochód chodzi normalnie, chętnie wchodzi na obroty i przyspiesza. Przypuszczam że wina może leżeć albo w padającej pompie paliwa, niskim ciśnieniu paliwa, zatkanym filtrze paliwa. Pytanie tylko gdzie ten filtr znajduję się i czy trudno jest zdiagnozować pompę i te ciśnienie? Samochód jest z 2000r

byrrt
09-08-2011, 13:37
Pompa jest przy zbiorniku paliwa, filtr pod plastikową osłoną po stronie pasażera - dostęp od podwozia (dobre by było mieć kanał).
A próbowałeś odłączyć klemy aku? Być może rozjeżdża Ci się mapa wtrysku od instalacji gazowej.

Arsen
09-08-2011, 14:47
Klem nie odłączałem, dziś spróbuję to zrobić i zobaczę jakie są efekty. Dzięki za pomoc

lukq
09-08-2011, 17:15
Wymień filtr paliwa i sprawdź czy paliwo dobrze dochodzi i pompa się nie zawiesza.

Arsen
10-08-2011, 23:03
Po zdjęciu klem nie odczuwam poprawy. W weekend spróbuję dorwać się do filtra i pompy.

byrrt
11-08-2011, 10:34
Aż mało prawdopodobne jest dla mnie to, żeby filtr paliwa mógł się tam zapchać.. Ale może mało widziałem ;) Odłączałeś te klemy na dłuższą chwilę i robiłeś potem adaptacje? (włączasz silnik i czekasz do nagrzania a następnie włączenia wentylatora chłodnicy)

Arsen
11-08-2011, 12:10
Klemy zrzuciłem na godzinę, może trochę dłużej ale przyznać muszę że nie robiłem autoadaptacji. Odłączę je raz jeszcze i zrobię tak jak mówisz

byrrt
11-08-2011, 12:26
Spróbuj ale z tego co mówisz nie sądzę, aby coś to zmieniło..

Arsen
09-10-2011, 20:57
Dopiero dziś wjechałem Bravo na kanał. Wcześniej kupiłem filtr paliwa i właśnie dzisiaj chciałem go wymienić. Problem w tym że za nic w świecie nie mogę go znaleźć. Czy ktoś może łopatologicznie wytłumaczyć w którym miejscu on jest? A może w ogóle go nie mam i rolę filtra pełni jakaś siateczka...

byrrt
09-10-2011, 21:47
Jest pod czarną plastikową osłoną mniej więcej pod nogami tylnego prawego pasażera ;) Czyli gdzieś w okolicy nadkola..

Arsen
09-10-2011, 22:08
Taka plastikowa puszka/osłona tam jest ale nie ma w niej filtra. Przewody w nią wchodzą (idąc od silnika) i wychodzą (idąc do zbiornika). Ten filtr który kupiłem jest dosyć duży, około 10 cm długości i szczerze to nie mam pojęcia gdzie go tam miałbym wsadzić:confused::confused:

lukq
12-10-2011, 13:17
poszukaj w nadkolu idąc po przewodach.

byrrt
12-10-2011, 14:38
W nadkolu jest filtr węglowy czy jakoś tak.. Filtr paliwa jest pod dużą plastikową osłoną między dzwiami a tylnym prawym kołem. Tam schodzą się rurki.. No chyba, że go zwyczajnie nie masz - może jakoś po FL go zlikwidowano.. Patrzyłeś w Eper'rze? Ja w 1.8 z grudnia 98 (po FL ale jeszcze CF2) taki filtr mam i go wymieniałem..

Arsen
13-10-2011, 09:48
Sprawdziłem po VIN-ie w ePerze i faktycznie nie mam filtra u siebie. Z winowajców został teraz regulator cisnienia paliwa lub sama pompa. Co ciekawe ostatnio samochód chodzi na benzynie już znacznie lepiej. Pytanie do kolegi Byrrt, czy głośno pracuje u Ciebie ta pompa? U mnie mam wrażenie że za głośno, słychać ją bardzo wyraźnie po przekręceniiu stacyjki, nawet stojąc na zewnątrz kilka metrów od samochodu. Drugie pytanie to czy wkłady do pomp z allegro za kilkadziesiąt złotych są coś warte?

byrrt
13-10-2011, 13:03
U mnie pompka jest dość mocno słyszalna zarówno w środku jak i na zewnątrz (z tyłu) i to chyba normalne..

Zielony
13-10-2011, 20:42
Po lifcie nie ma wymiennego filtra,tylko jest on zintegrowany z pompką paliwa.Może dobrze by było zaglądnąć do środka i sprawdzić co tam się dzieje.Może walną wąż i bena wali z powrotem do zbiornika?