Zobacz pełną wersję : Pomocy, rozrusznik Renault Clio II
kamil00512
02-08-2011, 20:14
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam problem z renault clio II. Wiem ze to forum fiata ale mam duze zaufanie, poniewaz kazdy problem jaki mialem ze swoim kropkiem zostal rozwiazany pomyslnie. Chodzi o to ze w momecie przekrecenia kluczyka samochod nie chce krecic. aku jest ok. gdy wezme go na pych to odpala bez problemu. Przejade kilkanascie kilometrow i odpala bez problemu. i powiedzmy po 6 odpaleniach znow jest to samo. nawet nie chce krecic silnik. doslownie nic. Czy to rozrusznik??? Prosze o pomoc poniewaz nie wiem co moze byc. A potrzebuje samochod jak najszybciej. Z gory dziekuje.
Obił mi się kilkakrotnie podobny przypadek o uszy, prawdopodobnie zakończył życie elektromagnes w rozruszniku. Ale poczekaj jeszcze na opinie innych kolegów
Po pierwsze, po przekręceniu kluczyka słychać coś? Jakiś stuk? Całkiem możliwe, że automat Ci szwankuje. Nie wysuwa się, a więc nie załącza rozrusznika. Stąd po przekręceniu zero reakcji.
A z ciekawości czy pompę słychać jak nabija ciśnienie?
Napisz dokładnie co się dzieje i jaki masz motor. Czy akku masz na 100% sprawne ? mój ojciec miał w renault Thalii z motorem 1.4 podobnie jak Ty. autko normalnie jeździło , pojechał ojciec nim na stację benzynową zgasił a po chwili jak chciał odpalić słyszał tylko takie stukanie jakby przeskakiwanie czegoś w rozruszniku. Okazało się że po wymianie akku wszystko wróciło do normy.
kamil00512
02-08-2011, 23:21
aku jest sprawny poniewaz przekladalem do innego samochodu i dzialal z innego do tego i to samo bylo. jak przekrecam kluczyk to slysze jak zalacza sie pompa i tyle. ale najciekawsze jest to ze jak go wezme na pych i przejade kilka kilometrow to odpala przez jakis czas a potem to samo.
Lukaj na kable przy rozruszniku, najprawdopodobniej wzbudzenie nie działa - taki cienki kabelek :) posprawdzaj na początek kabelki - od tego się zaczyna jak rozrusznik nie chcę dać znaku życia
BTW: Zmieniamy nazwę na R K P? :D :D
kamasutra80
03-08-2011, 07:09
Jak nie ruszy to sprawdz metoda na mlotka. Uderz kilka razy w niego lekko i zobaczysz czy ruszy. Koszt naprawy 100-200 zl
Jak nie ruszy to sprawdz metoda na mlotka. Uderz kilka razy w niego lekko i zobaczysz czy ruszy
może nie tyle młotkiem co trzonkiem żeby magnesów nie uszkodzić
jak pisał Ubek zobacz przewody potem możesz go wyciągnąć ( o ile masz dobre dojście do niego) i zobaczyć szczotki i automat. ogólnie sprawdzić jego działanie poza samochodem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.