PDA

Zobacz pełną wersję : Co sądzicie o Cromie 1.9 - 150KM z automatem? A może brać manual?



Marx07
22-07-2011, 11:00
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

Zastanawiam się nad zakupem Cromy z 2008 roku.
Mam dwa typy:
1. 1,9 150 KM - manual
2. 1,9 150 KM - automatyczna skrzynia.

Pytanie czy to taka sama skrzynia jak siedzi w 2,4? Jeśli tak to czy silnik daje radę?
Brać pod uwagę automat czy nie? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Pozdrawiam
Mariusz

miszko
22-07-2011, 11:07
Karol, klubowicz który tez kupował Cromę brał takie wersje pod uwage jak Ty. Z tego co mi mówił z Cromą jest o tyle problem z automatem, że w Polsce nie była sprowadzana taka wersja.
I jeżeli coś się z nią stanie, koszty nie będą małe. Automat kusi wygodą.

Marx07
22-07-2011, 11:22
No właśnie kusi mnie ta wygoda.
Tylko obawy przed kosztami i jakimikolwiek naprawami powstrzymuje mnie przed kupnem automatu.
Prawdopodobnie kupię manual.
Bardzo mi się podoba Croma. Czytałem dobre opinie. Mam na oku kilka sztuk w Niemczech. Nie są najtańsze (taniej można kupić w Polsce) ale za to mam pewność, że auto jest sprawne i z oryginalnym przebiegiem ok. 100 tys km.

BART_osz
22-07-2011, 15:44
Witam
Miszko kolega karol musiał źle sprawdzać albo został źle poinformowany bo na polskim rynku MOŻNA było kupić 150tke z
automatem. Jeździłem taką cromą w polsce - kupioną i rejestrowana u nas.
Co do zakupu - ważne czego czlowiek oczekuje od samochodu - i jezeli jest sie delikatnie jezdzaca osoba to mozna brac
automat ale jak ktos oczekuje wiekszej dynamiki i nie lubi spoznionych reakcji to o automacie musi zapomniec - niestety
automat w cromkach to jest ich chyba najslabsza strona - sa strasznie wolne, czasem po "depnieciu" nie redukuja i
przyspieszaja na "obecnym" biegu ... mija chwila i dopiero redukcja ... jesli nasapi oczywiscie :) . Jak dla mnie
konstrukcja pozostawiajaca duzo do zyczenia . O awaryjnosci nic nie wiem bo nigdy nie slyszalem o zepsutym automacie w
cromie ... . :roll: .
Z manualem polecam :) dynamiczne i oszczedne auto - i co najwazniejsze pakowne i bardzo funkcjonalne ... dla mnie ma jeszcze
jeden atut - jest nie typowe :) i rzadko je widac na ulicy .

Marx07
22-07-2011, 19:43
Croma to rzadkość na ulicy. Szukam dużego wygodnego wozu. Myślałem o jakimś SUV-ie ale cena takiego 3-4 latka to ponad 60 tysi a to już za dużo jak dla mnie. Cena Cromy jest super w stosunku do tego co się otrzymuje.

miszko
22-07-2011, 21:23
na polskim rynku MOŻNA było kupić 150tke z
automatem

W ASO Fiata (Toruń) powiedzieli, że nie były, ale mogli się mylić.

BART_osz
22-07-2011, 21:55
W ASO Fiata (Toruń) powiedzieli, że nie były, ale mogli się mylić.
Na bank sie mylili :) - sam widzialem takie sztuki na placu transportowym w zakladzie z przeznaczeniem na polske .
A w zakladzie na stanie mielismy takie dwie sztuki - 150 w automacie . I nie byly to jakies specjalne zamowienia tylko samochody brane ze "stock"u .

omegarules
23-07-2011, 09:46
Panowie - ale czy automat w cromie to nie to samo co automat w Vectrze? Jeśli tak (6-bieg, japońska skrzynia F40) - to jest to całkiem trwała maszynka - mam taką w zafirze i jest naprawdę ok.

miszko
23-07-2011, 09:59
Tak, to skrzynia produkcji AISIN AF40 (japońska), stosowana też w autach innych marek jak Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel Signum.


Na bank sie mylili
To nie pierwszy raz ;) Bynajmniej jak Karol pojechał na rozmowy to odradzili mu i powiedzieli, że w PL nie sprzedawali takich. Widać źle wiedzieli.

Marx07
23-07-2011, 16:13
Czyli jak rozumiem to ta skrzynia to zupełnie inna konstrukcja niż ta którą montowali do 2,4?
I może zupełnie inaczej pracować tzn zdecydowanie lepiej?
Może jednak skuszę się na automacik :).
Pozdrawiam
Mariusz

BART_osz
27-07-2011, 11:41
Zanim sie skusisz - to sie tym przejedz koniecznie na probe . Mi tam sposob pracy tego automatu w cormie nigdy nie odpowiadal ... ale mozemy miec inne wymagania ;) .

Jezeli jest tak jak miszko pisze i ten automat byl tez w brerze - to o ile mnie pamiec nie myli w brerze nie wstawiano 1,9 jtd tylko 2,4 jtd ... a jezeli tak bylo to stawiam ze w cromce 2,4 jest ten sam automat ;) oczywiscie roznice w sterowaniu itd ale "bebech" idac droga alfy powinien byc ten sam.
pozdrY

janek789
11-12-2011, 22:08
Manual przy automacie to kompletny przeżytek. Ja mam Kromkę w automacie i celowo kupiłem w automacie. Jeśli ktoś jeszcze nie poznał co znaczy wymiana koła dwumasowego i jednocześnie sprzęgła w manualu i o jakich kosztach tu mówimy to wyleczyłby sie z manualu. A skrzynia automatyczna aisin af-40 jest bardzo popularna i stosowana w sporej ilosci samochodów wiec ewentualnie z zakupem uzywanej nie jest źle. Ale są to skrzynie które się nie psują i mają dobre parametry. NIe rozumiem kolegi który pisał że ma opóźniona reakcje czy coś w tym stylu. Serio tą skrzynią można zrywać asfalt.

karol
12-12-2011, 21:01
Witam serdecznie
Kilka słów sprostowania, rzeczywiście w salonie Fiata w Toruniu powiedzieli mi że nie jest samochód oferowany z skrzynią automatyczną ( co nie jest prawdą skrzynia automatyczna jest oferowana w tym samochodzie). Co do naprawy skrzyni w serwisie powiedzieli mi, że oni ich nie naprawiają tylko w całości wymieniają.
Natomiast z eksploatacja nie jest tak pięknie co ok. 15 tyś km wymiana oleju i filtra w skrzyni czego za bardzo samemu się nie da zrobić (bynajmniej nie poleca się).
Sama skrzynia automatyczna może się nie psuć tylko np. jak w stilo elektronika sterująca skrzynią nawalała, a magików od tego jest bardzo mało.
Kultura jazdy: skrzynia automatyczna w Cromie nie robi szału, ale też nie jest najgorsza. Automat doceniamy najbardziej w mieście w korkach. Samochód z skrzynia automatyczną więcej pali (jeśli się nie mylę ok. 5%) Dlatego na spokojnie przemyśl zakup. Najlepiej znajdz podobne samochody w komisach pobliżu ciebie. Idź przejedz się automatyczną i manualną i na pewno będziesz wiedział jaki samochód kupić.

janek789
13-12-2011, 17:20
Jeśli chodzi o automat w Cromie - Aisin AF40 - to jest jeden z najbardziej popularnych automatów, stosowany pod różnymi symbolami w nastepujących samochodach:

Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Brera - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Spider - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Cadillac BLS - 1.9 D; 1.9 D (TST);
Citroën C4
Citroën C5
Citroën C6
Citroën DS4
Citroën DS5
Fiat Croma - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm;
Ford Five Hundred
Ford Fusion
Ford Mondeo
Lancia Delta (2008) - 1.8 DI Turbo
Land Rover Freelander 2
Lincoln Zephyr
Mazda 6
Mazda CX-7
Mazda CX-9
Mazda MPV
Mercury Milan
Mercury Montego
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Vectra
Opel/Vauxhall Zafira
Opel/Vauxhall Insignia
Peugeot 307
Peugeot 308
Peugeot 407
Peugeot 508
Peugeot 607
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Range Rover Evoque
Renault Espace
Renault Vel Satis
Saab 9-3 - 1.9 TiD; 1.9 TTiD;
Volvo S40 D3 and D4
Volvo S60
Volvo S80
Volvo V70
Volvo XC70
Volvo XC90

Dlatego troszke jest to komiczne jak ktoś pisze że mu ten automat specjalnie nie odpowiada. Szkoda że tyle marek i koncernów sie pomyliło montując go:) A na powaznie to bardzo dobry automat i wg mnie bardzo inteligentnie pracująca skrzynia.

karol
13-12-2011, 20:25
Dlatego troszke jest to komiczne jak ktoś pisze że mu ten automat specjalnie nie odpowiada
Nie jestem zwolennikiem tego automatu, bo za wolno zmienia biegi. Nie sądzę że jest to komiczne. Listę możesz pokazywać jeszcze 2 razy większą i tak mnie to nie przekonuje, ale każdy może przedstawiac swoją opinię
A żebym nie był odosobniony w mojej opinii przesyłam link do jednego z testów.
Fiat Croma 1.9 l, 150 KM: test na trasie Wrocław-Mediolan-Wrocław - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nNWvY8EUWLQ)

Skrzynia sama w sobie może nie jest zła(zastosowane wielu modelach), ale oprogramowanie sterujące tą skrzynią według mnie odbiega od ideału.

lukq
14-12-2011, 18:51
Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie jest przetestowania obu skrzyni przez zainteresowanego.
Stwierdzi sam czy odpowiada mu automat czy manual. Części do obu są dostępne i każda z nich wiąże że sobą pewne koszta, jak dwumas, czy wspomniana wymiana oleju.

janek789
14-12-2011, 22:53
Jak na polskie warunki to zmienia biegi bardzo dobrze, przy lekkim nacisnięciu pedału gazu przy 2000 obr/min a jak depniesz to zmienia przed 3000 obr/min, czyli bardzo prawidłowo. Szybsza zmiana to może na tor wyścigowy. Jak trzeba wyprzedzić to wciskasz pedał do dechy i ładnie redukuje o stopien niżej. Może jedyne co mogło by lepiej pracowac to redukcja na nizszy bieg - czasem nie jest ona najpłynniejsza.
A tak poza tym to automaty DSG montowane w VW są niby szybkie ale kompletnie nie nadają sie do manewrów wyprzedzania ponieważ ta skrzynia z racji dwóch sprzęgieł już wczesniej przygotowuje sobie biegi - Ty chcesz zredukowac a ona akurat wrzuci wyższy bieg. No ale VW dorobił protezę do tego automatu czyli łopatki i one pozwalaja redukować. Fakt faktem DSG jest bardzo szybka.

miszko
15-12-2011, 08:43
Jeździłem DSG w Superb i jeździłem "automatem" w Oplu Vectra. Było można odczuć fakt, że DSG zapinał biegi szybciej. Jak powiedziałeś, DSG to rozwiązanie dwu wałkowe, jeden wałek jest od biegów parzystych, drugi od nieparzystych. I teraz odpowiednie manipulowanie między obydwoma wałkami plus dwomna sprzęgłami powoduje efekt zrównoważonego przełączania biegów.

Ale twórcą DSG (to jest ich nazwa handlowa) nie jest VW, jest nią amerykańska firma BorgWarner, nazwała to sobie "DualTronic".
AutoZine Technical School - Transmission (http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/tech_gear_manual.htm#Twin-Clutch)



ale kompletnie nie nadają sie do manewrów wyprzedzania ponieważ ta skrzynia z racji dwóch sprzęgieł już wczesniej przygotowuje sobie biegi
Czas zapięcia biegu wyżej to 8ms, ale downshift to już 600ms, czyli 0,6s. Taką wartość już spokojnie odczujemy.
Stąd łopatki.

Zejście z 6 na 2kę (ten sam wałek) już trwa 900ms czyli prawie 1s. Skrzynia wtedy musi przeskoczyć po wałkach, zejść na 5tkę (inny wałek) i dopiero wtedy może zejść na 2kę.

A to klony tych skrzyń:

Volkswagen group DSG / Audi S-Tronic (gearbox built by VW using twin-clutch modules from BorgWarner)
Bugatti Veyron (built by Ricardo using BorgnWarner clutch)
Ford Focus & Volvo S40 (by Getrag) (note: Getrag uses BorgWarner clutch)
Mitsubishi Lancer Evo X (by Getrag)
Nissan GT-R (by Getrag)
BMW M-DCT (by Getrag)
Porsche 911 (by ZF)
Ferrari California (by Getrag)

Poczytajcie tą stronę co dałem, dużo fajnych informacji ;)

Zaś w typowo w FIAT mamy skrzynię C635 DDCT, która jest dwusprzęgłową suchą skrzynią. Zaprezentowano ją w Alfa Rome MiTo. Występuje też pod nazwą Alfa TCT.
http://www.italiaspeed.com/2010/motor_shows/geneva/preview/alfa_romeo/tct_gearbox/2602.html

BART_osz
15-12-2011, 10:05
Dlatego troszke jest to komiczne jak ktoś pisze że mu ten automat specjalnie nie odpowiada. Szkoda że tyle marek i koncernów sie pomyliło montując go:) A na powaznie to bardzo dobry automat i wg mnie bardzo inteligentnie pracująca skrzynia.

Dla Ciebie komiczne a dla mnie fakt ze ten automat w cromie dziala MIERNIE - nie wiem iloma samochodami ze skrzynia automatyczna miales okazje jezdzic - ja nie jestem jakims mega testerem ale jezdzilem kilkoma i kilka ze skrzynia automatyczna nawet miałem i doceniam dobro takiej skrzyni - jednak gorsze wrażenia ze zmiany biegów mialem tylko w pontiac'u grand pirx ale tam silnik v6 rekompensował jej kiepskie działanie . Przejedz sie sabem z ta skrzynia - zupelnie inaczej - czytaj LEPIEJ działa . Czyli kwestia oprogramowania sterownika... . Dalej obstaje przy swoim i nie polecam tego automatu w cromie bo według mnie działa kiepsko :) .

janek789
15-12-2011, 18:15
Dla Ciebie komiczne a dla mnie fakt ze ten automat w cromie dziala MIERNIE. Przejedz sie sabem z ta skrzynia - zupelnie inaczej - czytaj LEPIEJ działa . Czyli kwestia oprogramowania sterownika... . Dalej obstaje przy swoim i nie polecam tego automatu w cromie bo według mnie działa kiepsko :) .

Ale się uwziałeś na ten automat w Cromie, użycie słowa "miernie" to już totalna przesada. Nie wiem może jeździłeś rocznikiem 2005 i mogło byc cos niedopracowane, albo trafiłeś na jakis gorszy egzemplarz. Ja uważam że ta skrzynia i z tym oprogramowaniem co ja mam doskonale sie sprawdza w polskich warunkach. Mam rocznik 2008 i działa jak dla mnie bardzo dobrze. Może później wgrali lepsze oprogramowanie. Jeździłem paroma automatami i przyznam, że nie działały lepiej niź w Cromie. Jedynie DSG działa szybciej ale tylko w górę.
Czytając twoje porzednie posty doszedłem do wniosku, że musiałes jeździć probelmatycznym egzemplarzem. To zdarza się wszystkim markom, że niektóre sztuki chodzą gorzej, a szczególnie te wysyłane na Europe Środkowo-Wschodnią.


---------- Post dodany o 18:15 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:58 ----------



jak ktos oczekuje wiekszej dynamiki i nie lubi spoznionych reakcji to o automacie musi zapomniec - niestety
automat w cromkach to jest ich chyba najslabsza strona - sa strasznie wolne, czasem po "depnieciu" nie redukuja i
przyspieszaja na "obecnym" biegu ... mija chwila i dopiero redukcja ... jesli nasapi oczywiscie :) . Jak dla mnie
konstrukcja pozostawiajaca duzo do zyczenia .



U mnie nie ma czegoś takiego. W pedale gazu jest jest taki klik graniczny po przekroczeniu którego natychmiast redukuje.

BART_osz
16-12-2011, 01:41
Ale się uwziałeś na ten automat w Cromie,
A tam sie uwziołem ;) :P to ty mnie chcesz przekonać że to coś dobrego ;) .
Ja po prostu zdania nie zmienię - słaby punkt w cromie i tyle.

Czytając twoje porzednie posty doszedłem do wniosku, że musiałes jeździć probelmatycznym egzemplarzem.
Do czynienia miałem z nowymi egzemplarzami i to kilkoma branymi prosto ze stocku wiec nie było mowy o "trefnych" brykach ;).

W sumie wychodzi że to rzecz gustu ... mi ta skrzynka w cromie nie bardzo pasuje - Tobie natomiast tak. Pozostaje powiedzieć mi tylko że ciesze się że cromka spełnia Twoje oczekiwania ;) .

janek789
16-12-2011, 22:39
Dużo ludzi zachwala Cromkę nie tylko ja. Ja musiałem prostować Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie, bo wiem że w innych autach automaty chodza podobnie ani lepiej ani gorzej. Ty próbowałes wykreowac taki obraz jakby skrzynka w Cromie była do bani co jest totalną nieprawdą i w zasadzie to tyle:)

BART_osz
17-12-2011, 17:43
Dużo ludzi zachwala Cromkę nie tylko ja. Ja musiałem prostować Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie,
Skoro musiałeś prostować ... ok ;)


Twoje opinie, które są krzywdzace dla skrzynki automatycznej w Cromie, bo wiem że w innych autach automaty chodza podobnie ani lepiej ani gorzej.

We wszystkich autach ktorych jezdzilem, a naprawde bylo ich nie mało - automaty działały lepiej niz w Cromie - za jednym wyjątkiem o którym wspomniałem wcześniej - i nie jest to kreowanie a stwierdzenie FAKTU ze działanie tej skrzyni w cromie JEST KIEPSKIE.
Po to jest forum żeby można było wysłuchać różnych głosów - mój jest na NIE - czyli nikomu nie polecę Cromy z automatem bo uważam że to zły wybór.

janek789
18-12-2011, 15:37
Skoro musiałeś prostować ... ok ;)



We wszystkich autach ktorych jezdzilem, a naprawde bylo ich nie mało - automaty działały lepiej niz w Cromie - za jednym wyjątkiem o którym wspomniałem wcześniej - i nie jest to kreowanie a stwierdzenie FAKTU ze działanie tej skrzyni w cromie JEST KIEPSKIE.
Po to jest forum żeby można było wysłuchać różnych głosów - mój jest na NIE - czyli nikomu nie polecę Cromy z automatem bo uważam że to zły wybór.


I znowu to samo. A ja polecę bo wiem że to dobry wybór. Jeździłem Mercedesami roczniki 2001- 2005 w automacie i chodziły gorzej. Jeździłem nowymi Oplami w automacie też chodziły gorzej. Automat w Cromie chodzi bardzo dobrze. Każdy normalny użytkownik będzie zadowolony

BART_osz
19-12-2011, 09:06
I znowu to samo :)
... to samo mogę napisać bo widzę że Cie skręca że ktoś ma odmienne zdanie na temat pracy tego automatu .
Kupujący poczyta i wybierze ... sugeruję się w przypadku decydowania o kupnie , przejechać - pare prób szybkiego zwalniania , przyspieszania, parę manewrów energicznego ruszania , próba wyprzedzania na trasie ... i myślę że decyzja będzie prosta .... :) .

aquarius01
19-12-2011, 15:44
Kolega janek789 ma chyba jakąś misję ;)

Każdy ma prawo do swojej opinii i nie widzę powodu aby je na siłę "prostować" - taki charakter i sens mają fora dyskusyjne, więc stwierdzenie "musiałem prostować" jest nieodpowiednie w tym miejscu. Ja osobiście również nie jestem zwolennikiem automatów i nikomu takowego nie polecam choćby ze względu na koszty serwisu i utrzymania, które nijak się mają do skrzyni manualnych, co chyba jest sprawą oczywistą.

ciril
20-12-2011, 09:04
panowie. jeden wyraził opinię, drugi też i na tym powinno się skończyć. a cała pozostała "dyskusja" ... - po co to?

janek789
24-12-2011, 22:55
Hej,

nie mam żadnej misji:) ale wiem co piszę bo jeżdzę takim automatem na co dzień i jeździ się super, 100 razy lepiej niż manualem i innymi automatami, którymi miałem "przyjemność" jeździć. Nota bene nigdy nie wróce do manualu to naprawdę przeżytek. Po za tym pamiętam ile musiałem wydać jak wymienaiłem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem bo tylko tak to można wymieniać po 150 tys km - tyle to niestety wytrzymuje.
Ja poprostu nie moge zrozumiec czego kolega chce od tego automatu - super się wyprzedza, bardzo fajnie przyspiesza. Ogólnie bardzo komfortowa jazda. Nie skręca mnie, że masz inne zdanie ale nie mogę zrozumieć, że krytykujesz w czambuł dobrze chodzącą konfiguracje - mam o tym pojęcie bo jeżdzę na co dzień. Ja własnie podczas kupna przejechałem się tym autem i stwierdziłem że Croma z automatem to świetny samochód. I jeżdząc nim na co dzień utwierdzam się w tym przekonaniu.
Może miałeś złudne wrażenie, że innymi automatami sie lepiej jeździ po 5 minutach jazdy ale nie krytykuj tego w czambuł:)

janek789
25-12-2011, 10:45
Ja osobiście również nie jestem zwolennikiem automatów i nikomu takowego nie polecam choćby ze względu na koszty serwisu i utrzymania, które nijak się mają do skrzyni manualnych, co chyba jest sprawą oczywistą.

Też tak kiedyś sądziłem:) ale to niestety mit. Własnie w Polsce ludzie strasznie hołubią manual, a to technologia stara jak sam samochód.
Skrzynia 6-biegowa to jeszcze można wytrzymać bo daje jakiś komfort, ale w korku manual to masakra cały czas tylko sprzęgło-jedynka-gaz-sprzęgło-na luz-hamulec (6 operacji), automat tylko hamulec (1 operacja). Po paru razach masz wrażenie że sprzęgło jest twarde jak kamień, noga boli. Po za tym wajchowanie, nie dociśniesz sprzęgła to zgrzytnie:) Pod górkę ruszanie z ręcznego:( Do nowych automatów to manul ma sie jak pień do nosa.
Myśle że manul się jeszcze tylko dlatego produkuje że mentalnośc ludzi jednak nie nadąża za technologią. Z drugiej strony stare automaty są gorsze od manuali bo trzymaja wysokie obroty i ciężko je zbić - a duzo ludzi miało do czynienia z takimi. A te nowe to juz inna bajka. Tak że zachęcam kolegę do zainteresowania sie automatem bo koszty obsługi to też mit. Przy manualu masz pewną wymianę dwumasówki ze sprzęgłem miedzy 150 a 200 tys. a w automacie wymieniasz tylko olej jako element cierny.
Przed moim teraźniejszym automatem miałem auto z 6-biegowym manualem.

aquarius01
27-12-2011, 09:02
Przed moim teraźniejszym automatem miałem auto z 6-biegowym manualem.

Przejeździłem automatami różnej maści i jakości kilkanaście tysięcy km i moje zdanie się nie zmieniło - nuda. Po za tym automat, automatowi nie równy a tych nowoczesnych, sekwencyjnych skrzyni w używanych samochodach, które są w zasięgu "naszej ręki" jeszcze nie ma i długo nie będzie. Jedyna skrzynia, która dawała jako takie poczucie komfortu i naprawdę fajnie się nią jeździło to był Tiptronic Mercedesa w W210/211 - ta skrzynia mnie zaskoczyła pozytywnie co nie znaczy, ze chciałbym takie auto mieć. Reszta automatów to niestety nieudolne podróbki, którym daleko do Tiptronica. Niech kolega poczeka do pierwszego, choćby delikatnego wycieku i wtedy podyskutujemy o kosztach, które mogą przewyższyć nieraz wartość auta. Koledze brak jeszcze pokory, ale i na to przyjdzie czas. Zaznaczam, że jest to moje, prywatne zdanie i proszę mnie na silę nie "prostować" ;)

BART_osz
27-12-2011, 09:43
Hej,
Może miałeś złudne wrażenie, że innymi automatami sie lepiej jeździ po 5 minutach jazdy ale nie krytykuj tego w czambuł:)

Mądremu wystarczy napisać raz ...
Ale ty sie dalej upierasz to ci odpisze jeszcze raz :) . Na początek nie wiem co to znaczy "... w czambuł... " . :)
A o złudnych wrażeniach to możemy podyskutować - ja już jestem pewien że to ty je masz bo piejesz pieśni nad czymś co jest kiepskie.
Rożnymi samochodami z automatem zrobiłem ponad 50 tyś km ( w stanach za trzy lata ponad 30 tyś mil ). W wielu wypadkach były to samochody koncernu fiat - bo ten koncern był moim pracodawcą długi okres czasu aż do tego roku. AR 159 z 1,9 150 konnnym czyli takim samym silnikiem jak ty masz i ja mam, spiety z automatem to jest inna bajka - w AR reakcje sa szybsze . A wiec bankowo oprogramowanie skrzyni w cromie ma "wrzuconego śpiocha" . To samo saab 93 w automacie - ta sama skrzynia - inna - czytaj LEPSZA praca (lepsza nawet niż w AR) . Szybkie redukcje przy "depnięciu" gazu to norma - wciskasz gaz i redukuje . A w cromie musi pomyśleć, zacznie przyspieszać i jak sie zorientuje ze trzeba "mocno" przyspieszyć to redukcja. No tak dla Ciebie to są ułamki sekund - dla mnie duże opóźnienie . Dla mnie opóźnienie bo jeździłem samochodami które robią to lepiej - dla Ciebie bujanie w obłokach i nie potrzebne fajerwerki bo w cromie - zwłaszcza Twojej - to jest super rakieta. I niech tak pozostanie - miej świadomość posiadania super fury ... :) .
Tak na marginesie - Twój (i mój) samochód robiono w zakładzie w cassino - byłem tam kilka razy - główny technolog wybijał mi z głowy zakup automatu bo to schifezza która kiepsko pracuje . Ale on też musiał się mylić :)

Dwa :


Po za tym pamiętam ile musiałem wydać jak wymienaiłem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem bo tylko tak to można wymieniać po 150 tys km - tyle to niestety wytrzymuje

A w jakim samochodzie tyle wytrzymuje ? Ja znam cromy - MANUALE 1,9 150 konne - z rocznika 07 i 08 które miały naorane po 200tyś i więcej i ... nic im nie było . Jak to możliwe że im nie wymieniano sprzęgieł i dwumasu ? . To były służbowe samochody które jak ktoś dopadł to delikatnie się z nimi nie obchodził . Czyli cuda ... . Natomiast automaty 1,9 - pełniły funkcję samochodów służbowych tylko rok - też między 07-08 - bo nikt tym jeździć nie chciał , każdy wolał manuala . Pamiętam opowieść jednego z wysokich kierowników który opowiadał jak włączał sie Cromą do ruchu na trasie szybkiego ruchu i przyspieszał na "4" rce i myślał że tir mu w d... wjedzie bo ten j... automat nie potrafił zredukować biegu . To był jego ostatni samochód służbowy z automatem . Dla ciebie pewnie cuda ... bo to nie możliwe prawda ? :) .
Po części mógł bym się zgodzic z awaryjnością - w leonie padło mi łożysko biegów w skrzyni i sprzęgło tez wymieniałem - ale to było grubo po 230tyś km , plus samochod miał chipowana jednostke co mogło ( a nawet na pewno miało ) wpływ na zużycie sprzęgła.

Jeżeli chodzi o części i naprawy - z twoich postów wynika ze manual to jest psujostwo które się obowiązkowo zepsuje po 150 tyś km ,a automat to malina w ktorej nic sie nie psuje . To suche fakty : cala skrzynia - manual - kosztuje 1200 - 1500 zł , kompletne sprzęgło 500-700zł , skrzynia automat to 3500 - 4000 zł . Pytanie za 100 punktów - co będzie droższe w naprawie... .
O tych NISKICH kosztach naprawy automatów ( i pół automatów :) ) porozmawiaj np z użytkownikami super oszczędnych samochodów Lupo 3L ... .

Jeszcze jedna rzecz - na naszym wspaniałym rynku kupić nie obity , bez wypadkowy samochód to duża sztuka .Te bite sztuki z automatami to jest duże zagrożenie dla portfela - dużo większe niż w przypadku manuala - ceny uzasadniające to stwierdzenie masz parę linijek wyżej .
Ja nie mówię że jestem przeciwnikiem automatów – lubię je  uważam że to super wynalazek. Niektóre pracują swietnie - ale nie stety ,musisz wziąść Valium pod język i to przełknąć - automat w cromie to miernie pracująca skrzynia.

janek789
27-12-2011, 23:00
Śmieszy mnie to, że Ty lepiej wiesz jak moje auto chodzi. Ja mówię szczerze, że nie mam żadnych problemów z redukcją. Skrzynia chodzi na tyle szybko, że użytkownikowi polskich dróg to spokojnie wystarcza a nawet jest jeszcze dużo zapasu. Może to ty jeździłeś jakimis rakietami, że normalny samochód z dobrze działającą skrzynią jest dla ciebie mierny.
Z tym włączaniem do ruchu na czwórce to piszesz totalne banialuki. Może wy naprawde nie umiecie jeździć tymi służbowymi samochodami. Moje auto naprawde fajnie przyspiesza i nie odstaje od innych samochodów np. 1.9 TDI nie ma szans - to tak z działalnosci empirycznej dobre porównanie. A wrzutką z głównym technologiem to już przegiąłeś - może robił sobie z Ciebie jaja. Kiedy przytaczasz teksty typu że Alfa Romeo z takim samym silnikiem i automatem to miód a Croma z tym samym to coś kiepskiego i miernego stajesz się na maxa śmieszny bo to jedna i ta sama technologia
Ja nie pieje pieśni nad czymś co jest kiepskie. Może moje auto ma wyłączonego śpiocha:) A może wam ktoś włączał te śpiochy w służbowych brykach dla jaj. Może jest to też śmieszne co teraz napisałem ale dostosowałem się do tego co ty wypisujesz. A widze, że starasz się być alfą i omegą w temacie automatów i nie tylko. Ja tylko pisze o swoim aucie, bo wiem jak chodzi. Nie ocieniam Twoich aut bo musiałbym byc tak samo śmieszny jak Ty.
Naprawdę nie krytykuj w czambuł Cromy z tą skrzynią, bo komuś może to pasować i wiem, że będzie pasować. A jak bedzie czytał twoje elaboraty to się zniechęci do naprawde fajnego, wygodnego auta z dobrym automatem Aisin Af-40 montowanego w całej gamie samochodów, do której to skrzyni jest masa fachowców znających się na rzeczy. Jak ktoś pilnuje wymiany oleju to taki automat posłuży długie lata.
A propos manualu wiem co piszę w temacie dwumasy i sprzęgła, bo wymieniałem a koszt wyniósł ok 4000 zł więc prosiłbym nie opowiadać, że temat zamknie się w 1200 zł - bo można znowu wprowadzić kogoś w totalny błąd. Piszesz jak ktoś kompletnie nie zorientowany w cenach. Kratka nawiewu środkowego kosztuje ponad 400 zł a ty piszesz że skrzynia 1200 zł... ech.
Na prawdę spójrz na to co wypisujesz to jest notoryczna, bezsensowna krytyka, która nijak ma sie do stanu faktycznego. Poszedłeś w jakiś schemat i już od samego początku krytykujesz i krytykujesz bez opamiętania. Malkontentom mówimy nie - to taka parafraza cytatu z klasyka:)

karol
27-12-2011, 23:47
janek789 tylko spokojnie

Po pierwsze nikt nie mówi ,że twój samochód źle chodzi.
Po drugie cieszymy się że twój automat sprawia ci przyjemność z jady (nic niema lepszego od satysfakcji z jazdy)
Po trzecie jest to forum i kolega prosił o informacje jak się spisuje samochód z tymi skrzyniami. Jesteśmy w kraju, w którym panuje wolność słowa, i każdy może wyrazić swoje zdanie, opinię! Niekoniecznie musi się to nam podobać, ale powinniśmy też szanować czyjeś zadanie
Po czwarte nie jestem jakimś wielkim znawcą skrzyń automatycznych pod względem technicznym (ogólne funkcjonowanie). Zgadzam się z tobą, że ta sama skrzynia była montowana w Alfie, Sabie itd. Tylko chciałabym zwrócić ci uwagę, że skrzynie automatyczne są w tych czasach sterowane elektronicznie. Dlatego ta sama skrzynia będzie inaczej działać w Alfie niż w Fiacie

A pomijając wszystko samochody z automatyczną skrzynią palą nawet do 10% więcej paliwa

BART_osz
27-12-2011, 23:52
Az sobie powiadomienie o Twojej odpowiedzi Janek ustawiłem bo mnie bawi niesamowicie ta polemika z tobą :) .


Kratka nawiewu środkowego kosztuje ponad 400 zł a ty piszesz że skrzynia 1200 zł... ech.

SKRZYNIA BIEGÓW FIAT CROMA 1.9 JTD 150 KM 2007 (2010079117) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-fiat-croma-1-9-jtd-150-km-2007-i2010079117.html)
tu za 1299zł - a i za 800 zł można kupić ...

FIAT CROMA 159 1.9 JTD SKRZYNIA AUTOMATYCZNA (2017993421) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiat-croma-159-1-9-jtd-skrzynia-automatyczna-i2017993421.html)
automat minimum 3500 ...
Faktycznie ... JESTEŚ nie zorientowany w cenach . Stosunek cen w aso jest podobny.


Moje auto naprawde fajnie przyspiesza i nie odstaje od innych samochodów np. 1.9 TDI nie ma szans - to tak z działalnosci empirycznej dobre porównanie.
A ktore te 1,9 tdi tak kosisz ? :)
Z 90 i 110 konnymi napewno dajesz sobie rade - czyli tak jak byś się bił z małymi dziećmi :) - ale ze 130 bedziesz szedl rowno a 150tce nie dasz rady bo vw ma standardowo w PDkach gifty i te minimum 10 konikow wiecej . Na wlasne oczy :) widzialem schamowanego fabrycznego leona top sporta ktory wyplul 169 koni. No ale tobie nie powinienem pisac takich rzeczy bo dla ciebie to poziom "alfa i omega" i nie wiem czy ogarniesz . MANUALEM objedziesz tez 2.0 tdi 140 konne ... ale manualem :) .


A wrzutką z głównym technologiem to już przegiąłeś
Tak a dlaczego przegiąłem ? .Ja pisze o faktach - u ciebie po tej wrzucie o koszeniu tdików widze sklonności do mitomani .


Może wy naprawde nie umiecie jeździć tymi służbowymi samochodami
Cos w tym moze byc - zmieszalem się - mozemy sie zapisac do ciebie na nauki wciskania pedalu przyspieszenia ? To faktycznie musi byc kosmiczna technologia :)


Alfa Romeo z takim samym silnikiem i automatem to miód a Croma z tym samym to coś kiepskiego i miernego stajesz się na maxa śmieszny bo to jedna i ta sama technologia
A jestes np w stanie ogarnąć taka informacje z kosmosu ze praktycznie taki sam silnik moze miec rozne moce ? Albo ze taka sama skrzynia moze miec rozne oprogramowanie sterujace ?


A propos manualu wiem co piszę w temacie dwumasy i sprzęgła, bo wymieniałem a koszt wyniósł ok 4000 zł
Czyli jak sie tobie tak stalo to sie bedzie to samo dzialo kazdemu majacemu manual powyzej przebiegu 150 tys km . Gratuluje wyciągniętych z tego przykrego doświadczenia wniosków.


Naprawdę nie krytykuj w czambuł Cromy z tą skrzynią, bo komuś może to pasować i wiem, że będzie pasować.
Czy ja gdzieś napisałem że nikomu nie będzie pasować ? Będzie - ty jestes najlepszym tego przykładem, i jak juz pisalem ciesze sie ze jesteś zadowolony . Ja nie kupilem automatu bo jego praca w cromie mi nie odpowiada . Bo jest ta praca- powtarzając bardzo istotną rzecz która Cie mierzi - MIERNA .
Przy okazji jak jestem bardzo śmieszmy to się bardzo ciesze że Cie rozbawiam - tylko zębami przy tym za bardzo nie zgrzytaj bo zniszczysz szkliwo ;) .

aquarius01
28-12-2011, 08:46
Na prawdę spójrz na to co wypisujesz to jest notoryczna, bezsensowna krytyka, która nijak ma sie do stanu faktycznego.

Widzę Janku, że jeszcze nie dorosłeś do poważnych i co najważniejsze merytorycznych dyskusji. Dalsze udzielanie się w tym wątku chyba nie ma sensu. Autor chyba już dowiedział się*tego, czego oczekiwał i dalsze podsycanie "uczuć" Janka nie ma sensu bo nam chłopak przestanie w nocy spać. Drodzy koledzy proponuję EOT a autora proszę i wpisanie prośby o zamknięcie wątku :)

miszko
28-12-2011, 08:57
Tematu może nie będę zamykał, może jeszcze ktoś coś jeszcze wniesie do niego, ale wszystkich proszę o zejście z tonu i nie dogryzanie sobie.

ciril
28-12-2011, 10:47
każdy ma inne oczekiwania wobec samochodu. i bardzo dobrze. ważne żeby umieć uszanować odmienne poglądy. co nie zawsze się udaje.

wątek zawsze można zamknąć ino na jakiś czas celem ostudzenia emocji. a jak nie to kłótnię można wydzielić do osobnego tematu i też będzie dobrze.

janek789
28-12-2011, 19:14
Az sobie powiadomienie o Twojej odpowiedzi Janek ustawiłem bo mnie bawi niesamowicie ta polemika z tobą :)

Na prawde nie musisz wyciągać z kontekstu moje pojedyncze zdania i komentować je, bo to zwykłe zafałszowywanie mojej wypowiedzi i z twojej strony totalna dziecinada.

A propos twoich linków z cenami to zastanawim sie czy ty w ogóle wiesz o czym debatujemy czy nie wiesz. Najwyraźniej nie wiesz bo wklejasz ofertę z gołą skrzynią manualną - tylko przekładnie i koła zębate, które faktycznie sie nie psują (chyba, że nasypiesz tam piachu) i dlatego są tanie. Ja cały czas mówię o dwumasie i sprzęgle. Więc dolicz do tego lekko 3000 zł, bo nie radzę kupować używanej dwumasy i sprzęgła. A trzeba je wymieniać w parze.
Jeśli chodzi o moją wrzutkę z TDI to wiedziałem, że będziesz szydził, bo tylko na to cię stać kolego. Podałem prosty empiryczny przykład że 1.9 z automatem w Cromie daje sobie bez problemu radę z każdym 1.9 TDI.
Nie zachwalaj tak ślepo jednostek 140 konnych 2.0, bo taką właśnie miałem wcześniej 6-cio biegowym manualem i wcale nie była żwawsza od Cromy z automatem. Nie jest to moje zdanie wyłącznie ale i bezstronnych pasażerów, którzy nie mają nic w interesie zachwalać. A ty tez pewnie wyprzedzisz 140 konną jednostkę, jednakże wcześniej chyba rozgrzejesz swój drążek do czerwoności.
Wczesniej pisałeś, że mieliście w firmie u ciebie jakiegoś śpiocha w tych automatach - może Ty i twoi współpracownicy sami zasypiacie za kierownicą i dlatego nie radzicie sobie z dociskaniem pedału przyspieszenia. Widać coś z wami jest nie tak jeśli włączacie się do ruchu na czwórce. Nie dziwi mnie że tir wam miał zamiar wjechać w d.....:)
Trudno żeby Alfa i Fiat miały inne oprogramowanie sterowników skrzyni jak oni bazują na tych samych rozwiazaniach. Sam chyba dobrze wiesz że to jeden koncern i marki będące tak blisko i od dawna spokrewione - idealny przepływ mysli technologicznej.

Jak nie masz rzeczowych argumentów to widze, że sięgasz po argumenty ad personam zwane ubliżaniem. Twoje majaczenie o zgrzytaniu zębów i rysowaniu szkliwa własnie tylko świadczy o tobie jak bardzo jesteś godnym pożałowania specjalistą od skrzyń biegów. Może zostań dentysta będziesz specjalistą od szkliwa, zębiny a nie turbiny:)
Jak już nie wiesz co pisac to najlepiej zacząć obrażac interlokutora. Ja bym tego nie uczynił ale widać nie obejdzie się bez zniżenia sie do twojego poziomu.

Do innych kolegów: ja wcale nie mam zamiaru podkręcac tonu wypowiedzi w tym wątku. Ale nie moze tak być, że ktoś robi się wyrocznią delficką na wszystkie auta w automatach świata. Opowiada o jakichś śpiochach. Wrzuca na link na potwierdzenie swojej racji totalna głupote i obraża interlokutora, z którym przegrywa na argumenty. Jeśli tamten mądrala się ukorzy to można zejśc z tonu. Jestem za:)

janek789
28-12-2011, 22:04
Widzę Janku, że jeszcze nie dorosłeś do poważnych i co najważniejsze merytorycznych dyskusji. Dalsze udzielanie się w tym wątku chyba nie ma sensu.

Oj Aquariusku-wodniku milutki, widze że chciałbyś się zachowywac jak karcący tatusiek ale nie wiem czy dorosłeś do roli ojca. Tym bardziej ze nie podałes swojego wieku, a ja swój podałem. Dziwi mnie więc twój tatusiowy ton.

aquarius01
29-12-2011, 08:52
Tym bardziej ze nie podałes swojego wieku, a ja swój podałem. Dziwi mnie więc twój tatusiowy ton.

Oj janeczku kochaniutki - mimo kilku latek na karku jakie masz - ja mam o 10 więcej - nadal nie dorosłeś do dzisiejszego świata. Wtrącasz w poprzednich wpisach o obrażaniu interlokutora i braku argumentów a tutaj co ? Dziecinada mój drogi, młodszy kolego. Pokory Ci brak i to widać niestety. Żeby było jasne w roli ojca sprawdzam się od kilkunastu lat i nie Tobie to oceniać. Nie dojrzałeś do prowadzenia dyskusji, więc również nie masz prawa kogokolwiek wychowywać.


Opowiada o jakichś śpiochach. Wrzuca na link na potwierdzenie swojej racji totalna głupote i obraża interlokutora, z którym przegrywa na argumenty. Jeśli tamten mądrala się ukorzy to można zejśc z tonu. Jestem za

Masz rację, ale to raczej tyczy się Twojej osoby. Ja jestem również za - zamknięciem wątku bo brak argumentów u Ciebie przeradza się*w agresję, przykre.

miszko
29-12-2011, 09:47
Panowie, jeżeli chcecie docinać sobie na tematy nie związane z tym tematem to proszę to robić poprzez prywatne wiadomości.
Dalsze bezcelowe dyskusje w tym temacie będą usuwane. Tak więc proszę przejść do głównego wątku jeżeli chcecie kontynuować.

BART_osz
29-12-2011, 09:52
Qrcze miszko ale jestes :) ja chcialem jeszcze z tym chłopczykiem podyskutowac :)

Janek - Sine pennis volare haud facile est :) - ale ty dzieki swojej "inteligencji" jestes w stanie sie unieść :)

EOT :(

Jelcyn
29-12-2011, 13:33
jestem również za - zamknięciem wątku
Ja też, bo widzę, że panowie obaj chyba nie wiedzą kiedy skończyć.