Zobacz pełną wersję : pomoc przy diagnozie błędów
Witajcie. Przyszedł do mnie wczoraj interfejs, więc zabrałem się odrazu za sprawdzenie błędów itp. oto co otrzymałem :
Silnik :
1: P0115 - Engine Coolant Temp. (1)
Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
2: P0404 - E.G.R. device (5)
Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
3: P0481 - Cooling Fan (2)
Cooling Fan 2 Control Circuit
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
4: P0560 - System Voltage (1)
The ECU supply voltage is below or above the specifications.
Check the voltage between all the ECU harness positive and negative terminals key on, engine off, during cranking, and when the engine runs. Further, measure the voltages with and without the electric loads turned on, and verify that there are no ground differences when under load. Check the charging system voltage and the battery and cable condition.
Please Note: Disconnected battery or cranking the engine with weak battery may also set the code.
5: P0480 - Cooling Fan (1)
Cooling Fan 1 Control Circuit
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
6: P0380 - Glow Plug/Heater Circuit (1)
Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika.
7: P0190 - Fuel Rail Pressure (1)
Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika.
8: U1600 - Immobilizer: key faulty
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
9: P0101 - Mass air flow (2)
Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
Błąd ma status przerywany. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu.
Ad. 2 EGR zaślepiony więc stąd błąd
Ad. 3 naprawiony(nie stykało w oporniku)
Ad. 4 pewnie przy wyładowaniu aku o którym wcześniej pisałem..
Ad. 5 naprawiony
ad. 6 też pewnie przy wyładowaniu aku..
ad 7 nie mam pojęcia skąd to..
ad 8 też nie mam pojęcia, aczkolwiek też może przy wyładowaniu aku, kiedy wszystko szalało razem z immo.
Po wykasowaniu błędów i zrobieniu kilku KM wraca tylko błąd EGR, ale to normalne.
ABS :
READING ERROR CODES:
1: C1040 - Czujnik predkosci kola przedn.PR
The speed signal of the indicated wheel is missing or wrong.
2: C1045 - Czujnik predkosci kola tylnego LE
The speed signal of the indicated wheel is missing or wrong.
3: C1245 - Sygnal predkosci pojazdu
4: C1232 - Lamp.kontr. ABS
Wygląda na to że nie działają : czujnik prędkości koła przedniego Lewego i tylnego prawego oraz czujnik prędkości pojazdu. Tutaj pytanko.. Jak dokładnie to sprawdzić, gdzie to wszystko znaleźć, jak naprawić?
Po wykasowaniu błedów z ABS żadne się nie pojawiają z powrotem a jednak abs nie ma(sprawdzałem na trawie i piachu)
PODUSZKI POWIETRZNE:
READING ERROR CODES:
1: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera
Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
Obecny status błędu jest Przerywany / Obecny(ciagły)
Błąd wartość licznika jest 229
2: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera
Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 231
3: 02 - Zasilanie Centralki
Powodem tego błędu jest wartość zbyt niska
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 162
4: 03 - Polaczenie miedzy awaryj. lampka kontr. i ECU
Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 21
Tutaj nie wiem od czego zacząć, co sprawdzać.. także prosiłbym o pomoc.
Podsumowując :
Skąd pojawiły się te błędy silnika?
Jak naprawić ABS, co posprawdzać, gdzie znaleźć te czujniki wszystkie?
Jak naprawić poduchy, gdzie mogą być otwarte/przerwane obwody?
Dlaczego tą maree tak źle traktowali ?:<:<
Wszystkim za jakąkolwiek pomoc dziękuje z góry..
Najważniejsze to wykasować błędy i zobaczyć czy pojawiają się ponownie. Błędy są zapisywane i ECU testuje działanie czujników. Jeżeli błąd się pojawił i nie ustępuje pali się ciągle kontrolka, jeżeli zaś błąd się pojawił, ale ustąpił kontrolka po czasie zgaśnie. Dlatego mógł mieć tyle błędów. Niekoniecznie były one "na czasie" mogły kiedyś wystąpić, jak również być spowodowane przez rozładowany akumulator lub problemy z przewodzeniem (tym bardziej).
Kontrolka ABS Ci się pali? Po skasowaniu zapaliła się? Czujniki są przy piastach, zobacz jak idą przewody i dojdziesz do nich.
Czasami obwody tuż przy kołach bywają przerwane LUB czujniki zawodzą. Sprawdź też jak wyglądają "ząbki", z wiekiem wchodzi korozja i wgłębienia przestają być wgłębieniami co może oszukiwać czujnik.
Co do poduszek to tak samo. Czy pali się kontrolka i co po skasowaniu błędów (czy coś się pojawia)?
Tutaj musiałbyś szukać przerwy, ewentualnie sprawdzić czy poduszki SĄ! Może auto było uderzone, poduszki wypaliły i teraz tam zwyczajnie nic nie ma.
Kontrolka od ABS przestała się palić po zrobieniu testu kontrolki, błedów żadnych po kilku KM nie było.. a abs jak nie było tak nie ma. O jakich ząbkach mówisz? trzeba cala piaste rozbierać?? co do poduszek to zostaje ten błąd 1: 0C - Ladunek wybuchowy napinaczy pasazera, kontrolka się pali.
Tak jak kolega miszko napisał - błędy mogły być z bardzo dawna i neży wyczyścić wszystko a następnie patrzeć co zostanie.
Co do ABS to czy kontrolka zapala się po kluczyku i gaśnie po chwili? Powinna.. Bardzo dziwne żeby sterownik przechodził autodiagnostykę a ABS nie działał.. Ew. możesz podpiąć inteface i się przejechać - bejrzeć jak wygląda prędkość z wszystkich czujników.. Zrobić test czy wykrywa wciśnięcie pedału hamulca itp..
Co do poduszek to nie sądzę żeby były wystrzelone bo wtedy byłby crash data i nie dałoby się tego normalnie usunąć.. Sprawdziłbym na Twoim miejscu centralkę airbagów czy nie cieknie sobie po niej płyn chłodniczy z nagrzewnicy.. Dużo trochę tych błędów i różnych więc warto by sprawdzić.. Jak sucho będzie to wypiąć złącze wpiąć od nowa i dalej przedzwaniać wszystkie wtyczki/złączki itp.. Jak nie zawsze może okazać się, że zwyczajnie napinacz jest uszkodzony.. Ja np. poduszke uszkodzoną miałem ;)
kontrolka ABS gaśnie po kluczyku. Przejechać się za bardzo nie mogę bo mam gniazdo od ABS pod maską.. powiem tak. Wykasowałem błedy, zrobiłem testy tych wszystkich urządzeń, wszystko było ok, przejechałem się, sprawdziłem czy są absy - nie było. No to podłączyłem znów żeby sprawdzić czy są błedy. Nie było żadnych. A czujniki prędkości dwóch kół nadal nie działał bo jechałem 5km/h z maską otwartą w ogródku u siebie.. :D no i tylko 2 czujniki pokazywały prędkość reszta nie. Jeszcze mechanicy poprzednich właścicieli pocieli jakieś kable przy kołach, zrobie foto jak zdejme jutro koła. a co do poduszek to sprawdze.. a gdzie znajde tą centralkę?
---------- Post dodany o 18:08 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:05 ----------
dodatkowo zauważyłem że obroty skaczą od 840-860.. jest coś takiego jak krokowiec w dieslu?
Centralka airbagów jest jakby na początku tunelu - za popielniczką.. Dostęp do niej jest po zdjęciu fragmentów tunelu umiejscowionych koło nóg (śruba i jeden kołek zatrzaskowy). Zacznij od strony pasażera - jak to ściągniesz to zobaczysz srebrną puchę przytwierdzoną do podłogi i zółtymi kablami.
A co do ABS to dziwie się czemu nie wywala błędów - powinno. Zawsze możesz kabel wpiąć pod maską przez okno do środka i tak się gaznąć (tylko bezpiecznie!). W każdym razie jak nie działa jakiś czujnik ABS też działać nie będzie. Na przednich kołach (a właściwie tym od kierowcy) powinieneś mieć jeszcze jeden kabelek od czujnika zużycia klocków. Jeżeli nie o tym mówisz i coś innego dynda to pewnie właśnie od czujników ABS.
no ten od zużycia klocków jest napewno przecięty. Sprawdze jeszcze.. ale nawet jak to czujnik to raczej nie problem to polutowac. Jak nie działa jeden czujnik prędkości koła to na wszystkich kołach nie będzie działać ABS?
Jak nie działa jeden czujnik prędkości koła to na wszystkich kołach nie będzie działać ABS?
Tak powinno być chociaż centralka ABS powinna wywalić błąd i zapalić kontrolkę. Niesprawny system ABS jest bardziej niebezpieczny niż jego brak.
Kontrolka się paliła cały czas, dopóki nie uruchomiłem testu kontrolki - potem zgasła. I już się nie zapaliła. Dziwne jest to że potem komp nie wykrył żadnych błedów.. Pewnie dopiero po jakimś czasie wykryje i wyrzuci i błedy i kontrolke.. Jutro albo pojutrze postaram się to wszystko sprawdzić. Piszcie jeszcze jak macie coś do dodania.. każda diagnoza się przyda.
A ja myślałem że tylko mi po podpięciu kompa brakło monitora :palacz:
ad1-szwankuje czujnik temperatury silnika.Jest on w termostacie
ad2-uszkodzony elektro-zawór sterujący EGR-em (czarny na grodzi silnika z dwoma wężykami na podciśnienie i wtyczką na 2 przewody)
ad4-tak jak napisałeś,znaczny spadek napięcia
ad6-moduł którzy grzeje silnik za pomocą świec.Uszkodzony moduł lub któraś-/eś świeca/ce (czarna puszka między elektro-zaworem EGR a filtrem powietrza.Dwie wiązki przewodów-jedna do świec druga do kompa i gruby przewód + do zasilania)
ad7-błąd ciśnienia paliwa na listwie CR.Albo słabe ciśnienie (oby nie) lub czujnik lub jego wtyczka (czujnik jest na listwie z której wychodzą rurki z ropą do wtrysków)
ad8-może to być przed kłopoty z zasilaniem
ad9-błąd przepływomierza.Mógł być odpięty i stąd ten błąd.Sprawdź za jakiś czas czy się powtarza
Co do ABS-u a dokładnie alarmu C1245 - Sygnal predkosci pojazdu to jest tu jakaś nieścisłość.Czujnik ten jest w skrzyni biegów nad mechanizmem różnicowym i jeżeli ABS stwierdził że nie działa to powinno to też być zgłoszone przez kompa od silnika :!: ECU silnika też z niego korzysta.
A czy prędkościomierz Ci działa :?: Jeżeli tak to może coś centralka ABS-u szaleje.
Co do poduch,to najpierw dostań się do kompa jak radzili Ci koledzy w postach wyżej.Sprawdź czy nie jest zalany (częsta usterka w tych pojazdach-zalanie przez wyciek z nagrzewnicy) i posprawdzaj wtyczki w poduszkach i przy sterowniku,bo lubią nie łączyć.
A ja myślałem że tylko mi po podpięciu kompa brakło monitora :palacz:
ad1-szwankuje czujnik temperatury silnika.Jest on w termostacie
ad2-uszkodzony elektro-zawór sterujący EGR-em (czarny na grodzi silnika z dwoma wężykami na podciśnienie i wtyczką na 2 przewody)
ad4-tak jak napisałeś,znaczny spadek napięcia
ad6-moduł którzy grzeje silnik za pomocą świec.Uszkodzony moduł lub któraś-/eś świeca/ce (czarna puszka między elektro-zaworem EGR a filtrem powietrza.Dwie wiązki przewodów-jedna do świec druga do kompa i gruby przewód + do zasilania)
ad7-błąd ciśnienia paliwa na listwie CR.Albo słabe ciśnienie (oby nie) lub czujnik lub jego wtyczka (czujnik jest na listwie z której wychodzą rurki z ropą do wtrysków)
ad8-może to być przed kłopoty z zasilaniem
ad9-błąd przepływomierza.Mógł być odpięty i stąd ten błąd.Sprawdź za jakiś czas czy się powtarza
to naszczęście wiem, jak już pisałem w pierwszym poście.. Dzieki zielony za odzew. Sprawdze tą centralke poduszek.. jak się do niej dobiore.
Prędkościomierz działa. Co do tych błędów z ABS i poduch to one mogą być bardzo stare bo podejżewam że autko nigdy nie było podłączane pod kompa.. Co do tego czujnika prędkości to też się ździwiłem bo przeciez ecu z niego wlasnie zcczytuje na prędkościomierz i w samym FES'ie sprawdziłem - działa bo jechałem 5km/h w ogródku u siebie dla sprawdzenia.. także jest to dosyć dziwne.. Jeszcze do ABS to najśmieszniejsze jest to że robiąc te testy FES'em to wszystkie były zakończone komunikatem "kompletne". Silnik pompy też zadziałał. Także to conajmniej dziwne.. wiec jutro rozbieram te kilka rzeczy.. Eh.. Najgorsze jest to, że za centralke ABS kupa kasy, za czujniki po 140zł sztuka.. a 80zł używany. też kupa kasy jak na kawałek kabla..
Ale powiem tak - głupio mieć auto z ABS ale niesprawnym - tak uważam :) Dobra sprawa szczególnie na zimę..
no wiem.. strasznie pomocne szczegolnie przy zjechanych oponach.. no i tak jak powiedziales w zimę. Znalazłem już schematy połączeń wszystkiego co związane z abs i airbagami. Będę szukał.. najpierw ABS.
najpierw ABS
W razie (odpukać) wypadku Jasie się też przydadzą.. Może nawet warto zacząć od nich..
moze jakbym miał ABS to mógłbym uniknąć sytuacji w której poduchy byłyby potrzebne..;p ciężka decyzja:) z 2giej strony nie wybieram się na żadną trase jak narazie więc zaczne abs;)
Tomasz_ cały czas mam głowie, że kable od ABS - czujniki te przy pompie miałeś ucięte (może się mylę) Czasem centralka od abs'u wywala takie błędy jak jest uszkodzony w niej przekaźnik (tak się ostatnio u mnie dzieje, muszę go wymienić) w domu mam gdzieś manuala jak to zrobić.
Manual do wymiany przekaźnika jest nawet na chomiku gdzieś - można przez wujka googla znaleźć ;)
Nie wiem jakie czujniki są przy pompie, ale tak czy inaczej powinno wywalać błąd jeżeli nie kręcą się wszystkie koła..
manuala do przekaznika mam - ze wszystkim co mi wtedy skopiowałeś + schematy każdej części elektrycznej itp do każdego bbm także jak ktoś chce to zapraszam - offtopic'owo troszkę. byrrt koła się kręcą, tylko ABS nie widzi dwóch z nich - mam nadzieje że to masz na myśli. Lukq - jakieś kable są przecięte, ale przy kołach. Przy pompie ABS nie wiem, bo nie wiem gdzie ona jest. Obok centralki? Sprawdziłbym to tylko jest teraz taka pogoda że nie mam nawet jak sprawdzić bo zaraz będzie znów padać. A jutro jade na przegląd..
Pompa abs jest pod maską jak patrzysz na silnik po prawej u górze - tam też jest centralka ABS i złącze diagnostyczne. Oczywiście z tymi kołami miałem na myśli, że sterownik nie widzi obrotów 2 z nich..
no taką tez miałem nadzieje:p dzieki za wskazówki, postaram sie cos zrobic jak przeglad przejdzie :P
Zależy od stacji ale diagnosta ma prawo się przyczepić o palącą się kontrolkę airbag..
dlatego jade tam gdzie robiłem ostatnio koło mojego domku letniskowego:P wtedy tez nie bylo abs ani poduch i przeszła.. puscił też mi koleś amory tylne.. powiedzial tyle zeby szybko wymienic i podbił dowod;) i b.tanio - 80zł placilem. bardzo nowoczesna stacja.
Dziwne myślałem że mają monopol... Ja w następnym tygodniu muszę jechać bo mam do 30ego.. A w Pn jeszcze wahacze wymieniam więc chce się wstrzymać..
przeszła przegląd bezproblemu, 80zł. Byrrt wiesz płaci się mniej, a fakture wystawia na wiecej..;) polecam każdemu, ul. Reja 7, Stężyca. Pomorskie.
---------- Post dodany o 17:03 ---------- Poprzedni post dodany był o 16:22 ----------
dodam jeszcze po ostrym hamowaniu zapalia sie kontrolka ABS(oczywiscie abs sie nie uruchomił), więc napewno coś jest zpierniczone, wieczorem sie podłącze i sprawdzę jakie błedy..
błędów nie zdążyłem zczytać bo zaczeło padać. za to rozebrałem lewą strone, przednie i tylne koło, zrobiłem zdjęcia przerwanych kabli. Dodatkowo chciałem odkręcić z przodu ten czujnik abs, więc odkręciłem śrubkę i ciągnąłem ale nie chciał wyjść. z tyłu za to śrubki nie było, czujnik luźno przymocowany. Bębna nie dałem rady ściągnąć bo szpile zardzewiałe. potraktowałem je wd40 i odczekałem, ale udało mi się tylko zjechać śruby.. więc abs zostawie sobie jak bede zmieniał bębny i łożyska z tyłu.. bo nie dam rady dostać się teraz do czujnika, więc tymbardziej go nie wymienie. A jak nie moge zrobić chociaż jednego czujnika, to robienie reszty też nie ma sensu. Dodam fotki bo mam poucinane kable z przodu z lewej strony, może wiecie od czego.
http://img339.imageshack.us/img339/3474/20110723118.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/20110723118.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ten żółto czerwony sobie tak wisi. Od czego on jest? dodatkowo też ucięty kabel od klocków..
a tutaj czujnik z tyłu.
http://img59.imageshack.us/img59/8051/20110723124.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/20110723124.jpg/)
mam nadzieje, że coś widać. Nie mam lampy niestety w telefonie. To napewno jest czujnik ABS tak wogole?:) wiem że trzeba ściągnąć bęben żeby całkowicie go wyjąć.. od środka imbusa odkręcić.. no ale nie dałem rady jak już wspominałem..
Ten pojedynczy kabel wygląda mi na ten od czujnika zużycia klocków.. Jeżeli jest to jedna żyła włącz zapłon zewrzyj go do masy gdzieś (jakikolwiek metalowy element auta) i zobacz czy na zegarach nie zapali Ci się lampka zużytych klocków..
A co do czujnika to wygląda on mniej więcej tak:
742
kurde nie pomyslalem zeby go zewrzeć. kontrolka klockow to ta sama od ręcznego i płynu hamulcowego? a co do tego czujnika to chyba tak to wygląda. Tylko nawet go nie moge z piasty wyciągnąć. ani z przodu ani z tyłu. kurde dlaczego chociaz raz nie może być tak, żeby coś dało się normalnie rozmontować bez młotka, wiertarki i palnika..
Inna kontrolka - 743
A co do czujników ABS to fakt podobno ciężko je wyciągnąć - czasem jest to wręcz niemożliwe (sam nigdy tego nie robiłem - bazuje na informacjach z forum).
eh. kombinerkami ani kluczem żabką nie szło.. potem popukałem troszke ale to też nie pomogło. Kocham to w tym aucie ; O czas zająć się poduchami..
---------- Post dodany o 15:05 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:16 ----------
podłaczyłem kompa przed chwilą, i błedy ABS są takie. czujnik prędkości prawego przedniego i lewego tylnego koła. Podłaczyłem też silnik, i wyszło EGR(normalka bo zaślepiony) i mass air flow czyli przepływomierz - błąd ma status przerywany. To znaczy ze przepływka padła? czy raczej gdzieś na kablach znów coś się dzieje..
Odpal silnik i patrz na parametry przepływki. Może być tak, że coś na kablach jest a może po prostu daje złe wyniki które czasem mieszczą się w tolerancji czujnika a czasem nie stąd błąd przerywany.
Siwy1982
02-09-2011, 11:37
Podepnę się pod temat z zapytaniem, czy taki interfejs jak niżej będzie dobry do mojego modelu silnika (tzn, czy rzeczywiście zdiagnozuje mi silnik, ABS i poduchy)?
FIAT ALFA ROMEO LANCIA 1997-2011 interfejs USB PL (1783999758) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lancia-1997-2011-interfejs-usb-pl-i1783999758.html)
Jaki masz rok produkcji samochodu?
Siwy1982
02-09-2011, 18:52
2001, jtd 110 km cf3
kup od viakena kabel obdII Interfejs FIAT ALFA ROMEO LANCIA AIRBAG ABS SILNIK (1755130828) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-airbag-abs-silnik-i1755130828.html) mam taki sam i taki sam silnik, wszystko chodzi prawidłowo. Do tego Fiat Ecu Scan
Siwy1982
08-09-2011, 20:28
Ok, kupione.
Teraz - z czym to się je?
Tzn. Gdzie podpiąć żeby zadziałało?
Jak jest klapka od bezpieczników to jak włożysz rękę od spodu (pod deskę-coś jak otwieranie maski) to poczujesz gniazdo OBD z zaślepką.Tam podpinasz przewód.Najpierw musisz go jednak zainstalować w kompie + Fiat Ecu Scan w którym musisz ustawić odpowiednio port COM.
Tak wygląda złącze od spodu (jak byś położył głowę na podłodze i patrzył do góry)
1167
Siwy1982
09-09-2011, 12:48
Kabel jest USB wiec chyba samo powinno krzyczeć że podpiety.
Myślałem, że te gniazdo jest gdzies pod maską...
A z tego same portu OBD odczytam ABS, poduszki i ECU?
tak. chyba ze masz gniazda 3pin pod maska to potrzebujesz przejściówki.
ja godzinę temu zczytałęm swoją maryśkę. Wyszło kilka błędów z ECU oraz ABS. No i najważniejsze. Dowiedziałem się ile maryśka ma przejechane naprawdę. UWAGA!!! 492 289,2 km
---------- Post dodany o 13:24 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:22 ----------
ps. jak wywaliło mi błąd C1121 ) abs selonoid valve relay= to czy pompa abs do wymiany czy sam przekaźnik można wymienić?
UWAGA!!! 492 289,2 Słuszny przebieg, oby do miliona ;)
jak wywaliło mi błąd C1121 ) abs selonoid valve relay= to czy pompa abs do wymiany czy sam przekaźnik można wymienić?
Zacznij od przekaźnika - najprawdopodobniej on jest winny ale dowiesz się na 100% dopiero po wymianie.. Na szczęście koszt nie jest wielki..
Co do przebiegu.. A jaki masz na liczniku?
na liczniku mam 192 289. tylko się zastanawiam nad sprzedażą. Teraz już wiem że cały czas coś się będzie sypać. Tylko znowu trochę do niej dołożyłem i szkoda tej kasy. Jeszcze tysiąc w częściach i autko naprawdę byłoby godne polecenia. Ale z tym przebiegiem niestety chip nie wchodzi w grę. A tak chciałem pójść w okolice nawet 200KM. Ciekawe ile mógłbym wziąść za to auto (przód 100% nie bity - sprawdzony miernikiem)? No i najważniejsze ile muszę dołożyć żeby kupić coś normalnego.
---------- Post dodany o 18:50 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:49 ----------
ps. Przepraszam że się wciąłem na swój temat w nie swoim temacie.
Wiesz nie powiedziane, że nie ma tych 500tyś ale wg. mnie to może być jakaś ściema.. Z resztą samochód jak samochód - będzie o niego dbane to będzie dobrze służył..
Siwy1982
10-09-2011, 15:49
Ok, wyniki:
Silnik -> http://img190.imageshack.us/img190/4782/silnikbdy.jpg
Silnik po wykasowaniu błędów i przejażdżce jakieś 500m -> http://img193.imageshack.us/img193/7148/silnikpowykasowaniu.jpg
ABS -> http://img692.imageshack.us/img692/164/absafx.jpg
Po wykasowaniu i przejażdżce pozostał tylko ABS Lamp.
Co oznaczają te błędy?
Co z nimi zrobić?
Jak mogę przeprowadzić test pracy silnika - tak, żeby wyszedł wykres i co byście mogli podpowiedzieć co nieco o pracy mojego silnika?
---------- Post dodany o 14:49 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:48 ----------
Aha - i jak można sprawdzić przebieg autka?
przebieg? łączysz się z ECU, wchodzisz na zakładkę "parametry" i klikasz bodajże pierwszą pozycję "odometer" i wyskakuje po prawej przebieg
Sorki za offtop ale zapytam się o kabel/złącze do mojego auta.
Rocznik 2000 Brava Jtd 105
Czy do mojego jest złącze 3pin ?
I jakie parametry odczytam dzięki programowi Fiat ecu scan - czy to do mojego auta ?
FIAT
BRAVO/BRAVA '99
JTD 105
Bosch EDC15 Diesel Injection (1.9) |INFO|DTC|PRM|ACT| KLELMOBDKey 3-Pin
ABS Teves MK20/MK70 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
BREED MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
BREED MY97 Airbag (2F-2L) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
BREED MY97 Airbag (2F-2L-S) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
BREED MY97 Airbag (2F-S) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
Rozmawiałem już o tym z byrrt'em [pozdrawiam] ale teraz chcę jeszzcze bardziej zagłębić się w temat.
Głupio się teraz odzywać ale podpowiem ;) Złącze 3 pin - podnosisz maskę i widzisz na lewym kielichu od silnika, na grodzi od abs. Jeżeli ich nie ma patrzysz w okolice bezpieczników (lewa noga kierowcy) od spodu za dużym złączem wielopinowym - jeżeli jest to masz OBDII. 2ga sprawa - wchodzisz na nasz eper (link u góry), wpisujesz Vin i już wiesz jaką masz wersję..
105KM więc na bank złącze 3 pinowe.
Ok dzięki panowie ;)
A macie może sprawdzonego sprzedawcę [kabel] na allegro? Bo nie chcę kupować od "obcej " osoby , która sprzedaje słabej jakości kabel i rozleci mi się po niedługim użytkowaniu ;)
szukaj kabli od Viaken'a (allegro bądź jego strona > znajdziesz na google)
ja mysle ze powinien powstać temat albo informacja o interfejsie do naszych autek wielkimi literami na stronie głownej forum, ile razy juz o tym było..
jak znajdę chwilkę to zrobię parę fotek jak się podłączyć, co wybrać i gdzie co sprawdzić w programie (na przykładzie mojej marei i punto 2)
ja mysle ze powinien powstać temat albo informacja o interfejsie do naszych autek wielkimi literami na stronie głownej forum
Utwórz temat - podepniemy go! Dobry pomysł.
jak znajde wolną chwilkę to nabazgram cos:)
ja przy bezpiecznikach FUSE pod maska mam 2 wtyczki i nie wiem ktora jest do czego? a od strony zbiornika do spryskiwaczy, nad nim jest jakas jeszcze inna..
Zółta zaślepiona to od silnika.
Ta inna jest taka mała? Jakaś jedno pinowa zdaje się? U mnie też jest ale nie wiem od czego jest.. Tak jak napisał lukq - 3 pinowa wtyczka (nie wiem czy tylko dwa przewody nie są podłączone ale tego nie jestem pewien) na lewym kielichu nad zbiorniczkiem na płyn do sprysków to ta od ECU silnika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.